PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:42

Jameyskatje hoe oud was jij toen je besloot een hoofddoek te gaan dragen?
De meeste meisjes beginnen rond het punt dat ze naar de middelbare school gaan = 12 jaar, en dat is echt niet altijd omdat ze dat zo graag willen. (meerdere eigen ervaringen, zat zelf op een zwarte school en woonde in een zwarte buurt)

Ik vind het een compleet ander verhaal wanneer je als meerderjarige er bewust voor kiest omdat je een goed gevoel daarbij hebt, dan wanneer je als 11-12 jarige moet van je ouders, imam of familie. (ik heb hele vuile 'spelletjes' van dichtbij gemaakt om die koters zo ver te krijgen, onderschat dat niet).

Dat eerste is super, jammer dat wilders dat wilt verbieden, jezelf uiten. Dat tweede is onderdrukking...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:43

Ja Kim dat is de keerzijde. Een stoere, sterke en wereldwijze vrouw. Dan moet er een man komen die zo ver is gegroeid dat hij nog meer kerel is dan de vrouw semikerel is. Zij is geen kerel, maar een volle vrouw en de halve mannen, zien ineens dat ze hebben zitten slapen tijdens die emancipatie die zo makkelijk was, want die luiestoel knikte zo fijn door met die pot bier achter de TuvVuh!!! :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:44

russel schreef:
Ja Kim dat is de keerzijde. Een stoere, sterke en wereldwijze vrouw. Dan moet er een man komen die zo ver is gegroeid dat hij nog meer kerel is dan de vrouw semikerel is. Zij is geen kerel, maar een volle vrouw en de halve mannen, zien ineens dat ze hebben zitten slapen tijdens die emancipatie die zo makkelijk was, want die luiestoel knikte zo fijn door met die pot bier achter de TuvVuh!!! :D

hihi ja precies :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:45

Russel: hier in NL zouden we ook wel wat zuiniger op elkaar mogen zijn. Overigens zien mannen (tuurlijk, je hebt overal rotte appels) hun vrouwen in de traditioneel gereformeerde hoek absoluut niet als minderwaardig. Mijn opa en oma zijn streng gereformeerd en mijn opa droeg mijn oma op handen, deed de boodschappen voor haar (ook het maandverband!), zorgde dat er zoveel binnenkwam dat ze niet hoefde te werken, alleen maar in huis, en probeerde haar alles te geven wat haar hartje begeerde......
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, dat moet je denk ik ook niet willen. Ze zijn wel gelijkwaardig. Maar een vrouw is van nature over het algemeen zorgzamer, hoewel ik ook heel zorgzame mannnen ken. Mannen willen ook graag beschermen, en de deur openhouden, en zorgen dat er geld binnenkomt....
Mijn man zou erg beledigd zijn als ik de tassen zou dragen, hij vindt dat zijn taak. Ik werk omdat ik dat wil, niet omdat het strikt noodzakelijk is. Wij zijn niet gelijk. Ik heb andere punten waarop ik sterk ben dan hij, en het is goed om dat in te zien, en dat in elkaar te waarderen. Hij is degene die goed is in plannen en organiseren, ik breng de rust bij hem terug, zet er de rem soms op, en soms geef ik hem een skup onder zijn kont.
Maar ik zal hem nooit op dingen wijzen waar anderen bij zijn, ik vind dat zelf erg vervelend en vernederend, hij doet dat ook niet bij mij.
Wij zijn zeker gelijkwaardig, maar niet gelijk en dat is maar goed ook.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:48

Maar wie bepaald dat zoiets niet past in de Nederlandse cultuur of straatbeeld? Past dat niet omdat jij vind dat het niet past? Of heb je daar een andere reden voor?

Ik zit je niet te jennen hoor, ik probeer je gewoon bewust te maken van je denkwijze.

Ik mag toch hopen dat je inmiddels niet meer denkt dat als je iemand onder een laken ziet, of in een burka, het een spook is?

Want ik schrik niet van iemand in een burka. Sterker nog, het maakt bij mij geen emotie los. Als de dames die het gewaad aan hebben denken dat ze dat aan moeten trekken, mijn zegen hebben ze hoor.

Ik heb in Singapore gewoond. 1 stad, 10 miljoen inwonders, Moslims, Christenen, Boedhisten en nog veel meer religies door elkaar.
In die stad liepen vrouwen in burkas, maar ook boedhistische monniken met kaal geschoren koppie.
En er was niemand die er wat van zei.

In een overheidsgebouw werd ook geholpen door een vrouw met hoofdoek. Was een super mens trouwens. En als er ergens wel scheiding van kerk en staat is, dan is het in Singapore.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:51

HBVisser schreef:
Maar wie bepaald dat zoiets niet past in de Nederlandse cultuur of straatbeeld? Past dat niet omdat jij vind dat het niet past? Of heb je daar een andere reden voor?

