Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag een leraar een hoofddoekje/keppeltje/etcetera voor de klas dragen?

Ja
274 (40%)
Nee
396 (59%)

Totaal aantal stemmen: 670

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:18

Ja, ik weet niet heb dat toch altijd als iets cultureels gezien. Of gewoon gedacht 'mannen, zucht'. Want in de koran staat het wel anders, mannen horen namelijk ook kuis te zijn en zich redelijk te gedragen en als hun vrouw zich dan niet weet te gedragen mogen ze gestraft worden. Maar ze zullen dat eerste wel niet zo goed gelezen hebben. Net als sommige mannen de bijbel niet goed gelezen hebben en met vijf 14 jarige meisjes getrouwd zijn :Y) . Alleen hebben ze het in sommige landen wat massaler gedaan dan hier, of ze lopen nog zo'n 80 jaar achter zo kan je het ook zien natuurlijk :P .

"mannen %) "

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:23

liedje89 schreef:
Ja, ik weet niet heb dat toch altijd als iets cultureels gezien. Of gewoon gedacht 'mannen, zucht'. Want in de koran staat het wel anders, mannen horen namelijk ook kuis te zijn en zich redelijk te gedragen en als hun vrouw zich dan niet weet te gedragen mogen ze gestraft worden. Maar ze zullen dat eerste wel niet zo goed gelezen hebben. Net als sommige mannen de bijbel niet goed gelezen hebben en met vijf 14 jarige meisjes getrouwd zijn :Y) . Alleen hebben ze het in sommige landen wat massaler gedaan dan hier, of ze lopen nog zo'n 80 jaar achter zo kan je het ook zien natuurlijk :P .

"mannen %) "

Ooooooohh...dat is generaliserend!!!!
Alsof alle mannen zo zijn! _O-

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:34

Misschien niet alle mannen maar ik betwijfel ernstig dat een vrouw dat bedacht heeft :P, Sommige dingen zijn gewoon typisch mannen. Net zoals mannen bij het 100ste paar schoenen van hun vrouw denken 'vrouwen, %) ' maar dat betekend niet dat alle vrouwen zo zijn. Ik ken vrouwen met maar 3 paar schoenen ;).

EDIT: er zijn trouwens bijna geen culturen waar het andersom is, en de mannen in een gordijn in in huis zitten opgesloten. dus ja ik vind het typisch mannen :Y)
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 29-04-10 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:35

nou veel mannen wel :')
*denkt weer terug aan mijn geheime bokt-aanbidder*
:= _O-

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:43

liedje89 schreef:
Misschien niet alle mannen maar ik betwijfel ernstig dat een vrouw dat bedacht heeft :P, Sommige dingen zijn gewoon typisch mannen. Net zoals mannen bij het 100ste paar schoenen van hun vrouw denken 'vrouwen, %) ' maar dat betekend niet dat alle vrouwen zo zijn. Ik ken vrouwen met maar 3 paar schoenen ;)

En ik ken echt mannen die niet getrouwd zijn met 5 meisjes van 14!! Echt waar hoor.
Maar, was maar een grapje, en ik weet dat je 100% gelijk hebt...dat is allemaal door mannen verzonnen.
Helaas zijn er miljoenen mensen die denken dat het door een of andere god of heilige geschreven is.
En dat is waar de ellende begonnen is...in principe is het heilige schrift de grootste leugen aller tijden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:48

Springert schreef:
liedje89 schreef:
Misschien niet alle mannen maar ik betwijfel ernstig dat een vrouw dat bedacht heeft :P, Sommige dingen zijn gewoon typisch mannen. Net zoals mannen bij het 100ste paar schoenen van hun vrouw denken 'vrouwen, %) ' maar dat betekend niet dat alle vrouwen zo zijn. Ik ken vrouwen met maar 3 paar schoenen ;)

En ik ken echt mannen die niet getrouwd zijn met 5 meisjes van 14!! Echt waar hoor.
Maar, was maar een grapje, en ik weet dat je 100% gelijk hebt...dat is allemaal door mannen verzonnen.
Helaas zijn er miljoenen mensen die denken dat het door een of andere god of heilige geschreven is.
En dat is waar de ellende begonnen is...in principe is het heilige schrift de grootste leugen aller tijden.

