Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:02

Alet74 schreef:
Haha, is het bij jou niet rustig dan? Ik woon in een dorp vlakbij Winschoten, daar is het relatief rustig volgens mij. Ik neem aan dat je wel in de buurt woont.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik me niet in het dorpsleven stort, er kan dus best van alles gaande zijn zonder dat ik er weet van heb. Maar ik ben een regelmatige krantlezer, ernstige zaken moeten mij wel bereiken lijkt me!

Nou, eh rustig, ik vind het wel meevallen hoor! :D
Ik woon niet in een buurtgemeenschap ofzo... :+

Maar geef nu eens antwoord, waar doel je op met je berichten?
Over mijn bevindingen of iets... Ik weet niet waar je op doelt...

Talisa

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:04

Ik ben voor Wilders :Y)
Alleen die kopvoddentax is wel te hilarisch, soms schiet ie wat door :+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:06

Wat ik bedoel MB is dat hoger opgeleiden op hun opleiding leren om niet alles klakkeloos aan te nemen. Daarmee zeg ik niet dat zij dat thuis dan ook zullen doen, al zou ik het wel eerder verwachten (omdat ze er vrijwel dagelijks mee geconfronteerd zijn/werden tijdens hun opleiding) . Maar daarmee zeg ik beslist niet dat lager opgeleiden dit niet doen!! Beslist niet, want, zoals ik al eerder opmerkte, hangt het hebben gevolgd van een hogere opleiding niet per definitie samen met het hebben c.q. gebruiken van een goed verstand. Zo is het dus niet zo dat mensen die een lagere (dus lager dan hbo of wo) opleiding hebben gevolgd, dommer zijn dan mensen met een hogere opleiding.
Ik hoop dat ik zo duidelijk heb kunnen maken wat (en hoe) ik het bedoel.

Verder heb ik al een aantal keren proberen uit te leggen waar ik op doel, lees nog maar eens rustig terug MB. Verder doet het er ook niet zo toe, dus laten we dit (van het doelen op etc.) verder maar rusten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:34

Ik begrijp wat je bedoelt Alet, en ben het er ook helemaal mee eens. Kritisch denken is nou eenmaal iets wat op hogere opleidingen vaker aan de orde komt dan op lagere opleidingen. Wil niet zeggen dat het op lagere opleidingen niet gebeurt, maar wel minder denk ik.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:58

Heino schreef:
Klopt ja! Ik snap het ook niet, al stemmen er opzich ook heel veel opgeleiden op de VVD. Misschien dat zij denken dat het gedachtegoed van Wilders wat een aantal punten van de VVD hetzelfde blijft ofzo?
Er zijn ook gemeentes waar bijna geen allochtonen wonen en waar toch het grootste gedeelte op Wilders gestemd heeft, snap ik ook al niet :?

Misschien is dat juist wel goed te begrijpen...
Zij kennen allochtonen vaak alleen uit kranten en bijvoorbeeld tv. De verhalen over moslims in de krant of op tv liegen er vaak niet om, en worden toch vaak negatief bestempeld.

Enne, hoogopgeleiden zullen denk ik eerder vvd of pvv stemmen door bijvoorbeeld inkomstenbelastingen etc. en die punten over bijvoorbeeld allochtonen misschien voor lief nemen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:01

Ik geloof juist dat Wilders de financiële voordelen voor grootverdieners (vaak hoogopgeleiden) niet in zijn programma heeft staan :)
Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen enkel obv media voor Wilders gaan. Als dat zo is gaat het nog slechter met de Nederlandse mentaliteit dan ik dacht ;(

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:03

nee, maar dat bedoelde ik ook niet...
Je had ergens getypt dat veel mensen niet eens bij allochtonen in de wijk wonen. Daar doelde ik op!
Dat zij allochtonen vaak van tv en krant kennen en op basis daarvan het voor lief nemen dat wilders deze punten naar voren brengt over bijvoorbeeld moslims. Zij zullen dan misschien toch op wilders stemmen voor zijn eventuele andere punten.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:32

Heino schreef:
maaike5581 schreef:
Wat men hier niet weet is dat als een vreemdeling terug gestuurd word naar land van herkomst die mensen een aardig zakcentje mee krijgen, wat neer komt op toch bijna een half jaar tot jaar salaris van een gewoon burger in Nederland, daarbij worden verder alle kosten betaald, zoals vlucht etc.

