Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

KiWiKo

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:41

hihi maar ingewikkelder wel :D :D :D

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:01

Heino schreef:
Mireille1970 schreef:
Ik vind het bijzonder dat dit nu 2x gebeurt (Pim en Geert zeggen dus blijkbaar echt wat het NL vol ook vindt, alleen de gemiddelde Nederlander durft het niet hardop te zeggen)...

Niet met je eens. Iemand moet de schuld krijgen van de problemen in Nederland, en allochtonen zijn de l*l.

Ik hoor niemand ooit over de chinees?

Waar rook is is vuur en als je bij opsporing verzocht achter de capuchon kijkt wat zie je dan? Momenteel ook wel wat blonde crimi's, ehm Oost-europeanen...
En nee, niet het merendeel van de allochtonen is crimineel maar wel het merendeel van de criminelen is allochtoon.
Dat zijn cijfers, kengetallen...

Ik ben zelf ook buitenlander... en woon hier, spreek nl, ben nog nooit met justitie in aanraking gekomen.

En in Amsterdam Noord, Osdorp, Geuzenveld staat PVV aan kop en in ZuidOost op de 2e plaats. In die 4 stadsdelen wonen de meeste allochtonen...
Dus...
Die stemmen zelf op Wilders.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:09

De Chinees heeft een cultuur die minder verschilt van de algemene Westerse cultuur dan de Islamitische cultuur. En wat de boer niet kent, vreet ie niet.
Die camerabeelden zijn ook zóóó duidelijk altijd hè, daar kan je precies aan zien wat iemand's afkomst precies is. Not.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:14

Heino schreef:
De Chinees heeft een cultuur die minder verschilt van de algemene Westerse cultuur dan de Islamitische cultuur. En wat de boer niet kent, vreet ie niet.
Die camerabeelden zijn ook zóóó duidelijk altijd hè, daar kan je precies aan zien wat iemand's afkomst precies is. Not.

Meen je dit of bedoel je dit sarcastisch?
Ik zie geen poppetjes maar de afkomst staat er altijd bij, en getint is niet zonnebankminded...
Mijn broer doet de vingerafdrukken checken europol... tja... dna en statistieken vertellen veel.

Sociaal zijn is super, ben ik ook, en zelf buitenlands, maar... blijf eerlijk en reeel naar wat er gebeurt en wat je ziet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:14

ik hoor ook nooit iemand over de somaliers, joegoslaven, italianen.........

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:16

KiWiKo schreef:
ik hoor ook nooit iemand over de somaliers, joegoslaven, italianen.........

Belgen, surinamers, engelsen, ieren, fransen, duitsers (op die fiets in het grapje na hahaha)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:18

hihihi .......... inderdaad maar die zijn hier ook :D :D

surinamers en antilianen............. hebben ook een grote vinger in de pap qua criminaliteit..........
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 05-06-09 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:19

Mireille1970 schreef:
Ik zie geen poppetjes maar de afkomst staat er altijd bij, en getint is niet zonnebankminded...
Mijn broer doet de vingerafdrukken checken europol... tja... dna en statistieken vertellen veel.

Sociaal zijn is super, ben ik ook, en zelf buitenlands, maar... blijf eerlijk en reeel naar wat er gebeurt en wat je ziet.

Dat meen ik.
De afkomst is een verwachte afkomst.

Ik vind het opvallend dat het ene deel vrijwel nooit negatief in aanraking gekomen is met allochtonen, en het andere deel regelmatig. Ik ontken de statistieken niet, maar ik probeer wel verder te kijken dan deze cijfers :)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:19

Het gaat ook niet om "buitenlanders"

Het gaat om de illegalen zonder vaste woon of verblijfplaats die leven van onze centen en jatten als raven of mensen om zeep helpen...

Of een getto maken van het prachtige Zuidoost. En hun vuilniszakken van 12 hoog naar beneden gooien. Of in de tijd dat ze zouden moeten werken 5x naar de moskee moeten en dan 's nachts illegaal bijverdienen naast die dure uitkering.

Of die uithuwelijken om de uitkering door te sluisen en dan kinderbijslag aanvragen op kinderen die helemaal niet eens hier wonen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:20

Goh wij hebben hier vooral last van rovende bendes Polen ;)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:22

Heino schreef:
Mireille1970 schreef:

Dat meen ik.
De afkomst is een verwachte afkomst.

