Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:26

Kentaro schreef:
Iedereen zijn gedachte hoor!!

Toch vraag ik me af of er meerdere personen in 1 kist gaan :o Ze hebben het steeds op het nieuws echt over zoveel lichamen...

Als het delen van lichamen betreft wel, dan gaan er meerdere lijkzakken in een kist is er op tv maar ook in berichten vermeld!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:28

manie schreef:
Bizar dat je hier niet mag noemen dat het verlies van een dier ook heel erg is...
Persoonlijk heb ik niks met kinderen, maar ik ga dan toch ook niet zeggen dat een dergelijk verlies niet zo erg is!

Verder wederom ergenis over de traagheid van de NL overheid, Australië, Maleisie, OVSE vragen zich inmiddels hardop af waar NL blijft.
Zij zijn er gewoon en worden ook niet overhoop geschoten.

Wat ik afgelopen week heb begrepen uit een interview met een man was dat Nederland waarschijnlijk bang is voor een herhaling van Srebrenica: Nederland zendt ongewapende mensen, om een gevoel van veiligheid af te geven, wat achteraf onterecht blijkt als de hele bende zou escaleren en Nederland dan niet voldoende actie kan ondernemen met de materialen die ze meenemen. Daarom zou de situatie voor Nederland een stuk moeilijker liggen dan voor landen als Australië en Maleisië.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:30

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:31

secricible schreef:
manie schreef:
Bizar dat je hier niet mag noemen dat het verlies van een dier ook heel erg is...
Persoonlijk heb ik niks met kinderen, maar ik ga dan toch ook niet zeggen dat een dergelijk verlies niet zo erg is!

Verder wederom ergenis over de traagheid van de NL overheid, Australië, Maleisie, OVSE vragen zich inmiddels hardop af waar NL blijft.
Zij zijn er gewoon en worden ook niet overhoop geschoten.

Wat ik afgelopen week heb begrepen uit een interview met een man was dat Nederland waarschijnlijk bang is voor een herhaling van Srebrenica: Nederland zendt ongewapende mensen, om een gevoel van veiligheid af te geven, wat achteraf onterecht blijkt als de hele bende zou escaleren en Nederland dan niet voldoende actie kan ondernemen met de materialen die ze meenemen. Daarom zou de situatie voor Nederland een stuk moeilijker liggen dan voor landen als Australië en Maleisië.

Aparte redenatie, also Australie en Maleisie dit niet zou kunnen overkomen.
En daarbij gaat het nu niet over Srebrenica, dit is toch eeh geheel andere situatie!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:32

Ilona__ schreef:
Ik vraag me af of er nog wel 'hele' lichamen zullen zijn.. Ik bedoel, als je van 10km naar beneden valt, dan blijft er toch weinig van je over? ;(

Er zijn foto's van hele lichamen te zien geweest (niet hier hoor), dus die zijn er "gewoon", maar ook heel erg beschadigde en delen van lichamen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:36

PowerReiner schreef:
PrizTwir schreef:
Ik heb een foto gezien waarop best wel veel lichamen nog compleet zijn. Maar die dragers, wat zullen die wel niet allemaal denken, die voelen gewoon wat er in die kist ligt. Althans aan het gewicht neem ik aan dat dat best te voelen is.

Ik heb ned1 er ook voor, wow 40 km rond de rampplek.

Hier in mijn dorp komt ook een stilte tocht, volgende week woensdag.

O jeetje idd. Als er meerdere delen in een kist zitten en dat verschuift iets. Oef verschrikkelijk om zoeits te moeten voelen. Ik hoop dat dat niet gebeurd zeg.

Daarom leggen ze er vaak zandzakken bij in om het gewicht gelijk te verdelen. (Weet niet of dat hier ook is gebeurd hoor).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:38

Ik denk niet dat je het voelt als er iets verschuift in zo'n zware kist.
Ik vroeg me gister wel af of nabestaanden te horen krijgen met welke vlucht hun dierbare is gekomen, niet dat dat heel belangrijk is maar het lijkt me wel een fijn idee om te weten dat je er bij was toen het vliegtuig met jou dierbare aankwam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:39

dees_daan schreef:
Ik vroeg me gister wel af of nabestaanden te horen krijgen met welke vlucht hun dierbare is gekomen, niet dat dat heel belangrijk is maar het lijkt me wel een fijn idee om te weten dat je er bij was toen het vliegtuig met jou dierbare aankwam..

