Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pien_2010 schreef:Citaat:Miljoenen inkomsten per dag (iets van 600 miljoen euro per dag, kan dat kloppen?) uit de verkoop van olie en gas, en nu omringende landen gedwongen zijn valuta te ondersteunen. Dat zijn geen domme stappen.
Integendeel, dat is zelfs heel slim. Ik ben benieuwd hoe hier op gereageerd gaat worden.
Het westen heeft glad niet zoveel roebels, dus dat doet de waarde vd roebel stijgen als ze deze toch gaan gebruiken want dan moeten ze hem kopen en de Russische banken zijn bevroren. Ik ben echt benieuwd . Vindt het westen een gasoplossing elders ? Zoja, dan trekt Poetin ah kortste eind. Zo nee, hoe verder?
Dinopino schreef:Voor degene die bronnen willen hebben mogen mij een pb bericht sturen. Ik ga ze hier niet neerzetten omdat ik ze daarvoor te erg vind.
irmaz schreef:Volgens Twitter:
BREAKING — Erdogan says Ukraine and Russia reached an understanding on four of the six topics of disagreement
(Volgens Twitter heeft Erdogan gezegd dat Rusland en Ukraïne op 4 van de 6 punten een (soort van ) overeenstemming heeft bereikt:)
Somewhat agreed on (soort van overeenkomst):
• NATO (NAVO)
• Partial disarmament (gedeeltelijke ontwapening)
• Collective security (veiligheid voor beide landen, denk ik)
• Russian language (de Russische taal)
Remaining topics (nog overblijvende onderwerpen):
• Crimea
• Donbas
mysa schreef:Vrijdagavond half elf. Ik kijk nog even op bokt. En zie dit topic bovenaan staan. Terwijl ik het open denk ik: ach nee, eigenlijk even geen zin meer in die oorlog. Wat een luxe hè? Staan jullie daar ook af en toe bij stil?
mysa schreef:Vrijdagavond half elf. Ik kijk nog even op bokt. En zie dit topic bovenaan staan. Terwijl ik het open denk ik: ach nee, eigenlijk even geen zin meer in die oorlog. Wat een luxe hè? Staan jullie daar ook af en toe bij stil?
Exitium schreef:Pentagon: Kremlin verliest controle over enige grote stad die Russen innamen
Het Russische leger heeft de Zuid-Oekraïense stad Kherson volgens het Amerikaanse ministerie van Defensie niet meer volledig in handen, meldt The New York Times vrijdag. Kherson was de eerste en enige grote stad die Rusland tot dusver volledig had ingenomen.
Volgens een hooggeplaatste medewerker binnen het Pentagon lukt het de Oekraïense strijdkrachten om het Russische leger terug te duwen. Daardoor is de strategische stad niet meer volledig in handen van de Russen en wordt er hard gevochten om de regio.
https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... redirect=1
Daks schreef:@cowboy of iemand anders weten jullie wat dit mogelijk veroorzaakt?
[ [url=m/odJ5VS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is op een aantal plekken in nabij Kiev waargenomen na explosies
Citaat:Een vortexring , ook wel een toroïdale vortex genoemd , is een torusvormige vortex in een vloeistof of gas ; dat wil zeggen, een gebied waar de vloeistof meestal rond een denkbeeldige aslijn draait die een gesloten lus vormt. De dominante stroming in een vortexring zou toroïdaal zijn , meer bepaald poloïdaal . [ verduidelijking nodig ]
Vortexringen zijn overvloedig aanwezig in turbulente stromen van vloeistoffen en gassen, maar worden zelden opgemerkt tenzij de beweging van de vloeistof wordt onthuld door zwevende deeltjes - zoals in de rookringen die vaak opzettelijk of per ongeluk door rokers worden geproduceerd. Vurige vortexringen zijn ook een veel voorkomende truc van vuurspuwers . Zichtbare vortexringen kunnen ook worden gevormd door het afvuren van bepaalde artillerie , in paddestoelwolken en in microbursts . [1] [2]
Een vortexring heeft meestal de neiging om in een richting te bewegen die loodrecht op het vlak van de ring staat en zodanig dat de binnenrand van de ring sneller naar voren beweegt dan de buitenrand. Binnen een stationair vloeistoflichaam kan een vortexring een relatief lange afstand afleggen, waarbij hij de draaiende vloeistof meeneemt.
Cowboy55 schreef:Ik geef grif toe dat roken uit de mode is. Maar jullie (over-)grootvaders bliezen soortgelijke wolkjes in de mini versie als je ze een goede sigaar gaf. Boeiend voor de (klein-)kinderen, ooit. Opa blaast mooie ringetjes, meer niet. Geen enge dingen. No worries.
Karl66 schreef:Sunnda schreef:Ik vind het eerder heel vreemd dat jij geen enkele moeite lijkt te hebben met het meten met dubbele maten.
Afhankelijk blijkbaar van of de partij je aan- of tegenstaat.
Verder zie ik een hoop mening over wat anderen voor bedoelingen zouden hebben met hun posts.
Wel eens over nagedacht dat het helemaal niet waar hoeft te zijn wat je denkt?
Je kunt nu eenmaal niet in andermans hoofd kijken.
Grappige dat je mij dan weer in de schoenen schuift dat ik geen moeite heb met dubbele maten. Maar daar wil ik je met alle liefde gerust in stellen. Nee, ik heb wel moeite met dubbele maten en nee ik vind helemaal niet dat de VS er maar mee weg moet komen. En ik kan me ook niet voorstellen dat ik berichten heb geplaatst waar dat uit zou blijken.
Als je een discussie over de oorlogsmisdaden van de VS wilt openen, dan lijkt me dat heel interessant, zal ik hem zeker aanstippen en meelezen. En als ik denk dat ik wat aan de discussie toe zal voegen, dan zal ik zeker niet schromen om een bericht te plaatsen.
Maar dat laat onverlet dat wijzen naar de VS in dit topic niks anders is dan de aandacht van Rusland afleiden.