Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:38

Die zijn nu ook al de pineut, de middenklasse en alles daaronder.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:47

Benieuwd of Wilders voet bij stuk houd en de boel laat klappen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:48

BigOne schreef:
Die zijn nu ook al de pineut, de middenklasse en alles daaronder.

Mwa, ben ik het niet helemaal mee eens.

Ja, er zijn mensen die het lastig(er) hebben, die schulden hebben, die minder en minder overhouden. Het grootste deel heeft het alsnog best goed. Maar bij een financiele crisis gaan grote aantallen mensen hun koophuizen verliezen, verliezen hun werk en dus hun inkomen, en blijven met restschulden achter. Ik kan me niet indenken waarom je daarop zou hopen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:59

Wilders heeft een tijdje weinig aandacht gekregen en daar kan hij niet tegen, dus hup weer iets radicaals erin wat helemaal niet kan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:37

Loretta schreef:
Benieuwd of Wilders voet bij stuk houd en de boel laat klappen.

Tuurlijk niet...
De andere partijen zouden de ballen moeten hebben en er zelf uitstappen. Maar ook die partijen halen geen ene zetel meer bij de volgende verkiezingen, hooguit de VVD.
Dus weer een Geertje noem ik het maar.
Zelfde als met Hugo de Jonge toendertijd. Eerst dingen vertellen die niet konden en er daarna van af zien... Een Hugootje noem ik het maar... Dus vandaar een Geertje...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:39

Ik vind dat je Hugo de Jonge totaal niet kunt vergelijken met Geert Wilders. Compleet andere stijl van communiceren en uitvoeren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:40

Hugo de Jonge heeft zelfs tussen de bedrijven door wel wat zinnige dingen gedaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:44

prompter schreef:
Ik vind dat je Hugo de Jonge totaal niet kunt vergelijken met Geert Wilders. Compleet andere stijl van communiceren en uitvoeren.

Nee ik bedoel dat Hugo wel vaker dingen liep te beweren en uiteindelijk dit niet waar kon maken. Daarom noem ik het een Geertje...
Het is gewoon sarcastisch bedoeld.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 20:04

Het is toch raar dat hij de minister op asielbeleid heeft en dan nog de schuld bij anderen gaan leggen.
Bizar of wellicht heel slim...en ook te maken met de Navo top natuurlijk want extra eisen voor defensie daar kan hij dan ook zijn lijstje bij leggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 20:08

Ik heb geen politiek/nieuws kunnen volgen vandaag, maar Wilders vergelijken met De Jonge is gewoon niet waar.
Wilders is ooit medewerker geweest van Wiegel, maar verder nog nooit gewoon gewerkt. Leeft in een heel beperkte wereld, heeft geen kinderen en is alleen met zichzelf bezig.

Wilders staat onder druk, er wordt bijna niets van zijn beloftes waargemaakt. Hij is vooral bezig met SM en zoekt vooral aandacht.

Ik ben er niet verbaasd over, dit had iedereen kunnen weten, die een beetje de politiek volgt.
Hij heeft nog nooit iets bijgedragen aan de maatschappij, behalve haatzaaien en roeptoeteren op SM.
Daarbij een club onervaren politici om hem heen, die niets mogen.
Alleen Coenradi heeft het lef, maar zij is ook geen echte PVV-er.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 20:10

pien_2010 schreef:
Het is toch raar dat hij de minister op asielbeleid heeft en dan nog de schuld bij anderen gaan leggen.
Bizar of wellicht heel slim...en ook te maken met de Navo top natuurlijk want extra eisen voor defensie daar kan hij dan ook zijn lijstje bij leggen.

Duizenden grensbewakers wil hij hebben, totaal niet haalbaar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 20:16

Ik zou wel wat grensbewakers rond zijn inkomstenstroom willen zien. En dan kijken welke invloed er allemaal uit het buitenland komt. Daar zou vast nog wel eea aan te handhaven zijn.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 20:42

Ik vind het zo bijzonder. Hij heef zelf een minister op asiel zitten, zijn partij zat zélf bij de onderhandelingen, en nu zegt hij - hier heb ik niet voor getekend. Eh, jawel dus, want ook de PVV heeft de handtekening onder het hoofdlijnen akkoord gezegd.

Ik ben benieuwd in hoeverre zijn achterban dit (nog) geloofd.

Ik zit een stukje persconferentie te bekijken, met een paar zeer goede en kritische vragen van journalisten (zoals: gooi je niet je eigen minister voor de bus? Want zij heeft de juridische wetgeving niet weten rond te maken?). Geen antwoord. In eva werd terecht gezegd - de journalistiek is eigenlijk opgetrommeld voor een reclamespotje van GW ipv een persconferentie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:15

nps schreef:
Ik vind het zo bijzonder. Hij heef zelf een minister op asiel zitten, zijn partij zat zélf bij de onderhandelingen, en nu zegt hij - hier heb ik niet voor getekend. Eh, jawel dus, want ook de PVV heeft de handtekening onder het hoofdlijnen akkoord gezegd.

