Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fransje23 schreef:Voor je mensen hun vrijheid ontneemt moet je wel zeker weten dat ze geen recht op asiel hebben en hun zaak eerlijk behandelen.
Mensen zomaar vast zetten lijkt mij niet wenselijk.
purny schreef:Ik vind dat Nederland wel eens met de vuist op tafel mag gaan slaan. Als een land ze weigert om terug te nemen dan moeten er sancties volgen. Het minderen van geld geven of helemaal geen geld meer geven is dan wat mij betreft een goed voorbeeld.
Gnome schreef:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ielzoekers
Lees hier dat er eigenlijk al een hoop gedaan wordt zoals het vastzetten van deze mensen of het versneld beoordelen van hun aanvraag.
fransje23 schreef:Friesfanaat schreef:Mag ik alweer moe worden van de langspeelplaat die nu gaande is...
Je kunt natuurlijk zelf een andere plaat opzetten!
![]()
Breng maar een onderwerp in!
Friesfanaat schreef:Haha, ik doelde op Wilders tijdens het debat. Over dat het vertrouwen in de politiek enorm laag is (zonder hierbij enige zelfreflectie over zijn eigen kabinet) en Jetten alvast verwijten dat dit zijn schuld is dat het vertrouwen zo laag is.

juval schreef:ik hoop altijd weer op een constructieve houding van de oppositiepartijen zodat het kabinet de ruimte krijgt om de plannen uit te werken en in te voeren, maar het lijkt erop dat er hoe dan ook een rem op moet, maakt niet uit wat de plannen zijn en wie er in het kabinet zit. Oppositie is bij voorbaat tegen. Best jammer vaak.
prompter schreef:Ik heb het idee dat JA21 van de meer rechtse partijen wel iets wil bereiken. Maar PVV en vooral FvD zijn gebaat bij het in stand houden van de huidige crises, dat is hun verdienmodel. Als het goed gaat met het land, is de noodzaak om op zo'n partij te stemmen er veel minder.
De mensen uit deze twee partijen komen ook moeilijk weer aan een baan in de maatschappij wanneer hun politieke loopbaan erop zit. Ze willen dus zo lang mogelijk kamerlid zijn, en door de chaos niet te bestrijden maar alleen maar aan te wakkeren, blijven ze verzekerd van stemmen van ontevreden mensen. Het is jammer dan een aantal van hun kiezers niet door heeft dat ze alleen maar gebruikt worden om de mooie kamersalarissen zo lang mogelijk in stand te houden.
prompter schreef:Ik heb het idee dat JA21 van de meer rechtse partijen wel iets wil bereiken. Maar PVV en vooral FvD zijn gebaat bij het in stand houden van de huidige crises, dat is hun verdienmodel. Als het goed gaat met het land, is de noodzaak om op zo'n partij te stemmen er veel minder.
De mensen uit deze twee partijen komen ook moeilijk weer aan een baan in de maatschappij wanneer hun politieke loopbaan erop zit. Ze willen dus zo lang mogelijk kamerlid zijn, en door de chaos niet te bestrijden maar alleen maar aan te wakkeren, blijven ze verzekerd van stemmen van ontevreden mensen. Het is jammer dan een aantal van hun kiezers niet door heeft dat ze alleen maar gebruikt worden om de mooie kamersalarissen zo lang mogelijk in stand te houden.