Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:44

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:
maar de kilometerheffing was toen nog geen issue :)

Het was 1 van de mogelijkheden die geopperd waren... het plan is echt al ouder dan 3 jaar. (En heeft aan kracht gewonnen omdat de alternatieven vreselijk zijn afgekamd (hogere wegenbelasting en hogere brandstofprijzen.) )

Dat het woord 'kilometerheffing' destijds niet zo in de stemwijzer zat... tsja. Daar heb je nou die hersens voor gekregen :j Je kunt niet verwachten dat 4 jaar politiek in exact die brokjes wordt aangeboden die jij zo graag wilt... Binnen 15 stellingen en graag simpel te antwoorden met ja en nee.
(En daarnaast, prioriteiten verschillen per persoon. Ik vind de studiebeurs bv belangrijk.)

wat is er mis met gewoon het kwartje van kok niet teruggeven en daar de kmheffing van betalen?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:46

KiWiKo schreef:
weet ik niet........... ik denk dat de nederlandse bevolking niet zo dom of asociaal is.......... anders had de PVV of TON allang een meerderheid gevormd in de kamer....... denk je niet?

Heb je gezien hoeveel mensen er op de PVV willen stemmen..?
Ik weet het niet.

Aan de andere kant, in Zwitserland werkt het ook en daar wonen vast ook domme en asociale mensen :D.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:49

KiWiKo schreef:
ik ben voor referenda............. met zn allen stemmen over belangrijke dingen.

DAT is democratie........ en als dat betekend dat ik elke week naar de stembus moet, dan ga ik elke week naar de stembus!

Nee, dat is je land verkloten :)
Dat experiment is allang aangegaan... nou ja, niet met landen maar met staten. Het gevolg: iedereen is overal tegen, maar niemand neemt de moeite om zich ergens echt in te verdiepen. Oneliners klinken goed dus die winnen, een doordachtere aanpak is niet meer mogelijk. (Waar ken ik dat toch van?) Het beleid zwalkt meer dan een dronken alcoholist, geld wordt aan alle kanten verspild omdat beslissingen niet doorgezet worden, of teruggedraaid... en het enige wat je overhoudt is minder. Je verliest op alle fronten... KIJK maar naar hoe het gegaan is op andere plekken waar ze referenda houden. Ga eens niet uit van wat je zelf bedenkt maar KIJK naar hoe het gaat, verdiep je in de achtergrond.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:49

voor mij is de vraag meer WAAROM mensen op de PVV willen stemmen.......... dat is voor mij meer iets om over na te denken dan de hoeveelheid die erop stemt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:51

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:
ik ben voor referenda............. met zn allen stemmen over belangrijke dingen.

DAT is democratie........ en als dat betekend dat ik elke week naar de stembus moet, dan ga ik elke week naar de stembus!

Nee, dat is je land verkloten :)
Dat experiment is allang aangegaan... nou ja, niet met landen maar met staten. Het gevolg: iedereen is overal tegen, maar niemand neemt de moeite om zich ergens echt in te verdiepen. Oneliners klinken goed dus die winnen, een doordachtere aanpak is niet meer mogelijk. (Waar ken ik dat toch van?) Het beleid zwalkt meer dan een dronken alcoholist, geld wordt aan alle kanten verspild omdat beslissingen niet doorgezet worden, of teruggedraaid... en het enige wat je overhoudt is minder. Je verliest op alle fronten... KIJK maar naar hoe het gegaan is op andere plekken waar ze referenda houden. Ga eens niet uit van wat je zelf bedenkt maar KIJK naar hoe het gaat, verdiep je in de achtergrond.

dus luisteren naar het volk is je land verkloten.............. zullen die 16 miljoen inwoners leuk vinden om te horen :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:00

Toekie schreef:
Yamcha: Hoe verklaar je dan de groei van de SP in 2006? Want als er een partij is die actief campagne voert voor een socialer Nederland dan is het de SP. Toen is daar vrij massaal voor gekozen. Ja ze zijn nu weer flink gezakt maar ik haal toch wel moed uit die overwinning van toen. Blijkbaar zijn er toch genoeg mensen die willen delen. Ik heb er vertrouwen in dat dat terugkomt. :)

Marijnesen het volk wil een charismatische leider. Daarom zal de SP nu dramatisch zakken. Daarom is het verstandig voor iedere partij om naar een nieuwe leider te zoeken met veel charisma

Toekie

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:02

Dat ben ik wel met je eens. Dat Marijnissen weg is, is een groot gemis. Maar ik wil Kant wel een kans geven dus ik ben heel benieuwd hoe ze het met de komende campagne gaat doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:04

Agnes Kant gaat het niet redden............ hoezeer ik ook uit bedrijfsmatig oogpunt zou willen dat ze het red..........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:04

Toekie schreef:
Dat ben ik wel met je eens. Dat Marijnissen weg is, is een groot gemis. Maar ik wil Kant wel een kans geven dus ik ben heel benieuwd hoe ze het met de komende campagne gaat doen.

