Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:01

Sammie schreef:
Daar zijn ze dus mee bezig :+

Je meent het :+ Het ging hier over een voorselectie daar, niet het DNA onderzoek waar ze nu mee bezig gaan/zijn

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:01

Voordat het Kamerdebat begon zei Rutte dat het om ruim 200 bodybags ging, niet om dat aantal lichamen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:02

Die reactie was niet bedoeld voor jou, fiffill :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 25-07-14 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:03

Kentaro schreef:
quartel schreef:
Hoe ze het doen, doen ze het.
Als ze maar hier komen......allemaal

Dat is zeker het allerbelangrijkste!!

Maar ik kan me zo indenken dat (even heel cru gezegd) er bijvoorbeeld maar 1 lichaamsdeel van je naaste terug komt, het verwerken helemaal niet te doen is... (voor zover dat nu al wel zou lukken)

Ik vraag me af of de nabestaanden dat wel te weten komen. Ik hoorde dat in dit sort gevallen er de nabestaanden ook verboden kan worden het lichaam te bekijken en dat de kist dan dichtgespijkerd wordt. Misschien werkt het ook wel zo met de "delen" dat dat bewust niet verteld wordt omdat het misschien moeilijker te verwerken is?

_Nelleke_

Het lijkt mij uiteindelijk altijd 'fijner' om 1 lichaamsdeel te hebben dan niks.

Op een of andere manier heb je dan nooit echt 'bewijs' dat iemand is overleden en kan je het misschien in je hoofd toch niet helemaal lekker afsluiten. Ook al weet je dat niemand de ramp heeft overleefd, ik kan me ook voorstellen dat je van gekkigheid allerlei complottheorieen door je hoofd malen.

Fenrir

Sammie schreef:
Die reactie was niet bedoelt voor jou :)

Mijn excuses, hij stond direct onder die van mij, vandaar dat ik dacht dat je op mij reageerde.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:04

Vraag ik me ook af. En misschien is dat maar beter ook? In zo'n geval?

quartel

Kentaro schreef:
quartel schreef:

Maar ik kan me zo indenken dat (even heel cru gezegd) er bijvoorbeeld maar 1 lichaamsdeel van je naaste terug komt, het verwerken helemaal niet te doen is... (voor zover dat nu al wel zou lukken)

inderdaad........maar hoe triest allemaal ook.......liever met meerdere dan helemaal niet.
Het hoe valt daarom bij mij in het niet......
Gelukkig ben ik geen nabestaande en kan ik me dit ook niet in denken, hoe het zou voelen als mijn geliefde met meerdere kwam.......
Ik vind het allemaal nog steeds niet te bevatten hoor..........

Nsky86

Kentaro schreef:
quartel schreef:

De kans is groot dat veel mensen niet meer 'compleet' zijn. Als iedereen weer bij elkaar is dan zou dat al mooi zijn. Dan een gezin samen haar laatste rustplaats kan krijgen. Denk dat er niet teveel stil moet worden gestaan bij waar de rest is achter gebleven of is vergaan..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:05

Gisteren was er een interessant stuk over de identificatie op tv.
Ze legden uit hoe zo'n identificatie in zijn werk gaat. Het gaat volgens bepaalde stappen.
Eerst worden er vingerafdrukken afgenomen, daarna gaan ze naar de volgende tafel waar herkenbare dingen worden vastgesteld (tattoo's, kleding, piercings etc.), daarna gaan ze naar tafel 3 en word dna afgenomen. Bij tafel 4 word het gebit onderzocht en geregistreerd en als laatst bij tafel 5 worden alle 4 de stappen extra gecontroleerd.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 25-07-14 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:06

_Nelleke_ schreef:
Het lijkt mij uiteindelijk altijd 'fijner' om 1 lichaamsdeel te hebben dan niks.

Op een of andere manier heb je dan nooit echt 'bewijs' dat iemand is overleden en kan je het misschien in je hoofd toch niet helemaal lekker afsluiten. Ook al weet je dat niemand de ramp heeft overleefd, ik kan me ook voorstellen dat je van gekkigheid allerlei complottheorieen door je hoofd malen.

Dat denk ik dus ook!!
Dat je eeuwig blijft zitten met 'stel nou dat....'

Ik denk te ver door hoor... :o Maar ik vind het zo moeilijk verkroppen dat je je kind gaat begraven en dan alleen maar een voet in de kist hebt.... %)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:06

Ik denk dat het sowieso moeilijk is als ze het lichaam niet meer Mogen zien. Dan moet je er maar op vertrouwen dat die persoon ook werkelijk in die kist ligt.

O ik lees net dat iemand anders dat ook al geschreven heeft
Laatst bijgewerkt door PowerReiner op 25-07-14 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:07

Mjetterd schreef:
Ze legden uit hoe zo'n identificatie in zijn werk gaat. Het gaat volgens bepaalde stappen.
Eerst worden er vingerafdrukken afgenomen, daarna gaan ze naar de volgende tafel waar herkenbare dingen worden vastgesteld (tattoo's, kleding, piercings etc.), daarna gaan ze naar tafel 3 en word dna afgenomen. Bij tafel 4 word het gebit onderzocht en geregistreerd en als laatst bij tafel 5 worden alle 4 de stappen extra gecontroleerd.