Dit vind ik niet heel raar, ik zie dit als een vorm van smartengeld. Die mensen komen hierheen om hier een bestaan op te bouwen, moeten jaren wachten eer ze te horen krijgen wat hun 'eindoordeel' is en hebben ondertussen wel hier hun vrienden, hobby's, werk etc. opgebouwd. Die hele vreemdelingenprocedure moet gewoon veel en veel sneller.

Anyway, ik ga mee met Alet: waarom zo in grenzen denken en degenen benadelen die toevallig dezelfde huidskleur/achtergrond whatever hebben als een stel raddraaiers??

Ik blijf vinden dat de multiculturele samenleving een verrijking is (en altijd al geweest, zonder migranten zouden wij nooit kennis gemaakt hebben met bepaalde producten, voedsel, voorzieningen etc.). En dat er best wat aanpassing van de oorspronkelijke bewoners van Nederland mag zijn, in plaats van alleen maar achterdocht en jaloezie.

Verdiep je eens in de cultuur en religie van je Islamitische buurman. Dan zou je hier niet zulke vreemde en niet-kloppende uitspraken doen. Scheelt mij, en jullie, een heleboel ergernis.

Ok, hier moet ik dus gewoon even op reageren..

Het betreft niet de "zielige gevallen" die hier al jaren wachten op een verblijfsvergunning.
Dit betreft de mensen die of al geweigerd zijn aan de grens, maar vooral betreft dit mensen die al enige tijd legaal in Nederland hebben verbleven maar die door het plegen van een misdrijf waar de wet meer dan 8 jaar gevangenisstraf op heeft gesteld.
Die mensen krijgen dus een flinke vergoeding mee.
Zo ook een meneer waar de overheid 15 jaar mee bezig is geweest om het land uit te zetten. Meneer was veroordeeld voor cocaïne smokkel.
Deze heer was een grote leugenaar en zou invalide zijn geraakt in Nl door aanhoudingen etc etc, deze meneer zei niet meer te kunnen lopen en wij moesten meneer zelfs omdraaien in zijn bed omdat meneer dat zelf niet meer kon.
Meneer is geplaatst op een speciale afdeling waar extra personeel en camerabewaking.
En wat zagen wij 's nacht ter alle verbazing? meneer liep gewoon 's nachts.
Meneer en zijn Nederlandse advocaten vrouw hebben een gigantische smak geld mee gekregen en beide vrolijk vertrokken naar Marokko.
Ow ow ow wat zijn de mensen toch zielig......
Ik in hun cultuur kijken?
Niet nodig ik werk met ze samen en dat gaat prima ook zij vinden het de grootste onzin wat gisteren in Amsterdam is gebeurd.
Mijn collega's zeiden daarover, "wij willen gezien worden als Nederlander, waarom moeten wij dan op deze wijze anders behandeld worden als een Nederlander? zo blijf je verschil houden en dat is iets wat we niet willen".

In Arabische een Afrikaanse landen krijgen vrouwen gemiddeld 5,4 kinderen die omdat er in hun land geen economische sociale toekomst hebben het doel hebben om gemiddeld 2 a 3 kinderen naar europa te sturen om daar een toekomst op te bouwen voor die kinderen zelf, en hun zelf natuurlijk.
Als je kijkt hoeveel dat er zijn, en die bovenop de reeds bestaande immigranten telt??
Daar is gewoon geen plaats voor, dus de grenzen dicht is toch misschien niet eens zo'n verkeerde optie....
Begrijp mij niet verkeerd want ik ben absoluut geen racist, maar ik wil wel dat mijn eventuele kinderen en kleinkinderen een goed leven kunnen krijgen in hun vaderland en niet hetzelfde gaan krijgen als daar. Kijk naar de toekomst als alles richting Europa komt?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:45

Dat keur ik ook zeker af, dat dat soort mensen geld krijgen. Maar mensen die al jaren op een uitspraak wachten en dan alsnog weg moeten vind ik best een schadevergoeding verdienen.

