[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:04

Het is bij partijen al wel weer bekend wie lijsttrekker landelijk gaat worden, CDA is Balkenende, PVDA is Bos, CU zal vermoedelijk Rouwvoet wel weer zijn :j

_Desiree

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:08

PVDA is toch bos?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:09

Ik moet ook geen twee dingen tegelijk doen :') PVV is Wilders :j GL is Halsema, SP is Kant, SGP is vd Vlies

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:10

Unwritten schreef:
Het is bij partijen al wel weer bekend wie lijsttrekker landelijk gaat worden, CDA is Balkenende, PVDA is Bos, CU zal vermoedelijk Rouwvoet wel weer zijn :j

ik weet niet hoor, maar die 2e klinkt mij niet zo waarschijnlijk in de oren _O-

ah, je had het al gewijzigd, maf ik kreeg geen bericht dat er alweer gepost was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:11

Heeft te maken met dat ik mod ben :j

Maar ik was nog niet helemaal wakker :D

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:13

@ Sparta: Dat had inderdaad zo moeten zijn, maar ja... Daar doe je niet zoveel meer aan. Als grote winnaar van de verkiezing zou de PVV wellicht in een kabinet 'moeten' komen, net als de SP 3 jaar terug. Het verschil vind ik echter wel dat de SP inmiddels een volwassen partij is geworden die een plek in een kabinet aankan, met voldoende capabele mensen om de ministersposten op te vullen en een aantal staatssecretarissen te leveren. Bij de PVV heb ik daar heel erg veel twijfels bij en voor de partij (en Nederland) is het denk ik beter dat zij nu nog niet in de regering komen, ook al staat heel PVV stemmend Nederland dan op zijn achterste benen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:08

Ik stem dan wel PVV maar of ze echt aan kunnen, tja...das koffiedik kijken.
Een ding weet ik wel, dat PvdA, CDA en CU het in ieder geval niet kunnen en dat waren toch jaaaaren lang erge grote partijen die al erg lang mee draaiden, dan mag je toch ook wat meer ervaring verwachten.
En over wie het dan ook gaat, het is allemaal ik -gericht daar in Den Haag.
Groot voordeel vind ik al wel dat Wilders heeft verklaard water bij de wijn te willen doen, laten daar andere eens een voorbeeld aan nemen want dat heb ik nog niet eerder uit de mond van een politicus gehoord.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:10

Dat hoeft ook niet want iedere politicus doet soms water bij de wijn... Ongeschreven regel.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:15

Je merkt daar alleen de afgelopen jaren zo verrekte weinig van.
Drie keer een voortijdige val.....wat moet je daar nou van denken....

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:18

Dat het water een keer op raakt... ;) En dat gebeurd bij de PVV net zo hard een keer als bij iedere andere partij.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:27

Dat zal vast, maar nogmaals, ik kan geen koffiedik kijken helaas.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:45

Alleen als het de PVV niet gaat lukken ligt het alleen maar aan de starre Wilders. Dat het nu al keer op keer niet lukt is pech, meer niet. Zo gaat het dan.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:48

Pfoeeee....als ik de uitslagen van het stemmen op dit topic bekijk, schrik ik wel ff

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:55

schrikken, of opent het de ogen dat veel mensen vinden dat er heel wat mis is in Nederland?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:57

Ik denk dat het prima is als Wilders gaat winnen met de verkiezingen. Volgens mij zijn er dan binnen een half jaar weer verkiezingen, maar misschien dat het de ogen eens opent van de gevestigde orde!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:02

Dat is ook niet gelukt na LPF, toch. Ze gaan toch wel door met hun eigen zaken. Dat zie je nu al met de banken en de crisis.. Ook niks van geleerd.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:11

Van de banken moet je het ook niet hebben.
Ze krijgen een flinke duit van Bos en vervolgens keren ze nog steeds vette bonussen uit....zo kom je natuurlijk ook nooit uit een tijd van crisis, lekker voorbeeld krijg je dan.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:11

Ik zie hier toch dat veel mensen reageren op PVV stemmers.
De PvdA sluit al bij voorbaat samenwerking met de PVV uit...

Ik maak ook geen opmerkingen over andere partijen waarop gestemd wordt, of die aan de macht komen. Dit is de mening van mensen. En als blijkt dat Wilders wint, dan is dat het besluit van het volk.

Ik heb verschillende testen gedaan op internet en in alle testen komt bij mij PVV uit. Dus daar basseer ik mijn keuze voor een groot deel op.
Ook ga ik de debatten op tv volgen en wil ik het plan van aanpak van de PVV bekijken.

Een belangrijk punt bij de PVV vind ik: Hogere straffen in Nederland.
- Bij drie maal een zwaar geweldsmisdrijf een levenslange gevangenisstraf.
- Blijvende opheffing van het habeas corpus-beginsel in die zin dat de overheid bij het enkele vermoeden van terroristische activiteiten of sympathieën iedere burger voor.
onbepaalde tijd kan vasthouden zonder aanklacht en zonder substantiële rechterlijke toetsing: de zogenaamde administratieve detentie.
- Invoering van minimumstraffen en de verhoging van de maximumstraffen.

