Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:15

Karl66 schreef:
Alleen dat was niet wat er gezegd werd. Er werd gezegd dat het aan Rusland zelf was om te bepalen of het oorlogsmisdaden zijn, omdat de VS dat ook gedaan heeft. En dat is gewoon het witwassen van oorlogsmisdaden.

Dat was een sarcastische opmerking om aan te geven hoe absurd het is dat Amerika haar eigen oorlogsmisdaden mag onderzoeken en aan niemand verantwoordelijk hoeft af te leggen. Op geen enkele manier is dat het bagatelliseren van wat Rusland doet of van wat daar aan de hand is.

Leuke poging verder, probeer het anders nog een keer.

Karl66

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:23

Alleen gaat het in dit topic niet over de VS maar over Rusland. En door de aandacht naar de VS te verschuiven, haal je de aandacht bij het werkelijke probleem van dit moment, de Russische inval weg, en dat is dus keihard bagatelliseren van wat er gebeurd. En laat dat nou net zijn waar jij heel goed in bent. Ja maar roepen en heel hard naar iets anders wijzen, zodat mensen afgeleid raken van wat er in Oekraïne gebeurd.

Maar goed, je bent weer lekker aan het trollen met je "leuke poging..." Dan hoef je namelijk niet meer inhoudelijk te reageren en kan je weer fijn afleiden van het feit dat je Rusland propaganda aan het verkondigen bent. Dat is dus precies de reden waarom ik niet meer op jou reageer, een inhoudelijke discussie ontloop je toch en dus ook de reden dat ik verder niet meer op je inga.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:29

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.
Laatst bijgewerkt door Dani op 26-03-22 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht leeggehaald.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:30

Dinopino schreef:

Je maakt een grapje, toch.
Laatst bijgewerkt door Dani op 28-03-22 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:30

Exitium schreef:
Russische troepen pakken Oekraïense burgers op en houden die op een onbekende locatie vast. Zo probeert Rusland de druk op te voeren op Oekraïne en de controle te houden op bezette gebieden, melden de Verenigde Naties (VN) aan de BBC.

Zeker 36 gevallen van burgerontvoeringen kon de VN verifiëren. Familie en vrienden van de ontvoerde mensen weten niets en krijgen ook niets te horen van de Russische troepen. Zij blijven in onzekerheid achter.

https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... ijgen.html

Ik las het net. Zo droevig allemaal :\.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:35

_San87_ schreef:
Dinopino schreef:

Je maakt een grapje, toch.

Welkom in de wereld van Dinopino... Bizar dat zo'n troll hiervoor ruimte krijgt op Bokt. Verder helemaal eens met Karl66.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:41

Dinopino schreef:

Wat heb jij gerookt? Sterk spul... _O-

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:42

Dinopino: zou je misschien iets je toon kunnen nuanceren of met (hele goede) bronnen kunnen komen bij zulke heftige aantijgingen?

Je kunt dit soort zaken niet zomaar op internet zetten zonder feiten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:43

Sunnda schreef:
Dinopino: zou je misschien iets je toon kunnen nuanceren of met (hele goede) bronnen kunnen komen bij zulke heftige aantijgingen?

Je kunt dit soort zaken niet zomaar op internet zetten zonder feiten.

Jij bent zeker nieuw op het internet... ;)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:44

Kuggur schreef:
Dinopino schreef:

zzzzzzzz.... :z
Laatst bijgewerkt door Dani op 28-03-22 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:45

Laatst bijgewerkt door Dinopino op 25-03-22 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:46

Afbeelding
Kunnen we dit negeren aub en doorgaan met onderbouwde inhoud.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:48

Bronnen waarbij duidelijk is dat alle walgelijke aantijgingen die je doet kloppen, inclusief het iemand beschuldigen van pedofelie. :r

oomens

Karl66 schreef:
Ik vind wel dat het binnenvallen van een ander land, zonder uitlokking, wel een misdaad is. Daarom ben ik ook wel klaar met dat ja maar geroep om deze inval van Rusland te bagatelliseren.

En dus creëer je als dictator die zijn zinnen op de buren heeft gezet dan een al dan niet geloofwaardige uitlokking.
Bij Georgië is hem dat gelukt, hier ietsje minder, waardoor er nu bergen sancties zijn opgelegd.

ava_krause

Dinopino schreef:

Oei oei...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:51

Karl66 schreef:
Sizzle schreef:
Of het wel of niet oorlogsmisdaden zijn gaan wij op bokt niet bepalen, daar zijn rechtbanken voor.
Ik vind een oorlog per definitie een misdaad, en schieten op een ziekenhuis echt barbaars. Maar het gaat er uiteindelijk niet om wat ik vind en hoe hard ik met mijn voeten stamp. Als er om wat voor reden dan ook besloten wordt dat het niet zo is, dan kan ik daar niets aan veranderen, hooguit door met een spandoek ergens op een pleintje gaan staan. Daarom heeft het weinig nut daar zo stellig over te zijn. Ik kan alleen maar hopen dat dat Poetin en correct voor afgerekend wordt.

Alleen dat was niet wat er gezegd werd. Er werd gezegd dat het aan Rusland zelf was om te bepalen of het oorlogsmisdaden zijn, omdat de VS dat ook gedaan heeft. En dat is gewoon het witwassen van oorlogsmisdaden.

