maar blijft een goed boek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Dan oppert er iemand een paar pagina's terug over files van Rotterdan -zwolle en reistijd.
Die meiden hebben geen 8 urige werkdag, die werken 24 uur per dag en tijdens de ochtend-avondspits zullen ze wel niet in het autootje hebben gezeten.....
_Hedwig_ schreef:russel schreef:Dan oppert er iemand een paar pagina's terug over files van Rotterdan -zwolle en reistijd.
Die meiden hebben geen 8 urige werkdag, die werken 24 uur per dag en tijdens de ochtend-avondspits zullen ze wel niet in het autootje hebben gezeten.....
Maria had geen 8 urige werkdag nee, ze had een 6 urige werkdag. Ze "mocht" alleen werken tijdens schooltijd, omdat haar moeder niets mocht vermoeden, dus ze ging op de normale tijd weg en kwam na school naar huis.
Zo wordt het verteld.
_Question schreef:NonaWen schreef:En dan denk ik.. zucht wéér Peter R. de Vries.. of ze het verzonnen heeft of niet, ik vond het een erg interessant boek !
Precies wat ik ook dacht. Het is toch een goed boek en opent velen hun ogen, moet het dan allemaal waar zijn? Wat mij betreft niet, en verandert verder ook niet mijn mening over dit boek.
_Hedwig_ schreef:Nou, ik vind dat voor een uitzending van 1,5 uur, hij gisteren weinig heeft verteld. Veel van deze dingen zei hij v/d week binnen 10 minuten bij DWDD.
Hier had hij veel meer uit kunnen halen.
_Hedwig_ schreef:russel schreef:Dan oppert er iemand een paar pagina's terug over files van Rotterdan -zwolle en reistijd.
Maria had geen 8 urige werkdag nee, ze had een 6 urige werkdag. Ze "mocht" alleen werken tijdens schooltijd, omdat haar moeder niets mocht vermoeden, dus ze ging op de normale tijd weg en kwam na school naar huis.
Zo wordt het verteld.
Zo wordt het verteld.
fenna1995 schreef:Of het waar is of niet, het vertelt wat over hoe dit gebeurt en dat dit ook zo dicht bij huis zich af kan spelen. Ik vind het nog steeds een erg indrukwekkend verhaal en mijn ogen heeft het geopend.
Trennie schreef:Ik heb er, zoals eerder gezegd, moeite mee dat zij gebruik en misbruik maakt van de positie van echte slachtoffers.
ik denk dat zij met dit gegeven nog vaak geconfronteerd zal worden.
Maar ook heb ik er moeite mee dat zij voor de rest van haar leven een zelfgeplakt etiketje draagt door de leugens die zij gecreeerd heeft.
Heel nederland weet nu wie Maria Mosterd is en van deze reputatie zal zij niet meer af kunnen komen.
Bedenk eens welke gevolgen dat nu al heeft en zal hebben voor haar dagelijkse leven de rest van haar toekomst.
IndianLady schreef:iemand zei Zwolle - Rotterdam in 1,5 uur.
Ik woon in Ede, vriendin van mij in Zwolle, is een uur (net iets meer) Naar mn ouders in Dordrecht is het ook een 1 uur.
Dus lijkt mij dat Zwolle - Rotterdam meer richting de 2 uur gaat. 4 uur reistijd. 2 uur paar duizend euro verdienen?
Niet haalbaar
Trennie schreef:fenna1995 schreef:Of het waar is of niet, het vertelt wat over hoe dit gebeurt en dat dit ook zo dicht bij huis zich af kan spelen. Ik vind het nog steeds een erg indrukwekkend verhaal en mijn ogen heeft het geopend.
Ik vind dat het geen realistische weergave geeft van hoe een loverboy te werk gaat.
Ook geeft het geen realistische weergave van hoe diepwerkend en beschadigend het werkt bij de slachtoffers.
Juist vanuit dat oogpunt vind ik het een heel slecht boek.
Lezend nederland wordt op het verkeerde been gezet en daarmee wordt het loverboyprobleem in een onjuist daglicht gezet.
Het draagt dus ook niet bij aan een positief effect in welke vorm ook.
Cayenne schreef:De moeder heeft zelfs al een aantal keer eerder verteld dat haar dochter graag liegt en een rijke fantasie heeft. Dan zou ze nu toch ook haar conclusies moeten trekken lijkt mij..