Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:23

_San87_ schreef:
Maar het hele doel van die hoofddoek is dat de mannen geen haar zien zodat ze niet opgewonden raken (hoe dat gebeurt snap ik niet, maar goed). Hoe kan zo'n haardoek dan werken? :+

lees maar even in het andere hoofddoekentopic(over scholen). daar heb ik de redenen etc van de hijaab uitgewerkt. ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:29

Ikima schreef:
Heino schreef:
Klopt wat San zegt, moslima's mogen hun lichaam/hoofd wel laten zien aan andere vrouwen en aan mannelijke familieleden, omdat die geen potentiele huwelijkspartner vormen. Die bedekkingen zijn bescherming van de vrouw tegen de mannelijke lusten :)

Dat is misschien wel zo, maar soms zie je ze lopen met super strakke kleding wat niets verbergt en wel een hoofddoek op. Ik denk dat menig man een stuk opgewonder raakt van de duidelijke vormen van borsten en billen dan een plukje hoofdhaar.

een mens is een mens.. geen moslim is perfect. sommige moslims dragen het idd zo.. dan praat je over een hoofddoekkie. maar niet over een hijaab. ag en weetje, de man is helemaal niet zo belangrijk in het hijaabverhaal. dus het klopt helemaal niet wat San zegt. als je niets over de Islam weet (je hebt geen studies of onderzoeken gedaan neem ik aan) dan moet je ook geen uitspraken doen over dit mag wel en dat mag niet. en al helemaal niet van : dit mag niet omdat... . dat wiel is namelijk allang uitgevonden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 12:03

Ikima schreef:
Heino schreef:
Klopt wat San zegt, moslima's mogen hun lichaam/hoofd wel laten zien aan andere vrouwen en aan mannelijke familieleden, omdat die geen potentiele huwelijkspartner vormen. Die bedekkingen zijn bescherming van de vrouw tegen de mannelijke lusten :)

Dat is misschien wel zo, maar soms zie je ze lopen met super strakke kleding wat niets verbergt en wel een hoofddoek op. Ik denk dat menig man een stuk opgewonder raakt van de duidelijke vormen van borsten en billen dan een plukje hoofdhaar.

Dan kan je je afvragen, waarom dan wel die hoofddoek?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:34

jameyskatje schreef:
lees maar even in het andere hoofddoekentopic(over scholen). daar heb ik de redenen etc van de hijaab uitgewerkt. ;)

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:41

Achja, je kunt je maar ergens druk over maken.... :roll: |o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:59

Hermelientje schreef:
Welshcobfan schreef:
AOW krijgt iedereen, heb je niet opgebouwd. Dat is voor iedereen gelijk :)
Dus dat is ook weer Nederland: wij zorgen wel voor de Nederlanders in het buitenland. Wat op zich ook wel raar is dat als je in Spanje woont nog wel vanuit Nederland geld erheen gaat.

Voor de jaren tussen je 15e en 65e die je niet in Nederland hebt gewoond wordt je gekort. Als je bedoelt na je 65ste dan klopt wat je zegt. Maar je kunt dus niet op je 50ste in Spanje gaan wonen en dan verwachten dat je de hele AOW krijgt.

Dat bedoelde ik ook zo inderdaad :)

Danique07

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:04

ik moest toch wel een beetje lachen toen ik dit hoorde op de radio.. Wat een ideeen heeft die kerel _O-
Ik neem aan dat hij zelf wel snapt dat hij niet serieus word genomen op deze manier.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:08

Maar stel dat het idee er door zou komen, dan moeten er ook controleurs worden ingezet om belastingontduikers op te sporen :j Dus daar gaat veel geld in zitten, waardoor het zorgtekortprobleem bv nog groter word.
En dan vindt meneer Wilders het gek dat zijn idee het niet heeft gehaald :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:25

jameyskatje schreef:
jameyskatje schreef:

Ik heb het gezien ja.

Vooralsnog heb ik geen last van vrouwen met hoofddoeken, als zij voor gek willen lopen moeten ze dat zelf weten. Wat ik wél belachelijk vind, is dat moslima's vrouwen die geen hoofddoek dragen gaan lopen bedreigen en uitschelden. En ga me nu niet vertellen dat die vrouwen er niet zijn, want die zijn er en nog veel daarvan ook nog...

Vooralsnog hoop ik dat dit wetsvoorstel van Wilders een grap is, ik ga daar ook vanuit. Maar ik ben wel bang voor een verIslamisatie van Nederland. En waarom zou ik ook niet? Al die radicale moslims die dreigen daar en daar een vliegtuig in te knallen... Ontmoetingsplaatsen waar zoveel kabaal word gemaakt dat een gemiddelde kerkklok nog zacht klinkt. Ik voel me inderdaad geintimideerd door allochtonen (lang niet allemaal overigens) want langs een groot deel van die jongelui kan ik niet normaal lopen zonder wat naar m'n hoofd geslingert te krijgen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:33

agja :P laat je leven lekker leiden door angst. voor je het weet ben je dood,., maak er wat van zou ik zeggen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:34

Wauw, discussies zijn wel echt jouw ding he. Ik zeg niet dat ik mijn leven laat leiden door angst, ik zeg wel dat ik de verislamitiseren beangstigend vind, en met mij heel veel andere Nederlanders. En kan je ons dat kwalijk nemen?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:35

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:35

Ik heb ook nooit last gehad van al die Christenen, waarom zou ik wel last hebben van moslims..??

