Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laux schreef:Natuurlijk hebben zij een hoop verdriet en doet dat ertoe, zeker weten.
Maar voor mij weegt dat absoluut niet op tegen het leed van de nabestaanden.
Een hond verliezen tekent je niet voor de rest van je leven, een geliefde wel.
Je zal je hond een tijd missen en het moeten 'verwerken', maar op een gegeven moment komt er een andere hond waar je van gaat houden.
Een andere moeder, vader, opa, oma, zoon of dochter krijgt je nooit.
Dieren zijn enigszins 'vervangbaar', mensen verre van.
Maar misschien ligt dit wel aan mij, bovendien heb ik ook een hondenfobie.
gohya schreef:Yvank_ schreef:Ik denk dat veel mensen zich vergissen in hoe gevaarlijk de opstandelingen in dat gebied zijn...
Ze kunnen gewoon géén risico's geen nemen.
Idd.
quartel schreef:Kentaro schreef:Nu niet. Ze gaan niet voor het beveiligen, maar voor het helpen zoeken!
Zoeken naar wat??
Er is toch al lang tijd genoeg overheen gegaan om alle bewijzen te verwijderen??
Er hadden direct mensen moeten zijn.......om alles af te sluiten dat niemand er meer bij kon.
Onmogelijk dat weet ik ook maar ik zie niet zo goed meer in wat er nu nog gevonden zou kunnen worden aan keihard bewijs.
Ik mag hopen dat alle lichamen nu dan eindelijk geborgen zijn.
En wat de honden betreft.....
Tuurlijk wil je je dier niet zo verliezen, liever nog overleeft jouw dier jou.
Maar laten we eerlijk zijn.......die honden wegen toch echt niet op tegen het verlies van drie kinderen hoor.
Als mijn hond daarbij was geweest had ik alleen maar kunnen denken......god zij dank is mijn gezin nog compleet.
quartel schreef:[quote="Laux">>>>
Natuurlijk hebben zij een hoop verdriet en doet dat ertoe, zeker weten.
Je zal je hond een tijd missen en het moeten 'verwerken', maar op een gegeven moment komt er een andere hond waar je van gaat houden.
[/quote>>>
Dit dus.....
Tuurlijk ben je er ziek van als je je dier verliest.....dat mag en moet ook.
Niemand zegt dat ze er geen verdriet om mogen hebben.
Maar om daar nou paginas vol op dit forum aan te besteden vind ik een ander verhaal.
Daar ging het me om.
quartel schreef:Laux schreef:Natuurlijk hebben zij een hoop verdriet en doet dat ertoe, zeker weten.
Dit dus.....
Tuurlijk ben je er ziek van als je je dier verliest.....dat mag en moet ook.
Niemand zegt dat ze er geen verdriet om mogen hebben.
Maar om daar nou paginas vol op dit forum aan te besteden vind ik een ander verhaal.
Daar ging het me om.
Shiloh schreef:Kentaro schreef:Ieder mag er uiteraard het zijne van denken!!
Ik vind alleen niet dat verdriet vergeleken hoeft/moet worden. We zeggen toch ook niet dat iemand die een kind verliest minder verdriet mag hebben omdat een ander er 3 verloren is?!
Dit dus...
fargo schreef:gohya schreef:
Idd.
En tot voor kort liep je meer risico door je daar als legermensen te MANIFESTEREN dan als burger/onderzoeker. Dus dan moet je heel goed nadenken wat je wil, gevechten uitlokken of neutraal gedrag uitlokken. Het is niet voor niets dat evt bewapende mensen/leger pas later gaan komen. De andere kant moet niet geprovoceerd worden - daar heb je niets aan.
Shiloh schreef:Omdat mensen blijkbaar ook dát aangrijpt quartel. Waarom zou dat niet mogen? Er gaan nu 216 pagina's over deze vreselijke ramp en over alle verhalen en al het verdriet van de nabestaanden. Waarom zou er dan niet ook wat aandacht besteedt mogen worden aan een hond?
Kentaro schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze het verder doen?! Ze hadden het over transportvluchten tm vandaag. De overige lichamen komen die dan zodra ze er een bepaald aantal hebben oid?!
fargo schreef:Kentaro schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze het verder doen?! Ze hadden het over transportvluchten tm vandaag. De overige lichamen komen die dan zodra ze er een bepaald aantal hebben oid?!
Er zijn ook morgen waarschijnlijk nog vluchten, heb ik al op meerdere sites langs zien komen, heb geen linkje
@Quartel, dat verhaal over de 3 kinderen was al meerdere keren hiervoor ook langs gekomen in verschillende linkjes en op in gegaan, vandaar misschien dat daar niet heel uitgebreid werd gereageerd weer, terwijl de afhandeling van de honden nog niet verder besproken was, wel dat ze gevonden waren maar niet wat er zou gebeuren...