Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 23:32

Shadow, de jonge kerels uit Marokko en Tunesië weten duvels goed dat ze hier geen asiel krijgen en toch komen ze, vaak om bij afwijzing heel snel de illegaliteit in te gaan en soms gaan ze vrijwillig terug met een bedrag op zak. Door ze gewoon direct de vrijheid te ontnemen zorg je ervoor dat het niet zo prettig meer is.
En daarnaast mag de regering wel wat meer druk op deze landen zetten om ze terug te nemen. Blijkbaar moet een ambassadeur ze bekijken en dat weigeren ze door hoody’s over hun hoofd te trekken en die mag je als beambte niet afdoen. Dan gaat de ambassadeur weer weg ( met z’n aparte regels) en die gasten blijven hier voorlopig.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:33

Is het niet zo dat Marokko ze tegenwoordig wel terug neemt? Of is de situatie tijdens kabinet Schoof weer verslechterd?

Volgens mij verdwijnen ze nu snel de illegaliteit in.
Dat laatste is natuurlijk erg lastig te bestrijden. Er is een groot circuit van mensen die beter worden van de handel in mensen en die illegaal aan het werk te zetten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:37

Voor je mensen hun vrijheid ontneemt moet je wel zeker weten dat ze geen recht op asiel hebben en hun zaak eerlijk behandelen.
Mensen zomaar vast zetten lijkt mij niet wenselijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:42

Ik vind dat Nederland wel eens met de vuist op tafel mag gaan slaan. Als een land ze weigert om terug te nemen dan moeten er sancties volgen. Het minderen van geld geven of helemaal geen geld meer geven is dan wat mij betreft een goed voorbeeld.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 08:34

Trouwens goed nieuws voor iedereen die hier bang is voor verdere armoede in de samenleving dat ze er inderdaad opnieuw naar gaan kijken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 08:37

fransje23 schreef:
Voor je mensen hun vrijheid ontneemt moet je wel zeker weten dat ze geen recht op asiel hebben en hun zaak eerlijk behandelen.
Mensen zomaar vast zetten lijkt mij niet wenselijk.

Eens. Deze mensen zet je alleen niet zomaar vast. Tenminste niet degene die ik in gedachten heb. Die zitten in een aanvraagtraject of hebben een tijdelijke vergunning. Daaraan mag je wat mij betreft, best voorwaarden stellen. Als je je niet kunt gedragen, kun je vertrekken.

Ik dacht trouwens ook zoiets gelezen te hebben dat ze criminaliteit als reden willen nemen om aanvragen af te breken.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ielzoekers

Lees hier dat er eigenlijk al een hoop gedaan wordt zoals het vastzetten van deze mensen of het versneld beoordelen van hun aanvraag.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:19

purny schreef:
Ik vind dat Nederland wel eens met de vuist op tafel mag gaan slaan. Als een land ze weigert om terug te nemen dan moeten er sancties volgen. Het minderen van geld geven of helemaal geen geld meer geven is dan wat mij betreft een goed voorbeeld.

Maar dan ga je er vanuit dat wij geld geven.
Misschien is dat land wel een handelspartner?
Moet de handel dan stil gelegd worden met economische gevolgen voor ons land?

De economische belangen vaak het belangrijkste daarom zijn er ook geen sancties tegen landen die genocide plegen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:22

Gnome schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ielzoekers

Lees hier dat er eigenlijk al een hoop gedaan wordt zoals het vastzetten van deze mensen of het versneld beoordelen van hun aanvraag.

Ja, maar deze werkelijkheid wordt onder gesneeuwd door de bewuste desinformatie van radicaal rechtse partijen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:24

Hetzelfde als dat in de verkiezingstrijd niet naar voren kwam dat er per juni Europa veel strengere eisen stelt tov migratie.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:45

De het asielbeleid wordt aangescherpt ook onder het kabinet Jetten.
Wilders post continu dat ze de grenzen wagenwijd open zetten voor iedereen.
Dat is pertinent onjuist!

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 10:29

Mag ik alweer moe worden van de langspeelplaat die nu gaande is...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 10:44

Friesfanaat schreef:

Je kunt natuurlijk zelf een andere plaat opzetten!
:)*

Breng maar een onderwerp in!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 10:49

Wilders is zelf weggelopen uit het vorige kabinet.

