Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Putten Gelderland
03-11-2025
23.15 uur
Roedel wolven op de wildcamera gezien thv de poolserondweg in Putten
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp of via geenwolf.com/meldingen
#geenwolf

Douce schreef:Ik heb wel eens de politie gebeld ivm een potentiële inbraak die al afgelopen was.
Uiteindelijk kwam ik (via 0900) bij de meldkamer terecht maar ik ben er 100% van overtuigd dat ze had opgehangen en teruggebeld als er een spoed telefoontje binnen had gekomen. Op enig moment viel namelijk mijn verbinding weg en toen belde ze terug dus terugbellen is vanuit de meldkamer ook prima mogelijk.
tienus63 schreef:Aanval Biddinghuizen Fl, vier schapen gedoodCitaat:4 november 2025/Biddinghuizen/Flevoland
Aanval op schapen
4 schapen gedood
Eigenaar voor sterkte
[ Afbeelding ]
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1BPYbP ... tid=wwXIfr
Citaat:2de aanval Biddinghuizen
4 november 2025/Biddinghuizen/Flevoland
2 schapen gedood
De dader staat op cam

Little_Gift schreef:Douce schreef:Ik heb wel eens de politie gebeld ivm een potentiële inbraak die al afgelopen was.
Uiteindelijk kwam ik (via 0900) bij de meldkamer terecht maar ik ben er 100% van overtuigd dat ze had opgehangen en teruggebeld als er een spoed telefoontje binnen had gekomen. Op enig moment viel namelijk mijn verbinding weg en toen belde ze terug dus terugbellen is vanuit de meldkamer ook prima mogelijk.
Ja maar wat is dan spoed?
Spoed degene die belt voor de wolf? Of spoed degene die belt wegens moord/verkrachting/inbraak?
Little_Gift schreef:Douce schreef:Ik heb wel eens de politie gebeld ivm een potentiële inbraak die al afgelopen was.
Ja maar wat is dan spoed?
Spoed degene die belt voor de wolf? Of spoed degene die belt wegens moord/verkrachting/inbraak?
DuoPenotti schreef:Maar als jij daar met je hondje staat en dat beest blijft elke stap die jij achteruit zet een stap naar voren zetten.
Dat is al best vaak voor gevallen.
Dan vind ik 112 ook echt wel nood.
Vind de alarmcentrale dat niet, schakelen ze maar om.
Citaat:Putten Gelderland
04-11-2025
Aanval op schapen,
1 schaap gedood,
3 schapen met keelwond, gehecht door veearts.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp of via geenwolf.com/meldingen
#geenwolf

tienus63 schreef:Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat bij inbraak op heterdaad en dan 112 bellen ook niet altijd veel zin heeft.
Vriendin/buurvrouw betrapte inbrekers, ze belde mij dat ik 112 moest bellen, want zij ging achter de inbrekers aan.
1,5 uur later was de politie er pas.
Ze konden het adres niet vinden, het is wel platteland hier, maar goed ontsloten en we zijn in 10 minuten bij een rijksweg.
Oja, de brandweer zegt weleens bij de controle van de brandklasse, reken niet op ons bij brand, het duurt te lang voordat we er zijn.
Ik ben binnen 10 minuten bij de ene brandweerkazerne en de ander ligt op 11 minuutjes.
Eigenlijk is dit echt niet grappig maar hoe jij het vertelt wel...
tienus63 schreef:Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat bij inbraak op heterdaad en dan 112 bellen ook niet altijd veel zin heeft.
Vriendin/buurvrouw betrapte inbrekers, ze belde mij dat ik 112 moest bellen, want zij ging achter de inbrekers aan.
1,5 uur later was de politie er pas.
Ze konden het adres niet vinden, het is wel platteland hier, maar goed ontsloten en we zijn in 10 minuten bij een rijksweg.
Oja, de brandweer zegt weleens bij de controle van de brandklasse, reken niet op ons bij brand, het duurt te lang voordat we er zijn.
Ik ben binnen 10 minuten bij de ene brandweerkazerne en de ander ligt op 11 minuutjes.
Little_Gift schreef:Heeft niet met tegengas of probleem maken te zien, wel met verder nadenken over wat de gevolgen kunnen zijn als iedereen voortaan maar denkt groen licht te hebben om 112 te bellen als ze een wolf denken te merken die hen volgt.
Er is niets voor niets een extra noodnummer bij storm zodat de normale centrale niet overbelast raakt (hier in BE toch)... Misschien is het beter om dan ook zoiets te creëeren voor de wolf zodat dat gescheiden blijft van de overige 112 oproepen.
tienus63 schreef:Kan je het nog sterker vertellen.
Familielid van me heeft een zeer zeer ernstig ongeval gehad.
Ander familielid belt 112, centrale net niet bereikbaar omdat er wisseling van diensten of wisseling van locatie gaande was op dat moment. Centrale was minuut of twee niet bereikbaar.
Deze situatie heeft er wel voor gezorgd dat zoiets niet meer plaats kan vinden bij 112 centrale.
Excuses zijn gemaakt.
Familielid heeft het overleefd, maar het was pure horror.
Volgens mij rijdt er bij ons 1 politie auto ‘‘s avonds.
Dan heb je als inbreker meer dan genoeg tijd om op je gemak toe te slaan.
Ook al zal politie met spoed rijden.
Van de ene kant van de gemeente naar de andere kant ben je klein uurtje verder.
Ik schoot nog lange tijd in de stress bij het horen van toeters en bellen.
En we weten nu dat de politie ook in de spits heel hard kan rijden om ledematen bij slachtoffer in het ziekenhuis kan brengen.
Mist schreef:Aanval op schapen in Wernhout, 5 schapen gedood. Is niet officieel gemeld maar ik heb dit uit zeer betrouwbare bron