Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:47

Nope. Gedachtes en gevoelens zijn niet fout. Niet maatschappelijk geaccepteerd misschien. Handelingen kunnen fout zijn.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:03

Miska, je kunt er rustig van uit gaan dat men in dit geval met relatie een liefdesrelatie bedoelt en geen zakelijke, vriendschappelijke (nja...), etc.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:10

Vjestagirl schreef:
Nope. Gedachtes en gevoelens zijn niet fout. Niet maatschappelijk geaccepteerd misschien. Handelingen kunnen fout zijn.

Hoezo kunnen gedachtes en gevoelens niet fout zijn?
Als dat bijv belemmert in je doen en laten of juist drang geven om te handelen kunnen beide echt wel fout zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:25

superwoman schreef:
Vjestagirl schreef:

Hoezo kunnen gedachtes en gevoelens niet fout zijn?
Als dat bijv belemmert in je doen en laten of juist drang geven om te handelen kunnen beide echt wel fout zijn.

Dan zijn ze niet fout, maar hinderend.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:11

Vjestagirl schreef:
Dan zijn ze niet fout, maar hinderend.

Nou als jij gedachtes hebt over sex met een kind die drang geven om te handelen, vind ik behoorlijk fout. Alleen de gedachte al over sex met een kind is imo fout!
Dat is niet alleen maatschappelijk niet correct, maar ook onnatuurlijk. Een kind is daar fysiek en mentaal niet aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:29

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:32

nobility schreef:
Kanelly schreef:
Nee, je kan heterofilie en homofilie ook niet met elkaar vergelijken. De een valt op het andere geslacht, de ander op hetzelfde geslacht.
Maar het is beiden een geaardheid. Of is homofilie bij jou ook nog een ziekte?

1he·te·ro·sek·su·eel bn met seksuele gevoelens voor het andere geslacht

ho·mo·sek·su·eel bn met seksuele gevoelens voor leden vh eigen geslacht; homofiel

1pe·do·fiel de; m,v -en volwassene die seksuele liefde voelt voor kinderen

Ik zie het verschil niet echt hoor? Ja, alleen dat 'geslacht' is veranderd door 'kinderen'.
Maar 't principe blijft hetzelfde.

Geen verschil? Er is 1 HEEL groot verschil:

Hetero -2 volwassen mensen
Homo - 2 volwassen mensen
Pedo - Volwassen en KIND.

En hier ben ik het helemaal mee eens!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:02

Kunnen we daarna weer een nieuwe discussie starten _O-
( just kidding, tis bijna kerst, vrede op aarde! ;) :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 01:24

Zo, geweldige docu zeg :j
Vind dat ze alles netjes in beeld hebben gebracht :j

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 01:46

Erg interessant programma. Geeft realistisch beeld. Denk ik tenminste... :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:55

pfff..,werd er niet vrolijk van. :n
Ze werden nog net niet doodgeknuffeld.
Ben wel blij dat ze opgesloten zitten.
Mijn hart gaat uit naar hun slachtoffers :o

Vond de documantaire idd netjes gebracht :j

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:56

Ze moeten gewoon dat ding eraf hakken, kunnen ze zich ook niet meer zo vergrijpen....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:59

Binckydenice schreef:
Ze moeten gewoon dat ding eraf hakken, kunnen ze zich ook niet meer zo vergrijpen....

dat zal geen nut hebben :n

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:33

superwoman schreef:
Binckydenice schreef:

dat zal geen nut hebben :n

dan kunnen ze hem nergens meer indoen, dan maar hopen dat ze hebben genoten van hun laatste keer }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:46

Hoezo werd je er niet vrolijk van Superwoman? En vind je dat ze nog net niet doodgeknuffeld werden?
(ik kijk natuurlijk met andere ogen naar zo'n docu dan 'jullie' , dus ben echt nieuwsgierig)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:26

Alles wordt gedaan om hun verblijf zo prettig mogelijk te maken... gaat mij te ver.
Dat of sex-zorg vond ik helemaal gestoord. Vele zitten daar omdat ze daar problemen mee hebben (misbruik,lustmoord,jaloezie)
De slachtoffers zijn er niet meer óf hebben door hun ernstige trauma's opgelopen, dáárom vind ik het allemaal té.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:42

superwoman schreef:
pfff..,werd er niet vrolijk van. :n
Ze werden nog net niet doodgeknuffeld.
Ben wel blij dat ze opgesloten zitten.
Mijn hart gaat uit naar hun slachtoffers :o

