Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:44

Ik kom er nu 3 jaar niet meer, maar ik liep daar 1 a 2 dagen per week rond, en ik zag toch hele normale blanke (blonde) mannen hoor, waar je niets aan ziet.
Vandaar dat ik ook altijd zeg, je kan niet op iemands uiterlijk beoordelen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:45

Van de Marokkanen zelf die ik in de rondte gereden heb..Ze lachen het hele systeem gewoon uit, met de domme nederlanders ( zijn hun woorden letterlijk genomen )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:46

Elco schreef:
Van de Marokkanen zelf die ik in de rondte gereden heb..Ze lachen het hele systeem gewoon uit, met de domme nederlanders ( zijn hun woorden letterlijk genomen )

Ja natuurlijk, criminelen weten altijd de weg in ons rechtssysteem.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:46

Klopt ook Elco, ze lachen ons met veel dingen uit...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:47

Heino schreef:
Dat zeg ik ook niet ;) Maar denk je dat je een deel van de problemen rondom criminaliteit en Marrokanen oplost met uitzetten, immigratiestop en moskeeën bouwverbod???

En denk je dat er de voorstellen als immigratiestop, en uitzetten er überhaupt door komen in de kamer?

En denk je niet dat het een goede reden heeft dat andere partijen weinig tot niets waarmaken? Misschien omdat je dit soort problemen nou eenmaal niet 1-2-3 oplost?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:47

Als iedereen nu even de visie van de PVV gaat lezen, dan kunnen we morgen verder praten, hoe dat allemaal dan gerealiseerd moet worden en waar dat allemaal van betaald moet worden?
Want dat is mijn grootste probleem met de PVV

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:49

Electra63 schreef:
Als iedereen nu even de visie van de PVV gaat lezen, dan kunnen we morgen verder praten, hoe dat allemaal dan gerealiseerd moet worden en waar dat allemaal van betaald moet worden?

Oke, ik ga ook naar bed, welterusten!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:50

Electra63 schreef:

Niet voor de andere partijen dan..??? Betalen die alles uit eigen zak..??

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 01:03

Nee, maar die partijen zijn zich wel bewust van het feit dat er een budget is waar mee gewerkt moet worden.

Ergens denk ik we kunnen wel met cijfers, voorbeelden e.d. blijven gooien. Maar als we eens aannemen dat er een probleem is rond allochtonen. (Waar we het allemaal, mee eens zijn. Lijkt het wel als ik zo naar het topic kijk. Ook de 'linkse' politiek ontkent dit niet. De grote van het probleem is nog wat omstreden. Maar in principe denk ik dat wij het hier wel over eens zijn) Er zijn een aantal allochtonen die er een potje van maken.

Maar ligt dit aan religie? Wilders geeft hiervan de schuld aan de religie die zij delen. Ik heb deze vraag volgens mij al wel eerder gesteld. Maar toch. Is dit geen typische achterstandswijk-problematiek? Zien we niet exact dezelfde problemen in 'witte' achterstandswijken?

En dan nog iets. Wat is de concrete oplossing van Wilders? En dat vinden de Wilders stemmen dé oplossing. Ik vind dit niet echt duidelijk altijd, hier in het topic. De oplossing is:
1. Het uitzetten van probleemgevallen?
2. Het invoeren van heropvoedingskampen?
3. Een totale stop op integratie?
4. Het verbieden van alles wat met de Islam te maken heeft?

Nou punt 1: het zijn Nederlandse staatsburgers. Veel probleemjongeren zijn niet eens in Marokko geboren. Daarom vind ik de term Marokaan ook niet kloppen. Het zijn Nederlanders.
punt 2: Wat stel je je hierbij voor? Ik krijg er een naar gevoel van.
punt 3: Wat betreft de politieke vluchtelingen? En dan geen islamitische vluchtelingen? Dat is pure discriminatie. En bovendien, is Nederland van ons? Hebben wij en andere niet recht op een toekomst?
punt 4: Hieronder lijden alle islamieten, niet alleen de probleemgevallen. Bovendien staat er in onze grondwet dat we vrij zijn, vrij zijn om een religie uit te oefenen. Is het niet ontzettend oneerlijk om mensen dit af te nemen? En wat heb je er voor last van dat iemand anders denkt? Is de Islam een puur slechte religie? Wat is er dan zo superieur aan het atheisme en het christendom?

En ten slotte, integratie gaat niet gedwongen. Dit moet vrijwillig zijn. En gestimuleerd door respect. Zodat mensen zich welkom voelen om te integreren. Ze eerlijke kansen krijgen.

