Sammie schreef:Daar zijn ze dus mee bezig
Je meent het

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kentaro schreef:quartel schreef:Hoe ze het doen, doen ze het.
Als ze maar hier komen......allemaal
Dat is zeker het allerbelangrijkste!!
Maar ik kan me zo indenken dat (even heel cru gezegd) er bijvoorbeeld maar 1 lichaamsdeel van je naaste terug komt, het verwerken helemaal niet te doen is... (voor zover dat nu al wel zou lukken)
Maar ik kan me zo indenken dat (even heel cru gezegd) er bijvoorbeeld maar 1 lichaamsdeel van je naaste terug komt, het verwerken helemaal niet te doen is... (voor zover dat nu al wel zou lukken)
_Nelleke_ schreef:Het lijkt mij uiteindelijk altijd 'fijner' om 1 lichaamsdeel te hebben dan niks.
Op een of andere manier heb je dan nooit echt 'bewijs' dat iemand is overleden en kan je het misschien in je hoofd toch niet helemaal lekker afsluiten. Ook al weet je dat niemand de ramp heeft overleefd, ik kan me ook voorstellen dat je van gekkigheid allerlei complottheorieen door je hoofd malen.
Mjetterd schreef:Gisteren was er een interessant stuk over de identificatie op tv.
Ze legden uit hoe zo'n identificatie in zijn werk gaat. Het gaat volgens bepaalde stappen.
Eerst worden er vingerafdrukken afgenomen, daarna gaan ze naar de volgende tafel waar herkenbare dingen worden vastgesteld (tattoo's, kleding, piercings etc.), daarna gaan ze naar tafel 3 en word dna afgenomen. Bij tafel 4 word het gebit onderzocht en geregistreerd en als laatst bij tafel 5 worden alle 4 de stappen extra gecontroleerd.
Kentaro schreef:Mjetterd schreef:Gisteren was er een interessant stuk over de identificatie op tv.
Ze legden uit hoe zo'n identificatie in zijn werk gaat. Het gaat volgens bepaalde stappen.
Eerst worden er vingerafdrukken afgenomen, daarna gaan ze naar de volgende tafel waar herkenbare dingen worden vastgesteld (tattoo's, kleding, piercings etc.), daarna gaan ze naar tafel 3 en word dna afgenomen. Bij tafel 4 word het gebit onderzocht en geregistreerd en als laatst bij tafel 5 worden alle 4 de stappen extra gecontroleerd.
Dat stond inderdaad ook in een link die Karin eerder plaatste!
Het is jammer dat het zo lang duurt, maar het gebeurd wel heel nauwkeurig zo!
djuulsie schreef:denk dat sommige lichamen onherkenbaar zijn, moet je dat dan willen zien?
Dat hoofd van dat intenficatieteam zei gisteren wel dat dat mee schijnt te helpen in het rouwproces.
Mjetterd schreef:Ooh sorry, dat heb ik gemist.
Het lijkt inderdaad goed te gebeuren, nabestaanden hebben ook dna afgegeven, dat maakt het hopelijk makkelijker.
gohya schreef:PowerReiner schreef:Ik denk dat het sowieso moeilijk is als ze het lichaam niet meer Mogen zien. Dan moet je er maar op vertrouwen dat die persoon ook werkelijk in die kist ligt.
Miss. krijgen de nabestaanden op papier de match te zien van het DNA,zodat ze zeker weten dat het hún fam.lid is?
PrizTwir schreef:Ik heb een foto gezien waarop best wel veel lichamen nog compleet zijn. Maar die dragers, wat zullen die wel niet allemaal denken, die voelen gewoon wat er in die kist ligt. Althans aan het gewicht neem ik aan dat dat best te voelen is.
Ik heb ned1 er ook voor, wow 40 km rond de rampplek.
Hier in mijn dorp komt ook een stilte tocht, volgende week woensdag.
PrizTwir schreef:Ik heb een foto gezien waarop best wel veel lichamen nog compleet zijn. Maar die dragers, wat zullen die wel niet allemaal denken, die voelen gewoon wat er in die kist ligt. Althans aan het gewicht neem ik aan dat dat best te voelen is.
Ik heb ned1 er ook voor, wow 40 km rond de rampplek.
Hier in mijn dorp komt ook een stilte tocht, volgende week woensdag.