Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 15:24

anjali schreef:
mysa schreef:
Beetje gezever zo, totale hoogte is 1.80. Afdoende, zou je denken.

"Gezever", inderdaad dat denk ik al VEEEL langer maar blijf met moeite liever netjes praten. Die wolven moeten gewoon weg, welke idiote dierenbeulen hebben ze eigenlijk binnengelaten of, als je daar niet in gelooft, nu niet alleen getolereerd maar zelfs beschermd en bevorderd?? Volgens iemand die ik sprak die zelf niet eens dieren heeft, is het gewoon een vooropgezet plan omdat "men" de gronden wil om die te kunnen volbouwen. We hebben nu een iets ander politiek landschap maar ik zie voor de weidedieren nog geen goede vooruitzichten.

D66 wil juist 10 steden erbij bouwen. Dus dat nieuwe politieke landschap is ook niet best…

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 15:33

Zonder stikstof grens verhoging, waar ze tegen gestemd hebben, zijn ze snel uitgebouwd....

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 15:38

Dat is hier ook zo mooi ja. Bij ons in t dorp mag niks gebouwd worden vanwege stikstof.... hemelsbreed een km of 15 verder op zijn de pal tegen natuurgebieden aan een hele woonwijk uit de grond aan t stampen 8)7 8)7

Triest van die schaapjes weer ;( ;(

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 16:14

Ik ben stiekem benieuwd of er in de buurt ook andere schaapjes staan die makkelijker te pakken waren. En of zo’n enorm hekwerk dan ook nog maar iets doet aan ontmoediging of dat het echt geen snars uitmaakt.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 16:22

sterregoud schreef:
D66 wil juist 10 steden erbij bouwen. Dus dat nieuwe politieke landschap is ook niet best…

D66 wil juist 10 steden erbij bouwen. Dus dat nieuwe politieke landschap is ook niet best…[/quote]

Ehh 4 steden, geen 10. Enne jij woont zeker al ergens? Er zijn woningen nodig in Nederland wanneer je kijkt naar het aantal inwoners, er zijn veel woningzoekenden. Die woningen moeten ergens staan. En ja, dat kost grond die niet voor iets anders te gebruiken is. Daar zijn wolven niet voor nodig om die grond te gaan zoeken.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 16:26

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 17:02

Ik zat onlangs midden in de nacht nog verkiezingsdiscussies op tv te volgen en toen meende ik het volgende te horen maar het kan een nachtmerrie zijn: Een politica die ik eigenlijk goed vind (Mona Keizer) zei dat er veel woningen gebouwd moeten worden. Haar gesprekspartner vroeg waar dat die dan moesten komen. En toen zei ze: "Op die weilanden waar nu nog schaapjes op staan" !! Heb ik dit nu echt goed gehoord? Ik hoop dat het een nachtmerrie was! Waar moeten onze weidedieren dan naartoe?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 17:14

Sanet schreef:
Ik ben stiekem benieuwd of er in de buurt ook andere schaapjes staan die makkelijker te pakken waren. En of zo’n enorm hekwerk dan ook nog maar iets doet aan ontmoediging of dat het echt geen snars uitmaakt.

Ik denk dat het eigenlijk geen snars uitmaakt. Tenzij je hekwerk gaat plaatsen zoals in de natuurreservaten/dierenparken waar ze wolven houden voor het publiek, ga je een wolf mijn inziens niet ontmoedigen.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 18:24

DuoPenotti schreef:
Roermond eo komt door een of andere dodo die het stoer vind om op te scheppen dat er een roedel zit.
Zegt die vaak te zien.
Maar heeft geen enkele foto of ander bewijs.
Ook worden er niet stelselmatig schapen gepakt.
Maar die kerel heeft graag wat aandacht of zo.

Richtlijnen zijn zover ik weet nog steeds 120.