Migratie is een verschijnsel dat al voorkomt sinds de mens geciviliseerder is geworden. Waarom dat dan nu een probleem op zou moeten leveren zie ik niet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:07

Alet74 schreef:
Wat ik bedoel MB is dat hoger opgeleiden op hun opleiding leren om niet alles klakkeloos aan te nemen. Daarmee zeg ik niet dat zij dat thuis dan ook zullen doen, al zou ik het wel eerder verwachten (omdat ze er vrijwel dagelijks mee geconfronteerd zijn/werden tijdens hun opleiding) . Maar daarmee zeg ik beslist niet dat lager opgeleiden dit niet doen!! Beslist niet, want, zoals ik al eerder opmerkte, hangt het hebben gevolgd van een hogere opleiding niet per definitie samen met het hebben c.q. gebruiken van een goed verstand. Zo is het dus niet zo dat mensen die een lagere (dus lager dan hbo of wo) opleiding hebben gevolgd, dommer zijn dan mensen met een hogere opleiding.

Verder heb ik al een aantal keren proberen uit te leggen waar ik op doel, lees nog maar eens rustig terug MB. Verder doet het er ook niet zo toe, dus laten we dit (van het doelen op etc.) verder maar rusten.

Ik heb een HBO opleiding en een IQ van 137 ( door een instituut getest 2 maanden terug )

En ik neig toch persoonlijk ook naar Wilders.. Echter, als premier hoef ik hem niet, wel wat groter in de regering zodat hij weldegelijk wat verandering kan doorvoeren. :) Dit even om aan te geven dat mensen niet dom hoeven te zijn om verder te kijken dan hun neus lang is.. ;)

*gaat even teruglezen*

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:20

Heino schreef:
Dat keur ik ook zeker af, dat dat soort mensen geld krijgen. Maar mensen die al jaren op een uitspraak wachten en dan alsnog weg moeten vind ik best een schadevergoeding verdienen.

Migratie is een verschijnsel dat al voorkomt sinds de mens geciviliseerder is geworden. Waarom dat dan nu een probleem op zou moeten leveren zie ik niet.

Jarenlang moeten wachten op een uitspraak gebeurd tegenwoordig niet zo heel vaak meer, wat wel gebeurd is dat mensen een tijdelijke verblijfsvergunning krijgen met een meldplicht echter zijn er vele die zich daar niet aan houden en dan alsnog terug gestuurd worden en dat is dan ook logisch, en tuurlijk niet alles gaat zoals het altijd zou moeten maar de overheid zou qua financiële vergoeding toch eens beter na mnoeten gaan denken over de kosten die Nederland kwijt is hieraan.

Waarom het nu wel een probleem zou moeten worden?
Heel simpel, de wereldbevolking groeit, gemiddelde wereldbevolking rond de grote volksverhuizingen was toen tegen de 60 miljoen, tegenwoordig is dit al meer dan 60 miljard.

En dan te beginnen over de "Turken en de Marokkanen" die in de jaren 1960 naar Nederland kwamen om te werken, wat vele niet weten is dat dit de Turken waren die uit de Anatolen en andere gebergte kwamen, deze mensen stonden te boek in Turkije als (vee)dieven, zwervers en noem maar op.
Ditzelfde geldt voor de Marokkanen, dat zijn de Berberse Marokkanen, ook daar geldt voor dat ze te boek stonden in Marokko als (vee)dieven, zwervers en noem maar op.
Wie dit niet wil geloven ga maar eens op vakantie naar Turkije of Marokko en praat met de bevolking, in hun ogen zijn de mensen die naar Nederland zijn gekomen geen echte Turken of Marokkanen, en zich zelfs schamen voor het gedrag van de mensen van hun afkomst in ons land.
Een tweetal opmerkingen zijn mij heel goed bij gebleven namelijk de volgende:
"al die ophef over moskeeën bouwen om te bidden dat hebben wij niet nodig wij kunnen overal bidden wij horen ons aan te passen in andere landen, bidden kan ook op een kleedje in huis"
"Geen werk in Turkije? er is in Turkije absoluut werk te vinden, het is net als in jullie land, je moet zoeken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:56

maaike5581 schreef:
Heino schreef:

En dan te beginnen over de "Turken en de Marokkanen" die in de jaren 1960 naar Nederland kwamen om te werken, wat vele niet weten is dat dit de Turken waren die uit de Anatolen en andere gebergte kwamen, deze mensen stonden te boek in Turkije als (vee)dieven, zwervers en noem maar op.
Ditzelfde geldt voor de Marokkanen, dat zijn de Berberse Marokkanen, ook daar geldt voor dat ze te boek stonden in Marokko als (vee)dieven, zwervers en noem maar op.
Wie dit niet wil geloven ga maar eens op vakantie naar Turkije of Marokko en praat met de bevolking, in hun ogen zijn de mensen die naar Nederland zijn gekomen geen echte Turken of Marokkanen, en zich zelfs schamen voor het gedrag van de mensen van hun afkomst in ons land.
Een tweetal opmerkingen zijn mij heel goed bij gebleven namelijk de volgende:
"al die ophef over moskeeën bouwen om te bidden dat hebben wij niet nodig wij kunnen overal bidden wij horen ons aan te passen in andere landen, bidden kan ook op een kleedje in huis"
"Geen werk in Turkije? er is in Turkije absoluut werk te vinden, het is net als in jullie land, je moet zoeken.

