Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:11

Liezel1 schreef:
Er is al een dode gevallen op een dergelijke baan....

En als die nou niet was gevallen, wetende dat dit een hele gevaarlijke baan, was dan wel gegaan?
Het staat bekent dat dit een gevaarlijke baan kan zijn, blijf dan thuis. Ja sorry hoor maar dit vind ik dus echt niet kunnen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:12

Miranda40 schreef:
Liezel1 schreef:

En als die nou niet was gevallen, wetende dat dit een hele gevaarlijke baan, was dan wel gegaan?
Het staat bekent dat dit een gevaarlijke baan kan zijn, blijf dan thuis. Ja sorry hoor maar dit vind ik dus echt niet kunnen.

Sluit ik me bij aan...

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:19

x_Lys schreef:
Nou nog wel meer ook, zij is iets dierbaars kwijt.

De bobbers vind ik overigens wel laf. Die gaan d ebaan niet meer op omdat hij denkt dat die die baan niet goed beheerst.
JEEETJE je kan het toch op zijn minst proberen? Jammer dan als je laatste wordt, dan heb je het iig geprobeerd. Nu weigert die wegoon..

Trouwens een grote concurrent Fabries reed ook niet mee! Die zit vast gekluisterd aan de wc op (buikgriep) dat is pas k ut .

En trouwens, hij mag blij sijn dat het nu gebeurd eigenlijk dan in zijn kwalificatie,d an had die hier niet eens kunnen staan ;)

over de bobbers: Imo is het een goede keus dat de bobbers niet meer gaan starten. Weet je nog het ongeluk met de rodelaar voor de OS?
als dat met de bobbers zou gebeuren.....

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:19

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:21

xMarianne schreef:
x_Lys schreef:
Nou nog wel meer ook, zij is iets dierbaars kwijt.

De bobbers vind ik overigens wel laf. Die gaan d ebaan niet meer op omdat hij denkt dat die die baan niet goed beheerst.
JEEETJE je kan het toch op zijn minst proberen? Jammer dan als je laatste wordt, dan heb je het iig geprobeerd. Nu weigert die wegoon..

Trouwens een grote concurrent Fabries reed ook niet mee! Die zit vast gekluisterd aan de wc op (buikgriep) dat is pas k ut .

En trouwens, hij mag blij sijn dat het nu gebeurd eigenlijk dan in zijn kwalificatie,d an had die hier niet eens kunnen staan ;)

over de bobbers: Imo is het een goede keus dat de bobbers niet meer gaan starten. Weet je nog het ongeluk met de rodelaar voor de OS?
als dat met de bobbers zou gebeuren.....

En als dat nou niet was gebeurd?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:21

Er wordt gesproken over een twaalftal crashes waarvan één met dodelijke afloop. Niet zomaar één incident.

http://www.sporza.be/cm/sporza/ander_ni ... _aangepast

Als de inzet voor die medaille je leven is, dan kan ik me voorstellen dat je liever voor je leven kiest dan voor die medaille. ;)

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:22

ja dan hadden ze gewoon heel veel geluk gehad. maar als je al niet met zekerheid aan de start verschijnt (dus of je je afvraagd of je de baan wel aankan) dan denk ik dat zulk soort ongelukken eerder gebeuren dan dat je aan de start staat met een gevoel van: kom maar op, die baan kan me wat!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:22

Dat snap ik wel maar moet je dan niet eens na gaan denken om dan wel verder te gaan met deze sport???

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:23

Karin schreef:
Er wordt gesproken over een twaalftal crashes waarvan één met dodelijke afloop. Niet zomaar één incident.

Als de inzet voor die medaille je leven is, dan kan ik me voorstellen dat je liever voor je leven kiest dan voor die medaille. ;)

Tja een chrash is toch weer een nadeel van een topsport hé die kan dramatisch aflopen, maar goed zoiets kan ook met de schaatsers gebeuren als ze uit dee bocht vallen denk ik maar zo weer, als je te hard tegen de bording aankomt kun je zo je nek breken..

ilse86

_zwikkie_

Miranda40 schreef:
Dat snap ik wel maar moet je dan niet eens na gaan denken om dan wel verder te gaan met deze sport???

Voor sommige mensen is deze sport hun leven en die kiezen dan toch echt om er mee verder te gana.