De PVV stemmers maar kwaad zijn op Jetten terwijl zijn kabinet nu doet wat hun graag willen.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 10:50

fransje23 schreef:
Friesfanaat schreef:

Je kunt natuurlijk zelf een andere plaat opzetten!
:)*

Breng maar een onderwerp in!

Haha, ik doelde op Wilders tijdens het debat. Over dat het vertrouwen in de politiek enorm laag is (zonder hierbij enige zelfreflectie over zijn eigen kabinet) en Jetten alvast verwijten dat dit zijn schuld is dat het vertrouwen zo laag is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 11:09

Voor mijn gevoel nemen steeds minder mensen dat eindeloze gerant van Wilders serieus. Maar het is wel vermoeiend, dat continue herhalen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 11:17

Friesfanaat schreef:
Haha, ik doelde op Wilders tijdens het debat. Over dat het vertrouwen in de politiek enorm laag is (zonder hierbij enige zelfreflectie over zijn eigen kabinet) en Jetten alvast verwijten dat dit zijn schuld is dat het vertrouwen zo laag is.

:D

Duidelijk dat ik dat niet door had :D

Wilders ook weer zo niet constructief... Hij gaat niet meewerken aan dit kabinet.
Maar dan doe je toch niets voor Nederland en je kiezers?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 11:48

Dat heeft hij tijdens zijn regeerperiode toch ook niet gedaan?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 12:08

ik hoop altijd weer op een constructieve houding van de oppositiepartijen zodat het kabinet de ruimte krijgt om de plannen uit te werken en in te voeren, maar het lijkt erop dat er hoe dan ook een rem op moet, maakt niet uit wat de plannen zijn en wie er in het kabinet zit. Oppositie is bij voorbaat tegen. Best jammer vaak.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 12:09

Wilders had en heeft maar 1 ding voor ogen, de asielopvang totaal uit de klauwen laten lopen zodat heel Nederland op hem ging stemmen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 12:28

Wilders heeft als agendapunt weg met de islam en krijgt daar misschien ook wel financiële middelen voor?

Het gaat in ieder geval niet om het besturen van het land en zorgen voor de toekomst van Nederlander en de inwoners.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 12:57

Ik heb het idee dat JA21 van de meer rechtse partijen wel iets wil bereiken. Maar PVV en vooral FvD zijn gebaat bij het in stand houden van de huidige crises, dat is hun verdienmodel. Als het goed gaat met het land, is de noodzaak om op zo'n partij te stemmen er veel minder.

De mensen uit deze twee partijen komen ook moeilijk weer aan een baan in de maatschappij wanneer hun politieke loopbaan erop zit. Ze willen dus zo lang mogelijk kamerlid zijn, en door de chaos niet te bestrijden maar alleen maar aan te wakkeren, blijven ze verzekerd van stemmen van ontevreden mensen. Het is jammer dan een aantal van hun kiezers niet door heeft dat ze alleen maar gebruikt worden om de mooie kamersalarissen zo lang mogelijk in stand te houden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 13:35

juval schreef:
ik hoop altijd weer op een constructieve houding van de oppositiepartijen zodat het kabinet de ruimte krijgt om de plannen uit te werken en in te voeren, maar het lijkt erop dat er hoe dan ook een rem op moet, maakt niet uit wat de plannen zijn en wie er in het kabinet zit. Oppositie is bij voorbaat tegen. Best jammer vaak.

Ik denk dat er wel oppositiepartijen zijn waarmee samen te werken valt.
Maar vandaag en gisteren is het natuurlijk hun moment om een punt te maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 14:09

prompter schreef:
Ik heb het idee dat JA21 van de meer rechtse partijen wel iets wil bereiken. Maar PVV en vooral FvD zijn gebaat bij het in stand houden van de huidige crises, dat is hun verdienmodel. Als het goed gaat met het land, is de noodzaak om op zo'n partij te stemmen er veel minder.

De mensen uit deze twee partijen komen ook moeilijk weer aan een baan in de maatschappij wanneer hun politieke loopbaan erop zit. Ze willen dus zo lang mogelijk kamerlid zijn, en door de chaos niet te bestrijden maar alleen maar aan te wakkeren, blijven ze verzekerd van stemmen van ontevreden mensen. Het is jammer dan een aantal van hun kiezers niet door heeft dat ze alleen maar gebruikt worden om de mooie kamersalarissen zo lang mogelijk in stand te houden.

Spijker op z’n kop!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 16:45

prompter schreef:

Ben blij dat je het gewoon hardop zegt, want zo is het natuurlijk wel!