Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Kijk, er gebeurt momenteel ook iets goeds vanuit het huidige kabinet op het gebied van gezondheidszorg (meerdere zaken in dit bericht):
https://www.ad.nl/politiek/vaccinatie-t ... ~a8191372/
VuurVleugels schreef:Ik besef dat ik bevooroordeeld ben, maar ik ben hier eigenlijk wel blij mee. Het is natuurlijk verschrikkelijk voor de mensen die hun huis uit moeten, die even daargelaten. Maar eindelijk worden er spijkers met koppen geslagen in plaats van met halve maatregelen doormodderen en -polderen. We zijn hier in Nederland zo verwend geraakt met z'n allen, eigenlijk... Zeker de laatste 50-60 jaar hebben in het teken gestaan van ongemakken niet eens laten afnemen, nee, gewoon helemaal laten verdwijnen. Alles moest maar kunnen (mooi voorbeeld is de 'patatgeneratie'). En dat is nou eenmaal niet realistisch voor de lange termijn. Er is gewoon een héél serieuze dreiging, maar mensen zijn het niet meer gewend om op hun hoede te zijn. Ik ben blij dat we eindelijk een beetje weg lijken te bewegen van die "geen strobreed in de weg gelegd worden"-mentaliteit. Soms zijn dingen gewoon küt, maar hoort het bij het leven.
(er zitten natuurlijk wel gradaties in, die 30 gezinnen die moeten verkassen hebben wat mij betreft alle ruimte om over de zeik te zijn)
_San87_ schreef:Ik het wel wat twijfels bij een aantal plannen. En dan vooral die superkazerne, is het een goed idee alles bij elkaar te verzamelen? Is dat niet juist een enorm makkelijk doelwit?
Ik ben ook benieuwd waar al het personeel vandaan moet komen en of Vliegveld Lelystad nu niet ook opeens particuliere vluchten gaat doen. Ook interessant dat voor inwoners niks kan, maar als het om defensie gaat stikstof geen probleem is en Natura2000 kan wijken. Ook vraag ik me af waarom gesloten kazernes niet weer terug in gebruik genomen gaan worden. En zie je dat de grootste impact qua 'overlast'weer in de buitengebieden is.
Ook vind ik het vervelend dat er meer en meer gevlogen gaat worden. Ik begrijp dat het nodig is, maar het is al bijna nergens in Nederland echt lekker rustig en die straaljagers en helicopters maken zo'n vreselijk lawaai...
Mijn partner is echt van het doel heiligt de middelen. Ik vind dat een te glijdende schaal. Nogmaals, in begrijp dat NL iets moet na jaren van afbraak en de ontstane dreiging. Ik weet alleen niet of dit de manier is. Maar goed, de plannen klinken weldoordacht, dus ik neem aan dat alles goed doorgerekend en uitgewerkt is.
VuurVleugels schreef:-knip-
Tango1979 schreef:Ik woon bij basis Gilze Rijen en wij hebben hier bos/heidegebied wat militair oefenterrein is. Is echt super fijn gebied, open voor wandelen en fietsen. Nee er zitten geen herten meer, die zitten nu 5km verder in een ander stuk bos. Maar het stuk natuur is echt mooi.
Libra76 schreef:Ik hoop dat er een crisis komt want dan kan er eindelijk eens aan de slag gegaan worden met een echte crisis in Nederland, de stikstof crisis. Nu weer een advies van de Raad van State dat Wiersma's plannen kwetsbaar zijn.