Ja, maar vaak ligt het niet aan dat wat geschreven is maar aan dat wat gelezen word.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:50

En hoe het vertaald is geworden.
Teksten van 2000 jaar geleden zijn moeilijk te vertalen. Zeker als dat keer op keer opnieuw gebeurde.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:55

MysticTinker schreef:
Teksten van 2000 jaar geleden zijn moeilijk te vertalen. Zeker als dat keer op keer opnieuw gebeurde.

Precies. Maar ik vraag me echt af hoe een gelovige weet of de versie die hij/zij heeft, wel de juiste woorden weergeeft.
Om daar op voort te borduren moet het dus zo zijn dat vele miljoenen mensen op deze aarde leven volgens teksten die helemaal niet correct zijn. >;) :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:52

Ik zou er wel problemen mee hebben met het punt dat ze niet goed Nederlands spreekt. Als je de taal niet goed beheerst, ga dan niet voor de klas staan..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:57

Springert schreef:
jameyskatje schreef:
klopt, een buitenstaander hoeft niet voor mij te bepalen of ik berperkt of onderdrukt wordt.

die beperking is mijn eigen keus. als je ervoor keist om een hoofddoek te dragen dan zal je tegen bepaalde dingen aanlopen. zoals bv ergens niet aangenomen worden. dit is je eigen keus en dit risico neemt het met zich mee. je moet dus heel sterk in je schoenen staan!

en ik voel me juist bevrijd, terwijl veel buitenstaanders mij proberen uit te leggen dat ik onderdrukt bent. daar lach ik dan altijd maar om

Het is geen eigen keus, omdat als je het niet doet word je door je man niet geaccepteerd, ook niet door zijn familie en vrienden.
En om het makkelijker te maken zeggen al die vrouwen dat het hun eigen keus is, maar het grootste deel van hen liegt en verloochent zichzelf, alleen om de goede orde te bewaren
. Kijk eens naar Afghanistan en Iran.....daar kregen de vrouwen dus echt de mogelijkheid om het te laten, en veruit de meeste vrouwen kozen daar dus ook voor. Dan kan niemand me wijs maken dat hier in Nederland een ander soort vrouw leeft en woont. Alle vrouwen zijn in de basis gelijk, waar ter wereld dan ook. En bijna geen een vrouw kiest er voor om hartje zomer in de bloedhitte een sjaal te dragen. Degene die er wel voor kiezen zijn de uitzonderingen, maar zeker niet de aantallen die er nu mee rondlopen.

waar slaaaaaaat dit op zeg! :S ik zal het je sterker vertellen. mijn schoonmoeder draagt zelf niet eens een hoofddoek.
leven en laten leven springert. wie ben jij om te bepalen of iemand liegt of niet geaccepteerd wordt? jeetje, jij gaat echt ver.

afghanistan en iran? euhm.. we wonen in nederland!! daarbij zijn deze 2 landen zoooo gesloten en corrupt dat jij daar geen weet vanaf hebt. of heb je daar soms 10 jaar gewoond? denk eerder dat je de media en romans hebt gelezen.

ja hoor!! hier in nederland woont absoluut een ander soort vrouw dan in afganistan of in iran. hallo.. die afstand wil jij niet lopen hoor. vrouwen zijn absoluut niet gelijk. bepaalde dingen zijn aangeboren, maar veel ook niet, een mens ontwikkeld/vormt zich ahv het mileu/cultuur waar hij/zij in leeft. erg kort oor de bocht van je om zo te denken ;). (net als het kippenmeisje die tussen de kippen was opgegroeid, om maar en voorbeeld te noemen)

nog een nieuwtje.. geen vrouwen die er voor kiezen om in de warme zomer een sjaal te dragen??
aangenaam! hier ben ik namelijk. met vele vele andere meiden aan mijn zijde!!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:02

MysticTinker schreef:
Als we toch verder gaan dan de hoofddoekjes.. Wat ik pas helemaal erg vind is dat moslim meisjes maagd moeten blijven tot aan het huwelijk.. Dat veel meisjes zelfs een maagdenvlies-herstel-operatie, zelfs als ze nog nooit seks hebben gehad, om er maar zeker van te zijn dat ze bloeden, omdat ze anders flink problemen krijgen met hun man :=
Maar de jongens.. die mogen wél gewoon seks hebben voor het huwelijk :=
Hoe zat dat ook alweer met geen vrouwen onderdrukken??

hallo meid.

2 dingen.