Elco

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 05:09

Krips: Wat heeft de politiek van het softe beleid geleerd..?? Helemaal niets..Zie je het al voor je een katholieke kerk in Marokko..? Het probleem ligt ook bij de ouders thuis durven ze niets uit te halen maar owee als ze buiten komen dan is de straat hun domein..Ze krijgen totaal geen opvoeding van huis uit..Ze leren geen respect voor vrouwen te hebben ze nemen niets aan van een vrouw..Ze willen hier wonen ( profiteren )maar willen niet de nederlandse nationaliteit aannemen en hun paspoort inruilen voor een nederlandse en dus ook niet integreren..Ze vinden het normaal om meisjes en vrouwen voor alles en nog wat uit te schelden zodat deze niet meer naar school durven of over straat durven te lopen..Vertel mij dan eens waarom je dat niet ziet met Turkse mensen.? Omdat deze wel een goede opvoeding krijgen en ze wel respect bij gebracht wordt en deze jongens op straat ook aangesproken worden op hun gedrag door oudere turken en daar naar luisteren uit respect..Daar mogen de Marokkanen een voorbeeld aan nemen..

En de mensen die nood gewongen uit hun land moeten vluchten voor wat dan ook die moeten natuurlijk altijd opgevangen kunnen worden..maar op een gegeven gaat dat ook niet meer eenvoudig omdat nederland zometeen alleen maar uit asfalt en beton bestaat..En een beetje natuur zou ook niet verkeerd zijn toch.?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 09:12

elco, volgens mij heb jij geen idee hoeveel synagogen en kerken er in marokko staan. zonder problemen hoor ;) je kan daar als christen ook gewoon over straat lopen btw (iets wat gisteren in israel niet kon)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 09:20

en ja, de marokkaanse criminaliteit is een probleem. maar wat voor criminialiteit plegen zij? het i s heel openbaar, dus lekker opvallend. het zijn meer vernielingen, berovingen etc. maar wat denkt men over de antiliaanse criminaliteit? om maar eens een groep te noemen. die criminaliteit gaat overigens veel verder dan vandalisme en beroving, zoals meer moorden, meer verkrachtigen! zo zijn er nog meer groepen, oostblokkers, turken, nederlanders... allemaal een heel andere soort criminaliteit.

alleen de ene groep pleegt dit meer in het openbaar dan de andere. marokkanen dit marokkanen dat, over het algemeen is het blufpoker wat ze spelen(komen stoer over maar zijn onzekere mannetjes), over het algemeen zijn ze nog wel aanspreekbaar en over het algemeen kennen ze nog een grens. over het algemeen worden ze nog wel volwassen, wanneer ze de 24 gepasseerd zijn ongeveer. zijn gewoon hele simpele doelgroepanalyses waarin ze verschillen met andere bevolkingsgroepen. misschien staan ze bovenaan wat betreft kwantiteit, maar wat zegt de kwaliteit? criminaliteit is altijd slecht natuurlijk, maar je hebt slecht en heeel slecht.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:02

Elco schreef:
Het probleem ligt ook bij de ouders thuis durven ze niets uit te halen maar owee als ze buiten komen dan is de straat hun domein..Ze krijgen totaal geen opvoeding van huis uit..Ze leren geen respect voor vrouwen te hebben ze nemen niets aan van een vrouw..Ze willen hier wonen ( profiteren )maar willen niet de nederlandse nationaliteit aannemen en hun paspoort inruilen voor een nederlandse en dus ook niet integreren..Ze vinden het normaal om meisjes en vrouwen voor alles en nog wat uit te schelden zodat deze niet meer naar school durven of over straat durven te lopen..Vertel mij dan eens waarom je dat niet ziet met Turkse mensen.? Omdat deze wel een goede opvoeding krijgen en ze wel respect bij gebracht wordt en deze jongens op straat ook aangesproken worden op hun gedrag door oudere turken en daar naar luisteren uit respect..Daar mogen de Marokkanen een voorbeeld aan nemen..

Ik vind je verschrikkelijk generaliserend.

Los daarvan denk ik dat je je wat meer mag verdiepen in opvoeding in Marrokaanse gezinnen.

En even ter informatie:
In 2008 zijn 1220 Marrokanen (dat is 0,2% van alle Marrokanen) bij HALT op bezoek geweest
En 1130 Turken (dat is 0.015% van alle Turken)
Dusse, het lijkt me op z'n minst vreemd dat Marrokanen zo veel aandacht krijgen ten opzichte van Turken terwijl het percentage criminelen bijna even hoog ligt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:49

Heino schreef:
Dat zeg ik ook niet ;) Maar denk je dat je een deel van de problemen rondom criminaliteit en Marrokanen oplost met uitzetten, immigratiestop en moskeeën bouwverbod???

