Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:07

wanneer heb je respect voor het leven?

ik vind je eigen kat om het leven brengen omdat hij depressief zou zijn nou niet echt getuigen van respect voor het leven.(wellicht heb ik het misschien niet goed begrepen,maar dit kwam zo wel vreemd op me over.......)

nogmaals ik begrijp de gedachte achter die mevrouw haar werk ergens misschien wel,alleen kan ik het geen kunst noemen,en ik vraag me af of dit de mensen bereikt die echt een schop onder hun kont nodig hebben.

Anoniem

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:13

Weleens een depressieve kat meegemaakt, Snoevie? (en de rest die daar over valt?)
Ik wel..... als het dier toen zelf geen hartaanval had gekregen, had ik hem laten inslapen. Katten kunnen werkelijk wegkwijnen van verdriet.
Een kat met een gebroken hart, een kat die niet meer wíl leven, kun je echt het beste laten gaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:15

ja helaas heb ik wel een depressieve kat meegemaakt.
en nee,dat is niet leuk

maar als ik lees de manier waarop het is gegaan.........dat vind ik niet normaal,persoonlijk dan he ik spreek alleen voor mezelf.

niemand hoeft zich persoonlijk aangesproken te voelen,want dit is hoe ík het 'voel'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:52

Snoevie schreef:
ik vind vlees eten al heel anders als cosmetica op een dier testen.....

en voor sommige mensen is vlees wel noodzaak,dat zullen er niet veel zijn,en de meesten eten het omdat ze het gewoon lekker vinden.
ik vind vlees eten heel normaal,alleen moet je wel stilstaan bij de manier waarop het allemaal verwerkt word.

Natuurlijk is dat wat anders, maar neemt niet weg dat vlees eten echt geen noodzaak is zoals iemand hier zegt. Enkele uitzonderingen daar gelaten, dat zeg ik bijna in iedere post ook al, maar dat zijn er echt maar een paar. Vlees eten IS ook heel normaal (helaas in mijn ogen), maar zolang je stilstaat bij wat het eigenlijk is en hoe het zover is gekomen.. denk ik dat je al een stap verder bent dan de meeste mensen :)

Respect voor het leven, tja, ik vind een dier (laten) 'afmaken' omdat zijn leven ondragelijk is opzich respect voor het leven. Mocht dat echt het geval zijn geweest, natuurlijk. De respect-vraag vind ik hier misschien wel meer richting de dood liggen, zegmaar.. is het respectvol een dood dier onder de naaimachine te leggen? En iedereen die daarop 'nee' antwoord moet zichzelf natuurlijk ook bedanken dat leer niet aan struiken groeit of vlees aan bomen.. en dat bij het produceren van leer of vlees wellicht ook niet echt respectvol met de dood (en zelfs het leven, meestal) is omgegaan. Kijk eens op Discovery naar 1 van de programma's over vis vangen. Noem mij een watje, maar ik kan er niet naar kijken. Wat een rotzakken, die levende vissen oppakken met kurkdroge handen en weer terugsmijten op een stapel met honderden andere vissen die daar met z'n alleen langzaam liggen te creperen.. en wel meer zaken die voor mij gewoon echt niet lekker zijn om naar te kijken, daarzo. Ik heb een tijd lang wel vis gegeten en verder geen vlees, maar toen ik voor 't eerst zo'n soort programma zag was de beslissing toch gauw gemaakt.

En 'kunst' is natuurlijk persoonlijk. Alles wat de mens maakt kan je 'kunst' noemen- het maar hoe je het interpreteert. Of het de mensen bereikt die het zou moeten bereiken vind ik wel een goede vraag- want jij bent 1 van de weinige die gewoon fatsoenlijk discussieert 'tegen' deze vorm van 'kunst'.. maar jij bent niet direct degene die de schop onder de kont nodig hebt geloof ik, gezien jij open staat voor andere standpunten en ook zelf zegt over bijv. vlees "alleen moet je wel stilstaan bij de manier waarop het allemaal verwerkt word". De meeste mensen die juist de ogen geopend zouden moeten krijgen komen niet verder dan 'Walgelijk' of 'Geef haar maar een nekschot!' etc.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:01

nekschot???nouja die opmerking vind ik ook absoluut niet kunnen hoor!

kunst interpreteren is inderdaad heel persoonlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:17