Voor ik vorig jaar mijn huis in België kocht, woonde ik bij Roermond. Mijn paarden stonden toen in Melick vlakbij de Meinweg.
We hebben in 2023 in de zomer een schaap op stal verloren aan een wolf. Nooit officieel gemeld omdat de mensen van BIJ12 midden in de zomer pas na een week kwamen en schaap toen vanwege de hitte al weg was.
Schaap werd toen op klaarlichte dag gepakt terwijl stalhouder thuis was. Tegen de tijd dat St Bernard van de stalhouder aansloeg, was het al te laat.

Verder hoorden we regelmatig dat er aanvallen waren op koeien in die periode en dat er bij het Melickerven wolven waren gezien.
Daarna doofde het weer wat uit, maar ben er nu al jaar weg :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 18:27

anjali schreef:
Ik zat onlangs midden in de nacht nog verkiezingsdiscussies op tv te volgen en toen meende ik het volgende te horen maar het kan een nachtmerrie zijn: Een politica die ik eigenlijk goed vind (Mona Keizer) zei dat er veel woningen gebouwd moeten worden. Haar gesprekspartner vroeg waar dat die dan moesten komen. En toen zei ze: "Op die weilanden waar nu nog schaapjes op staan" !! Heb ik dit nu echt goed gehoord? Ik hoop dat het een nachtmerrie was! Waar moeten onze weidedieren dan naartoe?

Waarom denk je dat de wolf geen strobreed in de weg word gelegd? Dat scheelt geld in het uitkopen van boeren!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 18:27

Zeker zijn er aanvallen geweest.
Maar geen roedel zoals die pipo beweert.
En ook niet stelselmatig maar indenticieel.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 19:48

anjali schreef:

Mona Keizer promoot het zoeken naar gebouwen die woonruimte kunnen worden in de stedelijke gebieden en dat je een woning in je achtertuin mag bouwen. Dat heb ik haar wel horen zeggen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 20:19

Dat wetsvoorstel voor het laten wonen van 1e-graads familieleden op je eigen erf is volgens mij al goedgekeurd door de 2e kamer en ligt nu bij de 1e kamer. De 1e kamer had op een paar punten van die verzamelwet (het was een onderdeel van nog veel meer) nog wat aanmerkingen, daar wordt nu aan gewerkt door Keizer en ambtenaren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 09:20

Zichtmelding Epe Gld
Citaat:
Epe Gelderland
01-11-2025
21.30 uur

Zichtmelding

Gisteravond wolf gezien op de Dellenweg ter hoogte van inrit pannenkoekenhuis.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp of via geenwolf.com/meldingen.

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf

https://www.facebook.com/share/p/14Gnze ... tid=wwXIfr

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 11:09

Rizette schreef:
anjali schreef:

Mona Keizer promoot het zoeken naar gebouwen die woonruimte kunnen worden in de stedelijke gebieden en dat je een woning in je achtertuin mag bouwen. Dat heb ik haar wel horen zeggen.

Dat zou dan beter zijn natuurlijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 11:13

Zichtmelding Beetsterzwaag Frl
Citaat:
Beetsterzwaag Fryslân
02-11-2025
00.10 uur

Zichtmelding

Vannacht wolf gezien, midden in het dorp, vanaf de Merkelân rende hij de Lyclama á Nijeholtlaan door richting de Hoofdstraat.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp of via geenwolf.com/meldingen.

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf

https://www.facebook.com/share/p/1FksAt ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 17:52

Zichtmelding Diever Dr
Citaat:
Diever Drenthe
02-11-2025
09.30 uur

Zichtmelding

2 wolven stonden in het kale maïsveld, bleven even staan en keken nieuwsgierig en liepen toen verder richting het dorp.