En denk je dat er de voorstellen als immigratiestop, en uitzetten er überhaupt door komen in de kamer?

En denk je niet dat het een goede reden heeft dat andere partijen weinig tot niets waarmaken? Misschien omdat je dit soort problemen nou eenmaal niet 1-2-3 oplost?

MamboBeach?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:55

@ Heino je aanstaande beroep zegt wel genoeg en je leeftijd..
Je woont in Den Haag toch.? Nou ik ben daar ook zeer regelmatig te vinden en ik kan je toch hele andere verhalen vertellen...Maar ach we doen gewoon onze oogjes toe en doen net of ze zoooooooo zielig zijn slechte jeugd bla bla..Keep Dreaming..!!!! Ik hoop dat je op een goede dag je oogjes opent..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:56

TEM

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:00

Elco schreef:
@ Heino je aanstaande beroep zegt wel genoeg en je leeftijd..
Je woont in Den Haag toch.? Nou ik ben daar ook zeer regelmatig te vinden en ik kan je toch hele andere verhalen vertellen...Maar ach we doen gewoon onze oogjes toe en doen net of ze zoooooooo zielig zijn slechte jeugd bla bla..Keep Dreaming..!!!! Ik hoop dat je op een goede dag je oogjes opent..

Als je in een discussie niet het antwoord krijgt dat je wenst te krijgen, grijp je maar naar de meest zwakke verdediging, iemand persoonlijk aanvallen.
Heino legt haar motivatie en stellingen met veel geduld en zeer gematigd uit. Als je daar niet naar wilt luisteren en wel naar het gescheld op anderen van Wilders dan is dat jouw keuze, maar daarvoor hoef je niet iemands persoonlijke omstandigheden erbij te halen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:06

Elco schreef:
Krips: Wat heeft de politiek van het softe beleid geleerd..??

Maar dát is nou juist mijn vraag aan jou. Als de politiek niet juist handeld. Niet snel genoeg of weet ik veel wat. Wat stel jij dan voor?
Ik heb steeds het gevoel dat ik een vraag stel of iets beargumenteer en ik gewoon geen reactie krijg. Sowieso geen direct antwoord. Het is heel makkelijk om te zeggen dat iets niet goed gedaan wordt, maar hoe het dan wel moet wordt niet gezegd. De beste stuurlui staan aan wal.

En wat je net tegen Heino zegt is niet echt respectvol. Daarmee overtuig je zeker niemand.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:21

Heino schreef:
TEM

Gelijk heb je....denk alleen niet dat er wat mee gebeurt helaas.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:25

Onassa schreef:
Gelijk heb je....denk alleen niet dat er wat mee gebeurt helaas.

Geen idee maar niet geschoten is altijd mis ;) Ik ga er sowieso niet inhoudelijk op in want dat kan niet eens :P

Maargoed, over die HALT cijfers. Ik vond het wel opmerkelijk om te lezen dat er ook veel jonge Turken in de jeugdcriminaliteit zitten terwijl je daar in de media vrij weinig van hoort :) Wist ik zelf ook niet, dacht ook altijd dat zij idd ook minder vertegenwoordigd waren in die cijfers.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:28

Jeugdcriminaliteit is iets dat hoort bij alle culturen, alle tijden. Ik ben ook wel verbaasd hoe foutief de media is. Maar jeugdcriminaliteit hoort er bij. Jonge mensen zoeken gewoon de grens, zeker als ze uit een achterstandswijk komen. Als ze wat ouder worden veranderd dit. Zo zie je toch ook dat subculturen zich vooral onder jongeren manifesteren.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:31

zelf heb ik wel eens het idee dat de meeste Turken zich tegenwoordig goed aangepast hebben in Nederland.
Zij lopen hier ook al wat langer rond dan de Marokkanen.
Misschien dat hier ook geldt dat het tijd nodig heeft, ik weet het niet hoor, maar het valt wel gewoon wel op.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:32

Heino schreef:
Geen idee maar niet geschoten is altijd mis ;) Ik ga er sowieso niet inhoudelijk op in want dat kan niet eens :P

Daar heb je gelijk in.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:38

Onassa schreef:
Heino schreef:

Daar heb je gelijk in.

Nee omdat je alleen maar naar cijfertjes uit je boekje kan kijken..Maar levens ervaring ho maar..

Maar je hoeft me niet te temmem hoor dat doe ik zelf wel..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:40

Daar gaat het niet om. Dat heb ik ook al eerder tegen iemand gezegd. Het gaat hier om een landelijk beleid. Een beleid dat in heel Nederland moet werken. Dat jij nare ervaringen hebt zegt niets over de hele samenleving.