Ik ben benieuwd in hoeverre zijn achterban dit (nog) geloofd.

Ik zit een stukje persconferentie te bekijken, met een paar zeer goede en kritische vragen van journalisten (zoals: gooi je niet je eigen minister voor de bus? Want zij heeft de juridische wetgeving niet weten rond te maken?). Geen antwoord. In eva werd terecht gezegd - de journalistiek is eigenlijk opgetrommeld voor een reclamespotje van GW ipv een persconferentie.

Ja, dat zag ik ook.
Het was één grote reclamespot voor de PVV.
En dan heb je nog mensen die de schuld bij de coalitie en oppositie neerleggen. :D

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:36

Shadow0 schreef:
Ik zou wel wat grensbewakers rond zijn inkomstenstroom willen zien. En dan kijken welke invloed er allemaal uit het buitenland komt. Daar zou vast nog wel eea aan te handhaven zijn.

Goede opmerking! Zijn partij draait nu eenmaal niet op de contributie uit de leden, want die zijn er niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:37

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 22:55

Ik merk dat ik me stoor aan jouw aanduidingen voor politici soms, Purny. Eerder ook al met Fransje Timmermansje (sneed ik toen ook aan), nu weer met Hugootje en Geertje. Het zijn mensen waar we het over hebben, geen kinderen op het schoolplein die je wilt jennen. Nog helemaal los van een mening die je over deze mensen hebt: het is gewoon goed fatsoen om politici als mensen te blijven behandelen en bespreken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 23:20

Ik zei toch dat het sarcastisch bedoeld was, maar goed.
Ze komen allebei met hetzelfde. Hugo in de tijd van corona eerst dingen vertellen en er later van op terug komen en nu Geert die voor de zoveelste keer de stekker eruit wil trekken.

En volgens mij was ik niet de enige die soms wel eens over bepaalde politici sprak.
Maar goed, ik zal het niet meer doen.

We gaan het wel meemaken of de stekker er wel of niet uitgetrokken gaat worden, maar ik weet zeker dat dat niet zo is en een pure stunt is om aandacht te trekken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 00:15

Ik zag net een klein stukje van Weird Duk en die gaf onze extremistische geradicaliseerde rechters de schuld, dat de plannen van Wilders niet haalbaar zijn. :?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 05:28

Wierd Duk is van het pad af....die kraamt zo ontzettend veel onzin uit dat het bijna zielig is

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 07:12

dems75 schreef:
Wierd Duk is van het pad af....die kraamt zo ontzettend veel onzin uit dat het bijna zielig is

Helaas is dat niet onschuldig. De groep die niet deugd of anders moet wordt groter en groter. Nu dus ook en publiek de rechters. Dat is een gevaarlijke ontwikkeling.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 07:52

pien_2010 schreef:
dems75 schreef:

Helaas is dat niet onschuldig. De groep die niet deugd of anders moet wordt groter en groter. Nu dus ook en publiek de rechters. Dat is een gevaarlijke ontwikkeling.

Behalve bepaalde opiniemakers, doet een aantal politici dit natuurlijk ook. Gewoon de rechters de schuld geven.
En een deel van de bevolking slikt het als zoete koek.... gewoon ff de wet veranderen en in dit geval statushouders gewoon uitzetten.
Kijk maar naar de VS, maar ja, zolang het jou niet treft, denk je, dat je veilig bent.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 08:05

Eens Electra.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 08:53

pien_2010 schreef:
Eens Electra.

Wilders roept ook op, om (linkse) Burgemeesters te ontslaan.

Ik vind het heel gevaarlijk, dat politieke leiders dit soort oproepen doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 09:07

Electra63 schreef:
pien_2010 schreef:
Eens Electra.

Wilders roept ook op, om (linkse) Burgemeesters te ontslaan.

Ik vind het heel gevaarlijk, dat politieke leiders dit soort oproepen doen.

Het is niet goed om links te zijn, moslim , vluchteling, tja en de vrouw moet weer achter het aanrecht, rechters, journalisten,
kunstenaar , lhtbq+++ers, zwart of bruin is ook niet ok voor een grote groep ( kijk maar eens naar de bagger die Claude over zich heen kreeg met Songfestival), burgemeester, :list: vast nog veel meer. Dus het neemt dictorale trekjes aan en dat is al lang aan de gang. Daar waar verdraagzaamheid afneemt, stijgt de tegenstellingen tussen mensen (polarisatie) en stijgt ook de onveiligheid voor groepen mensen. Het is als een sluipende moordenaar diemstapje voor stapje dichter bij zijn prooi komt en dat vaak heel erg goed voorbereid heeft.