Dat kunnen ze toch nooit achterhalen? Ze hebben ze nog niet geïdentificeerd daar.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:41

Maar er kunnen wel markeringen op of in de kist zijn, misschien omdat ze dan na afloop weten welke kist wanneer is aangekomen.
Zo was er soms ook een sticker te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:42

Laux schreef:
Maar er kunnen wel markeringen op of in de kist zijn. Zo was er soms ook een sticker te zien.

Idd. Ze weten straks wel wie er in welke kist ligt..
Al hoeft dat niet in 1 kist te zijn natuurlijk.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:43

dees_daan schreef:

Ehmm de lichamen zijn nog niet geïdentificeerd, dus ik denk haast dat veel van de nabestaanden elke dag aanwezig zullen zijn. DAT lijkt me verschrikkelijk zwaar trouwens..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:43

dees_daan schreef:
Laux schreef:
Maar er kunnen wel markeringen op of in de kist zijn. Zo was er soms ook een sticker te zien.

Als ze dat wisten hoefden ze nu geen onderzoek te gaan doen, dat doen ze pas in Hilversum - lieverd..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:45

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:47

manie schreef:
secricible schreef:

Aparte redenatie, also Australie en Maleisie dit niet zou kunnen overkomen.
En daarbij gaat het nu niet over Srebrenica, dit is toch eeh geheel andere situatie!!

Tja, niet mijn redenatie, ik was toen de situatie met Srebrenica speelde nog maar 6 dus kan er niet over oordelen.
Tuurlijk kan het iedereen overkomen, maar het gaat er juist om dat Nederland die "littekens" draagt van toen en daar veel ellende van heeft gehad over hoe ze gehandeld hebben. Nederland wil zich dus geen tweede keer aan dezelfde steen stoten. Voor landen als Maleisië en Australië is Srebrenica niet echt iets dat ze actief hebben meegemaakt daar aan de andere kant van de wereld... Die zullen daar dus minder gevoel bij hebben.
Dat het een andere situatie is ben ik met je eens, maar het eindplaatje is hetzelfde: Nederland gaat daarheen om mensen te beveiligen, om een veilige situatie te creëren en Nederland is bang dat ze dat doen zonder voldoende voorbereid te zijn, waarbij het uiteindelijk op nog veel meer ellende uitloopt.

Ik weet niet of Nederland bewust bezig is met Srebrenica, maar volgens deze man zou het voornamelijk een gevoel op de achtergrond zijn, een aarzeling die nederland sterker voelt dan landen aan de andere kant van de wereld...
Laatst bijgewerkt door secricible op 25-07-14 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:47

het identificeren van de lichaam kon nog wel maanden gaan duren volgens Rutte.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:48

Maar zouden de geidentificeerde lichamen ook weer terug gaan in de kisten waarin ze aangekomen zijn? Lijkt me niet dat dit kan, want dan hebben ze straks te weinig kisten. Voor de hele lichamen misschien wel, maar voor de onderdelen niet. Daarbij lijkt het me dat nabestaanden straks zelf een kist mogen kiezen waarin hun dierbare begraven wordt.

Gisteren heb ik gesproken met de man van mijnm beste vriendin, hij is militair en werkt met honden binnen het leger. En ook hij kon mij vertellen dat er zeker meerdere lichaamsdelen in 1 bodybag, in 1 kist lagen. Hij heeft kameraden die zich vrijwillig, met hond, hebben aangemeld voor het identificatieproces. Hoe en wat precies weet ik niet en wilde hij verder ook niet zo veel over kwijt en ik wilde et ook niet weten ;)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:48

fargo schreef:
dees_daan schreef:

Als ze dat wisten hoefden ze nu geen onderzoek te gaan doen, dat doen ze pas in Hilversum - lieverd..
Ze zegt ook, ze weten straks wel wie er in welke kist ligt. Dat gaan ze nu inderdaad onderzoeken in Hilversum.
Stel dat er een lichaam in een kist ligt en die kist heeft een markering, dan kunnen ze na afloop het lichaam identificeren en adv de kist zien in welke vlucht het lichaam zat.
Daarvoor hoeft het lichaam nu nog niet geïdentificeerd te zijn, die match kan altijd later nog gemaakt worden.
Laatst bijgewerkt door Laux op 25-07-14 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:49

