Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Ontbreekt centrale leider?
De afwezigheid van Sjojgoe is des te opmerkelijker omdat CNN deze week meldde dat de VS geen idee heeft wie de dagelijkse leiding heeft over Ruslands strijdkrachten in Oekraïne. Het Kremlin heeft daar niks over naar buiten gebracht en ook Amerikaanse inlichtingendiensten hebben niets daarover opgepikt, melden bronnen.
Militair analisten speculeren bij de Amerikaanse zender dat de trage opmars wel eens kan komen door het ontbreken van een centrale militaire leider: de verschillende fronten beconcurreren elkaar om munitie, brandstof en troepenverversingen. Ook werken landmacht, luchtmacht en marine niet gecoördineerd genoeg samen.
irmaz schreef:Dank voor jullie snelle inzichten, ik was bang dat ik een beetje aan het doorslaan ging maar blijk gelukkig niet de enige die er moeite heeft met het "gedoog" beleid van China. Ik hoop dat iedereen in de 135 landen er zo over denkt en dat er 10% minder Chinees spul wordt gekocht, lijkt me dat ze het dan toch moeten gaan merken![]()
Overigens wat betreft Putin en een mooi verhaal voor het voorkomen van gezichtsverlies. Dat hoeft Ukraïne helemaal niet mee te nemen in de onderhandelingen. Inmiddels heeft Putin Rusland zo ver dichtgesprijkerd dat hij gewoon een mooie film kan draaien waarin hij, gezeten op een wit ros (of een bruine beer), door de straten van Mariupol rijdt (of een willekeurig groot zwartgeblakerd parkeerterrein), met langs de kant allemaal juichende mensen die knielen zodra hij langs komt. Kan tegenwoordig gewoon virtueel gemaakt worden, Ukraïne kan van de Ukraïners blijven en geen Rus die het nog kan controleren.
Roodvos schreef:Over Marioepol en parkeerplaats gesproken, hebben jullie Arjen Lubach gisteravond gezien? Ongeveer vanaf 4:47 min:
https://www.youtube.com/watch?v=Yf3VjanDv3w
Dinopino schreef:Sunnda kom graag met bronnen. Waar wil je graag een bron over hebben. Iets specifieker.
https://www.frontnieuws.com/oekraine-bo ... iM79yzOF2Q
Kuggur schreef:Dinopino schreef:Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.
Wat heb jij gerookt? Sterk spul...
bigone schreef:Ik vraag me zo langzamerhand af of Poetin wel een uitweg wil. Hij slaat al flink om zich heen, gas/olie in roebels, blijven leveren terwijl hij daarmee het westen op de knieën kan krijgen. Ik denk dat hij aardig wanhopig en in het nauw zit en ik hoop dat hij niet nog gewelddadigere middelen in gaat zetten.
Dinopino schreef:Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.
mysa schreef:Die twee laatste punten zijn juist een groot probleem..
Citaat:'Russische brigadecommandant gedood door eigen troepen'
Een Russische brigadecommandant in Oekraïne is gedood door zijn eigen troepen. Dat zeggen westerse bronnen tegen de Britse nieuwszender Sky News. Volgens de berichten zou de brigadecommandant bewust zijn overreden, vanwege de vele doden binnen zijn eigen brigade.
Deborah Haynes
@haynesdeborah
BREAKING: A Russian brigade commander has been killed deliberately by his own troops after his unit suffered many losses in Ukraine, a western official said. Colonel Medvechek, commander of 37 Motor Rifle Brigade, was run over by his soldiers, the official said
1 uur geleden
Volgens de bron van Sky News zou het incident tekenend zijn "voor de morele uitdagingen waarmee de Russische troepen te maken hebben".
Verder meldt de zender dat volgens dezelfde bron opnieuw een Russische luitenant-generaal om het leven is gekomen. Hij zou de zevende dode Russische generaal zijn.
Sunnda schreef:Ik vind het eerder heel vreemd dat jij geen enkele moeite lijkt te hebben met het meten met dubbele maten.
Afhankelijk blijkbaar van of de partij je aan- of tegenstaat.
Verder zie ik een hoop mening over wat anderen voor bedoelingen zouden hebben met hun posts.
Wel eens over nagedacht dat het helemaal niet waar hoeft te zijn wat je denkt?
Je kunt nu eenmaal niet in andermans hoofd kijken.
enzino schreef:bigone schreef:Ik vraag me zo langzamerhand af of Poetin wel een uitweg wil. Hij slaat al flink om zich heen, gas/olie in roebels, blijven leveren terwijl hij daarmee het westen op de knieën kan krijgen. Ik denk dat hij aardig wanhopig en in het nauw zit en ik hoop dat hij niet nog gewelddadigere middelen in gaat zetten.
Miljoenen inkomsten per dag (iets van 600 miljoen euro per dag, kan dat kloppen?) uit de verkoop van olie en gas, en nu omringende landen gedwongen zijn valuta te ondersteunen. Dat zijn geen domme stappen.
En is het feit dat hij het westen niet op de knieën probeert te krijgen door geen gas meer te leveren niet juist een indicatie dat hij niet zo wanhopig is als jij denkt?
Citaat:Miljoenen inkomsten per dag (iets van 600 miljoen euro per dag, kan dat kloppen?) uit de verkoop van olie en gas, en nu omringende landen gedwongen zijn valuta te ondersteunen. Dat zijn geen domme stappen.
eens en ook met rest vh bericht.Citaat:Maar dat laat onverlet dat wijzen naar de VS in dit topic niks anders is dan de aandacht van Rusland afleiden.
enzino schreef:Karl, zie mijn eerdere uitleg hoe de opmerking sarcastisch was. Ik geef toe dat sarcasme risicovol is omdat het een aanname maakt over de leesvaardigheid en intelligentie van de lezer, maar ik had de groep hier hoog genoeg ingeschat. De aandacht afleiden van Oekraïne, in een topic over Oekraïne tijdens een oorlog in Oekraïne, lijkt me geen realistische blik op wat ik aan het doen ben. Lukt het me wel, dan verdien ik eerder een medaille dan afkeuring.