Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:27

Ik ben blij dat het allemaal wel meevalt. De man in kwestie zal hier nog wel een flinke nasleep van ondervinden. " De man die de herdenking verstoorde.."
En deze leeft nog dus hier wordt nog wel een paar dagen bovenop gezeten door de pers.

Hopelijk herstelt iedereen snel van de opgelopen verwondingen.
Laat zien dat massahysterie een machtig wapen is.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:27

De man is waarschijnlijk psychiatrisch niet in orde. Dat kwam al vrij snel in mijn hoofd op toen ik verhalen las over dat hij onverstaanbaar brabbelde enz.
(Ik doe een opleiding voor psychiatrisch verpleegkundige, en mijn klasgenoten en ik zien regelmatig iemand lopen waarvan we denken: "Dat is er één..!" Schijnt een ticje te zijn bij onze opleiding. Drie keer raden wat ik daarnet dacht... ;))
Het is triest hoor. En al helemaal als deze man ziek is en het helemaal niet zijn bedoeling is geweest om dit allemaal te veroorzaken.

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:28

Sieltjuh schreef:
KoudbloedKim schreef:
En toch ben ik wel heel benieuwd waarom die ene man een draaiende camera/telefoon in zijn zak had en hem gelijk pakte toen het begon.
Kom je toch niet achter..

In het Youtube filmpje staat er dat hij hem aanzette, omdat er wel eens vaker iets is gebeurd.
Waarschijnlijk om "sensatie" vast te leggen, mocht het gebeuren. Was alles normaal verlopen, dan had w.s. nooit iemand geweten dat hij heeft gefilmd ;)

Maar toch vind ik het vreemd.. Net wanneer je een bruiloft gaat filmen, in de hoop dat er iemand op de jurk van de bruid gaat staan, en ze in d't nakie staat.. Zo zie ik het tenminste.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:28

Er was een man die deed ze handen omhoog en schreeuwde, daarnaast stond een man met een koffer die hij op de grond gooide. Het was dus waarschijnlijk een aanslag

Jacimatho

Re: Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:29

Misschien even een paar bladzijdes terug lezen en het nieuws bekijken Chaatje16 :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:30

Ik vind trouwens vooral die moeder (in paniek) met die huilende kids om haar heen, heel heftig om te zien... :\

Sieltjuh

Polly_ schreef:
Maar toch vind ik het vreemd.. Net wanneer je een bruiloft gaat filmen, in de hoop dat er iemand op de jurk van de bruid gaat staan, en ze in d't nakie staat.. Zo zie ik het tenminste.

Ik zeg ook niet dat ik het snel zou doen, maar er zijn mensen die wel zo denken, schijnbaar :+

Afijn mensen, ik ga naar bed, morgen zullen ongetwijfeld de kranten er mee vol staan :evaw:

Polly_

chaatje16 schreef:
Er was een man die deed ze handen omhoog en schreeuwde, daarnaast stond een man met een koffer die hij op de grond gooide. Het was dus waarschijnlijk een aanslag

Even goed het topic doorlezen, er is ondertussen al een hoop meer duidelijk.

Change_

Gooien.. liet vallen.. In de koffer zaten persoonlijke spullen.. Ik denk idd dat je een aanslag kunt plegen met een potlood en een gum

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:32

Robynn schreef:
Ik vind trouwens vooral die moeder (in paniek) met die huilende kids om haar heen, heel heftig om te zien... :\

dat vond ik ook heel sneu ja.. Maar ik zou het zelf niet fijn vinden, in zo'n toestand gefilmd worden en als maar weer zo op tv worden uitgezonden.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:33

Polly_ schreef:
Robynn schreef:

dat vond ik ook heel sneu ja.. Maar ik zou het zelf niet fijn vinden, in zo'n toestand gefilmd worden en als maar weer zo op tv worden uitgezonden.

Nee ik inderdaad ook niet :=

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:33

Robynn schreef:

Er zijn wel meer mensen waarbij je echt de paniek in hun ogen ziet, ook heel heftig. Heb dat laatst nog zelf meegemaakt bij een dodelijk auto-ongeluk waar ik met de scooter langs reed, iedereen rende in paniek rond, zelfs de hulpdiensten (politie, brandweer) leken in paniek. Dat is dan toch ook wel even schrikken.

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:34

Polly_ schreef:
En toch ben ik wel heel benieuwd waarom die ene man een draaiende camera/telefoon in zijn zak had en hem gelijk pakte toen het begon.

Dit vond ik ook heel raar. En ook omdat iedereen weg loopt en hij erop gaat..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:35

Ukkiee schreef:
Robynn schreef:

Er zijn wel meer mensen waarbij je echt de paniek in hun ogen ziet, ook heel heftig. Heb dat laatst nog zelf meegemaakt bij een dodelijk auto-ongeluk waar ik met de scooter langs reed, iedereen rende in paniek rond, zelfs de hulpdiensten (politie, brandweer) leken in paniek. Dat is dan toch ook wel even schrikken.

