Hier in Belgie hebben wij ook al jaren een zogezegde ' betonstop '.
Elke dag verdwijnen er meer dan 10 voetbalvelden aan open ruimte.

Wat uiteraard een impact heeft op overstromingen en droogte.
Ik stel mij vragen bij die Natuurherstelwet, en niet een klein beetje ook want Europa alleen gaat de aarde niet redden...Wat dat ook moge betekenen want de aarde moet helemaal niet gered worden, het is de mens die gered moet worden
Wat met de vrijhandelsakkoorden die met Zuid-amerika gesloten worden ? Daar is gebruik van pesticiden en co helemaal niet gereglementeerd, worden mensen uitgebuit en moeten hele dorpen wijken voor plantages.
Wat met de booming steenkoolhandel uit Colombia richting Europa? Sinds 2022 is hun export verdubbeld en wordt er elke maand een nieuwe steenkoolmijn geopend waardoor op sommige plaatsen niet meer te leven valt omdat het water in de rivieren zodanig vervuild is door de mijnen.
Maar Europa moet zich kunnen verwarmen, toch ?
Wat als Trump weer president wordt ? Dan is het einde verhaal met de klimaatzaken in de usa want dit boeit hem helemaal niet. Oil is money
En zo zou ik nog wel een tijdje kunnen doorgaan.
Het lijkt alsof Europa het beste jongetje in de klas wil zijn met hun Green Deal en co, maar het zal geen zoden aan de dijk zetten wat betreft klimaat.
Misschien zouden ze ook beter de komende jaren meer in defensie investeren zodat we tenminste een solide verdediging hebben. Als de russen aan de grens staan, zal het ruimschoots te laat zijn denk ik dan