Dat stond inderdaad ook in een link die Karin eerder plaatste!
Het is jammer dat het zo lang duurt, maar het gebeurd wel heel nauwkeurig zo!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:07

denk dat sommige lichamen onherkenbaar zijn, moet je dat dan willen zien?

Dat hoofd van dat intenficatieteam zei gisteren wel dat dat mee schijnt te helpen in het rouwproces.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:08

PowerReiner schreef:
Ik denk dat het sowieso moeilijk is als ze het lichaam niet meer Mogen zien. Dan moet je er maar op vertrouwen dat die persoon ook werkelijk in die kist ligt.

Miss. krijgen de nabestaanden op papier de match te zien van het DNA,zodat ze zeker weten dat het hún fam.lid is?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:08

'willen' absoluut niet, maar ik denk dat iemand het nodig heeft om het 'echt te geloven'?!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:09

Kentaro schreef:
Mjetterd schreef:

Dat stond inderdaad ook in een link die Karin eerder plaatste!
Het is jammer dat het zo lang duurt, maar het gebeurd wel heel nauwkeurig zo!

Ooh sorry, dat heb ik gemist :o.
Het lijkt inderdaad goed te gebeuren, nabestaanden hebben ook dna afgegeven, dat maakt het hopelijk makkelijker.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:09

djuulsie schreef:
denk dat sommige lichamen onherkenbaar zijn, moet je dat dan willen zien?

Dat hoofd van dat intenficatieteam zei gisteren wel dat dat mee schijnt te helpen in het rouwproces.

Dat denk ik ook anders zou een identificatieproces ook niet echt nodig zijn he.
Of je dat moet willen zien is denk ik voor iedereen verschillend. Ik deel jou gedachte maar ik kan me dan ook wel weer goed voorstellen dat je het wel zou willen zien.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:11

Mjetterd schreef:
Ooh sorry, dat heb ik gemist :o.
Het lijkt inderdaad goed te gebeuren, nabestaanden hebben ook dna afgegeven, dat maakt het hopelijk makkelijker.

Geen sorry :) bedoelde alleen dat ik het toevallig gister ook gelezen had zo!
Het maakt het niet in ieder geval makkelijker, wanneer het meerdere kinderen uit een gezin betreft -O-

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:12

gohya schreef:
PowerReiner schreef:

Miss. krijgen de nabestaanden op papier de match te zien van het DNA,zodat ze zeker weten dat het hún fam.lid is?

maybe, maar dan nog lijkt het me moeilijk om te accepteren. In het ziekenhuis gaan ook dingen fout. Ik geloof er absoluut in dat ze er alles aan doen om volledig te zijn en 100% zeker, maar als nabestaande lijkt het me dan nog moeilijk om dat volledig uit handen te geven en ook al krijgen ze een papiertje, erop te vertrouwen dat wat er op dat papiertje staat ook echt waar is.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:13

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:16

Ik heb een foto gezien waarop best wel veel lichamen nog compleet zijn. Maar die dragers, wat zullen die wel niet allemaal denken, die voelen gewoon wat er in die kist ligt. Althans aan het gewicht neem ik aan dat dat best te voelen is.

Ik heb ned1 er ook voor, wow 40 km rond de rampplek.

Hier in mijn dorp komt ook een stilte tocht, volgende week woensdag.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:18

PrizTwir schreef:
Ik heb een foto gezien waarop best wel veel lichamen nog compleet zijn. Maar die dragers, wat zullen die wel niet allemaal denken, die voelen gewoon wat er in die kist ligt. Althans aan het gewicht neem ik aan dat dat best te voelen is.

Bij de eerste dag van dragen zag ik een jonge man in pak die even kneep met zijn ogen om de tranen te beheersen.
Ik heb echt vele respect voor deze mensen..........het lijkt me nogal emotioneel slopend dit te moeten doen.......mogen doen....een eer maar ook brekend

Laux

Poe ik had het niet willen zien hoor, ik vind het al heel eng en moeilijk om te kijken in een kist naar iemand die erbij ligt alsof hij/zij slaapt.
Laat staan dat je een zwaar verminkt lichaam(sdeel) te zijn krijgt..

Maar aan de andere kant moet je er inderdaad maar op vertrouwen dat jouw geliefde in die kist ligt.
Al geloof ik zeker wel dat ze daarin geen fouten maken, ik heb gisteren ook op tv gehoord hoe het precies in z'n werking gaat.

PowerReiner

PrizTwir schreef:

O jeetje idd. Als er meerdere delen in een kist zitten en dat verschuift iets. Oef verschrikkelijk om zoeits te moeten voelen. Ik hoop dat dat niet gebeurd zeg.