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:36

Ikima schreef:
Heino schreef:

Zoiets heeft hypocriet. Imo dragen die lui alleen een hoofddoek uit protest.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:36

Waarom loop je voor gek met een hoofddoek :?
Ik heb totaal geen last van de Moslims in mijn omgeving :n Maar goed, zoveel zijn er ook niet hier :P. Je eigen instelling speelt ook heel erg mee. (tuurlijk heb je altijd mensen die gewoon niet leuk zijn, maar die heb je van elke kleur, geloof en ras wel ;) )
Angst is waar Geert van leeft, daar profiteert hij van.

Selectief kijken is ook een kunst die vele goed beheersen, want het valt je gewoon op dat veel allochtonen rare dingen naar je roepen.Maar ben je wel eens langs een bouwplaats gelopen met bouwvakker die pauze hebben? Al die kaaskoppen kunnen er ook wat van :)
Al blijft dat minder vaak hangen...

Kreeg laatst een heel mooi compliment van een man zo zwart als de nacht: Meisje, jouw lach maakt mijn dag helemaal goed! :)

Wat ik wel een mooi idee vond is om de ouders van raddraaiers (van alle nationaliteiten :P) op opvoedcursus te laten gaan en te ondersteunen. Want daar gaat het vaak mis...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:38

Vind ik dus ook van de gelovigen die een kruisje dragen, maar wel alles doen wat God verboden heeft :+ Net of een kruisje alles weer goed maakt :=

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:39

jameyskatje schreef:
de man is helemaal niet zo belangrijk in het hijaabverhaal. dus het klopt helemaal niet wat San zegt. als je niets over de Islam weet (je hebt geen studies of onderzoeken gedaan neem ik aan) dan moet je ook geen uitspraken doen over dit mag wel en dat mag niet. en al helemaal niet van : dit mag niet omdat... . dat wiel is namelijk allang uitgevonden.

Hoe vat jij het op dan? Ik heb me overigens wel degelijk verdiept in de Islam ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:39

@ Welshcobfan: Ik draag mijn kruis omdat die van mijn oma was :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:41

@ Welshcobfan: Ik dacht dat ik tussen haakjes had gezet: Lang niet allemaal overigens. Lezen is ook een kunst :D

En ik loop inderdaad regelmatig langs een bouwplaats, maar daar word meestal gefloten, vind ik heel wat anders dan iemand bedreigen omdat zij geen hoofddoek draagt.

Verder draag ik geen kruis, geen hoofddoek, geen keppeltje niks. Ik geloof niet, men mag van mij geloven wat hij/zij wil, ik hoef het alleen niet te zien :+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:41

Lyonesse schreef:

Dat heet 'met de tijd meegaan' net zoals de christenen niet meer alleen in rokken over de knie lopen en hoeden dragen... ;)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:42

Dit soort uitspraken doet Wilders toch alleen maar voor de publiciteit, begrijp niet dat daar nog sirieus op in wordt gegaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:43

Lante schreef:
Lyonesse schreef:

Dat heet 'met de tijd meegaan' net zoals de christenen niet meer alleen in rokken over de knie lopen en hoeden dragen... ;)

Maar je zal bij een vrome christen niet snel een uber laag decollete zien of rokjes die net over de billen vallen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:43

_Mel schreef:
Dit soort uitspraken doet Wilders toch alleen maar voor de publiciteit, begrijp niet dat daar nog sirieus op in wordt gegaan.

Ik wel, ik ben namelijk echt heel erg bang dat Wilders heeel veel aanhangers krijgt die op zijn misleidende praatjes ingaan. Politiek is zo echt heel erg niet eerlijk meer (is het sowieso niet, maar hij maakt het wel heel bont)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:47

O jawel hoor :D

Wat ik hier vaak zie is dat hoe 'vromer' ze zijn, des te hypocrieter. Heb uw naasten lief is hier in de kerk vlakbij: heb alleen uw eigen gelovigen lief. Want ik sta al in de rij voor de hel :j Wat mij best gezellig lijkt, zit liever in de hel met leuke mensen dan in de hemel met een stel hypocrieten :P
Om over de kinderen maar te zwijgen... Drugs is een groot probleem bv in zeer streng gelovige plaatsen/dorpen. Ook daar heb je veel tienerzwangerschappen. Want het is altijd veel spannender om dingen te doen die verboden zijn ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:48

En in tijden als deze met de vergrijzing en de rescessie is zo'n man echt enorm gevaarlijk. Kijk maar eens wat zijn aanhangers in dat andere topic er al uitkramen...