Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LimaMambo schreef:Fiffill schreef:Alle foto's eraf gooien, mensen die kunnen bewijzen dat het 'n eigen foto is kunnen die dan toch gewoon zelf plaatsen? Het gaat er hier om de foto's die gejat zijn. Je kan onmogelijk alle fotografen alles laten controleren, ook omdat er een boel foto's van fotografen uit het buitenland worden gebruikt.
en hoe wil je dan controleren dat iemand een rechtmatige eigenaar is van de foto terwijl je onmogelijk alle prof fotograven kan controleren?
Yucca schreef:Als ze dat vind dan kan ze toch naar die amateur gaan, wat een loze discussie, natuurlijk zijn er amateurs die beter zijn dan bepaalde pro's....
Michel_ schreef:En wat is daar niet goed aan dan?
Fiffill schreef:Fotografen kunnen vaak nog laten zien dat ze een foto gemaakt hebben, en aangezien HT hier in feite illegaal bezig is is het voor hen misschien verstandig toch stappen te ondernemen... anders kan het ze misschien behoorlijk wat meer gaan kosten.
lifaya schreef:met prof wer echt niet alleen mensen bedoeld die hun geld ermee verdienen hoor(in deze term dan). Het gaat erom dat kleine kinderen van 13 jaar ;echt geen canon body + Canon F2.8 lens ofzo kunnen betalen,
Maar anyway, ontopic want hier gaat het hele topic dus niet over!
lifaya schreef:met prof wer echt niet alleen mensen bedoeld die hun geld ermee verdienen hoor(in deze term dan). Het gaat erom dat kleine kinderen van 13 jaar ;echt geen canon body + Canon F2.8 lens ofzo kunnen betalen,
Maar anyway, ontopic want hier gaat het hele topic dus niet over!
Yucca schreef:Als ze dat vind dan kan ze toch naar die amateur gaan, wat een loze discussie, natuurlijk zijn er amateurs die beter zijn dan bepaalde pro's....
Bizzybijtje schreef:Michel_ schreef:En wat is daar niet goed aan dan?
Dat het hoogstwaarschijnlijk niet helpt?
Hoe lang bestaat HT nou eigenlijk al?
Ik geloof dat je al sinds het begin een foto kon jatten en bij 'je paard' zetten.
Dat er nou pas maatregelen worden getroffen vind ik dus een beetje vreemd.
Ook vind ik dat idee met die stockphoto's wel goed. Hiermee kunnen ze tóch nog foto's gebruiken van paarden die niet van hunzelf zijn, maar dan legaal. Ik zou het iniedergeval wel aannemen
LimaMambo schreef:Fiffill schreef:Fotografen kunnen vaak nog laten zien dat ze een foto gemaakt hebben, en aangezien HT hier in feite illegaal bezig is is het voor hen misschien verstandig toch stappen te ondernemen... anders kan het ze misschien behoorlijk wat meer gaan kosten.
maar HOE kan iemand die claimt dat het zijn eigen foto is, laten zien dat het ook daadwerkelijk zijn/haar foto is?
liedje89 schreef:Yucca schreef:Als ze dat vind dan kan ze toch naar die amateur gaan, wat een loze discussie, natuurlijk zijn er amateurs die beter zijn dan bepaalde pro's....
Het ging er om dat sommige mensen beweren dat ze het verschil kunnen zien tussen een professionele en amateur foto. Dat is gewoon niet zo, je kan zien of het een goede fotograaf is niet of hij er zijn brood mee verdient en dus meer schade leid. Een mooie foto kan dus ook gewoon door de speler zelf zijn en een mooie foto is geen bewijs voor diefstal.
Als je niet leest wat iemand zegt moet je er niet op reageren misschien.
@ lafiya: je hebt niet altijd een goede camera nodig voor een goede foto, met een basis model spiegelreflex kunnen sommige mensen echt fantastische foto's maken.
liedje89 schreef:@Yucca dan snap ikje vorige post niet helemaal??
LimaMambo schreef:dan snap ik nog steeds de hele bombarie niet
er word van alle 2 de kanten aan gegeven dat zoiets moeilijk te controleren is.. en toch wil hypofocus een rechtzaak aanspannen..
ondanks alle maatregelen die HT heeft.. straffen die er op staan etc etc
als je dan toch alles uit de onderste kan wil halen, klaag photobucket, imageshack en mijnalbum ook even aan dan!