Ik zit je niet te jennen hoor, ik probeer je gewoon bewust te maken van je denkwijze.

Ik mag toch hopen dat je inmiddels niet meer denkt dat als je iemand onder een laken ziet, of in een burka, het een spook is?

Want ik schrik niet van iemand in een burka. Sterker nog, het maakt bij mij geen emotie los. Als de dames die het gewaad aan hebben denken dat ze dat aan moeten trekken, mijn zegen hebben ze hoor.

Ik heb in Singapore gewoond. 1 stad, 10 miljoen inwonders, Moslims, Christenen, Boedhisten en nog veel meer religies door elkaar.
In die stad liepen vrouwen in burkas, maar ook boedhistische monniken met kaal geschoren koppie.
En er was niemand die er wat van zei.

In een overheidsgebouw werd ook geholpen door een vrouw met hoofdoek. Was een super mens trouwens. En als er ergens wel scheiding van kerk en staat is, dan is het in Singapore.

En zo kan het ook.

Kunnen we in NL best een voorbeeld aan nemen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:55

Singapore is geen goed voorbeeld. Singapore was vroeger Brits grondgebied, weet niet of dat zo nog is, maar overwegend is het daar Moslim en niet Christelijk. Je zult daar meer priestergewaden, Bruka's en hoofddoeken tegenkomen omdat hun cultuur zo is, dan hier, maar mensen met hotpants en halter t-shirts, tatoes en piercings zullen wel anders gezien worden, die zullen ook niet in overheidsgebouwen zo zich mogen kleden en dragen....die hotpants zit onder een bureau, dat halter t-shirtje en die piercing in die neus zit er in de kijk....dan nog een leuke tatoe op de bovenarm wat we hier heel normaal vinden, zal daar anders gezien worden. Singapore is daar te traditioneel voor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:57

natuurlijk :D :D hoe zit het ook al weer met het strafsysteem in Singapore?

En het gevangenisstelsel?

Het kan heel prima samen, mits er gewoon heel duidelijk gedragsrichtlijnen opgesteld worden zoals in Singapore.........

Ik was in China, en geloof me of niet maar Chinezen hebben meer vrijheid dan wij hier! Gewoonweg omdat er hele duidelijke richtlijnen zijn en er toch echt behoorlijk grof word ingegrepen als je over die gedragsnormen heen stapt........ dan kan je mensen ook meer vrijheid geven. Hier kan en mag alles maar, met als gevolg dat de richtlijnen tot een goede samenleving totaal zoek zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:59

Oef, dat wil je niet weten. Hebben ze daar stokken winkels? :D Kiezen ze daar ook op uit????

Ja, precies, dan kies je er zelf voor om over de streep te gaan en dan is het knallen met de zweep of stok of handjes eraf??? :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-10 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:59

Singapore traditioneel??????

Mens....voor de Orchard towers (oftewel four floors met prutsmutsen) wandelen de dames in burkas, om inkopen te doen in de supermarkt die in hetzelfde gebouw zit.

In Singapore is het zelfs heel gewoon dat als jij geen goed verdienende baan hebt, je s'avonds nog een beetje bijverdiend als ehhh gezelschapsdame.

In elke wijk zijn tempels, kerken en moskees........soms naast elkaar....

En ja, op geweld of rotzooi maken staan enorme boetes of gevangenisstraffen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:01

Precies :D

en daar wil je echt niet in de gevangenis zitten he :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:03

Singapore is traditioneel ja. maar ook heel erg luxe. Dat komt ook omdat Singapore jarenlang een tussenstop is geweest voor KLM die de intercontinentale vluchten uitvoerde, en jarenlang de enige is geweest met die ICA vluchten. De luxe tref je dan door het toeristengedeelte, het zaken gedeelte dat de continten met elkaar verbond. Velen hier in het rijke Europa danken hun miljarden aan steden zoals Singapore, Hong Kong. De multinationals die hier 20 jaar zo floreerde dankzij die open gebieden...

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:05

Ik sta daar niet alleen in dat ik het niet vind passen in de NL cultuur of straatbeeld. Net zoals arabische landen het niks vinden als ik in met sexy kort strak jurkje daar tussen de vrouwen in burka's rondloop.

Je hooft me niet bewust te maken van mijn denkwijze HBVisser, ik weet dat ik hier oordeel (en wie ben ik om te oordelen?). Ik ben gewoon een mens en oordelen en veroordelen zit in de mens.
En ja ik weet dat onder de burka een mens zit, die ik graag ZIE. En helaas maakt het bij mij WEL een emotie los: ik schrik. Natuurlijk na die eerste schrikreactie (net als bij dat spook vroeger) denk ik oh daar loopt iemand in een burka en is de schrik wel over, maar ik vind het niet prettig. Ik vind een hoofdoek prima en vind dat een mooi iets.

