Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:58

@fiffill:Dat is leuk nemen we het rechtsysteem van e sovjetunie aan (schuldig tot onschuld bewezen ipv andersom).

@Yucca ze zegt niet dat pro prutsers zijn ze zegt alleen dat er amateurs zijn die net zo goed zijn en er alleen hun baan niet van hebben gemaakt.

Michel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:59

imd schreef:
imd schreef:
Maar Michel, wat stel jij dan wél voor? Want dat vorige lijstje vond ik nou ook niet echte concrete maatregelen.

En wat is daar niet goed aan dan?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:00

Als ze dat vind dan kan ze toch naar die amateur gaan, wat een loze discussie, natuurlijk zijn er amateurs die beter zijn dan bepaalde pro's....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:02

Ik denk eigenlijk niet dat zo'n spel daar veel aan kan doen, als al de penny's op bokt ineens aan het bewerken en stelen van andermans foto's beginnen vind jij het dan ook prima als jou prfiel er maar uit word gegooit omdat je nog niet hebt bewezen dat het jou foto's zijn.

Ik weet dat bokt er nietsaan verdient maar ere waren hier eerder mensen die zeiden dat ze schade leden of de website er nu aan verdient of niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:03

LimaMambo schreef:
Fiffill schreef:
Alle foto's eraf gooien, mensen die kunnen bewijzen dat het 'n eigen foto is kunnen die dan toch gewoon zelf plaatsen? Het gaat er hier om de foto's die gejat zijn. Je kan onmogelijk alle fotografen alles laten controleren, ook omdat er een boel foto's van fotografen uit het buitenland worden gebruikt.

en hoe wil je dan controleren dat iemand een rechtmatige eigenaar is van de foto terwijl je onmogelijk alle prof fotograven kan controleren?

Fotografen kunnen vaak nog laten zien dat ze een foto gemaakt hebben, en aangezien HT hier in feite illegaal bezig is is het voor hen misschien verstandig toch stappen te ondernemen... anders kan het ze misschien behoorlijk wat meer gaan kosten. ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:04

Yucca schreef:
Als ze dat vind dan kan ze toch naar die amateur gaan, wat een loze discussie, natuurlijk zijn er amateurs die beter zijn dan bepaalde pro's....

je snapt het hele punt niet
er werd gezegd dat je eigenlijk altijd wel kan herkennen of een foto door een prof is gemaakt of niet
en dat is niet waar
dus iemand die zijn eigen gemaakte amateur foto's gebruikt op HT bv, is gewoon niet verkeerd bezig
terwijl jullie daar wel over oordelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:04

Michel_ schreef:

Dat het hoogstwaarschijnlijk niet helpt?
Hoe lang bestaat HT nou eigenlijk al?
Ik geloof dat je al sinds het begin een foto kon jatten en bij 'je paard' zetten.
Dat er nou pas maatregelen worden getroffen vind ik dus een beetje vreemd.
Ook vind ik dat idee met die stockphoto's wel goed. Hiermee kunnen ze tóch nog foto's gebruiken van paarden die niet van hunzelf zijn, maar dan legaal. Ik zou het iniedergeval wel aannemen :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:05

Fiffill schreef:
Fotografen kunnen vaak nog laten zien dat ze een foto gemaakt hebben, en aangezien HT hier in feite illegaal bezig is is het voor hen misschien verstandig toch stappen te ondernemen... anders kan het ze misschien behoorlijk wat meer gaan kosten. ;)

maar HOE kan iemand die claimt dat het zijn eigen foto is, laten zien dat het ook daadwerkelijk zijn/haar foto is?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:05

met prof wer echt niet alleen mensen bedoeld die hun geld ermee verdienen hoor ;) (in deze term dan). Het gaat erom dat kleine kinderen van 13 jaar ;echt geen canon body + Canon F2.8 lens ofzo kunnen betalen,

