Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen homohuwelijk?

voor
757 (95%)
tegen
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 793

Laika

Re: Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:08

Mirandaatje, je had predikant moeten worden, dan alle gelovigen overtuigen dat het is zoals jij het ziet. Dat zou een hele berg ergernis en oorlogen voorkomen. Maar helaas is het niet de realiteit, maar in dit geval "slechts" jouw visie.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:57

Blue_Eyes schreef:
Anders maken we er hier even een topic van wie het hardst kan schelden op christenen? Hallo hee! Doe normaal!

Alsjeblieft, niet zo aangesproken voelen he, als er iemand ooit eens commentaar op de christen heeft is het gelijk mis maar zelf trekken deze gelovige ook de mond open.. Maar daar mag je niks over zeggen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:12

xx_Horsiex schreef:
Blue_Eyes schreef:
Anders maken we er hier even een topic van wie het hardst kan schelden op christenen? Hallo hee! Doe normaal!

Alsjeblieft, niet zo aangesproken voelen he, als er iemand ooit eens commentaar op de christen heeft is het gelijk mis maar zelf trekken deze gelovige ook de mond open.. Maar daar mag je niks over zeggen?

Iemand ooit eens? Lees de laatste twee bladzijden eens voor ik dat zeg? Dat gaat er alleen maar op. Niet nodig en bovendien volledig off topic. Maar goed - dat is dit ook, en daarom ga ik er niet meer hier op in. Mocht je erover willen verder praten mag je me pb'en.

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:54

LecyTinker schreef:
@ Mirandaatje, ik vind dat je het heel erg mooi hebt gezegd en het zijn door mensen zoals jou dat ik graag dingen over religie leer.

Dank je wel. :o

Ik vind dat jij de dingen ook mooi bekijkt vanuit het niet christen zijn.

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:01

Laika schreef:
Mirandaatje, je had predikant moeten worden, dan alle gelovigen overtuigen dat het is zoals jij het ziet. Dat zou een hele berg ergernis en oorlogen voorkomen. Maar helaas is het niet de realiteit, maar in dit geval "slechts" jouw visie.

Dank je wel! :D Maar predikant is niets voor mij hoor. :Y) En mensen overtuigen ook niet. Maar ik kan mensen wel uitleggen wat de bijbel er over zegt. En dat God geen mensen haat omdat ze toevallig homo zijn.

Inderdaad is het 'slechts' mijn visie, en het zou fijn zijn als meer christenen, of eigenlijk religieuze personen, eens doorhebben dat als je met 1 vinger naar een ander wijst dat er 3 naar jezelf wijzen. Of zoals de bijbel zegt:' Haal eerst de balk uit je eigen oog, en dan de splinter uit het oog van een ander'. :D

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:04

Ik snap niet dat iemand tegen het homohuwelijk kan zijn. Hoe egoïstisch is het, om een medemens het gelukt te ontzeggen? En hoe pretentieus is het van bepaalde religieuze instanties om dit te verbieden? Want dat gaan veel priesters wél jongens misbruiken achter de biechtstoel, en terwijl het homohuwelijk misprijzen. Beetje gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:05

onpartijdig. ze moeten het lekker zelf weten :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:06

Iedereen komt iedere keer weer terug op die paar priesters die kinderen hebben misbruikt... Waarom? Beetje flauw... want ook iedereen weet dat dat niet goedgekeurd wordt door de meeste christenen.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:07

Voor!
Ik vind dat iedereen zelf mag weten wat die wilt..
Man -man, vrouw-vrouw, man-vrouw.. maakt mij niet veel uit.. Als diegene zich er prettig bij voelt, prima

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:08

Inderdaad. Maargoed, zo gaat dat nou eenmaal met dat soort dingen.. Zo ook het welbekende 'feit' dat je met een hackamore het neusbotje kan breken.. _O-
Kán wel, maar hoevaak gebeurt het? Bijna nooit, en word het goedgekeurd? Nee. Zo ook met zaken die een geloof betrekken..

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:09

Blue_Eyes schreef:
Iedereen komt iedere keer weer terug op die paar priesters die kinderen hebben misbruikt... Waarom? Beetje flauw... want ook iedereen weet dat dat niet goedgekeurd wordt door de meeste christenen.

