Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 06:37

oeh nee dat is heel andere koek,dat zijn ook geen hondjes waar iedereen mee om kan gaan.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 07:49

Er zijn wel meer honden gefokt om te vechten...
De sharpei bijvoorbeeld ook, en de RR, etc etc...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:00

LimaMambo schreef:
Carmen schreef:
Onze herder moest meteen afgemaakt worden toen hij achter een paar schapen aanging... (Niet doodgebeten, maar doodgegaan doordat ze van paniek de sloot in rende). Wel gebeten.

en dat vind ik dus echt ziek..
dat is de drift van een hond.. en de hond word dus afgestraft om iets wat voor hem ' normaal ' is..

Dat is toch logisch... En eigen schuld dikke bult, had ze haar beest maar aangelijnd moeten houden, dan had die niet kunnen bijten en hadden die schapen dus niet opgejaagd geworden waardoor ze de gracht inliepen. Dat noemen ze respect voor iemands anders eigendom, verder had die hond al niet los op iemand anders zijn grond (wei) mogen komen.

Heb hier enkele weken geleden een drachtige merrie met koliek gehad, ook doordat achterlijke mensen hun (in dit geval border collies) honden loslieten en die beesten dus gelijk ff de fokmerries gingen 'drijven'. De eerste volgende hond van vreemde krijgt gelijk een schot als ze men hof nog durven opkomen. Kzal dan nog vriendelijk zijn en enkel een loodjesgeweer gebruiken.

En ontopic; hopelijk gaat het al beter met de eigenares en haar hond. En verder kan idd elke hond wel aggressief zijn, maar moesten het effectief pittbulls of staffords zijn, dan weet je gewoon dat als ze aanvallen het gewoon zwaardere verwondingen zijn ivm hun kaakklem en ze hierdoor dus behalve bijtwonden ook scheurwonden maken.

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:40

@ bulck, die kaakklem waar jij het over hebt is dus zo'n bullshit he.... Wordt een beetje moe van mensen zoals jij die geen benul van bullen hebben maar wel dat soort onzin verspreiden, dat andere mensen dat dan lezen en voor waar aannemen.

Stel dát ze een kaakklem zouden hebben he, hoe moeten ze dan eten als die kaak telkens op slot springt? De reden dat ze niet loslaten is omdat ze niet WILLEN loslaten, niet omdat ze niet kunnen door een klem...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:53

Tari2007 schreef:
@ bulck, die kaakklem waar jij het over hebt is dus zo'n bullshit he.... Wordt een beetje moe van mensen zoals jij die geen benul van bullen hebben maar wel dat soort onzin verspreiden, dat andere mensen dat dan lezen en voor waar aannemen.

Stel dát ze een kaakklem zouden hebben he, hoe moeten ze dan eten als die kaak telkens op slot springt? De reden dat ze niet loslaten is omdat ze niet WILLEN loslaten, niet omdat ze niet kunnen door een klem...

Euhm Tari, na zelf een hond verloren te hebben die aangevallen geweest is door een Amerikaanse stafford weet ik dat wel degelijk.
Daar hebben agenten (die toevallig met hun combi passeerden) een koevoet moeten bijhalen en als dusdanig die hond moeten losrukken. Maar het was al te laat voor de onze en al een geluk is dat beest ook afgemaakt. En ja kaakklem noemen ze dat, maar is idd een combi van een enorme bijtkracht en spieren die ze kunnen fixeren (is erin gefokt doorheen de jaren als vechters) en idd een wil om dus niet te lossen. Dus idd een verkeerde benaming mss omdat het opzich weinig met de kaken te maken heeft

Maar er is wel een verschil tussen gewoon wat eten en iets bijten. De grootte bvb al.

Verder ben ik niet tegen dit ras hoor, maar ze horen gewoon degelijk opgevoed te zijn door mensen met kennis van zaken. En ja dat geld voor alle honden, maar vecht en verdedigingshonden zeker gezien je daar te maken hebt met een gericht fokken op eigenschappen en dat vergt dus extra aandacht.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:55

Elke hond is er op gefokt als vecht/werkhond. Daar waren ze vroeger voor nodig.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:02

xxMACYYY schreef:

Evenals er al van vroeger honden gehouden werden als gezelschap en luxe en status object (Tijd van Egypte bvb, middeleeuwen etc was dat een windhond)
Dus dat is al eeuwen een fokrichting, wat je er niet uitkrijgt op 123.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:06

bulck schreef:
Verder ben ik niet tegen dit ras hoor, maar ze horen gewoon degelijk opgevoed te zijn door mensen met kennis van zaken. En ja dat geld voor alle honden, maar vecht en verdedigingshonden zeker gezien je daar te maken hebt met een gericht fokken op eigenschappen en dat vergt dus extra aandacht.

