Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LimaMambo schreef:Carmen schreef:Onze herder moest meteen afgemaakt worden toen hij achter een paar schapen aanging... (Niet doodgebeten, maar doodgegaan doordat ze van paniek de sloot in rende). Wel gebeten.
en dat vind ik dus echt ziek..
dat is de drift van een hond.. en de hond word dus afgestraft om iets wat voor hem ' normaal ' is..
Tari2007 schreef:@ bulck, die kaakklem waar jij het over hebt is dus zo'n bullshit he.... Wordt een beetje moe van mensen zoals jij die geen benul van bullen hebben maar wel dat soort onzin verspreiden, dat andere mensen dat dan lezen en voor waar aannemen.
Stel dát ze een kaakklem zouden hebben he, hoe moeten ze dan eten als die kaak telkens op slot springt? De reden dat ze niet loslaten is omdat ze niet WILLEN loslaten, niet omdat ze niet kunnen door een klem...
xxMACYYY schreef:Elke hond is er op gefokt als vecht/werkhond. Daar waren ze vroeger voor nodig.
bulck schreef:Verder ben ik niet tegen dit ras hoor, maar ze horen gewoon degelijk opgevoed te zijn door mensen met kennis van zaken. En ja dat geld voor alle honden, maar vecht en verdedigingshonden zeker gezien je daar te maken hebt met een gericht fokken op eigenschappen en dat vergt dus extra aandacht.
bulck schreef:xxMACYYY schreef:Elke hond is er op gefokt als vecht/werkhond. Daar waren ze vroeger voor nodig.
Evenals er al van vroeger honden gehouden werden als gezelschap en luxe en status object (Tijd van Egypte bvb, middeleeuwen etc was dat een windhond)
Dus dat is al eeuwen een fokrichting, wat je er niet uitkrijgt op 123.
Chiqa schreef:bulck schreef:Verder ben ik niet tegen dit ras hoor, maar ze horen gewoon degelijk opgevoed te zijn door mensen met kennis van zaken. En ja dat geld voor alle honden, maar vecht en verdedigingshonden zeker gezien je daar te maken hebt met een gericht fokken op eigenschappen en dat vergt dus extra aandacht.
Ik durf mijn hand ervoro in het vuur te steken dat dit soort honden vaak velen malen beter zijn opgevoed dan het gros van de k. likkers wat her en der ronddoold in Nederland.
Nog maar niet te spreken over de lab en de golden die nog steeds het grootst aantal bijtincidenten op zijn naam heeft staan.
En dit komt niet door het ras an sich, daar geloof ik niets van wel aan de eigenaar die geen flauw idee hebben hoe een hond inelkaar zit.
bulck schreef:Dat is dan eveneens een dooddoener gezien er tig meer labradors en goldens zijn in vergelijking en een bijtincident dus statisch uiteraard meer voorkomt.
bulck schreef:En idd vaak te wijten aan onkunde, deze honden zijn vaak kindervrienden en heel tolerant, maar ook zij hebben grenzen.
Chiqa schreef:bulck schreef:Dat is dan eveneens een dooddoener gezien er tig meer labradors en goldens zijn in vergelijking en een bijtincident dus statisch uiteraard meer voorkomt.
Een statistisch onderzoek kan ik als burger niet bepaald als dooddoender zien namelijk, is onderzoek naar geweest.bulck schreef:En idd vaak te wijten aan onkunde, deze honden zijn vaak kindervrienden en heel tolerant, maar ook zij hebben grenzen.
Je heb je niet echt verdiept in de genoemde rassen zo te zien, als er ergens kindervienden zijn zijn hun het wel.
Mizora schreef:Juist amstaffs en pitbulls zijn heel kindvriendelijk en tolerant. Daar kan je vaak aan oren en staarten hangen zonder dat ze bijten, erover struikelen, kan gebeuren. Ze moesten juist heel vriendelijk naar mensen zijn en nooit naar mensen bijten i.v.m. het vechten. Ze moesten ze namelijk uit elkaar kunnen halen. Een bijtende pitbull was een dode pitbull als hij mensen beet.
Je ziet honden die bij illegale vechtgroepen gehaald worden, onder de wonden zitten. En toch kwispelend en lief tegen de mensen doen, ook als de wonden worden schoongemaakt. Waar een gewone hond een muilkorf kreeg kon het bij deze honden gewoon zonder.
bulck schreef:Als je wil qouten doe het dan wel goed....
bulck schreef:En dan denk ik (want zo'n onderzoek van honden heb ik nog niet in mijn handen gehad) dat als je dan gaat kijken naar de soort van letsels toegebracht door de labs en goldens, dat het daar redelijk beperkt zal blijven.
bulck schreef:En dat dan statisch gezien dat die enkele aanval van de in de titel genoemde honden vaak een veel grotere impact heeft. Dus achter cijfers, moet je wel een beetje meer zoeken dan enkel dat wat er staat.
bulck schreef:En bij je laatste quote weet ik niet waar je op doelt. In mijn context doel ik op labradors en goldens. Als je daar ook op doelt, snap ik je quote niet, want dat zeg ik daar letterlijk in.
Mizora schreef:Naar mensen zei ik dan ook. Voor het pakwerk zijn ze dus ook niet geschikt want ze zijn er altijd op gefokt nooit mensen te bijten.
Naar honden is dus een heel ander verhaal en daar moet je wel goed met de bloedlijnen mee opletten en de ouders en het liefst ook nog de grootouders mee zien.
Kellytjuh2 schreef:Het ging hier inderdaad niet eens om pitbulls
het ging om een am bulldog en de andere 2 moet ik het bericht dat ik heb binnen gekregen weer eve opzoeken.
en pitbulls zelf zijn niet gevaarlijk hoor.. heb er hier ook eentje en die rent zelfs weg voor de kat (natuurlijk zijn ze niet allemaal zo ) Maar vind het wel weer lekker veroordelend allemaal.
bulck schreef:Kellytjuh2 schreef:Het ging hier inderdaad niet eens om pitbulls
het ging om een am bulldog en de andere 2 moet ik het bericht dat ik heb binnen gekregen weer eve opzoeken.
en pitbulls zelf zijn niet gevaarlijk hoor.. heb er hier ook eentje en die rent zelfs weg voor de kat (natuurlijk zijn ze niet allemaal zo ) Maar vind het wel weer lekker veroordelend allemaal.
Een pitbull is een verzamelnaam voor een type van honden (rassen dus)die daaronder vallen. Zoals oa een amerikaanse bulldog, staffordshires etc
Dus een amerikaanse bulldog is een pitbull, een pitbull niet noodzakelijk een amerikaanse bulldog.
Tuurlijk zijn er wel brave tussen (dat moest nu maar erg zijn), en doet opvoeding en werken met verstand tijdens het fokken etc veel. Maar de eigenschappen zijn er nu eenmaal in gefokt. Of zoals ze zeggen de doorzetting van terriers en de kracht van een bulldog.
Als dat verkeerd gaat heb je een wapen.