Die zijn daar dan toch door Nederlanders uitgezocht, dat is hun schuld niet.

Wat wil je met die uitspraken??? Je bedoelt dat mensen die hier geboren en opgeleid zijn naar Turkije moeten om een baan te zoeken of dat ze geen moskee zouden mogen neerzetten, als ze hier al 40 jaar wonen, wat een bekrompen manier van denken.

Eigen volk eerst, dat doet toch weer sterk herinneren aan een nabij verleden.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:04

over moskeeen gesproken. bij ons in de stad in de financiering bijna rond! helemaal zonder staatsgeld en sponseringen van buitenaf en zonder subsidie! de bouw is al begonnen. allemaal uit de zak van de islamitische gemeenschap, en daar ben ik trots op!!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:16

@Tallie_Ho: waarom neig je dan precies naar de PVV?

@Maaike5581: die meneer waarover je spreekt, is wel een heel treurige en onwenselijke situatie. Maar wat wil je daarmee zeggen? Toch niet dat zij model staan voor de gemiddelde vluchteling?

En vergrijst onze bevolking trouwens niet? Ik meen me te herinneren dat we toch zeker gemiddeld 1,5 kind zouden moeten krijgen om ervoor te zorgen dat er later nog mensen zijn die voor ons zorgen als we later oud, grijs en versleten zijn ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:45

Alet74 schreef:

Dit bedoel ik helemaal niet...
Waarom ontwijk je mijn vraag over dat het rustig is in noord-oost Groningen en dat jij de krant dagelijk leest of iets...
Wat bedoel je daar nu mee?

Wat je bovenstaand typt weet ik wel en hoe je daarover denkt en die mening deel ik nog steeds niet trouwens...

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:53

Sarabande schreef:
Die zijn daar dan toch door Nederlanders uitgezocht, dat is hun schuld niet.

Wat wil je met die uitspraken??? Je bedoelt dat mensen die hier geboren en opgeleid zijn naar Turkije moeten om een baan te zoeken of dat ze geen moskee zouden mogen neerzetten, als ze hier al 40 jaar wonen, wat een bekrompen manier van denken.

Eigen volk eerst, dat doet toch weer sterk herinneren aan een nabij verleden.

Ten eerste, eigen volk eerst heb ik absoluut niet gezegd.
Waar het om gaat is het probleem dat er niet over gedacht is, hoe die mensen weer terug moesten aangezien het voor een periode voor 5 jaar zou zijn, echter zijn de mensen nooit terug gekeerd.
Sterker nog door vrouw mocht ook komen, mensen kwamen in de uitkering terecht en toen viel Nederland op zijn gat etc etc maar goed ik geloof niet dat ik die hele geschiedenis hier hoef neer te zetten kennelijk ken jij de geschiedenis ook dus?

Ik bedoel te zeggen dat hun volk in hun vaderland hun gedrag hier niet kan waarderen, er zijn ook goede Turken en Marokkanen in dit land, daar ben ik van overtuigd.
Mij en anderen gaat het om de mensen die niet werken, geweld en overlast veroorzaken op ons geld teren en anderen geen kans geven in onze maatschappij.
Neem nu het suikerfeest, dat zou een feest moeten zijn van familie een feest van samen zijn, de leiders hebben zelfs gevraagd tot vrede.
Helaas neemt een deel van de bevolking hier gebruik van om de andere mensen in de maatschappij te benadelen.
En dat is uit eigen ervaring, gisteren tijdens mijn werkzaamheden zijn alle meldingen die wij binnen kregen betrokken op de jonge noord afrikaanse vrienden.
Hun cultuur is zo primitief nog in vergelijking met ons.
Een Marokkaanse vrouw die hier opgroeit moet trouwen, echter de Nederlandse Marokkaan wil haar niet omdat ze te westers is, dus gaat ze terug naar Marokko om daar te trouwen en vervolgens haar bruidegom naar Nederland mee te nemen.
Ook dat hoofddoek gebeuren, er zijn zoveel meiden die een hoofddoek dragen en daaronder uitdagende/sexy kleding dragen en veel make-up erg logisch...
In de Koran staat dat een vrouw geen verleiding mag veroorzaken daardoor is toen een besluit gemaakt en is er door diverse Arabische culturen lust remmende kleding bedacht en voor geschreven, zoals de Burka en hoofddoek.
ook vrouwen die weten hoe het wel moet..

