Citaat:22.48 zondagavond
3 wolven (olden)Diever westerdrift

Via app meldingen wolven in Westerveld
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:22.48 zondagavond
3 wolven (olden)Diever westerdrift
Citaat:De Vledders Ruinen
Drenthe
23-12-2024
Zichmelding 3:10 van wolf liep langs de schapen. Schapen stonden achter wolfwerend raster. Foto gemaakt door wildcamera.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Natascha schreef:Kan een lab ook zien of een wolf al dan niet hybride is? Had daar laatst met iemand een discussie over.
Jessix schreef:Sassy4barrel schreef:Ik zou ook geen dode schapen ophangen maar ik kan het verdriet en de frustratie voorstellen en iets te moeten doen. Zo een foto maakt natuurlijk wel indruk en helpt misschien tegen het machteloze gevoel
Nou ik kan me verdriet en frustratie voorstellen maar vind dode schapen zo ophangen om te kotsen. Het wekt bij mij echt geen empathie op.
Elisa2 schreef:Bedankt voor de uitleg Supertje, vraagje: Als de moederlijn hond is en de vaderlijn wolf..dan is dus de uitkomst hond?
Zou dat ook nog meespelen in de uitslagen van Bij12?
Sassy4barrel schreef:Sassy4barrel schreef:Ik zou ook geen dode schapen ophangen maar ik kan het verdriet en de frustratie voorstellen en iets te moeten doen. Zo een foto maakt natuurlijk wel indruk en helpt misschien tegen het machteloze gevoel
Nou ik kan me verdriet en frustratie voorstellen maar vind dode schapen zo ophangen om te kotsen. Het wekt bij mij echt geen empathie op.
Citaat:Doorn Utrecht 23-12-2024
Aanval op schapen in Doorn, 3 schapen gedood, 4 ontsnapt.
Betrouwbaarheid hoog
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Sassy4barrel schreef:ik denk ook niet dat de bedoeling empathie opwekken is... ik denk dat de frustratie zo hoog zit en de machteloosheid ook dat de bedoeling is te schokkeren en de boel wakker te schudden. De meeste mensen (net als politiek) steken het liefst nog de koppen in het zand. Ik praat het niet goed maar ik begrijp het wel
Jessix schreef:Sassy4barrel schreef:ik denk ook niet dat de bedoeling empathie opwekken is... ik denk dat de frustratie zo hoog zit en de machteloosheid ook dat de bedoeling is te schokkeren en de boel wakker te schudden. De meeste mensen (net als politiek) steken het liefst nog de koppen in het zand. Ik praat het niet goed maar ik begrijp het wel
Ik begrijp zoiets niet. Ik vind het echt een walgelijke vertoning, maar goed.. voor die mensen dan fijn dat er blijkbaar begrip voor is. Vraag me af of ze er ook wat mee bereiken.
knollentuin schreef:Meer media aandacht , toch soort van triest dat de dagelijkse aanvallen allang geen prioriteit meer in het nieuws hebben? Terwijl de grootste groep bevolking geen idee heeft van hoe vaak die wolf toeslaat en wat ie elke dag aanricht
Citaat:Dode schapen langs de kant van de weg, "de wolf moet weg"
Gepubliceerd op 23 december 2024 om 10:31
Het was zaterdagmiddag dat Dries van den Dracht zijn overleden schapen opging aan een spanband langs de kant van de weg aan de Zuiderzeestraatweg in Doornspijk.
De tweede aanval in korte tijd gromt Dries. Er was wederom een aanval op schapen geweest in zijn wei. Tijdens het naderen van het weiland wist Dries al dat het foute boel was.
De kudde stond verscholen in een hoekje bij elkaar van angst. Er had zich die nacht een slachtpartij voorgedaan waar je u tegen zegt.
Voornamelijk drachtige schapen waren doelwit.
Elf schapen lieten het leven, al dan niet door euthanasie omdat die hevig verwond waren.
Twee schapen hebben het overleefd en staan nu apart in de stal. Die schapen moeten meerdere malen per dag een spuit medicatie hebben. Het lijkt er op dat deze het redden zegt Van den Dracht.
Buiten het feit om dat het geld kost is het ook heel erg sneu voor de schapen zelf. De kudde wat er nog is is voornamelijk bang. Zelfs voor Dries lopen de schapen weg.
Rond 15:30uur hing Dries samen met zijn zoon de schapen op aan een spanband langs de kant van de weg. Als statement. "Het moet afgelopen zijn met de wolf. Niemand doet wat"
"Er is verteld dat er in mei dit jaar een oplossing zou komen en dat het minder zou worden met de aanvallen, maar het is december en ik heb nog niemand gehoord"
Rond 18:00uur stond de politie aan de deur. De schapen moesten weg. Er werd besloten een middenweg te vinden en de schapen in de avond pas weg te halen.
Met deze actie hoopt Dries de politiek en ook Gemeente Nunspeet wakker te schudden. Genoeg is genoeg
Sassy4barrel schreef:Inderdaad die foto’s met de dode schapen met ingewanden en ongeboren baby schapen er zo half uit zijn verschrikkelijk en veel treuriger als een paar schapen die opgehangen zijn na hun dood
DuoPenotti schreef:Geen idee joh. Gaat het hem vragen...
Je komt mij behoorlijk gefrustreerd over.
Maar wellicht is je toon in je hoofd anders dan op schrift![]()
Nou geen aanvulling voor jou dan.
Prima.
Voor een ander misschien wel.
Jessix schreef:Sassy4barrel schreef:Inderdaad die foto’s met de dode schapen met ingewanden en ongeboren baby schapen er zo half uit zijn verschrikkelijk en veel treuriger als een paar schapen die opgehangen zijn na hun dood
Je kan het een wolf niet kwalijk nemen dat het een wolf is. Die reageert op instinct, als roofdier. Mag toch hopen dat een mens een beetje meer ontwikkeld is.