13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:17

Heino schreef:
Shadow: de reden waarom ik vind dat de leerplichtwet nageleefd moet worden is omdat de geloofwaardigheid van deze wet anders gaat kelderen. Ik zie zelf ook het verschil wel, maar er zijn zat mensen die het onzinnig vinden dat dit meisje wel mag varen en hun eigen zoontje niet drie dagen eerder met vakantie mag.

Dat ze niet uit huis gehaald mag worden ben ik helemaal met je eens, dat vind ik ook onzinnig.

Kiwiko: nee, ze leeft niet in complete afzondering (en ook niet in een kelder, Smokey) maar wel in een extreme omstandigheid.

Maargoed, ik heb het idee dat mensen meer vertrouwen hebben in hun eigen ervaringen dan de wetenschap. Prima, maar dan heb ik hier verder niets meer over te zeggen :)

Wetenschap gebaseerd op wat? Zelfde pricipe als roken is dodelijk want je KAN longkanker krijgen aangezien er rokende mensen zijn geweest met longkanker(maar minstens zoveel longkanker patienten die niet hebben gerookt)?

Of ga je mij daadwerkelijk vertellen dat ze kindje hebben opgesloten om te kijken wat er gebeurd? Zo nee, bewijs dan maar eens dat die kinderen niet gestoord waren geworden als ze niet opgesloten hadden gezetten!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:17

Kiwiko: maar dat ben jíj! Weet je hoeveel mensen die wet gewoon ontduiken en hun kind ziekmelden, terwijl het kind ondertussen lekker op het strand ligt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:18

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:
Ze zit niet twee jaar alleen op een schip hoor :) :) van die twee jaar zal ze misschien al met al een maand of 3 in zijn totaliteit in solidariteit zijn ................... draaahaaamaaa :D daar word je niet echt psychisch gestoord van hoor :)

Ik denk dat dat van jongere tot jongere verschilt. Er zijn er genoeg die het niet trekken... van 13 en ook van ouder. Maar dat is iets dat je per persoon moet inschatten en niet alleen maar kunt baseren op leeftijd.

dat vind ik ook........... leeftijd kan van heel ondergeschikt belang zijn in deze beslissing.........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:19

Heino schreef:
Kiwiko: maar dat ben jíj! Weet je hoeveel mensen die wet gewoon ontduiken en hun kind ziekmelden, terwijl het kind ondertussen lekker op het strand ligt?

geen zin in die ellende, ik vraag het aan met een accountantsverklaring en al........... soms heeft ze geluk en kan ze mee.......... soms niet......

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:19

smokey17 schreef:
Of ga je mij daadwerkelijk vertellen dat ze kindje hebben opgesloten om te kijken wat er gebeurd? Zo nee, bewijs dan maar eens dat die kinderen niet gestoord waren geworden als ze niet opgesloten hadden gezetten!

Het gaat niet persé om opsluiten, waarom je dat nu steeds aanhaalt begrijp ik niet. Het gaat om extreme omstandigheden. En dat is idd de vraag, was het kind niet al psychisch gestoord, of had het niet al aanleg? In mijn ogen irrelevant, ik wil dat risico gewoonweg niet lopen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:20

KiWiKo,

Ik heb het over je verhaal nogmaals en niet over jouw leven... :n

ArabicQueen

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:21

Ze komt zelfs nu al op de belgische zender in het nieuws

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:21

MamboBeach schreef:
KiWiKo,

heeeei....... jij zegt dat ik lieg :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:22

Als echte sporter is deze extreme uitdaging juist kicken, dat snappen mensen kennelijk niet.

Ze is niet geisoleerd, ze kan zoveel kontakt zoeken met mensen als ze wil, ze kan aanleggen op alle havens die ze zelf kiest, daar kan ze familie en vrienden treffen.
De leerplicht vervult ze door de wereldschool te gaan doen.

Maar nu snapt iedereen dus dat je spychisch gestoord wordt van gevangenis zitten, zeker als je in een blok zit waar je niemand hebt waar je aansluiting mee hebt omdat ze te crimineel zijn....., dus if you can't beat them, join them, dus ook maar crimineler moet worden... :D dat is nl gedwongen en mensen passen zich aan om te overleven.

Zij gaat vrijwillig en gaat zich ook aanpassen om te overleven en die uiterste grenzen opzoeken doen topsporters met als uiteindelijke doel Winnen! Als 13 jarige ben je juist heel flexibel en heb je veel jeugdige kracht om snel te herstellen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:23

Heino schreef:
Dat moet je idd inschatten, maar dat is wel heel riskant. Schat je een kind te volwassen in, zit je met de gebakken peren. Een risico dat ik niet zou willen lopen.

Ik wel. En dan wel onder andere omdat ik zie hoe vreselijk veel jongeren de andere kant op gaan: die niets meer durven en geen avontuur meer aangaan... en daar hartstikke ongelukkig onder worden. Die vaak het idee hebben dat ze geen grip hebben op hun eigen leven, hun eigen beslissingen niet mogen en kunnen maken en de verantwoordelijkheid voor hun keuzes geheel uit handen geven. Zonde. Dat betekent niet dat ik elke 13-jarige op pad zou sturen, maar mijn eerste idee is toch: kijken wat mogelijk is, en kijken of je safeguards kunt inbouwen (waar beslist aandacht voor is) ipv afkappen en beperken.