Maar anyway, ontopic want hier gaat het hele topic dus niet over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:06

lifaya schreef:
met prof wer echt niet alleen mensen bedoeld die hun geld ermee verdienen hoor ;) (in deze term dan). Het gaat erom dat kleine kinderen van 13 jaar ;echt geen canon body + Canon F2.8 lens ofzo kunnen betalen,

Wel lenen.....ik had op mijn 13e ook gewoon een Canon EOS 350D tot beschikking (en nog steeds)
Dus dat zegt nog niets ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:07

lifaya schreef:

camera van papa of mama misschien? of foto's gemaakt door papa of mama?

en dit heeft wel met het topic te maken.. het gaat om foto's die wel of niet gejat zouden zijn..
en je kan niet elk kind van 13 met een mooie foto gaan beschuldigen van jatten, omdat toevallig de foto erg mooi is

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:08

Yucca schreef:

Het ging er om dat sommige mensen beweren dat ze het verschil kunnen zien tussen een professionele en amateur foto. Dat is gewoon niet zo, je kan zien of het een goede fotograaf is niet of hij er zijn brood mee verdient en dus meer schade leid. Een mooie foto kan dus ook gewoon door de speler zelf zijn en een mooie foto is geen bewijs voor diefstal.

Als je niet leest wat iemand zegt moet je er niet op reageren misschien }:0.

@ lafiya: je hebt niet altijd een goede camera nodig voor een goede foto, met een basis model spiegelreflex kunnen sommige mensen echt fantastische foto's maken.

Michel_

Bizzybijtje schreef:
Michel_ schreef:

Dat het hoogstwaarschijnlijk niet helpt?
Hoe lang bestaat HT nou eigenlijk al?
Ik geloof dat je al sinds het begin een foto kon jatten en bij 'je paard' zetten.
Dat er nou pas maatregelen worden getroffen vind ik dus een beetje vreemd.
Ook vind ik dat idee met die stockphoto's wel goed. Hiermee kunnen ze tóch nog foto's gebruiken van paarden die niet van hunzelf zijn, maar dan legaal. Ik zou het iniedergeval wel aannemen :)

Dat is natuurlijk onzin want als een gebruiker meerdere malen in de fout gaat word die verbannen en hebben ze niks meer.
Dat hebben ze er vast niet voor over.

Yucca

Nee uiteraard is iedereen die zijn eigen foto's plaats niet fout bezig. Ikzelf oordeel daar dus ook niet over....

(ik maak trouwens geen verschil tussen pro en amateur, iedereen is fotograaf...alleen de eerste doet het fulltime om zijn (totale) salaris te verdienen, de tweede mee voor de hobby...kwaliteit van de foto's zegt daar niet over, dat ben ik volledig met je eens...dus hoe je aan een foto het verschil tussen pro en amateur kunt zien is mij een raadsel ;) )
Laatst bijgewerkt door Yucca op 09-09-09 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:09

Michel_ schreef:

Dat dat dus echt niet gaat helpen bijvoorbeeld.. En het waren allemaal "we zouden dit misschien wel kunnen doen". Waarom hebben jullie dat dan niet al lang gedaan?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:10

@Yucca dan snap ikje vorige post niet helemaal??

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:10

LimaMambo schreef:
Fiffill schreef:

maar HOE kan iemand die claimt dat het zijn eigen foto is, laten zien dat het ook daadwerkelijk zijn/haar foto is?

Dat is een moeilijk punt, daar heb je gelijk in. Maar de meeste 'mooie' foto's zijn toch echt gejat - ik heb nog nooit een eigen foto op HT gezien die mooi was - dus het gaat hier maar om een heel klein percentage; het is inderdaad lastig te bewijzen. Meestal heb je als fotograaf wel meerdere foto's van het paard, de omgeving etc. (zoals in mijn geval, mijn pony wordt heel vaak gebruikt, ik heb daar heel veel foto's van, ook van mij en haar samen dus dat is makkelijk te bewijzen). In andere gevallen zal het moeilijker zijn. Maar volgens mij is minstens 90% van de foto's op HT gewoon gejat.