Ja het gebeurt dagelijks :(:)
Laatst bijgewerkt door Djoena op 04-05-10 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:36

Change_ schreef:
Gooien.. liet vallen.. In de koffer zaten persoonlijke spullen.. Ik denk idd dat je een aanslag kunt plegen met een potlood en een gum

Wist je dat je met een potlood iemand dood kunt steken? In ieder geval, misschien had hij wel duizenden potloden bij zich en was hij inderdaad van plan om iedereen... Nee, even alle gekheid op een stokje; ik vind het heel erg voor 'de man met de koffer' die zich waarschijnlijk net zo rot geschrokken is als ons en vervolgens wordt opgepakt voor het bij zich hebben van een bom. Stel je voor dat er opeens paniek uitbarst, je weet niet wat er aan de hand is, probeert om je heen te kijken en een stel agenten grijpen je beet en zonder wat te zeggen word je afgevoerd. Want ja, zo hardhandig gaat dat dan. De politie gaat echt niet eerst aan je vragen of je er misschien wat mee te maken hebt. (Niet dat dat erg is overigens, ze hebben nu supersnel gehandeld, echt top!) Maar denk dat die man misschien wel de grootste shock van iedereen heeft opgelopen vanavond.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:36

Om precies die reden waarom wij met z'n allen op zijn linkje klikken. Hij heeft " het " moment gefilmd en beleeft zijn 15 minutes of fame.
Je kan erop afgeven, maar ik vind het goed dat het op film staat. Zo kunnen er geen misverstanden ontstaan over de toedracht.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:38

Ilsje87 schreef:
Polly_ schreef:

Dit vond ik ook heel raar. En ook omdat iedereen weg loopt en hij erop gaat..

Met Kerst met die tsunami... Daar gingen óók mensen op af, terwijl ze wísten wat er zou komen. Helaas zijn sommige mensen altijd nog sensatiezoekers! En van die tsunami waren ook camerabeelden van omstanders. Soms sta je gewoon te filmen, 'random', niet zozeer omdat je iets verwacht maar omdat je het moment vast wil leggen. En als er dan precies zoiets gebeurd, dan is dat toevallig.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:39

Ukkie het zou kunnen.. Maar denk als die zijn potlood eenmaal uit zijn koffertje heeft gehaald, is iedereen hem al gepeerd is.
Buiten dat is het buiten gewoon asociaal maar ik verwacht niet dat hij op dat moment wel helemaal zuiver was.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:40

Jacimatho schreef:
Om precies die reden waarom wij met z'n allen op zijn linkje klikken. Hij heeft " het " moment gefilmd en beleeft zijn 15 minutes of fame.
Je kan erop afgeven, maar ik vind het goed dat het op film staat. Zo kunnen er geen misverstanden ontstaan over de toedracht.

Precies! :j
Bij zulk soort gelegenheden is de kans ook groter dat zoiets kan gebeuren. Hij wist dat ook en zet voor het geval dat z'n camera aan. Niets meer en niets minder.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:40

chaatje16 schreef:

ouch! Even beter lezen!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:41

Change_ schreef:
Ukkie het zou kunnen.. Maar denk als die zijn potlood eenmaal uit zijn koffertje heeft gehaald, is iedereen hem al gepeerd is.
Buiten dat is het buiten gewoon asociaal maar ik verwacht niet dat hij op dat moment wel helemaal zuiver was.

Even voor de duidelijkheid: de man met de koffer is niet dezelfde man als die de paniek heeft gezaaid, kijk even terug op blz 21 van dit topic voor de persconferentie.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:42

Ownee, dat weet ik ;) Maar iemand zei dat het duidelijk een aanslag was omdat er OOK een man was met een koffer ;)

Laatste zin sloeg op die man die begon te schreeuwen ;)
Laatst bijgewerkt door Change_ op 04-05-10 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:43

Dat mensen zeggen dat ze het 'te ziek voor woorden' vinden snap ik eerlijk gezegd wel.
Zodra de slachtoffers van tirannie wereldwijd worden herdacht met een collectieve en bijna sacrale stilte, hakt het er wel heel hard in dat dit ritueel wordt verstoord. De angst en paniek die lag besloten in de blikken van prominente en niet-prominente aanwezigen sprak dan ook boekdelen. Ik dacht ook meteen aan een aanslag.
KoudbloedKim schreef:

Vond ik eerlijk gezegd een tikje verdacht...

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:44

Change_ schreef:
Ownee, dat weet ik ;) Maar iemand zei dat het duidelijk een aanslag was omdat er OOK een man was met een koffer ;)

Laatste zin sloeg op die man die begon te schreeuwen ;)

Ok, nee ik denk, ik zeg het even voor de zekerheid ;)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:45

Als ik eerlijk ben.. Denk ik als het echt verwacht was door die man die aan het filmen was.. Was die wel zo slim geweest om dat voorste stukje in zijn zak er der vanaf te knippen.