Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Nope. Gedachtes en gevoelens zijn niet fout. Niet maatschappelijk geaccepteerd misschien. Handelingen kunnen fout zijn.
superwoman schreef:Vjestagirl schreef:Nope. Gedachtes en gevoelens zijn niet fout. Niet maatschappelijk geaccepteerd misschien. Handelingen kunnen fout zijn.
Hoezo kunnen gedachtes en gevoelens niet fout zijn?
Als dat bijv belemmert in je doen en laten of juist drang geven om te handelen kunnen beide echt wel fout zijn.
Vjestagirl schreef:Dan zijn ze niet fout, maar hinderend.
nobility schreef:Kanelly schreef:Nee, je kan heterofilie en homofilie ook niet met elkaar vergelijken. De een valt op het andere geslacht, de ander op hetzelfde geslacht.
Maar het is beiden een geaardheid. Of is homofilie bij jou ook nog een ziekte?
1he·te·ro·sek·su·eel bn met seksuele gevoelens voor het andere geslacht
ho·mo·sek·su·eel bn met seksuele gevoelens voor leden vh eigen geslacht; homofiel
1pe·do·fiel de; m,v -en volwassene die seksuele liefde voelt voor kinderen
Ik zie het verschil niet echt hoor? Ja, alleen dat 'geslacht' is veranderd door 'kinderen'.
Maar 't principe blijft hetzelfde.
Geen verschil? Er is 1 HEEL groot verschil:
Hetero -2 volwassen mensen
Homo - 2 volwassen mensen
Pedo - Volwassen en KIND.
Kanelly schreef:Even offtopic, maar toch ook wel een beetje in de strekking van dit topic
http://www.tvgids.nl/programma/8808826/ ... _Longstay/
Interessante documantaire....
superwoman schreef:pfff..,werd er niet vrolijk van.![]()
Ze werden nog net niet doodgeknuffeld.
Ben wel blij dat ze opgesloten zitten.
Mijn hart gaat uit naar hun slachtoffers![]()
Vond de documantaire idd netjes gebracht
superwoman schreef:Alles wordt gedaan om hun verblijf zo prettig mogelijk te maken... gaat mij te ver.
Dat of sex-zorg vond ik helemaal gestoord. Vele zitten daar omdat ze daar problemen mee hebben (misbruik,lustmoord,jaloezie)
De slachtoffers zijn er niet meer óf hebben door hun ernstige trauma's opgelopen, dáárom vind ik het allemaal té.
Ilja000 schreef:Een thuis vol beperkingen. Neem de oppervlakte alleen al, dat is toch al een hele straf? Mag je 'binnen' dan niet een klein beetje ontspannen zijn en binnen de korte grenzen die je hebt 'genieten'? Het gaat tenslotte wel om levenslang. Verborgen levenslang.
superwoman schreef:Ilja000 schreef:Een thuis vol beperkingen. Neem de oppervlakte alleen al, dat is toch al een hele straf? Mag je 'binnen' dan niet een klein beetje ontspannen zijn en binnen de korte grenzen die je hebt 'genieten'? Het gaat tenslotte wel om levenslang. Verborgen levenslang.
Ik vergeet niet wat zij op hun geweten hebben (figuurlijk). Vind levenslang terecht en nee, zij hoeven van mij niet te ontspannen en genieten.
Als ik zie wat zij allemaal krijgen en hoe het gaat bij de verzorging van verschillende bejaarden, dan snap ik daar niks van.
Ilja000 schreef:Ik redeneer als volgt: als de bewoners het enigzins naar hun zin hebben, is de kans op problemen een heel stuk kleiner. Dat maakt het werken voor het personeel ook een heel stuk veiliger.
Wat betreft de sex-zorg: de psychologe gaf zelf al aan dat zij zich daarmee op een ongebaand pad begeeft en e.e.a. heel gevoelig ligt in de maatschappij en de politiek. Het is er ook nog niet door. Er lopen gesprekken. Het lijkt mij ook dat niet iedere bewoner daarvoor in aanmerking komt.
Citaat:Overigens ben ik het met je eens dat er in de zorg (bejaarden/thuiszorg noem maar op) heel veel verkeerd gaat en dat lijkt mij een andere discussie.