1 is cultuur.

de ander is religie.

ik heb het idee dat je zomaar de menigte na blaat. als je onderzoek zou hebben gedaan zou je erachter zijn gekomen dat dat maagdenvlies verhaaltje iets cultureels is. wat overigens nogal ouderwets is, het gebeurd nog wel, maar mensen worden steeds slimmer en komen ook tot inzien dat hun cultuur de boosdoener is. bloeden is geen islamitische verplichting. maagd zijn ook niet!! maar.. als je ontmaagd bent, moet dit wel binnen een huwelijk zijn gebeurd. dus geen seks voor het huwelijk. dit geld zowel voor mannen als vrouwen! de Koran behandeld man en vrouw hierin gelijk

de religie is hierin duidelijk en goed geregeld. helaas is dit door CULTUREN (--> dus mensen) misbruikt.

dus culturen kunnen vrouwonvriendelijk zijn. de islam is dat juist niet

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:03

ik ga denk ik even temmen, want bepaalde figuren maken hier een 'wij-gaan-het-geloof-trashen-topic' van. Vind het echt respectloos.. to be honest..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:05

MysticTinker schreef:

dit is ook de reden dat de Qoran nog steeds in het authentieke arabische schrift is geschreven. enkel zo'n boek wordt als een Qoran beschouwt. om geen vertaal-herschrijft-misverstanden te krijgen

jameyskatje

Re: Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:10

wat ik vervelend vind worden aan dit topic is dat men probeert om vóór moslims te spreken. zoals 'ze kiezen er niet zelf voor, ze worden onderdrukt, de moslimmannen dit de moslimmannen dat..'

maar ik vraag me af of deze mensen serieus willen deelnemen aan een inhoudelijke discussie. of enkel hun gal willen spuwen?

daarbij vraag ik me ook af of ze ook MET moslims praten en niet enkel OVER ze.

het is erg onredelijk in mijn ogen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:14

helemaal mee eens jameyskatje, zonde want hiervoor was het een discussie met inhoud en vooral MET respect.. Vandaar even getemt, ik hoop dan ook dat hier naar gekeken wordt..

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:33

jameyskatje schreef:
Springert schreef:

Het is geen eigen keus, omdat als je het niet doet word je door je man niet geaccepteerd, ook niet door zijn familie en vrienden.
En om het makkelijker te maken zeggen al die vrouwen dat het hun eigen keus is, maar het grootste deel van hen liegt en verloochent zichzelf, alleen om de goede orde te bewaren
. Kijk eens naar Afghanistan en Iran.....daar kregen de vrouwen dus echt de mogelijkheid om het te laten, en veruit de meeste vrouwen kozen daar dus ook voor. Dan kan niemand me wijs maken dat hier in Nederland een ander soort vrouw leeft en woont. Alle vrouwen zijn in de basis gelijk, waar ter wereld dan ook. En bijna geen een vrouw kiest er voor om hartje zomer in de bloedhitte een sjaal te dragen. Degene die er wel voor kiezen zijn de uitzonderingen, maar zeker niet de aantallen die er nu mee rondlopen.

waar slaaaaaaat dit op zeg! :S ik zal het je sterker vertellen. mijn schoonmoeder draagt zelf niet eens een hoofddoek.
leven en laten leven springert. wie ben jij om te bepalen of iemand liegt of niet geaccepteerd wordt? jeetje, jij gaat echt ver.

afghanistan en iran? euhm.. we wonen in nederland!! daarbij zijn deze 2 landen zoooo gesloten en corrupt dat jij daar geen weet vanaf hebt. of heb je daar soms 10 jaar gewoond? denk eerder dat je de media en romans hebt gelezen.

ja hoor!! hier in nederland woont absoluut een ander soort vrouw dan in afganistan of in iran. hallo.. die afstand wil jij niet lopen hoor. vrouwen zijn absoluut niet gelijk. bepaalde dingen zijn aangeboren, maar veel ook niet, een mens ontwikkeld/vormt zich ahv het mileu/cultuur waar hij/zij in leeft. erg kort oor de bocht van je om zo te denken ;). (net als het kippenmeisje die tussen de kippen was opgegroeid, om maar en voorbeeld te noemen)

nog een nieuwtje.. geen vrouwen die er voor kiezen om in de warme zomer een sjaal te dragen??
aangenaam! hier ben ik namelijk. met vele vele andere meiden aan mijn zijde!!