Je woont hier in Nederland waar mensen burka's niet als gangbaar zien en dus om wat voor reden dan ook zich ongemakkelijk voelen, maar een hoofddoek daar voelen mensen zich niet ongemakkelijk bij ondertussen. Maar moeten we hier telkens verder in gaan? Zo ja laten we dat dan even snel doen als de arabische landen onze kledingwijze accepteren. Wat ik weet is het zelfs niet veilig om als vrouw in een sexy jurkje in een arabisch land te lopen, of zit ik daarbij ook verkeerd?
HBVisser om je even op jouw denkwijze te wijzen we doen precies hetzelfde: oordelen. Ik oordeel over de burka, jij over mij dat mijn denkwijze 'bekrompen' is

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:07

Equidea schreef:
Jameyskatje hoe oud was jij toen je besloot een hoofddoek te gaan dragen?
De meeste meisjes beginnen rond het punt dat ze naar de middelbare school gaan = 12 jaar, en dat is echt niet altijd omdat ze dat zo graag willen. (meerdere eigen ervaringen, zat zelf op een zwarte school en woonde in een zwarte buurt)

Ik vind het een compleet ander verhaal wanneer je als meerderjarige er bewust voor kiest omdat je een goed gevoel daarbij hebt, dan wanneer je als 11-12 jarige moet van je ouders, imam of familie. (ik heb hele vuile 'spelletjes' van dichtbij gemaakt om die koters zo ver te krijgen, onderschat dat niet).

Dat eerste is super, jammer dat wilders dat wilt verbieden, jezelf uiten. Dat tweede is onderdrukking...

ik was 17 (of net 18).

uit mijn ervaringen blijkt dat de meeste meiden een hoofddoek gaan dragen tussen hun 15e en 18e. (mijn ervaringen dan he. maar opzich is mijn beeld vrij breed. werk in utrecht, prachtwijk, bezoek in het weekend altijd islamitische bijeenkomsten ed en heb een b rede islamitische vriendengroep, kom dus ook vaak achter de voordeur)

hoe kom jij bij 12 jaar als meerderheid? (zeg niet dat het niet gebeurd hoor, maar of het het meerendeel is betwijfel ik, het is in ieder geval niet wat ik zie)

ik begrijp je punt wel. maar een 12 jarig meisje is niet altijd gedwongen. je ouders hebben het beste met je voor, die willen ook het beste voor je. en moslims zijn er van overtuigd dat een hoofddoek dragen goed voor je is. ik noem het geen dwingen, familiedruk.. meer verwachtingen en advies. (natuurlijk doet iedere familie dit op zijn eigen manier.)

andersom toch ook. als je weet dat iets slecht is voor je kind, zoals alcohol drinken, dan hou je m toch ook verre van dat? als je kind ouder is kan hij zelf die keuze maken., tot die tijd bescherm je m liever.

persoonlijk hoop ik ook dat mijn dochter (als ik die ooit mag krijgen) een hoofddoek zal dragen. als ze een jaartje of 13 is.. ik zal haar natuurlijk goed adviseren, erin onderwijzen en erin coachen. waarom? ik wil het beste voor mijn dochter.
als ze volwassen is en eigenwijs kan ik er weinig meer tegen doen, tot die tijd bescherm ik haar liever en hoop het beste voor haar.

dit overigens niet enkel met de hoofddoek. ook met uitgaan, alcohol, seks voor het huwelijk etc etc,,. bij zowel zoon en dochter.

trouwens een mooie overlevering over 'het kan zijn dat je van iets houd terwijl het slecht voor je is en het kan zijn dat je iets haat terwijl het goed voor je is''.

ik snap dat dit moeilijk te begrijpen is.. maar ik als moslim ben overtuigd van de gunst van een hoofddoek, dat wil je dan natuurlijk aan je kinderen meegeven. iedere ouder heeft verwachtingen van zijn kind en iedere ouder wilt het beste voor zijn kind. als je ervan overtuigd bent dat een hoofddoek beter voor haar is dan wil je dat als ouder je kind niet onthouden.
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 28-02-10 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:09

KiWiKo schreef:
Ik was in China, en geloof me of niet maar Chinezen hebben meer vrijheid dan wij hier! Gewoonweg omdat er hele duidelijke richtlijnen zijn en er toch echt behoorlijk grof word ingegrepen als je over die gedragsnormen heen stapt........ dan kan je mensen ook meer vrijheid geven. Hier kan en mag alles maar, met als gevolg dat de richtlijnen tot een goede samenleving totaal zoek zijn.

ooeewww klinkt als een sharia voorstander :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:10

