Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Downhill schreef:Zijn werkgever gaat hier ook mee akkoord of zegt ie dat ie gewoon op "vakantie" gaat?
Maar dan ziet zijn werkgever die jongen zijn giegel dus nu op tv!
Hoe reageert zo'n werkgever dan?
Amy77 schreef:Die 'snuggere' jongen he, wat ik eerder al zei, heb je gezien hoe hij znblikje openmaakte, hij kreeg dat lipje niet eens omgetrokken (en dat handelt zogenaam din vrouwen?!)..hield overal zn mond en liet die Steven hetw oord doen..sufferd eerste klas.
Downhill, wat deze aflevering betreft vind ik hem juist niet realistisch meer bezig..je zag zijn frustratie overal doorschemeren (wat ik overgens heel goed begrijp)..maar die uitzending was nog niet nodig geweest..Joran al zich nu wel inhouden.
Amy77 schreef:Narcisme..
Ilzas schreef:Wat is cluster B?
Citaat:stoornis met als kenmerken egocentriciteit, overdreven dramatiek, vragen van aandacht, onredelijke woede-uitbarstingen, veel maar oppervlakkige relaties
Citaat:stoornis met als kenmerken grootheidsfantasieën over succes en macht, gebrekkig vermogen zich in anderen in te leven, misbruik maken van anderen, overdreven aandacht vragen en overgevoeligheid voor het oordeel van anderen
Citaat:op volwassen leeftijd voorkomend diepgaand patroon van gebrek aan achting voor en schending van de rechten van anderen
Kayla schreef:Overigens heeft Peter R. dit uiteraard alleen uit eigen belang gedaan, maar ik heb geen medelijden met Joran, die jongen mag wel eens nagekeken worden door een psychiater, daar zit minstens een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis in.
Downhill schreef:@Katia, wat verstaan we onder: Afhankelijke persoonlijkheidsstoornis? Want Joran is wel degelijk afhankelijk van zijn pappie......
Downhill schreef:@Katia, wat verstaan we onder: Afhankelijke persoonlijkheidsstoornis? Want Joran is wel degelijk afhankelijk van zijn pappie......
Kayla schreef:Downhill schreef:@Katia, wat verstaan we onder: Afhankelijke persoonlijkheidsstoornis? Want Joran is wel degelijk afhankelijk van zijn pappie......
Dat is heel wat anders, iemand met een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis is erg afhankelijk van bijvoorbeeld zijn of haar partner en bang om verlaten te worden. Er zijn specifieke criteria voor (zoals voor alle psychiatrische aandoeningen).
katiavl schreef:Downhill schreef:@Katia, wat verstaan we onder: Afhankelijke persoonlijkheidsstoornis? Want Joran is wel degelijk afhankelijk van zijn pappie......
Daar word meer bedoeld dat je een onderdanig (eigenlijk een verkeerd woord) persoon bent die niet kan functioneren zonder de andere persoon, je kan zelf geen beslissingen maken en je mist zelfvertrouwen.
Kayla leg het beter uit![]()
![]()
Joran is meer afhankelijk van zijn papa door slechte opvoeding in een verwensituatie? Is er ooit iets over zijn opvoeding bekend gemaakt?
Downhill schreef:Oke.
Maar Joran kan niet zonder zijn pappie.
Zijn pappie doet en betaald veel. Ondersteunt hem (zoals ook te zien is in de uitzending) en pappie heeft op Aruba veel zaakjes opgeknapt bij het Openbaar Ministerie.
Hij is dus erg afhankelijk van pappie