Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Exitium schreef:bigone schreef:Wanneer de boeren nu gewoon naar huis waren gegaan, maar nee, op meerdere snelwegen blokkeren ze de boel voor een poos, waarom denk ik dan.
Helaas ook drie inzittenden van een tractor gewond door botsing met een vrachtwagen, op de snelweg, waar ze niet zouden komen volgens van der plas.
Ze hadden überhaupt al niet op de snelweg moeten komen. Eerst is het "we gaan in Den Haag protesteren", een dag later wordt dat ingetrokken, dan volgt "we gaan naar Stroe maar we gaan niet over de snelweg". Vervolgens: vandaag. Ik hoop dat de vrachtwagen niet al te erg beschadigd is, met de inzittenden van de tractor kan ik geen medelijden hebben.
Loretta schreef:Achterom schreef:
Jawel, lees nog maar eens terug.
Ze heeft het inderdaad over gehad dat de naturagebieden daar minder verdeelt zijn.
Maar dat is dus ook het hele probleem. Bij de indeling is het fout gegaan. En Brussel weigert nu om mee te werken met een herindeling.
x_Rebecca schreef:Hoewel ik het onnodig vind om met de trekker die kant op te gaan ondanks dat ik boerin ben en vandaag bij het protest was, toch even een tegengeluid.
Groepen moesten verzamelen onder begeleiding van verkeersregelaars en politie en bepaalde groepen werden door diezelfde politie de snelweg opgeleid. Ik hoor op de radio andere geluiden van de hoofdman van de politie, maar wij moesten toch echt wachten omdat een kolonne trekkers door de politie de snelweg opgeleid werd. Ik hoop dat het voor de gewonden meevalt. De trekker zal total loss zijn als ik de foto's en video's zie. De vrachtwagen lijkt mee te vallen, hopelijk is dat ook zo!
Citaat:reden de boeren, onder begeleiding van de politie, de snelweg A2 richting Eindhoven op.
bigone schreef:Ik heb wel medelijden met de gewonden. Ja hij had daar niet moeten zijn maar gewond raken wens je niemand toe. Het is te hopen dat ze niet zwaargewond zijn.
DuoPenotti schreef:Achterom schreef:
Daar kan ik helemaal niks over zeggen als ik niet het hele verhaal ken.
Maar je kan wel op een grove manier zeggen ze hebben een keuze maar maken de verkeerde?
Bijzonder... Laten we het daar maar op houden.
Citaat:Altijd maar janken "geen keus" hou toch op, ze hebben de verkeerde keus gemaakt. Er zijn er namelijk ook die een goede keuze hebben gemaakt, maar daar hebben we het nu even niet over?
DuoPenotti schreef:Maar bigone
Als het hier niet is is de vraag niet van vlees niet verdwenen.
Dan word er elders geboert met minder regels.
Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat in Nederland de uitstoot per dier het laagste is
En als het dan waar is, eerst nog zien, dat het stikstof hier minder word springen er een paar een gat in de lucht.
Dat er elders meer bijkomt dan hier ooit was maakt niets uit blijkbaar.
Dat ga ik nooit begrijpen.
DuoPenotti schreef:Citaat:Altijd maar janken "geen keus" hou toch op, ze hebben de verkeerde keus gemaakt. Er zijn er namelijk ook die een goede keuze hebben gemaakt, maar daar hebben we het nu even niet over?
Als dat niet meer lomp is.
En ik had al aangegeven waarom het niet mocht.
Biologisch meer uitstoot.
Dus er meer bij verzinnen is niet nodig.
Hij heeft ook geen spijt van zijn keuze. Ook dat verzin je zelf.
Maar er was geen keuze. Ja grote stal waar het halve topic hier tegen is (blijft bijzonder met deze titel) of stoppen.
Maar kies er nu voor niet meer op je te reageren.
bigone schreef:DuoPenotti schreef:Maar bigone
Als het hier niet is is de vraag niet van vlees niet verdwenen.