Jij maakt van alles een persoonlijke zaak, alsof het tegen jou als persoon gericht is. Maar dat is niet het geval. Ik spreek in algemene zin. Het kan best zijn dat dit voor jou persoonlijk niet geldt. Daar kan ik geen mening over hebben, net als jij geen mening kan hebben over of het bij andere vrouwen niet of wel het geval is. Want je kunt niet in hun hoofd kijken.
Maar ik wil wel even een paar quotes van jou aanhalen die ook zeer beledigend en onbewezen zijn voor mij als jood zijnde!! Dan tem ik toch ook niet. Inmiddels heb ik dat wel gedaan, eens kijken of de moderators daar ook zo voortvarend mee omgaan, want het zijn echt opmerkingen die niet door de beugel kunnen en ongenuanceerd en onbewezen zijn.

Jameyskatje schreef:
*en iedereen maar de handen boven het hoofd houden van israel houden. omdat zij het geld hebben, en de pokerface

*ze verkrachten vrouwen, sturen hun honden op kinderen af, breken voor de gein de handjes van kinderen die op straat spelen, omdat ze niets nuttigs te doen hebben met hun leven. blazen moskeeen op tijdens het gebed. en andere gruwelijkheden zal ik maar achterwege laten. die kinderen in israel worden op school al gehersenspoeld en leren dat alles van hun is en palestijnen gevaarlijk en slecht zijn.

*maar als jij voor je neus hebt gezien hoe jou vader werd doodgemarteld, je broertjes en zusjes werden vermoord en jou moeder werd verkracht en daarna vermoord.. je huis geplunderd, je hebt geen eten, geen inkomen want alles is afgenomen en nergens ben je veilig. je hebt niets meer.. en dan, blaas je jezelf op! want dan pas luisterd er iemand. dan pas kijkt er iemand op.

*en altijd die praatjes vanuit nederland 'ja het is erg, maar voor de israeliers is het ook erg'. daar word ik kotsmisselijk van. dat hoor ik overal, op school, op internet, thuis in de familie, op mijn werk. en waarom? omdat wij geen eerlijk nieuws te zien krijgen.

*ik dacht dat er na de 2e wereldoorlog afspraken waren gemaakt. waar is de vn in dit hele verhaal? zelfs hun accomodaties worden opgeblazen en ze gaan akkoord met een slap excuus. inmiddels zijn de gruwelijkheden net zo erg als de 2e wereldoorlog. alleen alles is veel meer sneaky. stelletje struisvogels die aan de macht zijn. struisvogels, vossen en zwijnen. de joden waren natuurlijk heel zielig en kregen een stuk land toegewezen (heeeeel toevallig precies tussen het afrikaanse en aziatische gedeelte van de islamitische landen, wat een strategie) en het zogenaamde westen maar denken dat ze dat even konden bepalen.

Voelt iemand zich geroepen om deze ongenuanceerde uitspraken van Jameyskatje ook te temmen?
Zo niet, dan is dat schijnheiligheid ten top!!!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:59

CtjeLief schreef:
Ik denk niet dat we in die zin in Nederland teveel vrijheid hebben. Mijn mening.

Radicaal is nooit goed, je hebt radicalen binnen ieder geloof. Op het moment dat je andere mensen schaadt moet dat aangepakt worden, ik denk dat iedereen het daar mee eens is.

Maar het dragen van hoofddoek schaadt niemand, het is vrijheid van geloofdovertuiging, net zo goed als een gereformeerde vrouw die geen broek draagt, een jood een keppel, en een christen een kruisje. Zoals knabbelgirl en ook jameyskatje het ook mooi omschrijven: als je dat al verbiedt, waar eindigt dat dan?!

Mag ik er op wijzen dat er in Amsterdam een trambestuurde is die van zn werkgever geen kruis mocht dragen, en dat de rechter heeft bepaald dat het verbieden van dit dragen van zijn kruis volgens de wet toegestaan is!
Dus wel degelijk mogen werkgevers en instantie's geloofsuitingen verbieden.
In dit vonnis werd ook heel duidelijk dat het dragen van een hoofddoek voor moslima's verplicht is, dus niks vrijwillige keuze.
Voor een ieder die het na wil lezen, hier een linkje http://www.hetverraadvanlinks.nl/Shariarechter.htm

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:13

Ik word via PB zelfs hypocriet genoemd omdat ik even niet reageer, en dat zou not done zijn voor iemand met mijn job, het moet niet gekker worden.....