(En het komt ook door mijn eigen ervaringen. Van de avonturen die ik heb ondernomen heb ik geen enkele spijt, of ze nou leuk waren of niet. Het is prima te doen om de consequenties van een verkeerde beslissing te dragen, als het je eigen beslissing was. Maar de consequenties van andermans beslissingen... dat is heel wat lastiger gebleken.)

En ten slotte: leven is risico. Dat is het ook hier in Nederland. Van een visgraat die verkeerd schiet tot een strandfeest tot een verkeersongeval tot loverboys... er kan altijd wat gebeuren. Je hebt, vind ik, het recht om risico's te nemen. En als zowel dochter als ouders erachter staan, de risico's zo goed mogelijk hebben ingeschat en er reeel mee omgaan... denk ik dat je als overheid niet te snel moet overgaan tot 'iemand tegen zichzelf beschermen'.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:28

ja het leven is 1 groot risico.. maar je moet dat risico niet bewust gaan opzoeken.. en al helemaal niet als 13 jarig kind

Anoniem

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:30

En waarom 'moet' dat niet LM?
Wie schrijft voor dat dat niet 'moet'?

En m.a.w. we moeten ieder ontdekkend kind maar aan de ketting leggen, want risico's opzoeken mag niet meer?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:32

ik ga met Shadow mee..............

het hele leven is een groot risico....... ik heb altijd op het randje geleefd........ en er ook wel eens afgesodemietert :)
zo werkt het.........

Het leven is een groot risico........

Ik ga graag racen op de Norslhleiffe ...... Levensgevaarlijk........ Sanne gaat over 3 weken in de Ringtaxi de Nordshleiffe doen (ik wil haar zelf niet in de auto, omdat ik niet zeker genoeg ben van mijn eigen kunnen om mijn kind veilig te houden)

Sanne wil dit graag........ qua grootte mag ze mee........

tuurlijk riskant, absoluut........... en ik ben met haar naast de baan gaan kijken hoe hard die ringtaxi's gaan......... en ik werd er stil van....... Sanne enthousiast.........

met mijn hart in mijn keel laat ik haar gaan, maar het is wel wat ze heel graag wil.

en dat bedoel ik.......... Toen ik 16 was ben ik gelijk van school gegaan om mijn ouders te vertellen de dag erna dat ik 3 weken naar Amerika ging IN mijn eentje.......... toen ik 18 was heb ik mijn ouders verteld op maandag dat ik dinsdag voor een jaar naar amerika ging......... In mijn eentje......

Leven is risico........... tuurlijk kunnen dingen gruwelijk fout gaan......... ook op een zaterdag avond op een beachparty....... daar hoef je niet ver weg voor te gaan..........

Ook kan het fout gaan als je van school naar huis fietst, of van werk naar huis rijd of vice versa........

MamboBeach

KiWiKo schreef:
MamboBeach schreef:
KiWiKo,

Wat wil je nou? Dat ik mijn excuses aanbiedt? Beetje raar, ik ken jou helemaal niet en weet helemaal niet dat je hebt gevaren of weet ik veel wat!
Ik zeg dat je liegt i.v.m. wat je zegt over Laura haar verhaal dat je dat hebt gevolgd...
Dat blijkt ook wel want je zegt iedere keer, zal, dat bedoel ik, je weet niet waar het over gaat bij Laura.
Daarom, heb je het hele verhaal wel gevolgd KiWiKo...
Vind ik altijd zo jammer dat je de hele boel om gaat draaien!

Limanade

Kanelly schreef:

En m.a.w. we moeten ieder ontdekkend kind maar aan de ketting leggen, want risico's opzoeken mag niet meer?

dat is natuurlijk onzin.. iedereen moet zijn dagelijkse dingen kunnen doen.. maar een wereldreis van 2 jaar met alle gevaarlijke gevolgen van dien, vallen nou niet bepaald onder de dagelijkse bezigheden

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:33

russel schreef:
Als echte sporter is deze extreme uitdaging juist kicken, dat snappen mensen kennelijk niet.

Ze is niet geisoleerd, ze kan zoveel kontakt zoeken met mensen als ze wil, ze kan aanleggen op alle havens die ze zelf kiest, daar kan ze familie en vrienden treffen.
De leerplicht vervult ze door de wereldschool te gaan doen.

Maar nu snapt iedereen dus dat je spychisch gestoord wordt van gevangenis zitten, zeker als je in een blok zit waar je niemand hebt waar je aansluiting mee hebt omdat ze te crimineel zijn....., dus if you can't beat them, join them, dus ook maar crimineler moet worden... :D dat is nl gedwongen en mensen passen zich aan om te overleven.

Zij gaat vrijwillig en gaat zich ook aanpassen om te overleven en die uiterste grenzen opzoeken doen topsporters met als uiteindelijke doel Winnen! Als 13 jarige ben je juist heel flexibel en heb je veel jeugdige kracht om snel te herstellen.

