Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lalidan schreef:toot schreef:mijn standpunt is :als je geen kinderen kan veroorloven neem ze dan niet.
Dit is wel erg cru! Mijn moeder kreeg kinderen toen het financieel goed ging, mijn vader werkte fulltime. Echter zijn mijn ouders gescheiden toen ik 1 was, omdat mijn vader bepaalde trekjes begon te vertonen. Vanaf dat moment zat ze ineens met 4 kinderen in de bijstand! Nou, geloof me, dan heb je die kinderbijslag wel hard nodig hoor!!
Ik zou alleen graag zien dat kinderbijslag inkomensafhankelijk werd, en dan met een overgangsfase. Tot een bepaald loon/inkomen krijg je 100% kinderbijslag, verdien je meer dan bijv 80%, ervolgens 60%, 40% enz tot niks. Er zijn genoeg mensen die meer dan genoeg verdienen en die gewoon standaard dit krijgen van de nederlandse belastingbetaler, dat vind ik eerlijk gezegd een beetje onnodig. Maar zoals gezegd, er zijn nou eenmaal situaties waarin je echt dat extra'tje wel kan gebruiken, dus volledig afschaffen zie ik ook niet zitten. Ik zou niet weten waar wij kleren van hadden moeten kopen als mijn moeder geen kinderbijslag had gekregen.....
Edit: Ik heb dus niet gestemt, omdat ik het niet nodig vind voor iedereen, maar het dus ook geen onzin vind.
AlexandraM schreef:Lalidan schreef:
Dit is wel erg cru! Mijn moeder kreeg kinderen toen het financieel goed ging, mijn vader werkte fulltime. Echter zijn mijn ouders gescheiden toen ik 1 was, omdat mijn vader bepaalde trekjes begon te vertonen. Vanaf dat moment zat ze ineens met 4 kinderen in de bijstand! Nou, geloof me, dan heb je die kinderbijslag wel hard nodig hoor!!
Ik zou alleen graag zien dat kinderbijslag inkomensafhankelijk werd, en dan met een overgangsfase. Tot een bepaald loon/inkomen krijg je 100% kinderbijslag, verdien je meer dan bijv 80%, ervolgens 60%, 40% enz tot niks. Er zijn genoeg mensen die meer dan genoeg verdienen en die gewoon standaard dit krijgen van de nederlandse belastingbetaler, dat vind ik eerlijk gezegd een beetje onnodig. Maar zoals gezegd, er zijn nou eenmaal situaties waarin je echt dat extra'tje wel kan gebruiken, dus volledig afschaffen zie ik ook niet zitten. Ik zou niet weten waar wij kleren van hadden moeten kopen als mijn moeder geen kinderbijslag had gekregen.....
Edit: Ik heb dus niet gestemt, omdat ik het niet nodig vind voor iedereen, maar het dus ook geen onzin vind.
ik vind idd dat het inkomensafhankelijk zou moeten zijn
Only_Hellen schreef:Overigens een klein rekensommetje. Ieder hoofd van bevolking betaalt 187,50 aan de kb.
Stel, een gezin, vader, moeder, 2 kinderen = 4x 187,50= 750 euro per jaar dat zij betalen.
Ik moet even teruglezen hoe hoog de kb is tegenwoordig, maar ik schat 1500 euro per jaar voor 2 kinderen. Betalen ze de helft dus inderdaad zelf van. Kunnen ze met andere woorden ook beslissen om die 750 euro als extra heffingskorting oid in te stellen en de rest is voor eigen rekening.
wollie27 schreef:vjestagirl betaald die wel belasting in nederland ja kan wel maar in je profiel staat dat je niet in ned woont.
maar ja ik weet het dat kan nog wel dat je hiet belasting moet betalen indd.
KiWiKo schreef:IK vind........... en dat vind IKdat ze alle heffingen, kortingen en BELASTINGEN af moeten schaffen........ Iedereen gewoon zn brutoloon ontvangen..........
De enige belasting die blijft bestaan is de belasting op gekochte goederen........ Luxe goederen belasten met 50% de dagelijkse benodigdheden die men nodig heeft om gewoonweg te bestaan belasten met 25%
maar ik denk waarschijnlijk te simpel
KiWiKo schreef:nou zoals ik zeg..........50% op luxe goederen en 25% op de dagelijkse benodigdheden...........
faye schreef:Vwb studiefinanciering, ik vind dat er een soort moet komen, voor thuiswonend. Wil je op kamers, dan zul je naast je studie moeten werken.
Zesiram schreef:@Kiwiko: Ik zal het even voorrekenen, zijn hele boeken over geschreven hoor(maar die zijn heel erg saai ).
Een brood kost 1 euro, waarvan 25 cent belasting
Jantje verdient 10 euro per dag.
Hij koopt 1 brood, betaalt dus 25 cent belasting: de belasting krijgt 2,5% van zijn inkomen
Pietje verdient 100 euro per dag
Hij koopt ook 1 brood, betaalt dus 25 cent belasting: de belasting krijgt 0,25% van zijn inkomen
Snappie? Ze betalen evenveel belasting, maar in verhouding betaalt de rijke Pietje veel minder. Ik vind dat onrechtvaardig, maar misschien dat jij daar anders over denkt
Edit:Haha, spellen kan ik nog steeds niet