Meer informatie in de reacties ❗️❗️❗️

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1A9bF9 ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 18:33

Citaat:
2 november 2025
Machteloos tegenover de wolf: "Ik kan op dit moment niets"

Ze zitten bij mensen aan de keukentafel of krijgen ze huilend aan de telefoon: gedeputeerde Matthijs de Vries en burgemeester Avine Fokkens. Als bestuurders wordt naar hen gekeken als het gaat over de wolven in Fryslân. Maar ze kunnen vrijwel niets doen, want ze zijn gebonden aan regels. En dat valt ze niet mee.
"Ik heb met de burgemeesters in Zuidoost-Fryslân de afspraak: als jullie voelen dat er wat speelt, laat het weten. Dan gaan we die kant op", zegt gedeputeerde Matthijs de Vries.
Hij noemt het een belangrijk dossier, met veel onrust. Volgens hem komt dat doordat het zo dicht bij de mensen komt. En dat is lang niet met alle provinciale dossiers zo.

Dan komt er zo'n bestuurder en die vertelt alleen maar: ik kan niets.

Gedeputeerde Matthijs de Vries
De Vries praat daarom regelmatig met mensen die zich zorgen maken over de wolven in hun omgeving. Maar hij kan ze niet bieden wat ze van hem vragen: een eind aan de overlast die ze ervaren.
Want er mag niet op de wolf worden gejaagd. "Ik ben bestuurder, dus ik moet het eerlijke verhaal vertellen. Maar ik ben ook mens, dus ik voel ook met zo'n boer mee", zegt De Vries.
"Als je dan weer naar huis rijdt, dan blijft het toch wel hangen, die onmacht bij de mensen. Want dan komt er zo'n bestuurder bij hen en die vertelt alleen maar: ik kan op dit moment niets."

Diezelfde frustratie heeft ook burgemeester Avine Fokkens van Heerenveen. Ze kreeg eerder dit jaar te maken met de wolf in haar gemeente, toen schapen in Nieuwehorne werden aangevallen.
Het dier liet zich ook zien in een speeltuin in het dorp.

Regels

"Mensen denken: als burgemeester heb je toch te zorgen voor de veiligheid van ons als inwoners. En die redenering snap ik heel goed."
Maar ook zij moet mensen vertellen dat ze zich aan de regels moeten houden. "Ik mag een wolf niet zomaar laten afschieten."
De verhalen die Fokkens te horen krijgt, gaan haar niet in de koude kleren zitten. Ze had eens een vrouw van in de tachtig aan de telefoon die met haar man een klein groepje schapen had.
"Al veertig of vijftig jaar hadden ze schapen. Die vrouw was echt aan het huilen aan de telefoon, want toen ze 's ochtends naar buiten keek, waren ze ongeveer allemaal doodgebeten."
Mensen vertellen haar ook dat ze zorgen hebben over de kinderen en dat begrijpt ze heel goed: "Ik ben zelf ook moeder."

Beide bestuurders proberen alles wat in hun vermogen ligt te doen in de beperkte ruimte die ze hebben. Gedeputeerde de Vries heeft met zijn collega's uit de andere 'wolvenprovincies' korte lijntjes naar verantwoordelijk staatssecretaris Rummenie.
Die is op dit moment bezig met landelijke wetgeving over de status van de wolf.
De provincies praten mee over wat voor mogelijkheden er zijn om de wolf te beheren, maar wettelijk gezien kunnen ze nu niets. Dat is een boodschap die hij steeds maar moet herhalen, zegt De Vries. "Het voelt voor mezelf alsof je met de rug tegen de muur staat."

Naar Den Haag

Burgemeester Fokkens zat bij een debat in de Tweede Kamer op de publieke tribune. "Om richting de staatssecretaris aan te geven dat het hier écht een probleem is. Ik vond het noodzakelijk om dat geluid te laten horen. Doe wat, want dit loopt echt de spuigaten uit."
Ze wil als 'burgermoeder' graag wat doen, maar het kan niet. "Omdat ik zit met die strenge wet- en regelgeving."

Dan zal iedereen naar mij gaan kijken: burgemeester, u wist het. En u hebt niks gedaan.

Burgemeester Avine Fokkens van de gemeente Heerenveen
Fokkens maakt zich zorgen dat mensen voor eigen rechter beginnen te spelen. En ze is bang voor een scenario waar mensen het slachtoffer worden van een wolvenaanval.
"Dan zal iedereen naar mij gaan kijken, van 'ja maar burgemeester, u wist het toch. En u hebt niks gedaan.' Dat is een situatie waar je niet in terecht wilt komen."