Ik durf mijn hand ervoro in het vuur te steken dat dit soort honden vaak velen malen beter zijn opgevoed dan het gros van de k. likkers wat her en der ronddoold in Nederland.
Nog maar niet te spreken over de lab en de golden die nog steeds het grootst aantal bijtincidenten op zijn naam heeft staan.
En dit komt niet door het ras an sich, daar geloof ik niets van wel aan de eigenaar die geen flauw idee hebben hoe een hond inelkaar zit.

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:07

Ik blijf erbij, het IS geen kaakklem. Je zegt het zelf al, een combinatie van bijtkracht en spieren, kortom ze WILLEN niet loslaten.

Vind het wel enorm sneu dat jouw hond niet meer te redden was, lijkt me vreselijk!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:11

bulck schreef:
xxMACYYY schreef:

Evenals er al van vroeger honden gehouden werden als gezelschap en luxe en status object (Tijd van Egypte bvb, middeleeuwen etc was dat een windhond)
Dus dat is al eeuwen een fokrichting, wat je er niet uitkrijgt op 123.

Het scheelt wel dat een windhond absoluut niet gefokt is als gezeldschapsdier. Het zijn zichtjagers, daardoor kon je in het open veld een konijn loslaten en kon je precies het doden van het konijn zien. Een typisch middeleeuws festijn. Enkel enkele kleine gezeldschapsrassen zijn gefokt als schoothond. Maar zelfs van die hebben een heleboel nog een tweede functie als jachthond, waakhond, ondergrondse hond. Of gewoon een miniatuurversie van wat hun grote broer doet.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:15

Chiqa schreef:
bulck schreef:

Ik durf mijn hand ervoro in het vuur te steken dat dit soort honden vaak velen malen beter zijn opgevoed dan het gros van de k. likkers wat her en der ronddoold in Nederland.
Nog maar niet te spreken over de lab en de golden die nog steeds het grootst aantal bijtincidenten op zijn naam heeft staan.
En dit komt niet door het ras an sich, daar geloof ik niets van wel aan de eigenaar die geen flauw idee hebben hoe een hond inelkaar zit.

Dat is dan eveneens een dooddoener gezien er tig meer labradors en goldens zijn in vergelijking en een bijtincident dus statisch uiteraard meer voorkomt. En idd vaak te wijten aan onkunde, deze honden zijn vaak kindervrienden en heel tolerant, maar ook zij hebben grenzen. En dat vergeten ze vaak, het zijn geen babysitters bvb (wat je vaak ziet zijn kinderen die ze alleen laten en dat kind trekt en pitst zo'n honden, uiteraard onbedoeld en ja dan kan zo'n hond ook eens uithalen. Of zo'n honden die amper buiten mogen en dus een bom worden als ze dan eens buiten mogen en hun energie kwijt kunnen.

Maar de ernst van verwondingen tussen een bijt van een Labrador of idd zon kleine rat, zijn van een heel andere aard dan wanneer je gebeten wordt door bvb het vernoemde ras in de titel of menig anders verdedigings of vechthond. Die eerste categorie, zal een knap geven en 9/10 zo schrikken van zijn reactie dat hij afdwaalt. Die laatsten zullen terugkomen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:22

Mizora er is dan nog wel een groot verschil tussen een jachthond en een vecht- of verdedigingshond. Puur qua karakters alleen al. Die eerste moet iets kunnen vangen (eventueel doden) maar de prooi relatief heel laten en dus kunnen lossen op commando. Is eigenlijk het typisch apport werk wat we nu kennen en wat jachthonden graag doen.
Vechters of verdedigingshonden moesten gewoon zorgen dat een bedreiging (mens of dier) uitgeschakeld werd. Hoe of wat was minder van belang, zolang het maar lukte. En zo zijn bepaalde rassen ontstaan, door steeds bepaalde eigenschappen te blijven kruisen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:26

bulck schreef:
Dat is dan eveneens een dooddoener gezien er tig meer labradors en goldens zijn in vergelijking en een bijtincident dus statisch uiteraard meer voorkomt.

