Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Unwritten schreef:Het is bij partijen al wel weer bekend wie lijsttrekker landelijk gaat worden, CDA is Balkenende, PVDA is Bos, CU zal vermoedelijk Rouwvoet wel weer zijn
Alves schreef:Ik zie hier toch dat veel mensen reageren op PVV stemmers.
De PvdA sluit al bij voorbaat samenwerking met de PVV uit...
Ik maak ook geen opmerkingen over andere partijen waarop gestemd wordt, of die aan de macht komen. Dit is de mening van mensen. En als blijkt dat Wilders wint, dan is dat het besluit van het volk.
Ik heb verschillende testen gedaan op internet en in alle testen komt bij mij PVV uit. Dus daar basseer ik mijn keuze voor een groot deel op.
Ook ga ik de debatten op tv volgen en wil ik het plan van aanpak van de PVV bekijken.
Een belangrijk punt bij de PVV vind ik: Hogere straffen in Nederland.
- Bij drie maal een zwaar geweldsmisdrijf een levenslange gevangenisstraf.
- Blijvende opheffing van het habeas corpus-beginsel in die zin dat de overheid bij het enkele vermoeden van terroristische activiteiten of sympathieën iedere burger voor.
onbepaalde tijd kan vasthouden zonder aanklacht en zonder substantiële rechterlijke toetsing: de zogenaamde administratieve detentie.
- Invoering van minimumstraffen en de verhoging van de maximumstraffen.
Hier ben ik het dubbel en dwars mee eens! Mijn idee!
Hoe het er tegenwoordig aan toe gaat? Voel me niet meer veilig in mijn eigen land.
Moordenaars die straffen van een paar jaar krijgen, vervolgens weer terug in de maatschappij worden gebracht.
Of nog meer bizar! Tbs-ers die levensgevaarlijk zijn, laten ontsnappen, omdat ze verlof krijgen?...
Alves schreef:Een belangrijk punt bij de PVV vind ik: Hogere straffen in Nederland.
- Bij drie maal een zwaar geweldsmisdrijf een levenslange gevangenisstraf.
- Blijvende opheffing van het habeas corpus-beginsel in die zin dat de overheid bij het enkele vermoeden van terroristische activiteiten of sympathieën iedere burger voor.
onbepaalde tijd kan vasthouden zonder aanklacht en zonder substantiële rechterlijke toetsing: de zogenaamde administratieve detentie.
- Invoering van minimumstraffen en de verhoging van de maximumstraffen.