Ik denk idd Snoevie, dat jij het hele punt prima begrijpt, en wat ik zo een beetje tussen de regels door lees van je, ben jij ook helemaal niet degene waar de kunstenares op doelt :)

Volgens mij ben jij stapel met je dieren en ga je erg respectvol met ze om.......... en dat is nu precies wat ze bij die anderen (die dat niet doen) ook wil bereiken :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:23

C_arola schreef:
Gadverdamme! Vind ik ook niet om aan te zien.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:29

Lijkt me niet dat een ''ouder'' dit snel voor zijn kind gaat kopen ;) Ben toch een beetje benieuwd hoe ze aan die dode dieren komt ( of ik heb daar overheen gelezen ;) )

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:03

Yamcha,bedankt :)

en van wat ik heb begrepen gaat dit toch niet verkocht worden maar is het meer voor de tentoonstellingen?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:03

Verschrikkelijk om dat hondje op de wieltjes te zien staan. En zo'n ooit levend konijntje wat nu automatisch beweegt. Of je allerliefste kat als handtas. Dat gaat er bij mij niet in hoor. Reden/motivatie of niet, ophouden met dit soort onzin.

WW ik vind dat je een mooi standpunt hebt betreft het afmaken van dieren voor wat voor redenen dan ook. Het volledige proces van fokken tot aan slachten zou bij ieder kind in de normale opvoeding moeten zitten. Ik vind het prima als mensen vlees eten, dat is nu eenmaal zo als het gaat, andere dieren eten ook vlees van andere dieren. Maar als je je bewust bent van wat er moet gebeuren voor het zo ver is, en de hele weg van zo'n dier ziet/kent dan ga je er ik denk 8 van de 10 keer anders mee om. Veel kinderen van nu eten massa's vlees en hebben amper in de gaten wat daar voor nodig is en waar het werkelijk vandaan komt. Want ja, het komt allemaal uit de supermarkt uit een plastic schaaltje.

Uiteindelijk kletst dat natuurlijk niet de 'werken' van deze vrouw goed, als je het mij vraagt. Ik vind dit hoe dan ook respectloos. Het dient geen énkel doel en wat mij betreft is het gewoon een schreeuw om op een aparte manier in de schijnwerpers te kunnen staan. Bah.

Ik lees van sommigen dat oa de bioindustrie 'veel erger' is dan wat deze mevrouw doet. Maar verschrikkelijke dingen bestrijd je niet met verschrikkelijke dingen. Met diverse gebeurtenissen uit onze geschiedenis is dat al bewezen, ook vandaag de dag is dat nog steeds aan de orde. Waarom moet dan toch weer iemand proberen of het deze keer misschien hopelijk toch een keertje werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:52

Maar waarom, Mireille, vind jij wat deze vrouw doet, verschrikkelijk? Dat begrijp ik niet helemaal :)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:21

Omdat het geen enkel doel dient en ik het heel erg respectloos vind om zo met de lichaampjes van dode dieren om te gaan.
Ik begrijp niet helemaal waarom dat uitgelegd moet worden ;) zo iets zelf verheerlijken tot 'kunst' vind ik niet normaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:41

Imo dient het wel een doel: mensen bewustmaken van waar ze nu mee bezig zijn. Kunst heeft heel vaak een doel, maar hoeft het niet te hebben.

Ik zie ook niet in waarom kunst goedgepraat zou moeten worden.

Maar dat respectloze: is het wel respectvol dan om je maar vol te stouwen met hamburgers?
Om kalveren zo vet te mesten dat ze niet meer op hun poten kunnen staan?
Om kinderen dieren te geven, die ze als levend speelgoed zien en behandelen?

Van wat Tinkerbell doet, hebben de dode dieren geen last; en misschien hebben een hoop levende dieren er wel profijt van. Van de respectloze manier van omgaan met het léven hebben een heleboel dieren wél last, en alleen de mensen hebben er profijt van....... uitbuiting heet dat.

Wat is er verkeerd aan om mensen daar bewust van te maken?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:44

misschien hebben ze er geen last van,maar ik begrijp wel wat Mireille bedoeld denk ik,ik vind het zelf ook wat respectloos overkomen hoe er met de dode lichamen gespeeld word.
natuurlijk net zo goed fout dat mensen kalveren vetmesten en kinderen dieren geven als 'speelmaatje'

valt voor beide kanten wat te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:51

Maar ik denk dat je het respectloos vindt omdat het dode dieren zijn, en de dood in onze maatschappij een taboe is.