Je hebt sport en sport en kicken kun je ook altijd nog als je wat ouder bent...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:34

MamboBeach schreef:
KiWiKo schreef:

Wat wil je nou? Dat ik mijn excuses aanbiedt? Beetje raar, ik ken jou helemaal niet en weet helemaal niet dat je hebt gevaren of weet ik veel wat!
Ik zeg dat je liegt i.v.m. wat je zegt over Laura haar verhaal dat je dat hebt gevolgd...
Dat blijkt ook wel want je zegt iedere keer, zal, dat bedoel ik, je weet niet waar het over gaat bij Laura.
Daarom, heb je het hele verhaal wel gevolgd KiWiKo...
Vind ik altijd zo jammer dat je de hele boel om gaat draaien!

Ik weet wel waar het over gaat :) ik denk dat jij het misschien niet helemaal weet :)

Ik zal straks frans bellen........... heeul klein wereldje dat zeezeilers wereldje......... en dan weet ik alle ins and outs :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 25-08-09 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:35

LimaMambo schreef:
dat is natuurlijk onzin.. iedereen moet zijn dagelijkse dingen kunnen doen.. maar een wereldreis van 2 jaar met alle gevaarlijke gevlogfen van dien, vallen nou niet bepaald onder de dagelijkse bezigheden

Nemen we het dichter bij huis: paardrijden :) Hoeft geen normale dagelijkse bezigheid te zijn. Draagt risico's, en er zijn genoeg ouders die daarom besluiten dat ze hun kinderen niet op paardrijden willen. Terecht? Niet terecht? Waren mijn ouders fout dat ze het mij wel lieten doen?

Volgens mij moet je de risico's opzoeken die het waard zijn. En wat het waard is, verschilt van persoon tot persoon. Dat is iets dat (imo) in eerste instantie een beslissing van kinderen en ouders is. Wat voor de een waardevol is, is dat voor een ander niet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:36

Kanelly schreef:

Waar staat dat nou? Dat ieder kind aan de ketting moet worden gelegd?
Waarom altijd rare dingen en bijzaken erbij gaan halen als het te moeilijk wordt!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:36

Shadow0 schreef:
LimaMambo schreef:
dat is natuurlijk onzin.. iedereen moet zijn dagelijkse dingen kunnen doen.. maar een wereldreis van 2 jaar met alle gevaarlijke gevlogfen van dien, vallen nou niet bepaald onder de dagelijkse bezigheden

Nemen we het dichter bij huis: paardrijden :) Hoeft geen normale dagelijkse bezigheid te zijn. Draagt risico's, en er zijn genoeg ouders die daarom besluiten dat ze hun kinderen niet op paardrijden willen. Terecht? Niet terecht? Waren mijn ouders fout dat ze het mij wel lieten doen?

Volgens mij moet je de risico's opzoeken die het waard zijn. En wat het waard is, verschilt van persoon tot persoon. Dat is iets dat (imo) in eerste instantie een beslissing van kinderen en ouders is. Wat voor de een waardevol is, is dat voor een ander niet.

dat vind ik echt appels met peren vergelijken.. sorry

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:37

LimaMambo schreef:

Zou je kunnen uitleggen waarom?

Anoniem

LimaMambo schreef:
ja het leven is 1 groot risico.. maar je moet dat risico niet bewust gaan opzoeken.. en al helemaal niet als 13 jarig kind

Het verschil met jouw en bv zo een Laura, is dat jij bang bent en zij niet. Respecteer haar wensen, zij is anders dan jij.

Ik heb ook lef gehad vroeger, maar nog spijt dat ik niet nog wat meer lef had gehad en ongehoorzamer was geweest. Ik was niet zo snel bang, nu ben ik de 40 ver gepasseerd en ben ik veel voorzichtiger. Gelukkig heb ik wel enkele dromen verwezenlijkt. Ben blij dat ik zoveel gedaan heb, zit nu op een kantoor met meiden van mijn leeftijd, zitten al 25 jaar bij dezelfde baas, werken 5 dagen per week en dan hebben ze nog een hobby, ik wordt al angstig bij de gedachte alleen al als ik zo had moeten leven.

Ga Laura op een schooltje zetten en verwacht van haar dat ze net als haar buurmeisje is en ze zal afknappen als ze wat ouder is, dan heeft ze een psychische stoornis ontwikkeld door steeds te zijn wat ze niet kan zijn.....eeuwig zonde en misschien wel geestelijke mishandeling.

KiWiKo

waarom Limo??????? paardrijden is risicosport nummer een :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:38

Het verhaal van Laura was je niet geheel duidelijk KiWiKo, en nu heb ik ook al geen verstand van iets op een normale manier van kijken, de vorige keer ook al niet met de ruiterfouten...
Nee, jij zal het altijd bij het goede eind hebben KiWiKo! :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:38

Shadow0 schreef:
LimaMambo schreef:

Zou je kunnen uitleggen waarom?

dat heb ik hier eerder in het topic al gedaan