Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:57

Als dat stuk het aangegeven deel op de foto is, is dat sowieso de linkerkant, niet de rechter. Betwijfel dus ook of het wel een betrouwbare bron is.

Mij lijkt het ook niet heel interessant om te weten dat de arm van iemand in zak 39 zat en het been in nummer 219. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:59

Ik hoop dat nabestaanden snel het verlossende telefoontje krijgen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:00

Ik denk dat lichamen tijdens het onderzoek niet in de kist blijven of teruggaan, die zullen toch echt gekoeld ergens komen te liggen gedurende de periode dat het onderzoek voortduurt

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:00

Dat niet nee, het lijkt mij daarentegen wel heel interessant om te weten dat jouw geliefde in de allereerste kist lag.

Maar ik denk niet dat je dat ooit zult weten, ook mede doordat lichaamsdelen apart vervoerd kunnen zijn.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:02

SAKKIA schreef:
Maar zouden de geidentificeerde lichamen ook weer terug gaan in de kisten waarin ze aangekomen zijn? Lijkt me niet dat dit kan, want dan hebben ze straks te weinig kisten. Voor de hele lichamen misschien wel, maar voor de onderdelen niet. Daarbij lijkt het me dat nabestaanden straks zelf een kist mogen kiezen waarin hun dierbare begraven wordt.

Gisteren heb ik gesproken met de man van mijnm beste vriendin, hij is militair en werkt met honden binnen het leger. En ook hij kon mij vertellen dat er zeker meerdere lichaamsdelen in 1 bodybag, in 1 kist lagen. Hij heeft kameraden die zich vrijwillig, met hond, hebben aangemeld voor het identificatieproces. Hoe en wat precies weet ik niet en wilde hij verder ook niet zo veel over kwijt en ik wilde et ook niet weten ;)

ik weet toevallig dat er pas op t eind gewisseld word van kist...
mijn opa lag dat hij was overleden ook in een looie kist ook vanwege de stank pas op de dag van crematie was hij voordat hij de auto in ging van kist verwisseld.

ik weet van mijn buurvrouw die ook in de autopsie zit in het ziekenhuis dat je hier in nl ook een soort mega koelkast heb overal en dat de lichamen daar in bodybags op uitschuifbare lades liggen achter deurtjes.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 25-07-14 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:02

Nies_ schreef:
Als dat stuk het aangegeven deel op de foto is, is dat sowieso de linkerkant, niet de rechter. Betwijfel dus ook of het wel een betrouwbare bron is.

Mij lijkt het ook niet heel interessant om te weten dat de arm van iemand in zak 39 zat en het been in nummer 219. :+

Dat is het ook niet, zo bedoelde ik het ook niet.
Ik ging dus uit van de 'hele' slachtoffers.
Toen ik gister hoorde dat er 200 nabestaanden waren dacht ik, het lijkt me wel fijn om te weten dat je er was toen ze aankwamen.. En dat je weet wanneer ze terug gekomen zijn, maar helaas kan dat ook niet in alle gevallen omdat ze idd op verschillende vluchten vervoerd kunnen zijn en mensen zo ingestort zijn dat ze er gister niet bij konden zijn..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:03

Quinta en Costa worden ook overgevlogen naar Nederland las ik net. Vind het altijd ook erg als er dieren in betrokken raken. Zo kan ik ook niet kijken naar films waarbij dieren omkomen, ook al is dat maar geacteerd.
Ik denk niet dat ze dat doen. Het lijkt me vreselijk als je er niet meer bij kan zijn wegens emotionele redenen en je hoort dat je familie is aangekomen terwijl jij er niet meer bij was.
Laatst bijgewerkt door purny op 25-07-14 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:04

dees_daan schreef:
Nies_ schreef:

Dat is het ook niet, zo bedoelde ik het ook niet.
Ik ging dus uit van de 'hele' slachtoffers.
Toen ik gister hoorde dat er 200 nabestaanden waren dacht ik, het lijkt me wel fijn om te weten dat je er was toen ze aankwamen.. En dat je weet wanneer ze terug gekomen zijn, maar helaas kan dat ook niet in alle gevallen omdat ze idd op verschillende vluchten vervoerd kunnen zijn en mensen zo ingestort zijn dat ze er gister niet bij konden zijn..
Precies. Dat is wel fijn voor de mensen die er waren, maar er zullen er ook veel zijn die dan te horen krijgen dat ze er niet bij waren.