Ik vind het opvallend dat het ene deel vrijwel nooit negatief in aanraking gekomen is met allochtonen, en het andere deel regelmatig. Ik ontken de statistieken niet, maar ik probeer wel verder te kijken dan deze cijfers :)

Dat is ook een prachtig streven.
Maar als in een grote stad als Rotterdam 55% van de marrokanen crimineel is, 40% van de antillianen, 27% van de roemenen...
Dat is veel hoor. Dat zegt iets.

En we moeten die andere percentages koesteren, en van deze snel af.
Maar... ze hebben een voorkeurspositie omdat ze onder het mom van "discriminatie" altijd hun gram proberen te halen.
En de politie niets te zeggen heeft.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:22

Anya schreef:

Hahahahaha die noemde ik net al: de blonde crimineel -> Roemeen/Pool...

Ook hier zeggen de cijfers helaas teveel. Iets waar we ons wel bewust van moeten blijven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:23

Mireille, zijn er ook statistieken te vinden voor die uitspraken die je doet over de dagbesteding en dergelijke? Want dat wordt vaak gebruikt als argument, maar ik heb er nooit bewijs van gezien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:25

Anya schreef:

hihi waar dacht je dan dat ze voor kwamen.......... in Polen is het als rodn hoor dat je hier uitgebuit word :D :D :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:27

Mireille1970 schreef:
Maar als in een grote stad als Rotterdam 55% van de marrokanen crimineel is, 40% van de antillianen, 27% van de roemenen...

Ik bedoel meer te zeggen dat cijfers ook niet alles zijn. Als je op iets gaat letten zie je ook spontaan overal.

Daarnaast vind ik het grof hoe sommige mensen aangepakt worden. Onlangs in Gouda is een man van buitenlandse afkomst voor de ogen van zijn jonge zoontje en vrouw neergetrapt omdat iemand de politie had getipt dat hij een gestolen auto zou hebben. Dat de politie dat uit gaat zoeken is top, maar ik vind iemand direct op de grond trappen niet nodig. Dit soort verhalen hoor ik over autochtonen niet (als mensen ze wel kennen wil ik ze graag horen). Deze manier van handelen richting allochtonen werkt niet bepaald minder criminaliteit in de hand. Ik geloof ook sterk in "krijgen wat je geeft" :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:30

raar.............. nu zijn cijfers ineens niet betrouwbaar

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:32

Heino schreef:
Mireille1970 schreef:

Ik bedoel meer te zeggen dat cijfers ook niet alles zijn. Als je op iets gaat letten zie je ook spontaan overal.

Daarnaast vind ik het grof hoe sommige mensen aangepakt worden. Onlangs in Gouda is een man van buitenlandse afkomst voor de ogen van zijn jonge zoontje en vrouw neergetrapt omdat iemand de politie had getipt dat hij een gestolen auto zou hebben. Dat de politie dat uit gaat zoeken is top, maar ik vind iemand direct op de grond trappen niet nodig. Dit soort verhalen hoor ik over autochtonen niet (als mensen ze wel kennen wil ik ze graag horen). Deze manier van handelen richting allochtonen werkt niet bepaald minder criminaliteit in de hand. Ik geloof ook sterk in "krijgen wat je geeft" :)

Ben ik met je eens, maar we hebben heel lang gegeven en wat we krijgen is niet bepaald wat we wilden...

Onlangs in Zuidoost zijn ze toch die flat binnengevallen, dat die mensen sprongen? Wat een opstand. Omdat ze antilliaan waren zou de politie zo te werk zijn gegaan riepen ze bij de flat. De hele antilliaanse gemeenschap heeft later haar excuses aangeboden omdat bleek dat daar de grootste wapen/cashgeld/drugs/illegalenvangst in jaaaaaaaaren was gedaan...

En tja, als je je gevoel niet mag gebruiken - zoals bij criminaliteitsbestrijding enzo - dan ga je uit van de cijfers en die zijn toch heel eerlijk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:36

KiWiKo schreef:

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen wel dat je verder moet kijken dan cijfers :)
Ik denk dat de politie nu wel veel meer op haar hoede is als ze een melding krijgen over een zaak waar mogelijk allochtonen bij betrokken zijn, dat ze daar eerder op af gaan. Maar dat is een gevoel, of het waar is weet ik niet.