Omdat ik ook nog bezig ben met opruimen etc, blijft het ook wel eens stil van mijn kant ;) Bij deze een reactie:

Bovenstaande verhaal: gegronde reden het kruisje te weigeren omdat dit veiligheidsredenen betreft.. simpel als wat!

En je interpreteert je opmerking over dat hoofddoek verplicht is verkeerd.. Het is voor een Moslima geen optie om hoofddoek te verwijderen, omdat zij ZELF kiest haar geloof zo te volgen, dus inderdaad niet vergelijkbaar met verwijderen/wegstoppen kruisje omdat vanuit dat geloof niet 'gevraagd word' een kruisje te dragen. Dit is GEEN ongelijke behandeling op grond van geloof..

Mag ik nu weer verder met opruimen, zonder vijandige pb's te ontvangen?

Dank u..
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 29-04-10 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:16

Tja ik weet niet echt of ik er moeite mee zou hebben. Aan de ene kant neig ik naar wel, omdat ik toch eigenlijk wel vind dat een docent 'neutraal' moet zijn als het ware. Dus niet duidelijk een bepaald geloof uiten. Maar aan de andere kant is dat natuurlijk gewoon iets wat bij die persoon hoort. Vind het wel raar dat ze gebrekkig NL spreekt, dit is wel iets wat een docent hoort te beheersen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:19

euhm.. je hebt wel erg je best gedaan he springert. geinig dat de hele context van het verhaal verdwijnt

misschien ook leuk om de datums erbij de vermelden en het topiconderwerp.

daarbij. deze post zijn niet op joden gericht hoor, maar op de israelische regering en de hele poppenkast er omheen.

en daar bovenop zijn deze zaken gewoon terug te vinden in boeken.. te koop bij de bruna.

vergelijking als mij en de koning van marokko.

(dit is trouwens ook op de man spelen he. en wat heeft het met hoofddoeken/onderwijs te maken?)

ook interessant om op de merken dat je slechts een klein lijstje met in jou ogen negatieve uitspattingen van mij hebt gevonden..

rest hoef je ook niet te posten hoor.. al mijn tolerante en inhoudelijke reacties mbt islam/moslims..
maarja, dat had dan ook een 3dagentaak voor je geworden, dus ik begrijp het wel.
het is ook mensenlijk om enkel een 'negatieve'-selectie te maken, daarvoor hoef je de tv maar aan te zetten. slechtnieuws verkoopt he
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 29-04-10 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:22

En om mijn verhaal nog even verder te verduidelijken, als de chauffeur een tatoeage zou hebben gehad van een kruis op zijn arm bijvoorbeeld, dan zou dit geen probleem zijn geweest, daarom betreft dit geen ongelijke behandeling op grond van geloof..

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:23

CtjeLief schreef:
Ik word via PB zelfs hypocriet genoemd omdat ik even niet reageer, en dat zou not done zijn voor iemand met mijn job, het moet niet gekker worden.....

Omdat ik ook nog bezig ben met opruimen etc, blijft het ook wel eens stil van mijn kant ;) Bij deze een reactie:

Bovenstaande verhaal: gegronde reden het kruisje te weigeren omdat dit veiligheidsredenen betreft.. simpel als wat!

En je interpreteert je opmerking over dat hoofddoek verplicht is verkeerd.. Het is voor een Moslima geen optie om hoofddoek te verwijderen, omdat zij ZELF kiest haar geloof zo te volgen, dus inderdaad niet vergelijkbaar met verwijderen/wegstoppen kruisje omdat vanuit dat geloof niet 'gevraagd word' een kruisje te dragen. Dit is GEEN ongelijke behandeling op grond van geloof..

Mag ik nu weer verder met opruimen, zonder vijandige pb's te ontvangen?

Dank u..

