Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:38

Yep.......... ambtenaren en besluitvorming........

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:02

En toch stem ik op wilders ! Ik wil nederland terug zoals nederland vroeger was. heb niks tegen buitenlanders die goed nederlands spreken en werk hebben en helemaal aangepast zijn.. maar de rest zie ik ook liever vertrekken !

Hoezo op vakantie ?? als je de deur uit stapt ben je al in het buitenland zonnetje de bij niks meer aan doen kost je nog geen euro ook.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 12:06

Vroeger als in hoe lang geleden, Be Gentle?
En zou het interessant vinden als je ook antwoord kan proberen te geven op de vraag die ik in mijn eerste post gesteld heb (dat was mijn bedoeling met dit topic namelijk)

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:07

Ik vind belachelijk dat ook kerstbomen er al aan geloven om moslims niet voor he hoofd te stoten. Zullen wij dan of het suikerfeest afschaven of gewoon heel nederland een vrije dag gaan geven...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 12:08

Apoc schreef:
Ik vind belachelijk dat ook kerstbomen er al aan geloven om moslims niet voor he hoofd te stoten. Zullen wij dan of het suikerfeest afschaven of gewoon heel nederland een vrije dag gaan geven...

Ik vind het sowieso raar, want ik had echt nog nooit gehoord dat Moslims daar problemen mee hebben :?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:10

Apoc schreef:

Het rare is dat het vaak de "gewone" Nederlanders zijn die daar mee komen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:11

Apoc schreef:
Ik vind belachelijk dat ook kerstbomen er al aan geloven om moslims niet voor he hoofd te stoten.

Even goed lezen. Kerst is een heidens gebruik en de engeltjes en sterren worden verwijderd ivm de pedofiele gebruiken binnen de Kerk heeft allemaal niets met de moslims te maken

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:51

kerst is geen heidens gebruik.
de boom was een heidens gebruik.
verder heeft het tegenwoordig meer de zelfde functie als de sint.
niet meer met geloof te maken, maar is gewoon een traditie

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:52

BE_GENTLE schreef:
En toch stem ik op wilders ! Ik wil nederland terug zoals nederland vroeger was. heb niks tegen buitenlanders die goed nederlands spreken en werk hebben en helemaal aangepast zijn.. maar de rest zie ik ook liever vertrekken !

Hoezo op vakantie ?? als je de deur uit stapt ben je al in het buitenland zonnetje de bij niks meer aan doen kost je nog geen euro ook.

bedoel je de tijd dat wij als Nederlanders de slaven importeerden om het zware werk te doen? of daarvoor?
de tijd dus dat wij bezet waren door een Spaanse koning?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:53

Koopto666 schreef:
Brainless schreef:
Maar dat willen veel mensen toch, een samenleving die geen geloofsovertuigingen uitdraagt (dat moet men maar binnenshuis houden).
Dus ook geen Sint met kruis.

Kruis van de Sint is op dat moment geen geloofssymbool maar traditie.
Sommige bestuurders schieten zo nu en dan een beetje door.

De kerstboom ook?[/quote]

de kerstboom is heidens:P
heeft niets met de geboorte van Christus te maken[/quote]

Dat bedoel ik, mensen op de universiteit van buitenlandse komaf namen er aanstoot aan en men wilde daadwerkelijk de kerstboom verwijderen, om deze mensen ter wille te zijn. Gelukkig ging dat niet door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:58

Heino schreef:
KiWiKo schreef:
dat zijn de dingen die mensen gewoon zat zijn. en of dat nou komt door de moslim of door de ambtenaar...... het kan gewoon niet zo zijn dat wij onze tradities op moeten geven en hunnie hun tradities op dringen.......

Maar ik vind het ook belachelijk dat een ambtenaar zoiets besluit? Want het wordt gepresenteerd als iets dat Moslims afgedwongen hebben :?

De moslims hadden er behoorlijk over geklaagd (ik weet niet of er verdere aantijgingen waren)en dan kwam de ambtenaar er beter af dan sommige artsen hier in het land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:59

Heino schreef:
Apoc schreef:

Ik vind het sowieso raar, want ik had echt nog nooit gehoord dat Moslims daar problemen mee hebben :?

Het was afgelopen december anders aardig raak op dit gebied in actualiteitenland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:01

Brainless schreef:
Apoc schreef:

Wat bedoel je daar mee?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:02

Mindim schreef:
Het was afgelopen december anders aardig raak op dit gebied in actualiteitenland.