Dan word er elders geboert met minder regels.
Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat in Nederland de uitstoot per dier het laagste is
En als het dan waar is, eerst nog zien, dat het stikstof hier minder word springen er een paar een gat in de lucht.
Maar onze stikstof uitstoot per hectare is vier keer zo hoog dus ook al is het per dier minder dan kun je dus alleen concluderen dat er teveel beesten zijn, koeien, varkens, kippen , geiten enz.
Loretta schreef:Ze heeft het inderdaad over gehad dat de naturagebieden daar minder verdeelt zijn.
Maar dat is dus ook het hele probleem. Bij de indeling is het fout gegaan. En Brussel weigert nu om mee te werken met een herindeling.
DuoPenotti schreef:En als het dan waar is, eerst nog zien, dat het stikstof hier minder word springen er een paar een gat in de lucht.
x_Rebecca schreef:Exitium schreef:Ze hadden überhaupt al niet op de snelweg moeten komen. Eerst is het "we gaan in Den Haag protesteren", een dag later wordt dat ingetrokken, dan volgt "we gaan naar Stroe maar we gaan niet over de snelweg". Vervolgens: vandaag. Ik hoop dat de vrachtwagen niet al te erg beschadigd is, met de inzittenden van de tractor kan ik geen medelijden hebben.
Hoewel ik het onnodig vind om met de trekker die kant op te gaan ondanks dat ik boerin ben en vandaag bij het protest was, toch even een tegengeluid.
Groepen moesten verzamelen onder begeleiding van verkeersregelaars en politie en bepaalde groepen werden door diezelfde politie de snelweg opgeleid. Ik hoor op de radio andere geluiden van de hoofdman van de politie, maar wij moesten toch echt wachten omdat een kolonne trekkers door de politie de snelweg opgeleid werd. Ik hoop dat het voor de gewonden meevalt. De trekker zal total loss zijn als ik de foto's en video's zie. De vrachtwagen lijkt mee te vallen, hopelijk is dat ook zo!
DuoPenotti schreef:En mensen iets ergs wensen... Tja..
bigone schreef:Biologisch gaan boeren betekend 5 koeien per hectare. Maar dat moeten ze wel willen en daar zou best een stuk stikstof oplossing bij zitten.
Probleem is de grote lobby erachter , die drie zien hun goudgerande verdienmodel afkalven wanneer boeren biologisch gaan boeren.
Er speelt veel meer dan wij in de gaten hebben maar of het nu links of rechtsom moet, er moet iets gebeuren, in alle sectoren , ook wegverkeer, vliegverkeer en industrie en ook de landbouw en veeteelt .
Exitium schreef:x_Rebecca schreef:Hoewel ik het onnodig vind om met de trekker die kant op te gaan ondanks dat ik boerin ben en vandaag bij het protest was, toch even een tegengeluid.
Dat is helemaal krom dan. Op het ene punt worden ze de snelweg opgestuurd, op het andere punt worden tractors die op de snelweg rijden bekeurd en op het derde punt staan wat tractors de weg te blokkeren. Voor de boeren die de snelweg opgestuurd zijn hoop ik dan maar dat die níet verderop bekeurd zijn![]()
OleJon schreef:bigone schreef:Biologisch gaan boeren betekend 5 koeien per hectare. Maar dat moeten ze wel willen en daar zou best een stuk stikstof oplossing bij zitten.
Probleem is de grote lobby erachter , die drie zien hun goudgerande verdienmodel afkalven wanneer boeren biologisch gaan boeren.
Er speelt veel meer dan wij in de gaten hebben maar of het nu links of rechtsom moet, er moet iets gebeuren, in alle sectoren , ook wegverkeer, vliegverkeer en industrie en ook de landbouw en veeteelt .
Dat is ook het frappante, net in het Friese nieuws. Een biologische boer valt er ook onder. Deze beste man deed aan kring landbouw. Eerst waren de regels niet voor hem op toepassing, maar nu ook bij hem.