Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Ja Kim dat is de keerzijde. Een stoere, sterke en wereldwijze vrouw. Dan moet er een man komen die zo ver is gegroeid dat hij nog meer kerel is dan de vrouw semikerel is. Zij is geen kerel, maar een volle vrouw en de halve mannen, zien ineens dat ze hebben zitten slapen tijdens die emancipatie die zo makkelijk was, want die luiestoel knikte zo fijn door met die pot bier achter de TuvVuh!!!
HBVisser schreef:Maar wie bepaald dat zoiets niet past in de Nederlandse cultuur of straatbeeld? Past dat niet omdat jij vind dat het niet past? Of heb je daar een andere reden voor?
Ik zit je niet te jennen hoor, ik probeer je gewoon bewust te maken van je denkwijze.
Ik mag toch hopen dat je inmiddels niet meer denkt dat als je iemand onder een laken ziet, of in een burka, het een spook is?
Want ik schrik niet van iemand in een burka. Sterker nog, het maakt bij mij geen emotie los. Als de dames die het gewaad aan hebben denken dat ze dat aan moeten trekken, mijn zegen hebben ze hoor.
Ik heb in Singapore gewoond. 1 stad, 10 miljoen inwonders, Moslims, Christenen, Boedhisten en nog veel meer religies door elkaar.
In die stad liepen vrouwen in burkas, maar ook boedhistische monniken met kaal geschoren koppie.
En er was niemand die er wat van zei.
In een overheidsgebouw werd ook geholpen door een vrouw met hoofdoek. Was een super mens trouwens. En als er ergens wel scheiding van kerk en staat is, dan is het in Singapore.
Equidea schreef:Jameyskatje hoe oud was jij toen je besloot een hoofddoek te gaan dragen?
De meeste meisjes beginnen rond het punt dat ze naar de middelbare school gaan = 12 jaar, en dat is echt niet altijd omdat ze dat zo graag willen. (meerdere eigen ervaringen, zat zelf op een zwarte school en woonde in een zwarte buurt)
Ik vind het een compleet ander verhaal wanneer je als meerderjarige er bewust voor kiest omdat je een goed gevoel daarbij hebt, dan wanneer je als 11-12 jarige moet van je ouders, imam of familie. (ik heb hele vuile 'spelletjes' van dichtbij gemaakt om die koters zo ver te krijgen, onderschat dat niet).
Dat eerste is super, jammer dat wilders dat wilt verbieden, jezelf uiten. Dat tweede is onderdrukking...
KiWiKo schreef:Ik was in China, en geloof me of niet maar Chinezen hebben meer vrijheid dan wij hier! Gewoonweg omdat er hele duidelijke richtlijnen zijn en er toch echt behoorlijk grof word ingegrepen als je over die gedragsnormen heen stapt........ dan kan je mensen ook meer vrijheid geven. Hier kan en mag alles maar, met als gevolg dat de richtlijnen tot een goede samenleving totaal zoek zijn.
russel schreef:Singapore is traditioneel ja. maar ook heel erg luxe. Dat komt ook omdat Singapore jarenlang een tussenstop is geweest voor KLM die de intercontinentale vluchten uitvoerde, en jarenlang de enige is geweest met die ICA vluchten. De luxe tref je dan door het toeristengedeelte, het zaken gedeelte dat de continten met elkaar verbond. Velen hier in het rijke Europa danken hun miljarden aan steden zoals Singapore, Hong Kong. De multinationals die hier 20 jaar zo floreerde dankzij die open gebieden...
jameyskatje schreef:KiWiKo schreef:Ik was in China, en geloof me of niet maar Chinezen hebben meer vrijheid dan wij hier! Gewoonweg omdat er hele duidelijke richtlijnen zijn en er toch echt behoorlijk grof word ingegrepen als je over die gedragsnormen heen stapt........ dan kan je mensen ook meer vrijheid geven. Hier kan en mag alles maar, met als gevolg dat de richtlijnen tot een goede samenleving totaal zoek zijn.
ooeewww klinkt als een sharia voorstander
jameyskatje schreef:KiWiKo schreef:Ik was in China, en geloof me of niet maar Chinezen hebben meer vrijheid dan wij hier! Gewoonweg omdat er hele duidelijke richtlijnen zijn en er toch echt behoorlijk grof word ingegrepen als je over die gedragsnormen heen stapt........ dan kan je mensen ook meer vrijheid geven. Hier kan en mag alles maar, met als gevolg dat de richtlijnen tot een goede samenleving totaal zoek zijn.
ooeewww klinkt als een sharia voorstander
HBVisser schreef:russel schreef:Singapore is traditioneel ja. maar ook heel erg luxe. Dat komt ook omdat Singapore jarenlang een tussenstop is geweest voor KLM die de intercontinentale vluchten uitvoerde, en jarenlang de enige is geweest met die ICA vluchten. De luxe tref je dan door het toeristengedeelte, het zaken gedeelte dat de continten met elkaar verbond. Velen hier in het rijke Europa danken hun miljarden aan steden zoals Singapore, Hong Kong. De multinationals die hier 20 jaar zo floreerde dankzij die open gebieden...
Hmmm ik heb er gewoond...en ik vond het echt niet traditioneel overkomen.
Juist heel vrij en open. Behalve geweld en vervuiling zijn de Singaporean people heel tolerant.
En die luxe??????? Ja je vind het wel, zeker op het vliegveld. Maar ik heb in een gewone wijk gewoond, tussen gewone mensen.
Een wijk waar moslims, christenen en boedhisten heel vreedzaam samen leefden zonder dat men zich druk maakte welke religie de buren beoefenden.
HBVisser schreef:russel schreef:Singapore is traditioneel ja. maar ook heel erg luxe. Dat komt ook omdat Singapore jarenlang een tussenstop is geweest voor KLM die de intercontinentale vluchten uitvoerde, en jarenlang de enige is geweest met die ICA vluchten. De luxe tref je dan door het toeristengedeelte, het zaken gedeelte dat de continten met elkaar verbond. Velen hier in het rijke Europa danken hun miljarden aan steden zoals Singapore, Hong Kong. De multinationals die hier 20 jaar zo floreerde dankzij die open gebieden...
Hmmm ik heb er gewoond...en ik vond het echt niet traditioneel overkomen.
Juist heel vrij en open. Behalve geweld en vervuiling zijn de Singaporean people heel tolerant.
En die luxe??????? Ja je vind het wel, zeker op het vliegveld. Maar ik heb in een gewone wijk gewoond, tussen gewone mensen.
Een wijk waar moslims, christenen en boedhisten heel vreedzaam samen leefden zonder dat men zich druk maakte welke religie de buren beoefenden.
Onassa schreef:jameyskatje , lan jij me eens uitleggen wat nu het dragen van een hoofddoek als je dat als vrouw en vrijwillig doet precies inhoud?
Wat bescherm je daarmee?
Dit is geen aanval maar oprecht interesse, want misschien dat ik het dan ook beter kan plaatsen.