De wolf is de afgelopen tijd een sterk gepolitiseerd onderwerp geworden en dat merken beide bestuurders ook.
"Er zijn voorstanders en er zijn tegenstanders, er zit niet veel tussenin", zegt gedeputeerde De Vries.
Hij vindt het zijn taak om het genuanceerde verhaal te vertellen, maar hij weet ook dat dat niet altijd de boodschap is die mensen willen horen.

Dialoog

Burgemeester Fokkens zegt beide sentimenten te begrijpen. "Het zou mooi zijn als we elkaar een beetje heel laten. Heb begrip voor elkaars standpunten. Dat is een hartenkreet, een oproep die ik aan iedereen zou willen doen: ga de dialoog met elkaar aan, waarin vind je elkaar wel?"
Want zolang de wolf een beschermd dier is, moeten we ons ermee redden, zegt ze. "Help elkaar daar een beetje in, in plaats van lijnrecht tegenover elkaar komen te staan."

https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... Sy11pyg40g

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/16s5cw ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 18:35

Citaat:
2 november 2025
Burgemeester Joon van Harderwijk moet volgens provincie sneller in mogen grijpen bij incident met wolf

HARDERWIJK De provincie Gelderland wil dat burgemeester Jeroen Joon meer mogelijkheden krijgt in te grijpen bij incidenten met wolven. Dat blijkt uit een brief die is verstuurd aan de minister van justitie en veiligheid Foort van Oosten. Met de brief ondersteunt de provincie de oproep van de burgemeesters van 22 gemeenten binnen de Veiligheidsregio Noord- en Oost Gelderland die al eerder vroegen om extra bevoegdheden om in te kunnen grijpen bij gevaar.
Burgemeesters kunnen in het kader van de veiligheid gebruik maken van een noodbevoegdheid om in te grijpen als acuut gevaar dreigt. Hier wordt terughoudend mee omgegaan. Rond het besluit van de burgemeester van Wapse van deze bevoegdheid gebruik te maken ontstond veel commotie.
De burgemeesters van de 22 gemeenten vinden dat door onduidelijkheid over bevoegdheden en kaders zij in hun slagkracht worden beperkt bij de toepassing van de noodbevoegdheid. Ook provincies ontbreekt het aan de mogelijkheden snel in te kunnen grijpen, zo blijkt uit de brief.

Via de omgevingswet kunnen vergunningen worden verleend om wolven te verstoren, te conditioneren of desnoods te doden, maar dit zijn langdurige trajecten.
Men wil meer duidelijkheden wanneer de bevoegdheden van de burgemeesters mag worden ingezet.

https://www.harderwijkercourant.nl/loka ... ncie-snell

https://www.facebook.com/share/p/1GaipJ ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 18:37

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 19:42

Zichtmelding Noord-Sleen Dr
Citaat:
Noord-Sleen Drenthe
02-11-2025
15.10 uur

Zichtmelding

Wolf gezien in het weiland naast de N381 bij afslag naar Sleen.

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1MTdq8 ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:17

Citaat:
3 november 2025
25 schapen dood door wolven in Kootwijkerbroek; eigenaar is ‘radeloos’
KOOTWIJKERBROEK

In een weiland aan de Drieënhuizerweg in Kootwijkerbroek zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag veertien schapen gedood door wolven. Daarnaast waren elf schapen zodanig gewond dat ze zijn geëuthanaseerd door een dierenarts.

In het weiland net buiten de bebouwde kom liepen volgens de eigenaar in totaal bijna vijftig schapen. Drie andere schapen hadden ook beetwonden bij de keel, maar zij hebben de aanval overleefd.

