Loretta schreef:_lautje_ schreef:Ik ben jurist. Niet in internationaal recht, maar ik weet dus wel iets van wetgeving.
En idd met D66 wordt het lastig. Gelukkig.
En we kunnen ook besluiten dat we voortaan allemaal 80 gaan rijden op de snelweg. En dat vliegen duurder wordt en minder toegankelijk.
Dat zou echt heel veel zoden aan de dijk zetten.
Maar een hoop mensen vinden dat ook geen alternatief.
En onteigeningsprocedure gaat sneller dan nieuwe wetgeving van deze schaal er doorheen krijgen.
Dat is fijn een jurist bij dit onderwerp.
Ik begrijp uit jouw post dus dat het aanpassen van de wet heel erg moeilijk is maar niet onmogelijk afgezien dan van de benodigde tijd en de politieke realiteit met D66 in de coalitie.
Nee dat zeg ik niet. Ik stel alleen dat indien je wetgeving van de orde van grote gaat wijzigen het een hele logistieke onderneming is. Meer in algemene zin.
Of het vervolgens juridisch mogelijk is (waar ik niet in geloof) is nog een andere factor.
En D66 overal de schuld van geven: whats new…
Absoluut onterecht naar mijn mening. We zijn een relatief kleine middenpartij die niet bang is om mee te willen regeren en de onpopulaire, maar noodzakelijke, beslissingen te nemen.
Maar we blijven een relatief kleine partij en je doet dat het dan niet snel goed. Volgens de anti’s ben je de oorzaak van al die rottige niet leuke beslissingen. Voor je achterban doe je niet genoeg, want je bereikt niet genoeg.
Ik stond vorig jaar op de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen op een relatief hoge plek. En dan hang je ineens op een poster in het dorp. Maar het commentaar wat je krijgt van soms gewoon bekenden of onbekenden. Hoe je het verzint en durft om ‘bij die club’ te horen. Dat ze niet wisten dat je zo’n gekkie was.
Of je nu ook zo’n vieze feminist bent geworden…
Of laatst nog iemand die verbaasd aan mijn man vroeg waarom hij het goed vond dat ik bij zo’n millieugekkieclub zat. Want schijnbaar wilde ik hem het land uit hebben met z’n bedrijf (mijn man heeft 1 van de grootste glastuinbouwbedrijven in Nederland. En nee die willen we niet het land uit).
Dat vragen ze niet als je lid bent van VVD of CDA of PvdA