Kentaro schreef:
Weet niet of deze eerder geplaatst was?! (wel van het 'gat', maar de lokatie?!)
http://www.welingelichtekringen.nl/same ... -mh17.html

Als ik zo naar die foto's kijk en die vergelijk, zou ik niet zeggen dat dat dé plek is. Het raam op het wrakstuk is recht van onderen en t raam van de cockpit heeft duidelijk een knik. Volgens mij is dat dus niet de locatie. Lijkt me eerder een andere plek.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:49

Kentaro schreef:

Als dit daadwerkelijk zo is.. de cockpit is een apart gedeelte van het vliegtuig, als alleen daar gaten zouden zitten.. Kan het dan zo zijn dat de rest van het vliegtuig nog gewoon druk houdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:50

Laux schreef:
fargo schreef:

Ze zegt ook, ze weten straks wel wie er in welke kist ligt. Dat gaan ze nu inderdaad onderzoeken in Hilversum.
Stel dat er een lichaam in een kist ligt en die kist heeft een markering, dan kunnen ze na afloop het lichaam identificeren en adv de kist zien in welke vlucht het lichaam zat.
Daarvoor hoeft het lichaam nu nog niet geïdentificeerd te zijn, die match kan altijd later nog gemaakt worden.

Ik gok dat ze daar niet aan beginnen..... De voet zat in de eerste vlucht,, 2 handen in de 2e en de romp is met de laatste meegekomen.... nee ik denk dat dat niet het beste plan is :=

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:51

Yvank_ schreef:
Ik gok dat ze daar niet aan beginnen..... De voet zat in de eerste vlucht,, 2 handen in de 2e en de romp is met de laatste meegekomen.... nee ik denk dat dat niet het beste plan is :=

Nee ik denk het ook niet hoor, maar het is wel mogelijk. :)
Alleen kost dat nog meer tijd en moeite dan het nu al kost.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:51

Ja maar dat heeft het raam op de foto ook ;) Je moet het alleen even een klein beetje draaien. Ik zie de overeenkomst dus wel, maar ik zou niet zozeer aannemen dat dit ook de plek van impact is ;)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:54

Het feit blijft natuurlijk dat het een precaire situatie is waarbij er zorgvuldig gehandeld moet worden om iedereen veilig te houden. Daarbij is niet alleen het beveiligen van belang, maar ook wat er verder gebeurd. Het is niet zo makkelijk om te zeggen er gewoon maar troepen naartoe te sturen, terwijl er ook nog een miljoen andere dingen meespelen waar over nagedacht moet worden.

Ik vertrouw volledig op onze regering dat ze hierin de geode weloverwogen keuzes maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:55

fargo schreef:
dees_daan schreef:

Ehmm de lichamen zijn nog niet geïdentificeerd, dus ik denk haast dat veel van de nabestaanden elke dag aanwezig zullen zijn. DAT lijkt me verschrikkelijk zwaar trouwens..

Ik hoorde dat er gister ongeveer 200 nabestaanden aanwezig waren, bij de eerste vlucht 1200..
Ik denk dat een groot deel van de nabestaanden het idd niet aankan om er alle dagen bij te zijn..

Ik snap zelf ook wel dat ze dat nu nog niet weten maar het lijkt mij wel dat de mensen die nog in tact zijn of in ieder geval zo goed als, in dezelfde kisten blijven tot ze terug kunnen naar de familie. En dat ze wel weten welke kist bij welk lichaam hoort.
Nu begin ik er dus ook over na te denken dat mensen op verschillende vluchten vervoerd kunnen zijn.. Denk niet dat ze dat gaan vertellen nee, dat is helemaal heftig om te horen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:57

N0a schreef:
Kentaro schreef:

Als dit daadwerkelijk zo is.. de cockpit is een apart gedeelte van het vliegtuig, als alleen daar gaten zouden zitten.. Kan het dan zo zijn dat de rest van het vliegtuig nog gewoon druk houdt?

Als het écht alleen in de cockpit zou zijn, zou dat kunnen (maar dan werd het toestel niet meer bediend, dus zou deze alsnog naar beneden komen :P ), maar met zo'n inslag is de schade zeker niet alleen bij de cockpit gebleven.