Maar het overschrijden van een taboe maakt iets niet per definitie verkeerd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:55

dat is niet zo,ik vind alleen zelf dat je niet hoort te rotzooien op die manier met dode dieren.
een persoonlijke mening,of het een taboe is..........niet voor mij persoonlijk.

en ik zeg ook niet dat het per definitie verkeerd is?
ik zeg alleen wat ik ervan vind.

ik snap op zich de opzet wel,maar nee ik zou het nooit op die manier doen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:57

Echt te ziek! :(

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:27

Yamcha schreef:
Imo dient het wel een doel: mensen bewustmaken van waar ze nu mee bezig zijn. Kunst heeft heel vaak een doel, maar hoeft het niet te hebben.

Ik zie ook niet in waarom kunst goedgepraat zou moeten worden.

Maar dat respectloze: is het wel respectvol dan om je maar vol te stouwen met hamburgers?
Om kalveren zo vet te mesten dat ze niet meer op hun poten kunnen staan?
Om kinderen dieren te geven, die ze als levend speelgoed zien en behandelen?

Van wat Tinkerbell doet, hebben de dode dieren geen last; en misschien hebben een hoop levende dieren er wel profijt van. Van de respectloze manier van omgaan met het léven hebben een heleboel dieren wél last, en alleen de mensen hebben er profijt van....... uitbuiting heet dat.

Wat is er verkeerd aan om mensen daar bewust van te maken?

Nee dat vind ik eveneens niet respectvol, maar in mijn andere bericht had je kunnen lezen dat ik de mening van WW steunde.
Ik eet geen vlees, en wellicht had ik dat er bij moeten zetten ;)

Mensen bewust maken is de eerste stap naar verbetering, maar zo als ik al zei maak je mensen niet bewust van verschrikkelijke dingen met andere verschrikkelijke dingen. Er zijn andere oplossingen om mensen bewust te maken van vet gemeste kalveren en verwaarloosde dieren die eigenlijk een knuffel voor de kinderen zou moeten zijn.

In mijn ogen is de dood geen taboe, maar iets wat er bij hoort. Mijn mening is dan ook niet naar aanleiding van taboe-gedachtes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:59

Ah, duidelijk, ik begreep je eerst niet :) Nu wel.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:58

Gadver wat luguber als je het filmpje bekijkt van het kattenvelletje onder de naaimachine komen spontaan scenes van "Silence of the Lambs" naar boven.
Vind het niet kunnen ook al zijn de beestjes DOOD....

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:06

Ik heb een klein stukje van dit al gelezen en er een gehele documentaire over gezien. Ik ben het totaal met Yamcha eens en vind dat het doel de middelen heiligt.

Eigenlijk gek dat er mensen zeggen dat de doden geen persoonlijk taboe zijn, maar er wel ontzettend op tegen zijn om er dan iets mee te doen.

Wat deze persoon doet is in mijn ogen kunst maken die probeert de maatschappij weer een stukje verantwoordelijkheid terug te geven. Als je vroeger zo met dieren omging kreeg je een ongelooflijke tik op je handen, maar tegenwoordig :n .

Maarja tegenwoordig mag je je eigen kind geen normen en waarden meer leren op de manier die jij juist en effectief acht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:12

...en kunst is geslaagd als het een reactie oproept. Het kan een reactie van bewondering zijn, van schok, en ik vind wat deze kunstenares doet gewoon een stuk bewustmaking.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:58

verography,dat is helemaal niet gek als ik zeg dat het geen persoonlijk taboe is,maar ik het toch een raar idee vind.
dat is mijn persoonlijk gevoel,en ik vind het jammer dat dat dan gek gevonden word.

ik vind het idee erachter ergens wel begrijpelijk,maar de manier waarop ze het uit vind ik gewoon niks.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:37

Ik bedoel niet dat je gek bent ofso :) , maar dat het buiten mijn verstandsveld komt dat mensen zeggen dat er voor hun geen taboe op rust, maar dat wel uit de posts voortkomt (overkomt).

Snap je, geen persoonlijke aanval, meer een consternatie dat mijn verstand te boven gaat. :)

Heel lastig uit te leggen dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:39

Walgelijk eerlijk waar.. Maar ik ben zoiezo tegen al het bont maar om dan ''speelgoed'' te maken met ECHTE dierenhuiden kom op zeg!