KADAVERS ONDERZOCHT De schapenhouder uit Harskamp heeft melding gedaan bij bureau BIJ12, dat voor de provincies de wolvenschade afhandelt. Een taxateur heeft zaterdag de kadavers onderzocht en DNA-materiaal afgenomen. De uitslag van het DNA-onderzoek moet officieel bevestigen dat de schapen zijn gedood door wolven. De eigenaar heeft dan recht op een financiële tegemoetkoming.

NOG NOOIT ZOVEEL De schapen liepen tijdelijk in het weiland om het gras kort te houden, vertelt de Harskamper. ,,Net zoals je ook de tuin snoeit. Het is voor de dieren een soort hotel met lekker eten. En dankzij de schapen heeft de grondeigenaar in het voorjaar gelijk een goede grasmat. Maar de wolf verstoort alles.’’

De veehouder heeft al eerder te maken gehad met verlies van schapen door wolven. ,,Maar nog nooit zoveel in één keer, de vorige keren ging het om één of enkele dieren. Dit doet wat met je, ik heb aan de keukentafel zitten janken.’’

MACHTELOOS Hij zegt zich radeloos en machteloos te voelen, omdat de wolf een beschermd dier is en niets lijkt te helpen om aanvallen te voorkomen. De Harskamper vertelt qua afrastering alles al geprobeerd te hebben om het roofdier tegen te houden.

De officiële richtlijn is een omheining van minimaal 1.20 meter hoog met stroomdraden op 20, 40, 60, 90 en 120 centimeter boven maaiveld. ,,Ik heb rasters gehad van 1,35 en 1,50 meter met soms wel zes stroomdraden en hoge voltages, maar wolven gingen er overheen, onderdoor of tussendoor. Helemaal niets helpt’’, benadrukt hij.

MOED IN DE SCHOENEN Daar komt bij dat de begrazing plaatsvindt op grote stukken weiland. ,,Het is onmogelijk om rond die tijdelijke percelen helemaal een echt goed wolfwerend raster te plaatsen. En zelfs dan weet de wolf binnen te komen. Je kunt subsidie krijgen, maar telkens weer rasters plaatsen, controleren en weghalen kost veel geld en nog meer arbeid. Ik ben het helemaal beu, de moed zakt je in de schoenen.’’

STOPPEN De Harskamper signaleert dat veel collega-schapenhouders ermee stoppen, die gedachte flitst hem zelf ook wel eens door het hoofd. ,,Maar wat moet je dan, dit is toch voor een deel mijn broodwinning en tegelijk mijn hobby. Maar eigenlijk kan het zo niet langer. Het hele kromme is dat ik word opgepakt als ik een schaap iets aandoe, maar de wolf kan gewoon zijn gang gaan. Het zijn echte moordenaars, aan de Drieënhuizerweg waren maar drie van de 28 aangevallen schapen deels opgegeten. Ze pakken wat ze pakken kunnen.’’

EMOTIONEEL ZWAAR Hij houdt zijn hart vast voor wat er nog komen gaat. ,,Er zijn veel wolven geboren op de Veluwe en die hebben allemaal vlees nodig. Je bent er elke dag mee bezig, het is emotioneel zwaar. Iedereen hier in de omgeving vindt dat deze wolven afgeschoten moeten worden. Dat dit niet gebeurt, vind ik de gekheid ten top. En als er straks geen schapen meer lopen, gaan de wolven op zoek naar andere prooien. Ik ben het spuugzat. Er is al zoveel kwaad geschied, de overheid moet ingrijpen.’’

https://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/ ... wUBjsaCOtw

https://www.facebook.com/share/p/1EjPUx ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:20

Citaat:
3 november 2025
‘Eén wolf kost tientallen miljoenen’: ondernemers rond Den Treek balen van advies om bossen te mijden

Al drie maanden geldt het dringende advies om de bossen van landgoed Den Treek te mijden. Ondernemers in en om de bossen balen: voor het tweede jaar op rij lijden zij verlies, want vorig jaar gold er een verbod om Den Treek in te gaan. Compensatie aanvragen blijkt lastig.
„Al twee jaar hebben we flink omzetverlies. Fietsers, mountainbikers, de mensen die hun hond komen uitlaten in de bossen van Den Treek: die komen nu niet meer. Er wordt niet genoeg naar belangen gekeken. Eén wolf kost zo tientallen miljoenen.”

