Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Gnome schreef:Ik zeg niet dat het rijkdom is wat ze nu krijgen. Ik zeg alleen dat ik het prima vind als ze er regels aan binden dat het in verhouding moet staan tot elkaar.
Dat slaat alleen helemaal nergens op want het heeft niks met elkaar te maken.
Gnome schreef:Als organisaties zelf aangeven dat het moeilijk is om kwalitatief voedsel voor te zetten met het huidige budget, lijkt het mij anders een prima reden om te zien wat de budgetten nu zijn tegenover elkaar.
Ik vind niet dat we het moeten accepteren dat ouderen minder budget hebben voor goed eten dan een asielzoeker. Krijg je er bij mij echt niet in. Dus als uit de cijfers zou blijken dat ouderen inderdaad minder krijgen, moeten die omhoog of de asielzoekers omlaag.
MarlindeRooz schreef:Gnome schreef:Huh maar er zijn toch geen cijfers van instellingen zeg je net? En ze bepalen allemaal zelf hun budget. Dan kun je toch nooit bewijzen dat het wel of niet zo is zonder de cijfers te hebben?
Ik zie het trouwens niet in je link dus als je het stukje kunt quoten, heel graag.
Er zijn duizenden instellingen in Nederland. Er zijn vast wel “cijfers”. Alleen niet alle cijfers maken een degelijk onderzoek. Zoals ik al aangaf kost het heel veel tijd (en geld!) om al die cijfers goed tegen elkaar weg te zetten. Waarom is dat nodig?
Gnome schreef:Ik zie het trouwens niet in je link dus als je het stukje kunt quoten, heel graag.
Gnome schreef:MarlindeRooz schreef:Er zijn duizenden instellingen in Nederland. Er zijn vast wel “cijfers”. Alleen niet alle cijfers maken een degelijk onderzoek. Zoals ik al aangaf kost het heel veel tijd (en geld!) om al die cijfers goed tegen elkaar weg te zetten. Waarom is dat nodig?
Dit is wat anders dan stellen dat het bewijs er wel is dat het budget niet hoger is. Daar vroeg ik naar omdat je daar "ja" op zei met die link. Of is het bewijs er dus beide kanten op, nu niet?
Petpa schreef:Gnome schreef:Als organisaties zelf aangeven dat het moeilijk is om kwalitatief voedsel voor te zetten met het huidige budget, lijkt het mij anders een prima reden om te zien wat de budgetten nu zijn tegenover elkaar.
Ik vind niet dat we het moeten accepteren dat ouderen minder budget hebben voor goed eten dan een asielzoeker. Krijg je er bij mij echt niet in. Dus als uit de cijfers zou blijken dat ouderen inderdaad minder krijgen, moeten die omhoog of de asielzoekers omlaag.
Wat is het causaal verband tussen een oudere en een asielzoeker?
Gnome schreef:@marlinde maar waarom zeg je dan dat je link het bewijst? Dat snap ik niet.
Gnome schreef:Petpa schreef:
Wat is het causaal verband tussen een oudere en een asielzoeker?
De budgetten voor eten.
Gnome schreef:Ik kan echt niets met zo'n reactie. Dat jij dat vindt, maakt nog niet dat ik dat vind. Valt ook niet inhoudelijk op te reageren.
MarlindeRooz schreef:Gnome schreef:@marlinde maar waarom zeg je dan dat je link het bewijst? Dat snap ik niet.
Hier heb je het “bewijs”:
https://barendrechtsdagblad.nl/Lokaal/c ... 52-per-dag
Asielzoekers krijgen dus niet 52 euro per dag. De gemeente is zo achterlijk om een hele dure cateraar extern in te huren.
Dat 1 gemeente het zo achterlijk regelt betekent niet dat het overal zo is en dat bejaarden daarom verhongeren.
Shadow0 schreef:Gnome schreef:Ik kan echt niets met zo'n reactie. Dat jij dat vindt, maakt nog niet dat ik dat vind. Valt ook niet inhoudelijk op te reageren.
Facts don't care about your feelings. De ouderenzorg heeft niets te maken met het budget voor asielzoekers, op geen enkele manier. Het staat niet in verhouding tot elkaar, het heeft geen relevante invloed op de totale economie. Er is geen reden om ze te koppelen en er is geen inhoudelijk zinvolle reden om zo'n motie in te dienen.
(Wel een andere reden natuurlijk: het promoten van het antibuitenlanderverhaal via elke vergezochte ophef die je maar kunt verzinnen, hoe onzinnig en irrelevant ook.)
Gnome schreef:Ik ga alleen in op de inhoud van de motie he. Ik kan m moeilijk breder maken dan dat ie is ingediend.
MarlindeRooz schreef:Waarom moeten particuliere zorginstellingen voor bejaarden zich conformeren aan asielzoekers?
Moeten die bejaarden dan ook in tenten buiten slapen? En met veel mensen in een kleine kamer?
Waarom een motie indienen op basis van de keuzes van 1 gemeente?
nps schreef:Ik snap niet zo goed wat het leven van bepaalde (en zeer specifieke) bevolkingsgroepen nog kariger maken zou moeten opleveren. Wat lost dat op, waar levert het winst op? En waarom specifiek deze bevolkingsgroep? Kunnen we dan inderdaad niet alle bevolkingsroepen die geld kosten kariger laten leven? Dat is pas winst!
Met alle respect, die paar cent op de landsbegroting gaat echt niet ineens magisch andere problemen oplossen. En, weer zo'n motie die allemaal stof doet opwaaien (hier gaat het er ook alweer pagina's over). We've got bigger fish to fry.
Gnome schreef:nps schreef:Ik snap niet zo goed wat het leven van bepaalde (en zeer specifieke) bevolkingsgroepen nog kariger maken zou moeten opleveren. Wat lost dat op, waar levert het winst op? En waarom specifiek deze bevolkingsgroep? Kunnen we dan inderdaad niet alle bevolkingsroepen die geld kosten kariger laten leven? Dat is pas winst!
Met alle respect, die paar cent op de landsbegroting gaat echt niet ineens magisch andere problemen oplossen. En, weer zo'n motie die allemaal stof doet opwaaien (hier gaat het er ook alweer pagina's over). We've got bigger fish to fry.
Geen idee of het winst oplevert. Vind het alleen een bizar idee dat onze ouderen misschien voor minder budget te eten krijgen dan asielzoekers. Ik vind dat gewoon mega scheef en oneerlijk. Dus goed om daar regels voor op te stellen.
Dat er grote dingen zijn waar nu terecht eerst focus op moet komen, maakt natuurlijk niet dat dit soort moties dan maar niet ingediend moeten worden.