In je nakie rondlopen en lekker gaan shoppen mag ook niet, dan word je ook opgepakt.
Zo mag het voor mij ook met het dragen van burka's gaan hoor.
Moet je eens zien aan wat voor een regels wij ons tegenwoordig al moeten houden als we een pasfoto voor ons paspoort nodig hebben.
Je mag niet lachen, oren moeten goed zichtbaar zijn.....ppfff...hoever gaat dit zo nog door??
Onder die pasfoto's hoeft alleen nog maar een nummer te staan en we zijn plots allemaal een crimineel.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:10

russel schreef:
Singapore is traditioneel ja. maar ook heel erg luxe. Dat komt ook omdat Singapore jarenlang een tussenstop is geweest voor KLM die de intercontinentale vluchten uitvoerde, en jarenlang de enige is geweest met die ICA vluchten. De luxe tref je dan door het toeristengedeelte, het zaken gedeelte dat de continten met elkaar verbond. Velen hier in het rijke Europa danken hun miljarden aan steden zoals Singapore, Hong Kong. De multinationals die hier 20 jaar zo floreerde dankzij die open gebieden...

Hmmm ik heb er gewoond...en ik vond het echt niet traditioneel overkomen.
Juist heel vrij en open. Behalve geweld en vervuiling zijn de Singaporean people heel tolerant.
En die luxe??????? Ja je vind het wel, zeker op het vliegveld. Maar ik heb in een gewone wijk gewoond, tussen gewone mensen.
Een wijk waar moslims, christenen en boedhisten heel vreedzaam samen leefden zonder dat men zich druk maakte welke religie de buren beoefenden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:11

jameyskatje schreef:
KiWiKo schreef:

hmzzz......... als een wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:12

jameyskatje schreef:
KiWiKo schreef:

Ik citeer even een stukje uit Wikipadia over de sharia.....

De sharia heeft slechts betrekking op een beperkt aantal rechtsgebieden: familierecht, enkele strafrechtelijke delicten, oorlogs- en contractenrecht en ten slotte de juridische positie van niet-moslims en vrouwen binnen deze rechtsgebieden. Alle overige rechtsgebieden vallen onder de regelgevende bevoegdheid van de overheid (siyasa).[2] Volgens Fazlun Khalid kent de sharia ook iets wat we met milieurecht zouden kunnen aanduiden.[

Is denk ik niet wat jij bedoelt. De Sharia is niet erg vrouwvriendelijk of niet-moslim vriendelijk en ik denk dat zo een gedachtegoed niet in China leeft.....weet niet, maar denk het zo.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:13

jameyskatje , lan jij me eens uitleggen wat nu het dragen van een hoofddoek als je dat als vrouw en vrijwillig doet precies inhoud?
Wat bescherm je daarmee?
Dit is geen aanval maar oprecht interesse, want misschien dat ik het dan ook beter kan plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:13

HBVisser schreef:
russel schreef:

Juist heel vrij en open. Behalve geweld en vervuiling zijn de Singaporean people heel tolerant.
En die luxe??????? Ja je vind het wel, zeker op het vliegveld. Maar ik heb in een gewone wijk gewoond, tussen gewone mensen.
Een wijk waar moslims, christenen en boedhisten heel vreedzaam samen leefden zonder dat men zich druk maakte welke religie de buren beoefenden.

Dat laatste zinnetje, dat zou eens hier mogen gelden, maar er zijn hier ook wijken waar dat zo kan hoor...gelukkig wel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:14

HBVisser schreef:
russel schreef:

Dat zou ik hier ook wel willen..............

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:16

Onassa schreef:
jameyskatje , lan jij me eens uitleggen wat nu het dragen van een hoofddoek als je dat als vrouw en vrijwillig doet precies inhoud?
Wat bescherm je daarmee?
Dit is geen aanval maar oprecht interesse, want misschien dat ik het dan ook beter kan plaatsen.

zal ik graag op in willen gaan maar ik moet helaas nu vertrekken naar de andere kant van het land.

opzich heb ik er al heel veel over geschreven op bokt. volgens mij ook al heel vaak verteld waarom ik een hoofddoek draag, dus misschien wil je even op mijn naam zoeken?? ik hoop dat je dan wat vind. mocht je dit niet vinden wil ik er maandag of dinsdag wel op terug komen *D

jameyskatje

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:17

maar zo negatief is het allemaal niet

het kan hier ook!!

ik ga met ghanezechristene om. surinaamse hindoes. alto's .. noem maar op. het is niet zo negatief als het allemaal lijkt.

ik ken bijvoorbeeld zoveel marokkanen die wekelijks hun nederlandse buurvrouw op de thee hebben zitten (van die oude hollandse dametjes) heerlijk toch!

KiWiKo

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:18

Gelukkig ken ik dat ook!!