Een statistisch onderzoek kan ik als burger niet bepaald als dooddoender zien namelijk, is onderzoek naar geweest.
bulck schreef:
En idd vaak te wijten aan onkunde, deze honden zijn vaak kindervrienden en heel tolerant, maar ook zij hebben grenzen.

Je heb je niet echt verdiept in de genoemde rassen zo te zien, als er ergens kindervienden zijn zijn hun het wel.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:46

Chiqa schreef:
bulck schreef:
Dat is dan eveneens een dooddoener gezien er tig meer labradors en goldens zijn in vergelijking en een bijtincident dus statisch uiteraard meer voorkomt.

Een statistisch onderzoek kan ik als burger niet bepaald als dooddoender zien namelijk, is onderzoek naar geweest.
bulck schreef:
En idd vaak te wijten aan onkunde, deze honden zijn vaak kindervrienden en heel tolerant, maar ook zij hebben grenzen.

Je heb je niet echt verdiept in de genoemde rassen zo te zien, als er ergens kindervienden zijn zijn hun het wel.

Als je wil qouten doe het dan wel goed....

Ik zeg dat op het verhaal over dat labradors en goldens statisch gezien meer bijtincidenten veroorzaken. Dat dat dus logisch is gezien ze als populatie goed vertegenwoordigd zijn en de kans dus groter is dat er meer bijtincidenten zijn. Dat is net hetzelfde als wanneer ze onderzoeken -doen naar auto-ongelukken en dan categorien opstellen van 18-25 en 25-50 en +50. tuurlijk zie je dan meer ongelukken in de eerste en wss een deel in de twee categorie, omdat die mensen meer op de baan zijn. Maar als je dan verder ziet worden die ongelukken opgedeeld per soort van incident. Bvb Blikschade zonder gewonden, blikschade met gewonden. Ongelukken met dodelijke afloop.
En dan denk ik (want zo'n onderzoek van honden heb ik nog niet in mijn handen gehad) dat als je dan gaat kijken naar de soort van letsels toegebracht door de labs en goldens, dat het daar redelijk beperkt zal blijven. En dat dan statisch gezien dat die enkele aanval van de in de titel genoemde honden vaak een veel grotere impact heeft. Dus achter cijfers, moet je wel een beetje meer zoeken dan enkel dat wat er staat.

En bij je laatste quote weet ik niet waar je op doelt. In mijn context doel ik op labradors en goldens. Als je daar ook op doelt, snap ik je quote niet, want dat zeg ik daar letterlijk in.
Verder kunnen er wss genoeg andere honden kindervrienden zijn, maar am staffords en pitbull consoorten, zijn door de eerder genoemde zaken een verhoogde risicogroep om bij kinderen te laten. Die kinderen kunnen vaak uit onwetendheid iets verkeerd doen of gewoon de hond die zich benauwd of bedreigd voelt. En dan als dergelijke hond in aanval gaat zijn wederom de gevolgen van een heel andere aard dan bij menig ander ras. (lees zoals hierboven ergens gezegd het niet willen lossen) Er zullen gerust wel tussenzitten die je met kinderen kan laten rondlopen, dus dat zeg ik niet, maar als het zover komt dat ze aanvallen, dan zijn de gevolgen vaak niet te overzien.
Laatst bijgewerkt door bulck op 02-04-10 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:56

Juist amstaffs en pitbulls zijn heel kindvriendelijk en tolerant. Daar kan je vaak aan oren en staarten hangen zonder dat ze bijten, erover struikelen, kan gebeuren. Ze moesten juist heel vriendelijk naar mensen zijn en nooit naar mensen bijten i.v.m. het vechten. Ze moesten ze namelijk uit elkaar kunnen halen. Een bijtende pitbull was een dode pitbull als hij mensen beet.
Je ziet honden die bij illegale vechtgroepen gehaald worden, onder de wonden zitten. En toch kwispelend en lief tegen de mensen doen, ook als de wonden worden schoongemaakt. Waar een gewone hond een muilkorf kreeg kon het bij deze honden gewoon zonder.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:05