Tillie20

purny schreef:
Quinta en Costa worden ook overgevlogen naar Nederland las ik net. Vind het altijd ook erg als er dieren in betrokken raken. Zo kan ik ook niet kijken naar films waarbij dieren omkomen, ook al is dat maar geacteerd.

Wat fijn om te horen!

Sammie

Ik denk dat je het gewoon zo moet zien dat bij de eerste vlucht iedereen 'thuis/terug' is gekomen en dat iedereen z'n geliefde in die kist lag. Het is symbolisch, de lichamen zijn veilig. Dat heb je gezien. Je kan afscheid gaan nemen en gaan rouwen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:05

purny schreef:
Ik denk niet dat ze dat doen. Het lijkt me vreselijk als je er niet meer bij kan zijn wegens emotionele redenen en je hoort dat je familie is aangekomen terwijl jij er niet meer bij was.

Dat is ook niet handig?! Deze dieren hoeven niet geindentificeerd te worden en moeten dan alsnog weer de andere kant op?!

Sammie

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:06

De coordinatie gaat vanuit Nederland, dus dat lijk mij de reden :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:18

Ik zit nu ned 1 te kijken en hoor Ivo Opstelten praten, maar wat zegt die man nu eigenlijk? Hij kletst maar door, maar iets zinnigs komt er niet uit.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:18

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:20

purny schreef:

Waar las jij dit? Ik las dit ook op facebook, maar heb nergens een bron gezien van deze informatie? En ik ben echt benieuwd of dit echt waarheid is..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:23

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:33

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:34

Lynnepinny schreef:
anneliesdj schreef:

Dit is wel echt het zieligste ooit denk ik... Wat een afschuwelijke nachtmerrie als alle drie je kinderen in één klap weg zijn.. Y;(

Vergeet de vader/schoonvader niet, die was bij ze in het vliegtuig.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:34

Bedankt.. Wel jammer dat ik zonder lezen op de link in het artikel druk en een dode hond zie.. ;( "fijn" dat het gezin wat op hun nummer '5" ( naam hond) zit te wachten afscheid kan nemen..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:38

De andere hond is ook ongeschonden, als je via google zoekt op dog MH17 dan zie je hem liggen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:38

Sammie schreef:
anneliesdj schreef:
Hmm, ik vind het echt heel sneu voor die mensen dat ze hun hond kwijt zijn.
Maar ik vind het wel een ietwat ongepast stuk terwijl de lichamen van honderden slachtoffers in een enorme rouwstoet door nl gaan.

En ik vind dat weer overdreven.. :+ Jullie willen nu dus gaan bepalen waar een krant wel en niet over mag schrijven en dan ook nog eens mag dat gezin eigenlijk niet rouwen. Die mensen hebben hun hond verloren. Ook dát is erg. En wat mij betreft mogen die mensen daar ook gewoon om rouwen en wat mij betreft mag een krant daar ook gewoon aandacht aangeven.

Er is een vliegtuig neergehaald. Ja, dat is verschrikkelijk. Maar laten we dingen wel in perspectief blijven zien. Van een aantal hier mag helemaal niks meer. Dat mag niet geschreven worden, dat mag niet gedaan worden, zus en zo mag je niet doen. Dat is allemaal op de een of andere manier niet netjes, ongepast, respectloos, want er is een vliegtuig neergehaald met 298 mensen erin.

Je snapt allicht wel wat ik bedoel. Het is erg dat zij hun hond kwijt zijn en ik weet ook wel wat een dier voor je kan betekenen. Maar toch staat het in schril contrast met het hele ongeval.
En dat ze dan uitsluitsel willen over waar de hond is en hoe snel ze die thuis hebben, tjah ik zou zeggen, first things first.
De krant mag dat gerust wel schrijven maar ik zou als journalist de toon iets anders leggen of nog een week wachten met publiceren van het stuk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:39

Caira schreef:
De andere hond is ook ongeschonden, als je via google zoekt op dog MH17 dan zie je hem liggen.

Oke thnx.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:41

Dus wat Sammie zegt klopt annelies, jij wilt bepalen wat erger en belangrijker is.........

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:41

ook bij het verhaal van de honden krijg ik kippenvel, net zoals bij de overige verhalen die echt over personen gaan, brrrr

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:43

Bij de andere hond ligt een lichaam, vandaar dat er van die geen link staat.
Maar idd, die hond ziet er uit alsof hij slaapt...