Miranda40

xMarianne schreef:
ja dan hadden ze gewoon heel veel geluk gehad. maar als je al niet met zekerheid aan de start verschijnt (dus of je je afvraagd of je de baan wel aankan) dan denk ik dat zulk soort ongelukken eerder gebeuren dan dat je aan de start staat met een gevoel van: kom maar op, die baan kan me wat!

Maar moet je dat dan niet afvragen voordat je daar heen gaat? Tenslotte staat die baan bekend als een gevaarlijke baan.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:24

_zwikkie_ schreef:
Karin schreef:

Tja een chrash is toch weer een nadeel van een topsport hé die kan dramatisch aflopen, maar goed zoiets kan ook met de schaatsers gebeuren als ze uit dee bocht vallen denk ik maar zo weer, als je te hard tegen de bording aankomt kun je zo je nek breken..

Topsport is nooit gezond. Da's gewoon een gegeven. Je vergt zoveel van jezelf. Dat neem je voor lief als je eraan begint.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:25

Ik zie nu echt voor de 10000000000 keer de miswissel langs komen hier op de tv klaar nu mensen :(
Laatst bijgewerkt door Mizoan op 24-02-10 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_zwikkie_

Miranda40 schreef:
xMarianne schreef:

Maar moet je dat dan niet afvragen voordat je daar heen gaat? Tenslotte staat die baan bekend als een gevaarlijke baan.

Er is volgens mij bekend dat alle bobslee banen gevaarlijk zijn, de een net wat meer dan de ander, maar houd sommige mensen dat dan echt tegen om te stoppen er mee?

Voorbeeld: Paardrijden is net zo. Je loopt risico`s en dat doe je dus als bobsleeër ook of als rodelaar..

Miranda40

_zwikkie_ schreef:
Miranda40 schreef:

Voor sommige mensen is deze sport hun leven en die kiezen dan toch echt om er mee verder te gana.

Dat begrijp ik ook maar het was meer een reactie op Als de inzet voor die medaille je leven is, dan kan ik me voorstellen dat je liever voor je leven kiest dan voor die medaille
Als je er voor kiest dan moet je er ook voor gaan.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:26

Miranda40 schreef:
xMarianne schreef:

dat misschien wel, maar wat zou jij doen? ik zou iig naar de OS gaan maar en die baan eerst uittesten. als het goed voelt gewoon starten maar ik ga écht niet mijn leven op het spel zetten!

BrankaZ

Miranda40 schreef:
Liezel1 schreef:

Als je niet vol overtuiging en zelfvertrouwen naar beneden kan gaan breng je als piloot van zo'n slee niet alleen jezelf maar ook nog eens het leven van de 3 anderen in gevaar. Dus als je het idee hebt dat je het niet goed genoeg kan vind ik het verstandig dat ie niet gaat. Als je twijfelt gaan dat soort dingen juist mis.

Karin

miep1979 schreef:
Ik zie nu echt voor de 10000000000 keer de miswissel langs komen hier op de tv klaar nu mensen :(

Als je die niet voor de 10000000001ste keer wilt zien, dan zit er maar één ding op: tv uit. ;)

xMarianne

miep1979 schreef:

ik kijk er al niet eens meer na.

_zwikkie_

ilse86 schreef:
_zwikkie_ schreef:

Topsport is nooit gezond. Da's gewoon een gegeven. Je vergt zoveel van jezelf. Dat neem je voor lief als je eraan begint.

Inderdaad , deze mensen nemen hun risico, en heb respect voor ze want ik zou het zelf nooit doen :=

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:27

die reactie van erica terpstra...
Tegen Willem-Alexander:"Wat zeg je nou????"

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:27

Karin schreef:
miep1979 schreef:

Als je die niet voor de 10000000001ste keer wilt zien, dan zit er maar één ding op: tv uit. ;)

Volgens mij is het idd verstandiger om vandaag al geen eens meer naar het nieuws te gaan kijken. Je weet toch al waar het over gaat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:28

_zwikkie_ schreef:
Voorbeeld: Paardrijden is net zo. Je loopt risico`s en dat doe je dus als bobsleeër ook of als rodelaar..

Onder redelijke omstandigheden is dat zeer terecht geredeneeerd. De kans dat je een ongeluk krijgt en dat al dan niet overleeft is er altijd. Alleen is in sommige situaties de kans groter dan in andere situaties, en je kunt er zelf voor kiezen om die kans te verkleinen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:28

En dan nog vraag ik me af wat je dan op de OS doet. Maar goed misschien zie ik het wel anders.

Ik heb begrepen dat hier het laatste woord nog niet over gesproken is.