Hier ben ik het dubbel en dwars mee eens! Mijn idee!
Hoe het er tegenwoordig aan toe gaat? Voel me niet meer veilig in mijn eigen land.
Moordenaars die straffen van een paar jaar krijgen, vervolgens weer terug in de maatschappij worden gebracht.
Of nog meer bizar! Tbs-ers die levensgevaarlijk zijn, laten ontsnappen, omdat ze verlof krijgen?...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:15

Teddy321 schreef:
Ik denk dat het prima is als Wilders gaat winnen met de verkiezingen. Volgens mij zijn er dan binnen een half jaar weer verkiezingen, maar misschien dat het de ogen eens opent van de gevestigde orde!

wil je zeggen dat het nu wel goed gaat? :D

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:20

Nee, het gaat nu helemaal niet goed. Bos speelt voor Sinterklaas terwijl het land het niet kan betalen en JP blijft z'n kop in het zand steken!
Toch denk ik dat PVV aan het roer het ook niet redt, voor alle plannen die zij hebben is simpelweg geen geld.
Uit de opkomst van de PVV blijkt dat het Nederlandse volk de groep terroriserende buitenlanders spuugzat is! De andere partijen sluiten daar de ogen voor en vinden alles maar discriminatie. Misschien gaan zij eens naar de kiezer luisteren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:24

Teddy321 schreef:
De andere partijen sluiten daar de ogen voor en vinden alles maar discriminatie.

Waarop baseer je dit?

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:48

Alves schreef:
Ik zie hier toch dat veel mensen reageren op PVV stemmers.
De PvdA sluit al bij voorbaat samenwerking met de PVV uit...

Ik maak ook geen opmerkingen over andere partijen waarop gestemd wordt, of die aan de macht komen. Dit is de mening van mensen. En als blijkt dat Wilders wint, dan is dat het besluit van het volk.

Ik heb verschillende testen gedaan op internet en in alle testen komt bij mij PVV uit. Dus daar basseer ik mijn keuze voor een groot deel op.
Ook ga ik de debatten op tv volgen en wil ik het plan van aanpak van de PVV bekijken.

- Blijvende opheffing van het habeas corpus-beginsel in die zin dat de overheid bij het enkele vermoeden van terroristische activiteiten of sympathieën iedere burger voor.
onbepaalde tijd kan vasthouden zonder aanklacht en zonder substantiële rechterlijke toetsing: de zogenaamde administratieve detentie.

Hier ben ik het dubbel en dwars mee eens! Mijn idee!
Hoe het er tegenwoordig aan toe gaat? Voel me niet meer veilig in mijn eigen land.
Moordenaars die straffen van een paar jaar krijgen, vervolgens weer terug in de maatschappij worden gebracht.
Of nog meer bizar! Tbs-ers die levensgevaarlijk zijn, laten ontsnappen, omdat ze verlof krijgen?...

Waar heb jij die testen gedaan als ik vragen mag... ?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:55

Met veel punten van de PVV ben ik het zeker mee eens, maar ik ga niet stemmen op een meneer die geen normen en waarden meer heeft door altijd maar in de aanval te schieten en zelf ook niet met oplossingen komt. Volgens hem zijn zijn collega´s hersenloze bananen, appels en peren. Nee lekkere normen en waarden laat je dan zelf zien. :r Prachtige doelstellingen allemaal, maar laat dan ook zien dat je die echt gaat bereiken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:57

Alves schreef:

Amerika 2? Daar werkt het ook allemaal niet, dus waarom zouden we daaraan beginnen?
Dan staan er straks in Nederland meer gevangenissen dan huizen... Ze moeten toch ergens geplaatst worden!
Of gaan we weer terug naar vroeger, deporteren naar één of ander verlaten oord?

Deze voorstellen zijn gewoon niet realistisch en haalt de waarde van de burger zwaar naar beneden.. :x
Je wordt verdacht van terrorisme terwijl je er niks mee te maken hebt, maar bent ineens niemand meer!
Je hebt geen rechten, weet niet waar je aan toe bent, kortom onmenselijke manier van omgang..
Iedereen heeft in ons strafsysteem bepaalde rechten en zo hoort het ook te zijn, zelfs bij verdenking van terrorisme!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:00

http://app.partijenwijzer.nl/partijenwijzer/app.html

Is er 1 van.
Andere ben ik al googelend tegengekomen en op forums.
1 daarvan vond ik heel duidelijk, 20 vragen, duidelijk gesteld.
Bv. Hoe vindt je dat het file probleem moet worden opgelost?
- Meer wegen aanleggen.
- Gratis openbaar vervoer.
- 65+ers en OV kaarten
Was echt helder.
Als ik die site nog tegenkom, post ik het hier.