Vond de documantaire idd netjes gebracht :j

Vergeet niet dat wat je gezien hebt hun hele leven is. Dat is het. Niks meer, niks minder. Doodgeknuffeld? Ik vond de medewerkers met respect omgaan met de bewoners. Tenslotte werken zij in een omgeving die voor de bewoner echt het thuis is. Een thuis vol beperkingen. Neem de oppervlakte alleen al, dat is toch al een hele straf? Mag je 'binnen' dan niet een klein beetje ontspannen zijn en binnen de korte grenzen die je hebt 'genieten'? Het gaat tenslotte wel om levenslang. Verborgen levenslang.
Ik was wel erg onder de indruk van het uitje naar de Lidl. De twee begeleiders wisten steeds heel tactisch te voorkomen dat een andere klant in de buurt van hun client kwam. Continu was er een begeleider tussen de client en de rest van de winkel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:45

ik heb de docu niet gezien...ik vind over het algemeen de gevangenissen op hotels lijken...daar is soms meer luxe te vinden dan bij een bijstandsmoeder....
Volgens mij is dat alleen in nederland....zelfs hier in frankrijk is het niet zo luxe.
En in Thailand helemaal niet....

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:45

superwoman schreef:
Alles wordt gedaan om hun verblijf zo prettig mogelijk te maken... gaat mij te ver.
Dat of sex-zorg vond ik helemaal gestoord. Vele zitten daar omdat ze daar problemen mee hebben (misbruik,lustmoord,jaloezie)
De slachtoffers zijn er niet meer óf hebben door hun ernstige trauma's opgelopen, dáárom vind ik het allemaal té.

Ik redeneer als volgt: als de bewoners het enigzins naar hun zin hebben, is de kans op problemen een heel stuk kleiner. Dat maakt het werken voor het personeel ook een heel stuk veiliger.
Wat betreft de sex-zorg: de psychologe gaf zelf al aan dat zij zich daarmee op een ongebaand pad begeeft en e.e.a. heel gevoelig ligt in de maatschappij en de politiek. Het is er ook nog niet door. Er lopen gesprekken. Het lijkt mij ook dat niet iedere bewoner daarvoor in aanmerking komt.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:48

Kanelly, hoe heb jij de docu ervaren? Is er veel verschil tussen verschillende instellingen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:49

Ilja000 schreef:
Een thuis vol beperkingen. Neem de oppervlakte alleen al, dat is toch al een hele straf? Mag je 'binnen' dan niet een klein beetje ontspannen zijn en binnen de korte grenzen die je hebt 'genieten'? Het gaat tenslotte wel om levenslang. Verborgen levenslang.

Ik vergeet niet wat zij op hun geweten hebben (figuurlijk). Vind levenslang terecht en nee, zij hoeven van mij niet te ontspannen en genieten.

Als ik zie wat zij allemaal krijgen en hoe het gaat bij de verzorging van verschillende bejaarden, dan snap ik daar niks van.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:51

superwoman schreef:
Ilja000 schreef:
Een thuis vol beperkingen. Neem de oppervlakte alleen al, dat is toch al een hele straf? Mag je 'binnen' dan niet een klein beetje ontspannen zijn en binnen de korte grenzen die je hebt 'genieten'? Het gaat tenslotte wel om levenslang. Verborgen levenslang.

Ik vergeet niet wat zij op hun geweten hebben (figuurlijk). Vind levenslang terecht en nee, zij hoeven van mij niet te ontspannen en genieten.

Als ik zie wat zij allemaal krijgen en hoe het gaat bij de verzorging van verschillende bejaarden, dan snap ik daar niks van.

inderdaad....ik denk trouwens dat er voor de slachtoffers een leven vol ontspanning ook niet meer in zit...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:51

'Genieten' in deze zin des woords is wat anders dan vakantie vieren. Ik denk wel dat wanneer de bewoners tevreden(er) zijn, de kans op gevaar en problemen kleiner is.

Overigens ben ik het met je eens dat er in de zorg (bejaarden/thuiszorg noem maar op) heel veel verkeerd gaat en dat lijkt mij een andere discussie.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:55

Ilja000 schreef:
Ik redeneer als volgt: als de bewoners het enigzins naar hun zin hebben, is de kans op problemen een heel stuk kleiner. Dat maakt het werken voor het personeel ook een heel stuk veiliger.
Wat betreft de sex-zorg: de psychologe gaf zelf al aan dat zij zich daarmee op een ongebaand pad begeeft en e.e.a. heel gevoelig ligt in de maatschappij en de politiek. Het is er ook nog niet door. Er lopen gesprekken. Het lijkt mij ook dat niet iedere bewoner daarvoor in aanmerking komt.

veiligheid is idd heel belangrijk, maar ik vind dit veel té.
Ookal komt niet "iedereen" daarvoor in aanmerking, ik vind het belachelijk!

Citaat:
Overigens ben ik het met je eens dat er in de zorg (bejaarden/thuiszorg noem maar op) heel veel verkeerd gaat en dat lijkt mij een andere discussie.

Vind ik niet!
Dit geld had ook naar de bejaarden kunnen gaan die het wél verdienen... die járen hebben gewerkt en hebben bijgedraagd.