Ik denk dat Lovely het exact omschreven heeft, Agnes overtuigt van gen kant :D ze klaagt teveel, ze geeft teveel de ander de schuld, ze heeft nul humor, kortom ze is wat een lijsttrekker nooit mag zijn, gewoon vervelend

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:08

Ze doet vooral erg boos altijd, en dat is heel jammer!
Ik vind Harry van Bommel wel een goede. :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:09

ik vind dat ze altijd zo zorgelijk kijkt :D :D ........ maar he dat is met botox te verhelpen :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:09

Zorg is toch ook haar ding? :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:10

Toekie schreef:

Ja maar dat neemt ze wel erg serieus ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:11

yep dat is wel haar ding ja :) :)

ach ik kijk ook zorgelijk op dit moment :D :D EN ik heb nu geen geld voor botox :D
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 24-02-10 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:12

Toekie schreef:
Ik vind Harry van Bommel wel een goede. :j

Maar die is weer een probleem bij de secretaresses en vrijwilligers :D :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:19

Tis toch een bij elkaar geraapt zooitje he. :')

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:27

Toekie schreef:
Tis toch een bij elkaar geraapt zooitje he. :')

Harry van Bommel had, toen hij zijn zoontje begraven had, de politiek uit gemoeten en moeten rouwen.
Omdat hij dat niet gedaan heeft slaat hij nog al eens door, ik neem het hem niet kwalijk, groter verdriet is er niet en je moet echt sterke schouders hebben als je met zoiets verder moet leven.
Maar de andere kant is dat niemand hem echt durft aan te pakken.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:30

sarabande schreef:
Toekie schreef:

Ja maar dat neemt ze wel erg serieus ;)

_O-

Ben het er wel mee eens dat Agnes Kant als lijsttrekker geen vooruitgang is... Maar wie wel dan zou ik eerlijk gezegd ook niet weten.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:38

Hihi Sarabande ik maak gewoon grapjes maar je gaat er zo serieus op in. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:49

Toekie schreef:
Hihi Sarabande ik maak gewoon grapjes maar je gaat er zo serieus op in. :D

Klopt, omdat ik denk dat de hele toestand rond Harry moeilijk te begrijpen is als je de achtergrond niet weet.

Zonder dood kind was hij gewoon de opvolger van Marijnissen geworden.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:50

Ik wist dat niet eens hoor, van die secretaresse e.d. ;)
Ik vind hem nog steeds een goede kandidaat. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:48

Kim, als jij zelf iets wilt doen, dan kun je toch ook lid worden van een partij en je verkiesbaar stellen voor de kamer of de gemeenteraad? De democratie is van ons en daar mogen we zelf ook een rol in spelen. Een proteststem vind ik zo'n zwaktebod, stem dan blanco, dan help je een kluns als Wilders ook niet verder vooruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:01

Toekie schreef:
Yamcha: Hoe verklaar je dan de groei van de SP in 2006? Want als er een partij is die actief campagne voert voor een socialer Nederland dan is het de SP. Toen is daar vrij massaal voor gekozen. Ja ze zijn nu weer flink gezakt maar ik haal toch wel moed uit die overwinning van toen. Blijkbaar zijn er toch genoeg mensen die willen delen. Ik heb er vertrouwen in dat dat terugkomt. :)

In 2006 kwamen er opeens best veel mensen in de bijstand, dan is SP wel leuk.

Op het moment dat we een goed salaris hebben, stemmen we uiteraard VVD.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:44

Ik denk dat Marijnissen er jaren over heeft gedaan om zijn merknaam en charisma op te bouwen. Alleen heeft hij niet het eeuwige leven, net als Stalin en Mao. Dus wat dat betreft is Jan een stuk verstandiger.

Na zo'n lange tijd partijleider te zijn is overname altijd moeilijk. Niet alleen voor strak centraal geleide partijen. Of Agnes K ooit het Jan-charisma krijgt en daarmee ook de grote hoop kiezers is dus heel interessant te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:45

Denk dat mensen ook vaak op een poppetje stemmen en minder op een programma :)