Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Loerbeek Gelderland
24-12-2024
Vannacht een schaap gegrepen. Fotos komen later op Facebook.
Bij12 wordt ingeschakeld.
Er is ook een aanval geweest direct na de aanrijding van de wolf.
Dat kan goed betekenen dat er nu nog 2 wolven in de omgeving zijn.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
SusanH schreef:Ik ben ook niet mee geweest op fazanten en hazen jacht. Maar goed, wel jagers die goed kunnen schieten. Ik heb er zelf gelopen met de hond ( drukjacht, niet toegestaan in Nederland) en vond de zwijnen enger dan de jagers. Maar goed, hond en ik droegen ook opvallende kleuren. Een jager die een paard schiet in plaats van een zwijn of edelhert die heeft wel echt een bril nodig. En mag wat mij betreft meteen de akte en geweer inleveren.
In Nederland zal echt niet iedereen met een jachtgeweer en een akte op een wolf mogen schieten. Daar zal een speciale opleiding voor gevolgd moeten worden. Wat doe je bijvoorbeeld als je onverhoopt toch geen goed schot kan plaatsen en de wolf gewond is? Hoe ga je daar een nazoek op doen? Ik heb zelf geen zweethond maar als ik die wel had zou ik hem niet inzetten daarvoor.
Citaat:'t Harde Gelderland
24-12-2024
Afgelopen nacht
3 schapen vermoord.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Nu op interactieve EPMkaart zichtbaar
218 vermoedelijke aanvallen
1 oktober t/m 18 december 2024 (laatste update BIJ12)
https://ep-map.com/map
overzicht op de kaart:
- Kies taal
- Filters
- Datum van invoeren (na invullen datum verschijnt einddatum, ook invoeren)
- Klik op onderzoek
-> kaart kan in- en uitgezoomd worden
Aanvallen op bedrijfsmatig gehouden landbouwhuisdieren en hobbymatig gehouden hoefdieren (zoals schaap, geit, paard/pony, rund en damhert e.d.) die (vermoedelijk) veroorzaakt is door een wolf
Schade aan huisdieren zoals HOND vallen onder EIGEN verzekering. Onderzoeksmethoden WEnR ontoereikend.
Citaat:Kallenkoten Overijssel
25-12-2024
Vannacht hebben er wolven achter onze boerderij in Kallenkote gelopen. De schapen zijn uit paniek dwars door het wolfwerend raster gevlogen waar een klap stroom op stond van 6.1 (Flexnet 1.22m). Aan de sporen te zien waren het 4 wolven. Gelukkig kozen de schapen een route waardoor er een hekwerk tussen de wolven en de schapen in bleef, schapen zijn hierdoor ongedeerd gebleven.
Betrouwbaarheid gemiddeld
#geenwolf
Citaat:Junne Overijssel
24-12-2024
18.30 uur
Zichtmelding wolf:
Was net de Junnerweg overgestoken en liep richting Koedrift.
#geenwolf
Citaat:25 december 2024/Hierden/Gelderland
Aanval op schapen
4 schapen gedood
Eigenaar veel sterkte.
Citaat:25 december 2024/Wapse/Drenthe
2 wolven door het land
1 achter de staldeur die is weg gejaagd.
Deuren overdag ook maar dicht
Citaat:België
Linde Peer
25-12-2024
Pony verscheurd en totaal leeg gegeten. Ook 15 meter versleept.
Betrouwbaarheid: hoog
#geenwolf