Ik intrepeteer niks. Dit is wat de kantonrechter letterlijk uitsprak; “Voor moslima’s bestaat een religieus voorschrift om het haar te bedekken." Laat iemand mij maar uitleggen dan hoe dat nog anders geintrepeteerd kan worden. Volgens mij laat het aan niets te wensen over. Maar het ging mij eigenlijk veel meer over deze opmerkingen;

Jameyskatje schreef:
Jameyskatje schreef:
*en iedereen maar de handen boven het hoofd houden van israel houden. omdat zij het geld hebben, en de pokerface

*ze verkrachten vrouwen, sturen hun honden op kinderen af, breken voor de gein de handjes van kinderen die op straat spelen, omdat ze niets nuttigs te doen hebben met hun leven. blazen moskeeen op tijdens het gebed. en andere gruwelijkheden zal ik maar achterwege laten. die kinderen in israel worden op school al gehersenspoeld en leren dat alles van hun is en palestijnen gevaarlijk en slecht zijn.

*maar als jij voor je neus hebt gezien hoe jou vader werd doodgemarteld, je broertjes en zusjes werden vermoord en jou moeder werd verkracht en daarna vermoord.. je huis geplunderd, je hebt geen eten, geen inkomen want alles is afgenomen en nergens ben je veilig. je hebt niets meer.. en dan, blaas je jezelf op! want dan pas luisterd er iemand. dan pas kijkt er iemand op.

*en altijd die praatjes vanuit nederland 'ja het is erg, maar voor de israeliers is het ook erg'. daar word ik kotsmisselijk van. dat hoor ik overal, op school, op internet, thuis in de familie, op mijn werk. en waarom? omdat wij geen eerlijk nieuws te zien krijgen.

*ik dacht dat er na de 2e wereldoorlog afspraken waren gemaakt. waar is de vn in dit hele verhaal? zelfs hun accomodaties worden opgeblazen en ze gaan akkoord met een slap excuus. inmiddels zijn de gruwelijkheden net zo erg als de 2e wereldoorlog. alleen alles is veel meer sneaky. stelletje struisvogels die aan de macht zijn. struisvogels, vossen en zwijnen. de joden waren natuurlijk heel zielig en kregen een stuk land toegewezen (heeeeel toevallig precies tussen het afrikaanse en aziatische gedeelte van de islamitische landen, wat een strategie) en het zogenaamde westen maar denken dat ze dat even konden bepalen.

Wat is daar jouw professionele mening over. Ook temwaardig?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:26

kinderachtig bezig springert. heb weer getemd. want dit is spelen op de man, dit is offtopic gaan en onnodig dubbelposten

en daarbij vraag je andere bokkers naar afkeuring jegens mij. niet erg netjes vind je niet?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:27

jameyskatje schreef:
euhm.. je hebt wel erg je best gedaan he springert. geinig dat de hele context van het verhaal verdwijnt

misschien ook leuk om de datums erbij de vermelden en het topiconderwerp.

daarbij. deze post zijn niet op joden gericht hoor, maar op de israelische regering en de hele poppenkast er omheen.

en daar bovenop zijn deze zaken gewoon terug te vinden in boeken.. te koop bij de bruna.

vergelijking als mij en de koning van marokko.

(dit is trouwens ook op de man spelen he. en wat heeft het met hoofddoeken/onderwijs te maken?)

En er zijn ook boeken te koop bij de Bruna waarin mijn beweringen staan.
o.a. het pas verschenen boek van Hirschi Ali.
Mag ik er op wijzen dat Israel nog nooit veroordeeld is door welk hof ter wereld dan ook voor de beschuldigingen die geuit zijn.
Soldaten die de handjes van kinderen breken omdat ze niets anders te doen hebben, echt, dat vind ik schandalige, opruiende opmerkingen. Net als de vergelijking van het vergassen van minimaal 6 miljoen joden in de 2e wereldoorlog met de dood van enkele duizenden palestijnen. Grote schande!!!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:27

Springert schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik werk als docent op een school :)*

Leerlingen bij mij in de klas mogen geen pet op, want dan kan ik hun gezicht niet meer zien. Ze mogen wel een hoofddoek op, of een muts die hun gezicht niet bedekt. Dat interesseert me echt geen fluit.

Heel hypocriet, en een zeer slecht voorbeeld ook nog. Zo voed jij, als lerares, het gevoel dat er onderscheid gemaakt wordt.
De meeste jongens dragen hun petjes met de klep naar achteren, bedekt niets van het gezicht. Mag dat bij jou in de klas wel?
Als je antwoord nee is, dan maak jij je dus zelf schuldig aan discriminatie!!! Besef je dat uberhaupt wel?

:roll: Lees even. Ik vind alles goed, als ik het gezicht maar kan zien :)*