En ik snap wel dat het ook vaak zat terecht is, dat soort aanpakken. Maar ik vind dat geweld terwijl je niet zeker van je zaak bent niet nodig :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:39

Heino schreef:
KiWiKo schreef:

Ik denk dat de politie nu wel veel meer op haar hoede is als ze een melding krijgen over een zaak waar mogelijk allochtonen bij betrokken zijn, dat ze daar eerder op af gaan. Maar dat is een gevoel, of het waar is weet ik niet.

En ik snap wel dat het ook vaak zat terecht is, dat soort aanpakken. Maar ik vind dat geweld terwijl je niet zeker van je zaak bent niet nodig :)

Ja ze zijn op hun hoede in de zin van dat ze zo snel mogelijk naar de andere kant van de stad rijden zodat ze er niets aan hoeven te doen.

Heino schreef:
Mireille1970 schreef:

En waar haal je dat verhaal vandaan? Een agent mag nog geneens een vinger uitsteken naar iemand, laat staan hem tegen de grond trappen. En de politie in Gouda iemand tegen de grond werken is al helemaal apart, die zeggen dat als je berooft wordt, verkracht of dartpijltjes naar je gegooit worden, dat je over een paar dagen maar terug moet komen om aangifte te doen of ze zeggen dat je wel aangifte kan doen, maar dat het toch niets uitmaakt, want ze kunnen toch niets beginnen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:40

Wat vooral gespeeld heeft volgens mij is dat men de huidige mensen zat is.

En er mee eens dat er eindelijk weer iets moet gaan gebeuren.

Mensen mogen best weer bang zijn om iets fout te doen omdat ze dan ernstig gestraft worden (kwestie van niet doen dus, dat gaat vanzelf van mond tot mond).

Mensen mogen best weten dat ze niet zomaar een uitkering krijgen als ze ook gewoon kunnen werken (ook als dit niet het leukste werk is).

Mensen moeten weer respectvol met elkaar, dieren, de meerdere, ondernemers (die risico lopen en daarmee onze monden voeden), de natuur omgaan.

Etc...

Klaar met die enorme kwakzalvers die er nu al jaren zitten en geen standpunt durven in te nemen en lief en sociaal criminaliteit willen bestrijden etc...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:43

Heino schreef:
KiWiKo schreef:

Ik ben getuige geweest in Purmerend van een steekpartij op klaarlichte dag midden op straat. Ik belde 112 en er is mij gevraagd of het hier een groep betrof en of het blanke jongens waren of niet... reden: dan zouden ze een 2e wagen sturen... (is de politie dan een watje of de allochtoon gevaarlijk gebleken in Purmerend)

Ik heb een ex schoonzus gehad die een Turkse loverboy had in Haarlem. 5 minderjarige dames had hij in NL en Antwerpen achter het raam. 20.000 gulden toendertijd per maand, hij was 21. Ik ging haar ophalen en hij bedreigde mij. 21 was hij!! En weet je wat de recherche zei: we kennen de groep waar hij deel van uit maakt, het is beter dat je een tijdje naar Zwitserland gaat tot hij je niet meer bedreigd...
(??? moet ik nou vluchten of hij en de groep opgepakt?)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:44

Flosje: http://www.ad.nl/groenehart/gouda/32615 ... euter.html (lees net dat het niet om een gestolen auto ging maar om mogelijke pistoolschoten)

Ik snap dat men de huidige toestand zat is. Maar ik denk dat de oplossing niet ligt in het keihard afstraffen van mensen, maar in dialoog. Ik stem dan wel extreem links, maar vind wel dat er íets gedaan moet worden aan het huidige gerommel rondom Islam en criminaliteit :)

(overigens wil ik even kwijt dat het fijn discussiëren met je is, Mireille)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:46

Tis zo gemakkelijk om te roepen dat het allemaal fout gaat, en er gaat ook wel eens wat fout dus je hebt altijd gelijk.

Wat moet de zittende regering daartegen doen
Zeggen dat ze het niet fout doen??

Ik blijf erbij laat Wilders maar regeren, dan zijn we hem zo kwijt.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:46

Ik ben trouwens via Marktplaats berooft door een antiliaan, ik heb telefoonnummer, adres, alles van diegene.
Er zijn meerdere slachtoffers.

Ik heb 2 maanden geleden aangifte gedaan en ik moest eerst een brief sturen. Denk je dat de politie zelf iets doet???

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:47

Tja ik vind het vreemd dat ze dat vragen, maar wel goed dát ze er op af gaan, ongeacht de huidskleur :)
En dat van die loverboy is vreselijk natuurlijk, een voorbeeld van de slechtere figuren.