Bewijs te meer waar de actualiteit zich mee bezig houdt :Z :z

Koopto666 je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde de boom, de lichtjes zijn het symbool van de terugkeer van de langere dagen met meer licht.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:02

Over het kruis van Sinterklaas:
Ik had begrepen dat bepaalde Nederlanders dit wilde om voor de Moslims "op te komen", die daar geeneens om gevraagd hadden.

@Mindim
Ik ken mensen (Nederlanders) van een openbare school die geen kerstboom wilde (en geen pasen wilde vieren), omdat ze vonden dat een openbare school helemaal geen geloofsuitingen mocht doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:03

sarabande schreef:
Apoc schreef:
Ik vind belachelijk dat ook kerstbomen er al aan geloven om moslims niet voor he hoofd te stoten.

Even goed lezen. Kerst is een heidens gebruik en de engeltjes en sterren worden verwijderd ivm de pedofiele gebruiken binnen de Kerk heeft allemaal niets met de moslims te maken

Wat heeft ze er verkeerd aan begrepen dan? Het is idd dat kerstbomen op bepaalde plekken er aan moesten geloven omdat een aantal moslims het er niet mee eens waren dat er een kerstboom stond.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:04

Brainless schreef:
Apoc schreef:

Wat bedoel je daar mee?[/quote]

waarschijnlijk bedoeld ze dat de autochtone Nederlanders zulke beslissingen nemen 'omdat de moslims er aanstoot aan nemen', terwijl weinig moslims er daadwerkelijk aanstoot aan nemen.
zo iets denk ik dat bedoeld wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:05

sarabande schreef:
Mindim schreef:

Bewijs te meer waar de actualiteit zich mee bezig houdt :Z :z

Koopto666 je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde de boom, de lichtjes zijn het symbool van de terugkeer van de langere dagen met meer licht.

Ja, het is veel interessanter om het zoveelste onderwerp over de oorlog uit te zenden, dan wat er zoal gebeurt in eigen land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:08

Koopto666 schreef:
waarschijnlijk bedoeld ze dat de autochtone Nederlanders zulke beslissingen nemen 'omdat de moslims er aanstoot aan nemen', terwijl weinig moslims er daadwerkelijk aanstoot aan nemen.
zo iets denk ik dat bedoeld wordt

Ah zo, 'nieuwe nederlander' en 'gewone nederlander'.
Er waren wel moslims die hadden geprotesteerd geloof ik hoor, maar idd, zoals ik al eerder nederland is zo bang om te discrimineren of dingen te doen waar de 'nieuwe nederlander' aanstoot aan neemt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 13:09

Mindim schreef:
Het is idd dat kerstbomen op bepaalde plekken er aan moesten geloven omdat een aantal moslims het er niet mee eens waren dat er een kerstboom stond.

Maar dat was niet in Nederland toch? Kan er althans niets meer over terug vinden :?
Vind het iig belachelijk dat dit gebeurd is (als het al gebeurd is). Maar wat ik nog belachelijker vind is dat het gebracht wordt alsof het de schuld van de Moslims is.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:10

Brainless schreef:
Over het kruis van Sinterklaas:
Ik had begrepen dat bepaalde Nederlanders dit wilde om voor de Moslims "op te komen", die daar geeneens om gevraagd hadden.

@Mindim
Ik ken mensen (Nederlanders) van een openbare school die geen kerstboom wilde (en geen pasen wilde vieren), omdat ze vonden dat een openbare school helemaal geen geloofsuitingen mocht doen.

die mensen hebben dus de ware betekenis van de kerstboom niet meegekregen.
en gingen die met kerstdag etc dan gewoon naar school?
het is zo hypocriet om dat soort dingen te zeggen/doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:13

Het is heel dubbel om dan te discuseren... de vrije dagen is traditie, boom is eigen keuze (maar wel thuis) net als engeltjes ed.
Pasen is ook Christelijk (maar de vrije dag is traditie). Eieren schilderen mag wel, maar geen paasontbijt..... dat is heel vermoeiend discussiëren en om samen eruit te komen wat er wel en niet zou mogen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:58

op zich is dat niet zo moeilijk :)

moet het hoofddoekje mogen, dan moet zeker de kerstboom mogen :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:26

KiWiKo schreef:
op zich is dat niet zo moeilijk :)

moet het hoofddoekje mogen, dan moet zeker de kerstboom mogen :)

Ik zie geen enkel verband tussen het een of het ander. Alsof men gaat onderhandelen wij de Kerstboom, jullie het hoofddoekje, het moet toch niet ridiculer worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:33

precies :D :D

het is zowizo geen punt van onderhandeling :) kerstboom is nou eenmaal onderdeel van onze traditie, en het is al absurd dat dit uberhaupt besproken word!