Mij lijkt het ook niet heel interessant om te weten dat de arm van iemand in zak 39 zat en het been in nummer 219.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SAKKIA schreef:Maar zouden de geidentificeerde lichamen ook weer terug gaan in de kisten waarin ze aangekomen zijn? Lijkt me niet dat dit kan, want dan hebben ze straks te weinig kisten. Voor de hele lichamen misschien wel, maar voor de onderdelen niet. Daarbij lijkt het me dat nabestaanden straks zelf een kist mogen kiezen waarin hun dierbare begraven wordt.
Gisteren heb ik gesproken met de man van mijnm beste vriendin, hij is militair en werkt met honden binnen het leger. En ook hij kon mij vertellen dat er zeker meerdere lichaamsdelen in 1 bodybag, in 1 kist lagen. Hij heeft kameraden die zich vrijwillig, met hond, hebben aangemeld voor het identificatieproces. Hoe en wat precies weet ik niet en wilde hij verder ook niet zo veel over kwijt en ik wilde et ook niet weten
Nies_ schreef:Als dat stuk het aangegeven deel op de foto is, is dat sowieso de linkerkant, niet de rechter. Betwijfel dus ook of het wel een betrouwbare bron is.
Mij lijkt het ook niet heel interessant om te weten dat de arm van iemand in zak 39 zat en het been in nummer 219.
dees_daan schreef:Precies. Dat is wel fijn voor de mensen die er waren, maar er zullen er ook veel zijn die dan te horen krijgen dat ze er niet bij waren.Nies_ schreef:Als dat stuk het aangegeven deel op de foto is, is dat sowieso de linkerkant, niet de rechter. Betwijfel dus ook of het wel een betrouwbare bron is.
Dat is het ook niet, zo bedoelde ik het ook niet.
Ik ging dus uit van de 'hele' slachtoffers.
Toen ik gister hoorde dat er 200 nabestaanden waren dacht ik, het lijkt me wel fijn om te weten dat je er was toen ze aankwamen.. En dat je weet wanneer ze terug gekomen zijn, maar helaas kan dat ook niet in alle gevallen omdat ze idd op verschillende vluchten vervoerd kunnen zijn en mensen zo ingestort zijn dat ze er gister niet bij konden zijn..
purny schreef:Quinta en Costa worden ook overgevlogen naar Nederland las ik net. Vind het altijd ook erg als er dieren in betrokken raken. Zo kan ik ook niet kijken naar films waarbij dieren omkomen, ook al is dat maar geacteerd.
Ik denk niet dat ze dat doen. Het lijkt me vreselijk als je er niet meer bij kan zijn wegens emotionele redenen en je hoort dat je familie is aangekomen terwijl jij er niet meer bij was.
purny schreef:Quinta en Costa worden ook overgevlogen naar Nederland las ik net. Vind het altijd ook erg als er dieren in betrokken raken. Zo kan ik ook niet kijken naar films waarbij dieren omkomen, ook al is dat maar geacteerd.
Ik denk niet dat ze dat doen. Het lijkt me vreselijk als je er niet meer bij kan zijn wegens emotionele redenen en je hoort dat je familie is aangekomen terwijl jij er niet meer bij was.
Sammie schreef:anneliesdj schreef:Hmm, ik vind het echt heel sneu voor die mensen dat ze hun hond kwijt zijn.
Maar ik vind het wel een ietwat ongepast stuk terwijl de lichamen van honderden slachtoffers in een enorme rouwstoet door nl gaan.
En ik vind dat weer overdreven..Jullie willen nu dus gaan bepalen waar een krant wel en niet over mag schrijven en dan ook nog eens mag dat gezin eigenlijk niet rouwen. Die mensen hebben hun hond verloren. Ook dát is erg. En wat mij betreft mogen die mensen daar ook gewoon om rouwen en wat mij betreft mag een krant daar ook gewoon aandacht aangeven.
Er is een vliegtuig neergehaald. Ja, dat is verschrikkelijk. Maar laten we dingen wel in perspectief blijven zien. Van een aantal hier mag helemaal niks meer. Dat mag niet geschreven worden, dat mag niet gedaan worden, zus en zo mag je niet doen. Dat is allemaal op de een of andere manier niet netjes, ongepast, respectloos, want er is een vliegtuig neergehaald met 298 mensen erin.