Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Stimuleer duurzaam boeren, gezond eten en eerlijk afrekenen
Citaat:De Transitiecoalitie Voedsel is een groeiende coalitie van Nederlandse koplopers in de wereld van landbouw, voedsel, natuur en gezondheid. Voortbouwend op coalities en partijen die delen van de transitieagenda oppakken, fungeren wij als een coördinerend, agenderend, inspirerend, versnellend en beïnvloedend netwerk dat werkt aan een nieuw landbouw- en voedselsysteem.
996981 schreef:Interessante ontwikkeling m.b.t. het stikstofdossier.
Citaat:Heb er zelf gemengde gevoelens over. Vind dat we ons best moeten doen de natuur te beschermen en klimaatveranderingen (zo ver mogelijk) tegen te gaan, maar vind de huidige plannen weinig concreet met wel verstrekkende gevolgen.
Citaat:Als ik zie dat we in NL met alle macht heide willen beschermen (terwijl dit ontstaan is door menselijk toedoen en niks bijdraagt aan CO2 omzet)
Citaat:De natuur probeert zichzelf te herstellen (planten die stikstof opnemen floreren), wij proberen dat te voorkomen omdat we heide zo mooi vinden.
Janneke2 schreef:996981 schreef:Interessante ontwikkeling m.b.t. het stikstofdossier.
Welke dan...?
Want naar het schijnt gaat de natuur herstelwet er - gelukkig maar - toch komen (helaas in uitgeklede vorm).Citaat:Heb er zelf gemengde gevoelens over. Vind dat we ons best moeten doen de natuur te beschermen en klimaatveranderingen (zo ver mogelijk) tegen te gaan, maar vind de huidige plannen weinig concreet met wel verstrekkende gevolgen.
Please enlighten me.
Weinig concreet en toch verstrekkend vind ik een aparte combinatie...Citaat:Als ik zie dat we in NL met alle macht heide willen beschermen (terwijl dit ontstaan is door menselijk toedoen en niks bijdraagt aan CO2 omzet)
Kul.
Één van de grootste kooldioxide uitstoters in Nederland zijn verdrogende venen.
Hier in Drenthe wordt hard gewerkt aan het nat houden van het Dwingelderveld - wat dus nadrukkelijk bijdraagt aan opslag van kooldioxide.
Just fact checking...
In de Randstad worden 'veenmoerassen' her-aangelegd, om kooldioxide op te slaan -
en om voedsel te produceren.Citaat:De natuur probeert zichzelf te herstellen (planten die stikstof opnemen floreren), wij proberen dat te voorkomen omdat we heide zo mooi vinden.
Als gezegd, klopt niet.
Niet alleen bomen doen dit.
Uiteraard is de natuur gelegenheid geven om zich te herstellen maar een klein deel, graag forse belasting op vliegen, schonere scheepvaart, investeringen in het stroomnet, etc etc etc.
Janneke2 schreef:1) Ik vond het 'rollenspel' van de minister niet chic.
Uiteraard heb je als minister een andere rol dan als Kamerlid,
maar ik hecht er aan dat je als mens ergens voor stáát.
996981 schreef:1. Gaat dus helemaal niet over waarom ik het een interessante wending vind. Raar, want daar vroeg je naar.
Citaat:2. Ja. Je weet wel. Huizen die niet gebouwd mogen worden ivm regels mbt stikstof.
Citaat:3. Welke gevolgen gaat het nathouden van veen hebben waar we vervolgens weer kunstmatig op in gaan grijpen?
Citaat:4. Fijn dat ik van jou mijn mening mag geven Janneke. Die toestemming had ik nodig.
996981 schreef:Tja. Als je gaat ontkennen dat de stikstofregelgeving invloed heeft op de (huizen)bouw zijn we natuurlijk uitgepraat.
Dat uitleggen als zijnde ik zou het “misverstaan” hebben is bijzonder. Maar prima
prompter schreef:Dat is ook geen optie, maar als jij nú in je bestaan bedreigt wordt, dan voelt dat heel anders. Dan is de toekomst een ver van je bed show.
Avalanche schreef:996981 schreef:Tja. Als je gaat ontkennen dat de stikstofregelgeving invloed heeft op de (huizen)bouw zijn we natuurlijk uitgepraat.
Dat uitleggen als zijnde ik zou het “misverstaan” hebben is bijzonder. Maar prima
Ik zou dat nuanceren naar kán invloed hebben, maar dat hoeft niet.
Volgens mij is dat niet zo zwart wit, maar hangt het alles af van de ruimtelijke ordening die als gevolg van de natuurherstelwet komt.prompter schreef:Dat is ook geen optie, maar als jij nú in je bestaan bedreigt wordt, dan voelt dat heel anders. Dan is de toekomst een ver van je bed show.
Maar als je zo redeneert, hadden we de doodstraf ook niet af moeten schaffen, want dan had de beul geen werk meer.
Als je gaat wachten tot iedereen er klaar voor is, gebeurt er niets. En als je kijkt hoe snel klimaatverandering nu gaat, kunnen we geen 20 jaar wachten, tot alle boeren van nu uitgeboerd zijn.
Avalanche schreef:996981 schreef:Tja. Als je gaat ontkennen dat de stikstofregelgeving invloed heeft op de (huizen)bouw zijn we natuurlijk uitgepraat.
Ik zou dat nuanceren naar kán invloed hebben, maar dat hoeft niet.
Volgens mij is dat niet zo zwart wit, maar hangt het alles af van de ruimtelijke ordening die als gevolg van de natuurherstelwet komt.prompter schreef:Dat is ook geen optie, maar als jij nú in je bestaan bedreigt wordt, dan voelt dat heel anders. Dan is de toekomst een ver van je bed show.
Maar als je zo redeneert, hadden we de doodstraf ook niet af moeten schaffen, want dan had de beul geen werk meer.
Als je gaat wachten tot iedereen er klaar voor is, gebeurt er niets. En als je kijkt hoe snel klimaatverandering nu gaat, kunnen we geen 20 jaar wachten, tot alle boeren van nu uitgeboerd zijn.
pien_2010 schreef:Juval schrijft:Citaat:... word ik nu werkelijk met een beul vergeleken??
Wat een schandelijke opmerking en getuige van slecht lezen. Ik vind dit zo niet oké. Ava zegt dit totaal niet.