Overigens heb je helemaal geen goede camera nodig om mooie foto's te maken, als kind maakte ik al goede foto's met een oude normale analoge camera.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:12

LimaMambo, op dit moment moet een fotograaf zelf zijn/haar foto opsporen en eerst verzoeken bij de betreffende speler of de foto eraf mag. Dan krijgt de fotograaf een scheld pb terug. Dan kan er naar het beheer gestapt worden en halen zij hem eraf. Zo herkend ieder dus zijn eigen foto.
Echter het spel verdiend aan zowel eigen als gestolen foto's en dat laatste moet stoppen.

Michel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:13

ZOals ik hier boven zeg kan het wel degelijk helpen.

We hebben die wijzigingen nog niet omdat wij volgens onze juristen legaal bezig zijn.

Maar om jullie tegemoet te komen willen we aanpassingen doen.

Limanade

dan snap ik nog steeds de hele bombarie niet
er word van alle 2 de kanten aan gegeven dat zoiets moeilijk te controleren is.. en toch wil hypofocus een rechtzaak aanspannen..
ondanks alle maatregelen die HT heeft.. straffen die er op staan etc etc
als je dan toch alles uit de onderste kan wil halen, klaag photobucket, imageshack en mijnalbum ook even aan dan!

Rennie89

liedje89 schreef:
Yucca schreef:

Het ging er om dat sommige mensen beweren dat ze het verschil kunnen zien tussen een professionele en amateur foto. Dat is gewoon niet zo, je kan zien of het een goede fotograaf is niet of hij er zijn brood mee verdient en dus meer schade leid. Een mooie foto kan dus ook gewoon door de speler zelf zijn en een mooie foto is geen bewijs voor diefstal.

Als je niet leest wat iemand zegt moet je er niet op reageren misschien }:0.

@ lafiya: je hebt niet altijd een goede camera nodig voor een goede foto, met een basis model spiegelreflex kunnen sommige mensen echt fantastische foto's maken.

Ik probeerde een voorbeeld te geven ;) maar je weet wel toch hoe zwaar een F2.8 lens is he :+ die kan ik amper dragen als 19 jarige, laat staan een 13 jarige :+ maar anyway we dwalen af :P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:15

liedje89 schreef:
@Yucca dan snap ikje vorige post niet helemaal??

Ik heb een pagina te weinig gelezen waarschijnlijk, waarin werd beweerd dat altijd aan een foto kan zien of ie door een pro of amateur gemaakt is...
Excuses daarvoor ;) Ik ging mee in op het feit dat amateurs beter kunnen zijn dan pro's...dat klonk een beetje alsof IEDEREEN een goede foto kan maken.

Een foto kan je trouwens beveiligen door informatie toe te voegen... vaak hangt er aan een foto bepaalde info over type camera, brandpunt ect.
Daar kan je ook je gegevens invoeren, zoals naam, copyricht ect...maar ik heb geen idee of dat er makkelijk afgehaald kan worden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:15

Dat is inprincipe natuurlijk helemaal waar hilda, maar het Hoe is meer het probleem. Geen foto's meer, stockfoto's, etc. de opties die echt helpen lijken me dan weer spelers af te schikken.

En ik vraag me af of de site wel verplicht om zo ver te gaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:19

LimaMambo schreef:
dan snap ik nog steeds de hele bombarie niet
er word van alle 2 de kanten aan gegeven dat zoiets moeilijk te controleren is.. en toch wil hypofocus een rechtzaak aanspannen..
ondanks alle maatregelen die HT heeft.. straffen die er op staan etc etc
als je dan toch alles uit de onderste kan wil halen, klaag photobucket, imageshack en mijnalbum ook even aan dan!

Eh, er staan geen straffen op bij HT?

En Photobucket en dat soort sites vragen geen geld voor de foto's.

liedje89

Re: Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:21

Maar verdienen wel degelijk geld, indirect dan wel, aan de foto's door advertensies etc.