Heino schreef:Shadow: de reden waarom ik vind dat de leerplichtwet nageleefd moet worden is omdat de geloofwaardigheid van deze wet anders gaat kelderen. Ik zie zelf ook het verschil wel, maar er zijn zat mensen die het onzinnig vinden dat dit meisje wel mag varen en hun eigen zoontje niet drie dagen eerder met vakantie mag.
Dat ze niet uit huis gehaald mag worden ben ik helemaal met je eens, dat vind ik ook onzinnig.
Kiwiko: nee, ze leeft niet in complete afzondering (en ook niet in een kelder, Smokey) maar wel in een extreme omstandigheid.
Maargoed, ik heb het idee dat mensen meer vertrouwen hebben in hun eigen ervaringen dan de wetenschap. Prima, maar dan heb ik hier verder niets meer over te zeggen
Wetenschap gebaseerd op wat? Zelfde pricipe als roken is dodelijk want je KAN longkanker krijgen aangezien er rokende mensen zijn geweest met longkanker(maar minstens zoveel longkanker patienten die niet hebben gerookt)?
Of ga je mij daadwerkelijk vertellen dat ze kindje hebben opgesloten om te kijken wat er gebeurd? Zo nee, bewijs dan maar eens dat die kinderen niet gestoord waren geworden als ze niet opgesloten hadden gezetten!