Aan het woord is een medewerker van Restaurant De Gezelligheid. Gelegen aan de rand van de bossen van landgoed Den Treek, uitkijkend over de Leusderheide, heeft het restaurant in principe een toplocatie. Tot wolf Bram opdook: nu ligt het etablissement te midden van de bossen die de provincie Utrecht sinds eind juli dringend adviseert te mijden.
Aanleiding was het zoveelste incident met de inmiddels welbekende wolf Bram, die een kind meesleurde in de bossen van de verderop gelegen Pyramide van Austerlitz. Inmiddels geldt er een afschotvergunning voor Bram, maar de jagers zijn er nog altijd niet in geslaagd de wolf in het vizier te krijgen.

Kelderende omzetten

Het advies geldt dus nog steeds. Als gevolg is het al maanden rustig in de bossen. Dat levert verschillende ondernemers grote onzekerheden op. Horecabedrijven zien hun omzetten flink kelderen. Niet alleen De Gezelligheid zag klanten wegblijven, ook Restaurant en Speeltuin de Pyramide in Austerlitz vertelde onlangs aan het AD dat scholen massaal hun uitjes naar de speeltuin afzegden.

‼️Het is ook een gevoelig onderwerp, blijkt uit een rondgang van het AD. De medewerker van De Gezelligheid wil niet met naam en toenaam in de krant, vanwege doodsbedreigingen gericht aan de eigenaar na een eerder interview over de kwestie in de media. Andere restaurants willen helemaal niet meer reageren op vragen.‼️

Bureaucratische obstakels

Ook paardencoach Isabelle Lankreijer heeft last van de situatie. „Ik zit op een plek waar normaal gesproken veel wandelaars komen, wat mijn bedrijf zichtbaarheid geeft. Een stukje reclame dus. Maar sinds het advies geldt om de bossen te mijden, zie ik die niet meer.”

Daarbij heeft ze haar werkzaamheden moeten aanpassen om de dreiging van de wolf het hoofd te bieden. „Ik doe eigenlijk bijna geen wandelsessies in het bos meer met mijn cliënten. Paarden reageren op de energie van mensen. Ze voelen de angst voor de wolf, en dat belemmert de therapie.”
Lankreijer moest bovendien verschillende maatregelen nemen om haar paarden te beschermen, zoals wolfwerende rasters. Nu heeft de gemeente Leusden daar wel subsidieregelingen voor, maar dat aanvragen bleek zoveel bureaucratische obstakels op te leveren, dat ze het maar opgaf.
‘Weer annuleringen, geen compensatie’

Ook andere ondernemers geven aan dat compensatie aanvragen voor de geleden schade lastig is. In principe is dat mogelijk in de gemeente Leusden voor omzetderving in de zomer van 2024, toen de gemeente Leusden een verbod instelde voor Den Treek.

Of er dit jaar compensatie komt is nog onduidelijk. „Vorig jaar was het bos afgesloten, en wordt de schade gecompenseerd”, reageert B&B-eigenaar Josta Meesters in een appbericht. „Dit jaar gaat het om een waarschuwing, het bos is op eigen risico te betreden. Dus weer annuleringen etc, maar nu geen compensatie. Punt is, Den Treek is recreatiegebied, en daar passen geen wolven bij.”

De gemeente Leusden laat weten dat de mogelijkheid tot compensatie dit jaar nog onderzocht wordt.

https://www.destentor.nl/amersfoort/een ... ab6ba5d87/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://www.facebook.com/share/p/1KbhNZ ... tid=wwXIfr

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:21

Klopt het dat in Kootwijkerbroek eerder op de dag van de aanval vijf wolven gezien zijn?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:21

Klopt. Daar moest ik ook meteen aan denken.
De kans is wel erg groot dat die er bij betrokken zijn.