Mizora schreef:
Juist amstaffs en pitbulls zijn heel kindvriendelijk en tolerant. Daar kan je vaak aan oren en staarten hangen zonder dat ze bijten, erover struikelen, kan gebeuren. Ze moesten juist heel vriendelijk naar mensen zijn en nooit naar mensen bijten i.v.m. het vechten. Ze moesten ze namelijk uit elkaar kunnen halen. Een bijtende pitbull was een dode pitbull als hij mensen beet.
Je ziet honden die bij illegale vechtgroepen gehaald worden, onder de wonden zitten. En toch kwispelend en lief tegen de mensen doen, ook als de wonden worden schoongemaakt. Waar een gewone hond een muilkorf kreeg kon het bij deze honden gewoon zonder.

Ff tot de realiteit komen. Een pitbull of stafford, die vecht krijg je niet op het commando los, ook daadwerkelijk los. Dat kan je goed vergeten, anders gebruikten ze die honden wel ipv van herders bij bvb politie werk ( ze zijn veel sneller, en sterker dan bvb herders en hebben een hoger afschrik imago)

Verder zijn die zogenaamde vechtgroepen bijna altijd onder staffords of consoorten en dus wederom tussen andere vecht en verdedigingshonden. Ne kleine chiwawa maakt bvb geen schijn van kans om het dan ff in het extreem te trekken. Verder zou zo'n hond in c moeten lossen wanneer een ander hond zich onderwerp en dus op de rug ligt(volledige overgave en dus toekennen dat de andere de leider is) en dat zullen deze niet doen.

En zoals gezegd er zullen er wel zijn die zich gedragen en veel toelaten, maar als ze toeslaan is de impact gewoon veel groter, dan een snelle hap door eender welke andere hond. Heb het nu wel ff specifiek voor pitbull, maar geld eigenlijk voor alle vecht en verdedigingshonden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:06

Naar mensen zei ik dan ook. Voor het pakwerk zijn ze dus ook niet geschikt want ze zijn er altijd op gefokt nooit mensen te bijten.

Naar honden is dus een heel ander verhaal en daar moet je wel goed met de bloedlijnen mee opletten en de ouders en het liefst ook nog de grootouders mee zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:10

bulck schreef:
Als je wil qouten doe het dan wel goed....

met mijn quoten is niets mis, zijn toch echt jou woorden ;)

bulck schreef:
En dan denk ik (want zo'n onderzoek van honden heb ik nog niet in mijn handen gehad) dat als je dan gaat kijken naar de soort van letsels toegebracht door de labs en goldens, dat het daar redelijk beperkt zal blijven.

jij kan dit idd denken, ik ga alleen liever uit van wetenschappelijk onderzocht materiaal en daarin blijkt dat de labjes en golden wel degelijk meer bijtincidenten hebben, en het soort van letsel wordt niet gesproken dus kan ik ook geen uitspraak over doen.
Ben geen wetenschapper :)

bulck schreef:
En dat dan statisch gezien dat die enkele aanval van de in de titel genoemde honden vaak een veel grotere impact heeft. Dus achter cijfers, moet je wel een beetje meer zoeken dan enkel dat wat er staat.

Heb jij hier een bron van?

bulck schreef:
En bij je laatste quote weet ik niet waar je op doelt. In mijn context doel ik op labradors en goldens. Als je daar ook op doelt, snap ik je quote niet, want dat zeg ik daar letterlijk in.

Ik doel op de pittjes en de ambullen, waar jij nu een uitspraak over doet die niet echt klopt. Dat de golden of de labjes kindevriendelijker zouden zijn, nou zet ze dr maar naast hoor, zijn nét zo vriendelijk mss zelfs vriendelijker.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:19

Mizora schreef:
Naar mensen zei ik dan ook. Voor het pakwerk zijn ze dus ook niet geschikt want ze zijn er altijd op gefokt nooit mensen te bijten.

Naar honden is dus een heel ander verhaal en daar moet je wel goed met de bloedlijnen mee opletten en de ouders en het liefst ook nog de grootouders mee zien.

