maaike5581 schreef:Wat men hier niet weet is dat als een vreemdeling terug gestuurd word naar land van herkomst die mensen een aardig zakcentje mee krijgen, wat neer komt op toch bijna een half jaar tot jaar salaris van een gewoon burger in Nederland, daarbij worden verder alle kosten betaald, zoals vlucht etc.
Dit vind ik niet heel raar, ik zie dit als een vorm van smartengeld. Die mensen komen hierheen om hier een bestaan op te bouwen, moeten jaren wachten eer ze te horen krijgen wat hun 'eindoordeel' is en hebben ondertussen wel hier hun vrienden, hobby's, werk etc. opgebouwd. Die hele vreemdelingenprocedure moet gewoon veel en veel sneller.
Anyway, ik ga mee met Alet: waarom zo in grenzen denken en degenen benadelen die toevallig dezelfde huidskleur/achtergrond whatever hebben als een stel raddraaiers??
Ik blijf vinden dat de multiculturele samenleving een verrijking is (en altijd al geweest, zonder migranten zouden wij nooit kennis gemaakt hebben met bepaalde producten, voedsel, voorzieningen etc.). En dat er best wat aanpassing van de oorspronkelijke bewoners van Nederland mag zijn, in plaats van alleen maar achterdocht en jaloezie.
Verdiep je eens in de cultuur en religie van je Islamitische buurman. Dan zou je hier niet zulke vreemde en niet-kloppende uitspraken doen. Scheelt mij, en jullie, een heleboel ergernis.