En laat dat nou net zijn wat er regelmatig in dit topic door sommige mensen gebeurd. Het bagatelliseren van de inval door Rusland door naar andere landen te wijzen. Ik ben het niet met je eens dat oorlog per definitie een misdaad is. Ik vind wel dat het binnenvallen van een ander land, zonder uitlokking, wel een misdaad is. Daarom ben ik ook wel klaar met dat ja maar geroep om deze inval van Rusland te bagatelliseren.

Ik vind het eerder heel vreemd dat jij geen enkele moeite lijkt te hebben met het meten met dubbele maten.
Afhankelijk blijkbaar van of de partij je aan- of tegenstaat.

Verder zie ik een hoop mening over wat anderen voor bedoelingen zouden hebben met hun posts.
Wel eens over nagedacht dat het helemaal niet waar hoeft te zijn wat je denkt?
Je kunt nu eenmaal niet in andermans hoofd kijken.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:54

Maar goed, ik ga hier even een puntje in de groep gooien waar ik mee worstel. Moeten we er langzaamaan niet eens over denken om geen Chineese producten meer te kopen? Gewoon als actie vanuit de burgers?

Waar ik enorm mee worstel is dat er 2 stromingen zijn waarlangs de oorlog wordt gemeten: Het landje-pik van de leiders of die van de economische as (sancties, ik wil (niet) met jou, enz.).
Het punt wat ik volledig mis is een wereldwijde veroordeling van bombardementen, kidnapping, bedreigen en neerschieten van gewone burgers. Oké 138 landen van de VN hebben al in het begin van de oorlog een streep gerokken, maar 35 landen, waaronder China en India, vinden er blijkbaar nog steeds niet veel mis mee. Dat geeft mij wel te denken. Ik snap dat je geen sancties op een land kunt leggen doordat ze niks vinden maar als gewone burger-consument vraag ik me af of ik nog wel geld wil brengen naar landen die het prima vinden dat ergens op de wereld gewone, willekeurige mensen leed wordt aangedaan.
Hoe staan jullie hierin?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:56

Weet niet of ik de tijd krijg om bronnen te geven vermoed dat er alweer om een ban geroepen wordt:-)

Popstra

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:58

En verdiend ook!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:01

Ik krijg steeds meer moeite met spullen uit o.a. China gezien hun houding in deze oorlog, maar het is echt moeilijk om ze te ontlopen. Letterlijk bijna alles is 'made in China' tegenwoordig. Als het mogelijk is 'boycot' ik ze wel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:02

Kuggur schreef:
Dinopino schreef:

Ik denk nog steeds dat het een SA van Bart is en hij dit op 1 april bekend gaat maken. Zich intussen krom lacht om iedereen die met zijn trollaccount in discussie is gegaan :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:03

Dinopino schreef:

Lol bang voor een bom op je kop als je poetin tegen spreekt :')

Roodvos

irmaz schreef:
Maar goed, ik ga hier even een puntje in de groep gooien waar ik mee worstel. Moeten we er langzaamaan niet eens over denken om geen Chineese producten meer te kopen? Gewoon als actie vanuit de burgers?

Waar ik enorm mee worstel is dat er 2 stromingen zijn waarlangs de oorlog wordt gemeten: Het landje-pik van de leiders of die van de economische as (sancties, ik wil (niet) met jou, enz.).
Het punt wat ik volledig mis is een wereldwijde veroordeling van bombardementen, kidnapping, bedreigen en neerschieten van gewone burgers. Oké 138 landen van de VN hebben al in het begin van de oorlog een streep gerokken, maar 35 landen, waaronder China en India, vinden er blijkbaar nog steeds niet veel mis mee. Dat geeft mij wel te denken. Ik snap dat je geen sancties op een land kunt leggen doordat ze niks vinden maar als gewone burger-consument vraag ik me af of ik nog wel geld wil brengen naar landen die het prima vinden dat ergens op de wereld gewone, willekeurige mensen leed wordt aangedaan.
Hoe staan jullie hierin?

Je ontkomt helaas niet aan Chinese producten. Anders kan je geen paracetemol meer kopen. En veel zonnepanelen (energietransitie, van het gas af, nu ook actueel) komen ook uit China (die van mij uit Canada). Er is wat dat betreft nogal "uitverkoop" geweest in de EU qua industrie en productie. Onder druk van strengere regelgeving (milieu, klimaat, ARBO) en winstbejag van de aandeelhouders -O- .
Maar ik bestelde sowieso al niet rechtstreeks via Ali, Wish en aanverwante sites. Ook vanwege twijfelachtige of helemaal niet naleven van Europese garanties en standaarden en omzeilen van importheffingen enz enz.

En ja, ik ben het met je eens dat we daar best eens wat bewuster naar kunnen kijken.
Maar sommige (veel) huishoudens hebben ook niet de financiële luxe om daar kritisch in te zijn.

elnienjo

irmaz schreef:

Hoe staan jullie hierin?

We hebben geen (betaalbare) vervanging voor wat we allemaal vanuit Azie importeren.

Overigens doet boycotten niet zoveel, andere partijen kopen het dan op en verkopen het alsnog aan ons (maar tegen een hogere prijs)

oomens

Dinopino schreef:
Weet niet of ik de tijd krijg om bronnen te geven vermoed dat er alweer om een ban geroepen wordt:-)

Die had er allang moeten zijn.
Het heeft niets met tijd te maken, want je hebt tot nu toe nog nooit zin gehad om ook maar iets van je derrie te onderbouwen. Hier niet en in andere topics niet.