Tja het blijven gevechtshonden, dat jij het nu enkel doortrekt naar vechten tegen andere honden of dieren is jouw interpretatie. Moest dat al zo zijn, dan hadden ze toch die dame gevrijwaard lijkt me en enkel haar hond aangepakt, los of ze er tussenkwam. Een dier denkt niet zo, voor hen zijn we soortgenoten met meestal een link en associatie met meer gezag. Niet meer en niet minder, valt de gezag factor weg, ben je voor hen net als al de rest en kan je dus gedomineerd worden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:20

Het ligt echt aan de opvoeding en karakter. De een kan meer hebben dan de ander, maar de bullen zijn over het algemeen wat luier en kunnen wat meer hebben.
Angel kon er eerst ook niet tegen als je je hoofd op haar been legde of over haar hen ging hangen, dan ging ze grommen, maar bij Mighty kan je bij wijze van spreken gewoon op haar gaan liggen, dat interesseert haar geen hol. We hebben het nu afgeleerd bij Angel en ze vind alles goed gelukkig.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:24

Het zijn hier hoogstwaarschijnlijk niet eens pitbulls geweest maar een dier kan wel degelijk het verschil tussen soortgenoot en niet-soortgenoot maken.
Dat was exact juist het punt. Met andere honden is lastig omdat ze daarop in het verleden gefokt zijn, maar in tegenstelling tot andere hondenrassen waar het werkdeel nog steeds gewenst is dat ze dat hebben, is dat bij pitbulls niet het geval bij bepaalde bloedlijnen.
Met pakwerk zoek je honden die wel mensen maar geen honden bijten, met vechten in de pit zoek je honden die wel honden maar geen mensen bijten, zo simpel ligt het. Het zijn dus honden die gefokt zijn met het doel nooit mensen te bijten, onafhankelijk van de pijn, van de drive, en van de adrenaline die door hun bloed gutst.

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:27

Het ging hier inderdaad niet eens om pitbulls
het ging om een am bulldog en de andere 2 moet ik het bericht dat ik heb binnen gekregen weer eve opzoeken.

en pitbulls zelf zijn niet gevaarlijk hoor.. heb er hier ook eentje en die rent zelfs weg voor de kat (natuurlijk zijn ze niet allemaal zo ) Maar vind het wel weer lekker veroordelend allemaal.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:42

Kellytjuh2 schreef:
het ging om een am bulldog en de andere 2 moet ik het bericht dat ik heb binnen gekregen weer eve opzoeken.

en pitbulls zelf zijn niet gevaarlijk hoor.. heb er hier ook eentje en die rent zelfs weg voor de kat (natuurlijk zijn ze niet allemaal zo ) Maar vind het wel weer lekker veroordelend allemaal.

Een pitbull is een verzamelnaam voor een type van honden (rassen dus)die daaronder vallen. Zoals oa een amerikaanse bulldog, staffordshires etc

Dus een amerikaanse bulldog is een pitbull, een pitbull niet noodzakelijk een amerikaanse bulldog.

Tuurlijk zijn er wel brave tussen (dat moest nu maar erg zijn), en doet opvoeding en werken met verstand tijdens het fokken etc veel. Maar de eigenschappen zijn er nu eenmaal in gefokt. Of zoals ze zeggen de doorzetting van terriers en de kracht van een bulldog.
Als dat verkeerd gaat heb je een wapen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:58

Het verhaal dat hier is verteld door mij gaat over de american pitbull terrier, de typische vechthond volgens sommigen.

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:33

bulck schreef:
Kellytjuh2 schreef:

Een pitbull is een verzamelnaam voor een type van honden (rassen dus)die daaronder vallen. Zoals oa een amerikaanse bulldog, staffordshires etc

Dus een amerikaanse bulldog is een pitbull, een pitbull niet noodzakelijk een amerikaanse bulldog.

Tuurlijk zijn er wel brave tussen (dat moest nu maar erg zijn), en doet opvoeding en werken met verstand tijdens het fokken etc veel. Maar de eigenschappen zijn er nu eenmaal in gefokt. Of zoals ze zeggen de doorzetting van terriers en de kracht van een bulldog.
Als dat verkeerd gaat heb je een wapen.

Nooit geweten dat dat zo gezegt werd.. :o maar ik kan een ouderwetste type ''pitbull'' die
ook met die lijnen gefokt is toch wel onderscheiden tussen en am stafford am bulldog, cane corso of wat dan ook
(mij persoonlijk dan he bedoel ik.)

en Mizora weet niet of je reactie op mij bedoeld is?
als dat zo is? mijn reactie was bedoeld op het begin niet op je uitleg:)