Sterker nog, als je dat soort dingen goedkeurt of in de doofpot stopt denk ik niet dat je je christen mag noemen. En dat is m nou juist. Iedere schreeuwende idoot kan zeggen dat hij christen is en kinderen misbruiken of oorlog voeren in de naam van God. Maar dat betekent ng niet dat God daar ook achter staat. ;)

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:21

Maar, waarom zijn er dan zoveel hoog geplaatste priesters die betrapt werden, en nooit gestraft? En, het mag dan wel -gelukkig- een minderheid zijn, het aantal misbruiken nog altijd echt heel hoog!
En ik vind dat er teveel christenen zijn die dit gewoon laten gebeuren, ze zijn er wel tegen, maar wordt amper iets aan gedaan. Ik ben niet tegen religie an sich, het geeft steun en comfort aan wie dat nodig heeft, maar de instituties zijn hypocriet as hell!

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:41

moeshie schreef:
Maar, waarom zijn er dan zoveel hoog geplaatste priesters die betrapt werden, en nooit gestraft? En, het mag dan wel -gelukkig- een minderheid zijn, het aantal misbruiken nog altijd echt heel hoog!
En ik vind dat er teveel christenen zijn die dit gewoon laten gebeuren, ze zijn er wel tegen, maar wordt amper iets aan gedaan. Ik ben niet tegen religie an sich, het geeft steun en comfort aan wie dat nodig heeft, maar de instituties zijn hypocriet as hell!

Heb je helemaal gelijk in! Overigens gebeurd dit vooral in katholieke kringen met koorknapen etc. Dus niet de kringen waar ik me doorgaans in begeef. Niet dat we daar allemaal zo perfect zijn hoor. We blijven allemaal mensen. Maar misbruik is in onze gemeente, voorzover ik weet, want je ziet niet wat mensen thuis doen, nog nooit voorgekomen gelukkig. Niet om mezelf schoon te praten maar als ik zou weten dat onze voorganger een kind misbruikt zou hebben of zou misbruiken en dat in de doofpot zou stoppen zou ik weg zijn bij onze gemeente. Dat is denk ik het enige wat je kan doen, en eventueel een klacht indienen. En dat zouden meer mensen moeten doen inderdaad, dan klakkeloos de ogen sluiten en de leider volgen. Phoef, nu ben ik ook wel heel veroordelend. Sorry, maar ik maak me daar ook weleens boos over. Want de goede christenen moeten onder de kwade christenen leiden, en eigenlijk lijdt God daar onder want hij wordt zo in een verkeerd daglicht gezet. En dat vind ik jammer.

En daarom zeg ik, niet iedere schreeuwlelijk die zichzelf christen noemt is een christen. Instituties en kerken die hypocriet zijn zullen zich ook ooit moeten verantwoorden.

Edit: het gaat nog steeds wel erg offtopic sorry. Gaaf trouwens dat we toch een discussie kunnen voeren zonder elkaar te veroordelen. :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:46

Blue_Eyes schreef:

Daar kots ik echt van. DIT MOET NOOIT GOEDGEKEURD WORDEN! Een paar priesters maar, oh wat maakt het ook uit he? Bah, misselijke reactie is dit.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:07

Ik ben wel benieuwd naar de reacties van de bokkers waarom ze tegen het homohuwelijk zijn?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:23

Shauni schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de reacties van de bokkers waarom ze tegen het homohuwelijk zijn?

Dan moet je het hele topic lezen. :+

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:25

Saskiaatje schreef:
Shauni schreef:

Dan moet je het hele topic lezen. :+

Ik heb tot bladzijde 16 gelezen :P .. Maar ik bedoel, de mensen die nu tegen stemmen.. Zet er dan ook bij waarom!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:33

xx_Horsiex schreef:
Blue_Eyes schreef:

Daar kots ik echt van. DIT MOET NOOIT GOEDGEKEURD WORDEN! Een paar priesters maar, oh wat maakt het ook uit he? Bah, misselijke reactie is dit.