Moskeeën bouwen? prima maar daar hoeven geen ruzie's/rellen over te ontstaan, daar gaat het om.
En de mensen die hier werken hoeven van mij absoluut niet terug, het gaat om de "nieuwe lichting" die hier naar toe komt.

@Alet74 helaas staat dit voorbeeld hier goed op zijn plaats, zoals ik al eerder vermeld heb zijn 9 van de 10 "vluchtelingen" hier inderdaad naar toe gekomen voor hun financiële situatie.

Daarbij kunnen we een hele discussie gaan houden over de noord afrikaanse vrienden, ik zou zeggen pak de cijfers er maar eens bij dan zul je zien dat zij de meeste problemen veroorzaken in dit land, en ja ben ik dus absoluut voor om die desbetreffende vrienden lekker terug te sturen.
Er word van ons verwacht dat wij ons aanpassen als wij in andere landen zijn, waarom dit niet van anderen die in ons land zijn verwachten..
Laatst bijgewerkt door BugsFunny op 21-09-09 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:55

*Heeft een hele flauwe opmerking*

Hoe hij gaat eindigen? Dood net zoals iedereen eindigd! :=
:')

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:58

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:01

Maaike, door de denigrerende manier waarop jij over Moslims praat reageer ik niet eens op je. Je vervuilt de discussie.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:55

Heino schreef:
Maaike, door de denigrerende manier waarop jij over Moslims praat reageer ik niet eens op je. Je vervuilt de discussie.

:(:) Meid, ik heb het woord Moslim niet eens in mijn mond gehad, daarbij heb ik het over feiten en geen meningen.
Wil jij dit niet geloven? prima maar zoek dan maar eens in de geschiedenis.
Dus steek niet zo je hoofd in het zand en val mij niet aan op feiten die ik vermeld.
Daarbij kan je een discussie niet vervuilen,

Citaat:
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:10

Toch schrik ik hier van sommige uitlatingen van mensen.
Als je terug ziet wat Hitler begin jaren '30 (let wel mensen begin jaren '30 dus vóórdat hij werd gekozen tot Rijkskanselier van de Duitse Republiek) zei verschilt dat net altijd evenveel als wat Wilders soms zegt.
Ook Duitsland was toen een democratie en Hitler is democratisch gekozen en op een democratische manier zijn alle wetten die onder zijn bewind zijn ontstaan doorgevoerd.

Ik vind dat best wel een eng idee.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:15

Maaike, wanneer iemand het over "Noordafrikaanse vrienden" heeft vind ik dat vervuilen van een discussie. Dat is gewoon denigrerend en compleet niet nodig.

Ik ben helemaal niet ingegaan op je teksten (en dat ga ik ook niet doen) dus hoe kan je dan beweren dat ik je op feiten aanval en dat ik mijn kop in het zand steek? Beetje raar.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:25

Ik zit me alleen af te vragen, als je een aantal dagen niet op school, universiteit of werk verschijnt heb je veelal een probleem al dan niet een groot probleem. Nu was de Ramadam aan de gang, op zich weinig mis mee. Wat blijkt, mensen komen niet op integratiecursussen, leveren slecht werk af, en aantal verkeersongelukken neemt enorm toe. Zeg echt niet dat iedereen hier schuld aan is. Maar wat vinden jullie hier dan van en zou hier volgens jullie strenger tegen mogen worden opgetreden? Als excuus wordt dan gegeven ja sorry moe door te weinig eten en drinken. Als jij net diegene bent op verkeerde moment op verkeerde plaats...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:33

Zelfde consequenties als mensen die niet aan de Ramadan meegedaan hebben moeten voor deze mensen gelden vind ik.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:39

@MB: ik bedoelde dat het hier waar ik woon best rustig is. Al kan het natuurlijk wel zo zijn dat mij dingen ontgaan. Verder zou ik niet weten wat ik hier nog aan toe moet voegen.

Regels zijn regels, ook tijdens de Ramadan, lijkt me logisch! :+