Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:44

Weet je wat het ook is. In de loop van de tijd zal het grote verdriet dat wij allemaal voelen voor de slachtoffers en nabestaanden weer wegebben. Hoe betrokken we ons nu ook voelen(uiteraard niet voor de mensen die in hun directe omgeving iemand verloren zijn!)
Maar als dan net jouw huisdier aan boord was, zul je dat gemis iedere dag weer ervaren. En blijf je ermee geconfronteerd worden.
Niemand twijfelt eraan dat je nooit meer over het verlies van (al) je kind(eren) heen komt!! Maar iedere dag je maatje missen doet ook zeer.

rien10

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:45

Weet iemand hoe ze dat gaan doen, de honden terug halen?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:46

O ik wist niet dat ze meerderen in een kist deden. Op zich ook wel logisch gezien er veel "delen" zullen zijn.
Wat erg zeg. En wat moet het naar zijn voor de mensen die hard aan het werk zijn om te identificeren.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:48

Voor een ieder is een verlies heftig, helemaal aangezien het hier om brute moord gaat.

Als mijn hond aan boord had gezeten had ik ook ziek geweest van verdriet, helemaal omdat het dier ook nog eens er niet voor gekozen heeft om aan boord te gaan.
Nu het vrienden betreft ben ik verscheurd van verdriet en pijn. Het is alsof je meekijkt in een slechte drama film die gaat over je eigen leven. Besef is ver te zoeken

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:48

Jullie punt is me duidelijk. :)

Ik denk dat mijn mening komt doordat ik dit soort liefde niet ken, neem me niet kwalijk, maar wij hebben geen huisdieren.

Bovendien probeer ik ook absoluut niet gemeen of veroordelend over te komen, ik gun iedereen de ruimte om verdriet te hebben.
Er zullen vast ook genoeg mensen zijn die me wel begrijpen, maar het doet er ook verder absoluut niet toe.

Het is en blijft gewoon een verschrikkelijke gebeurtenis.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:50

PowerReiner schreef:
O ik wist niet dat ze meerderen in een kist deden. Op zich ook wel logisch gezien er veel "delen" zullen zijn.
Wat erg zeg. En wat moet het naar zijn voor de mensen die hard aan het werk zijn om te identificeren.

Naar, zeker. Ook kijkt iedereen enorm met je mee, er ligt heel veel druk op de schouders van deze mensen.
Maar aan de andere kant is het ook dankbaar werk en kun je van grote betekenis zijn voor de nabestaanden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:50

Iedereen zijn gedachte hoor!!

Toch vraag ik me af of er meerdere personen in 1 kist gaan :o Ze hebben het steeds op het nieuws echt over zoveel lichamen...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:51

Bizar dat je hier niet mag noemen dat het verlies van een dier ook heel erg is...
Persoonlijk heb ik niks met kinderen, maar ik ga dan toch ook niet zeggen dat een dergelijk verlies niet zo erg is!

Verder wederom ergenis over de traagheid van de NL overheid, Australië, Maleisie, OVSE vragen zich inmiddels hardop af waar NL blijft.
Zij zijn er gewoon en worden ook niet overhoop geschoten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:52

Omdat dat nu eenmaal beter klinkt dan 6 handen, een been en nog wat nader te onderzoeken lichaamsdelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:52

Kentaro schreef:

Toch vraag ik me af of er meerdere personen in 1 kist gaan :o Ze hebben het steeds op het nieuws echt over zoveel lichamen...

Ja ze zeggen ook steeds dat het zoveel kisten zijn en niet zoveel lichamen.. Ze vinden niet alleen 'hele lichamen' maar ook even heel cru, voeten, handen, benen etc dan gaat dan ook gewoon in een kist.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:53

Kentaro schreef:

Als jij een romp vindt, twee benen en een arm hoeft dat niet van dezelfde persoon te zijn... dus het zou best kunnen dat er (delen van) meerdere personen in één kist zitten. Ze zullen niet bewust twee 'hele' doden in 'n kist leggen.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 25-07-14 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:54

manie schreef:
Bizar dat je hier niet mag noemen dat het verlies van een dier ook heel erg is...
Persoonlijk heb ik niks met kinderen, maar ik ga dan toch ook niet zeggen dat een dergelijk verlies niet zo erg is!

Verder wederom ergenis over de traagheid van de NL overheid, Australië, Maleisie, OVSE vragen zich inmiddels hardop af waar NL blijft.

Misschien moet je even beter lezen......zoals jij het nu zegt staat het namelijk helemaal nergens.
Ik ga er hierna ook verder niet meer over in duscussie

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:55

manie schreef:

Uh ik zeg nergens dat je dat niet mag noemen? Dan begrijp je me echt verkeerd.

Maar ik ga dit topic niet verder vervuilen met deze zinloze discussie.

Shiloh

Bovendien kan ik me best voorstellen dat ze meerdere kleine mensen of kinderen bij elkaar leggen?

Laux

quartel schreef:
manie schreef:

Misschien moet je even beter lezen......zoals jij het nu zegt staat het namelijk helemaal nergens.

Wow, precies dezelfde gedachte.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:56

Zou er daar niet een 'voorselectie' gedaan zijn?? Er waren daar ook forensisch onderzoekers!?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:57

Shiloh schreef:
Bovendien kan ik me best voorstellen dat ze meerdere kleine mensen of kinderen bij elkaar leggen?

Nee een heel lichaam krijgt een kist. Losse delen van meerdere mensen kunnen in 1 kist gaan

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:57

quartel schreef:

Lezen gaat me prima af.
Maar ik vind het bizar dat leed 'gewogen' wordt, dat is mijn punt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:58

Hoe ze het doen, doen ze het.
Als ze maar hier komen......allemaal

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:58

Kentaro schreef:
Zou er daar niet een 'voorselectie' gedaan zijn?? Er waren daar ook forensisch onderzoekers!?

Vast wel. Maar als sommige stukken vrij onherkenbaar zijn kun je er, buiten beter onderzoek (DNA) wss niet zoveel over zeggen.
En als je voor elk los deel een kist moet hebben dan duurt het natuurlijk alleen maar langer voor alles in NL is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:59

Daar zijn ze dus mee bezig :+

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:59

Sammie schreef:
Shiloh schreef:

Nee een heel lichaam krijgt een kist. Losse delen van meerdere mensen kunnen in 1 kist gaan

Ik vraag me af of er nog wel 'hele' lichamen zullen zijn.. Ik bedoel, als je van 10km naar beneden valt, dan blijft er toch weinig van je over? ;(

Sammie

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:00

Ja die zijn er ( gelukkig wel )

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:00

meerdere 'delen' zit in een kist, uiteraard wel alles in een zak zoals eerst

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:01

quartel schreef:
Hoe ze het doen, doen ze het.
Als ze maar hier komen......allemaal

Dat is zeker het allerbelangrijkste!!

Maar ik kan me zo indenken dat (even heel cru gezegd) er bijvoorbeeld maar 1 lichaamsdeel van je naaste terug komt, het verwerken helemaal niet te doen is... (voor zover dat nu al wel zou lukken)