Een beetje offtopic, maar met zulke reacties bereik je werkelijk niets. Stellig zijn mag, maar zo valt er toch geen discussie te voeren? En je speelt het gewoon op de man, terwijl zij het absoluut niet met zulke praktijken eens is.

@ Shauni, ik denk dat de meeste mensen niet goed weten waarom ze tegen het homohuwelijk zijn. Over het algemeen zijn die ook tegen homoseksualiteit, omdat het 'anders' is, omdat ze het als 'ziekte' zien. Allemaal gedachtegangen die ik niet kan volgen. Echt praktische redenen hebben ze niet...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:50

Ik kan die gedachtens ook niet volgen Tayga.. Ik snap echt niet dat mensen het zien als een ziekte :n In mijn ogen mankeren die mensen zelf wat.

of mag ik dat niet zeggen?

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:58

Tja je kunt die mensen ook wel niet vinden sporen, maar dat blijven er maar weinig mensen over die wel sporen. Er zijn heel veel mensen met gruwelijke vooroordelen. Waarom mag je een Turk wel afzeiken en een homo niet? Het is ook maar net hoe je opgroeit en wat je je hele leven hoort.

Ik vind het zelf ook moeilijk om respect voor zulke mensen op te brengen. Vaak hebben ze geen idee waar ze het over hebben en praten ze gewoon mee. En in de ergste gevallen hebben ze wel een vriend die homo is, 'maar die is anders dan de andere homo's en daarom wel normaal' :D :+.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:02

Ik moet zeggen dat ik het eerst ook raar vond.. 2 mensen van het zelfde geslacht die verliefd zijn... Maargoed, inmiddels weet ik wel beter :j
Als je van iemand houd gaat het toch echt dat je van diegene houd om hoe die is en niet wat die is!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:14

xx_Horsiex schreef:
Blue_Eyes schreef:

Doe effe normaal. Zeg ik dan dat ik het goedkeur? De meeste christenen, ja... want die priesters noemen zichzelf ook christen... de rest van de wereld keurt het af. Dus waarom moet iedere keer als het over christenen gaat dat weer op die paar priesters gegooid worden? Weet je hoeveel niet-christenen er zijn die kinderen misbruiken? Maar nee, dat moet je eens durven zeggen...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:34

Ik ben voor het homohuwelijk!

Waarom? Ik vind dat iedereen zelf moet weten waar hij of zij op valt.

Ook vanuit de religie kan ik niet begrijpen dat mensen er tegen zouden zijn. Iedereen is toch gelijk?

Buiten dat, als god de mensheid zou hebben geschapen, zou hij toch ook homosexuelen hebben gemaakt?

Vat dit asjeblieft niet persoonlijk op, ik heb niets met het geloof, maar ik heb ook niet tégen het geloof of gelovigen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:16

Marjoow, heb je eigenlijk al eens een paar bladzijden teruggelezen...?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:38

Ik ben ook christen, en het maakt mij niet uit of homo's willen trouwen of niet. Ik heb er geen mening over, en veroordeel mensen niet.
In de Bijbel staat namelijk dat wij niet mogen oordelen, maar dat alleen God dat kan en mag doen :)
Ik snap ook niet helemaal waarom anti-homo gelijk met de bijbel wordt geassocieerd. Er zijn zoveel stromingen in het christendom, en iedereen interpreteert de bijbel weer anders. Ook van de christenen in dit topic weet ik dat ze soms anders denken dan elkaar, en ook anders denken dan ik. Dat is puur een verschil in interpretatie. Maar we geloven allemaal in dezelfde :)

Overigens stuit het me een beetje tegen de borst welke opmerkingen hier geplaatst worden van mensen die absoluut niet weten hoe de vork in de steel steekt, en wel zomaar wat roepen over ons geloof :?
Verdiep je er dan eerst eens in...

En over die priesters... ook dat zijn mensen, en fouten maken is nu eenmaal menselijk. Daarbij weet ik zeker dat er meer níet christenen schuldig zijn aan misbruik dan priesters. En dat zij dat hebben gedaan wil niet zeggen dat het hele Christendom maar slecht is.