Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:24

MAar waarom moet het opwegen? Waarom wordt het vergeleken? Waarom kan het niet gewoon los van elkaar staan?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:25

Meer mensen die nu naar Ned 1 kijken? Daar komen momenteel veel van de ook hier gestelde vragen aan bod.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:26

Laux en hoe zit het dan met de mensen die rouwen om iemand die uit de buurt komt ? Dat is ook maar kennen van gezicht ... moeten die ook maar hun mond houden ? Want een familielid verliezen is erger dan een vrouwtje uit de toko waar je wel eens komt ??

Bah laat mensen verdriet hebben om wie of wat ze willen !

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:26

Laux schreef:
Natuurlijk hebben zij een hoop verdriet en doet dat ertoe, zeker weten.
Maar voor mij weegt dat absoluut niet op tegen het leed van de nabestaanden.

Een hond verliezen tekent je niet voor de rest van je leven, een geliefde wel.
Je zal je hond een tijd missen en het moeten 'verwerken', maar op een gegeven moment komt er een andere hond waar je van gaat houden.
Een andere moeder, vader, opa, oma, zoon of dochter krijgt je nooit.

Dieren zijn enigszins 'vervangbaar', mensen verre van.

Maar misschien ligt dit wel aan mij, bovendien heb ik ook een hondenfobie. :')

Dit dus.....

Tuurlijk ben je er ziek van als je je dier verliest.....dat mag en moet ook.
Niemand zegt dat ze er geen verdriet om mogen hebben.
Maar om daar nou paginas vol op dit forum aan te besteden vind ik een ander verhaal.
Daar ging het me om.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:27

Sientje schreef:
Meer mensen die nu naar Ned 1 kijken? Daar komen momenteel veel van de ook hier gestelde vragen aan bod.

Ja ik kijk het ook.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:28

kan me zeker heel goed voorstellen dat die mensen graag hun hond willen en immers daar als eerste aan denken en dan pas de kinderen en mensen, omdat er iets van hun aan boord was, maar goed ik zou dat ook hebben, dieren zijn mijn alles,

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:28

gohya schreef:
Yvank_ schreef:
Ik denk dat veel mensen zich vergissen in hoe gevaarlijk de opstandelingen in dat gebied zijn...

Ze kunnen gewoon géén risico's geen nemen.

Idd.
_/-\o_

En tot voor kort liep je meer risico door je daar als legermensen te MANIFESTEREN dan als burger/onderzoeker. Dus dan moet je heel goed nadenken wat je wil, gevechten uitlokken of neutraal gedrag uitlokken. Het is niet voor niets dat evt bewapende mensen/leger pas later gaan komen. De andere kant moet niet geprovoceerd worden - daar heb je niets aan.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:29

o ja en honden vervangen is erg raar, heb pas een hondje verloren en kan zeker niet dezelfde terug krijgen en er bestaat niet meer zo n zelfde

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:29

Omdat mensen blijkbaar ook dát aangrijpt quartel. Waarom zou dat niet mogen? Er gaan nu 216 pagina's over deze vreselijke ramp en over alle verhalen en al het verdriet van de nabestaanden. Waarom zou er dan niet ook wat aandacht besteedt mogen worden aan een hond?

Nogmaals, wáárom moet het ene erger zijn dan het ander? Waarom kan het beide gewoon niet erg zijn, naast elkaar.... ipv boven elkaar?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 25-07-14 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:30

quartel schreef:
Kentaro schreef:
Nu niet. Ze gaan niet voor het beveiligen, maar voor het helpen zoeken!

Zoeken naar wat??
Er is toch al lang tijd genoeg overheen gegaan om alle bewijzen te verwijderen??
Er hadden direct mensen moeten zijn.......om alles af te sluiten dat niemand er meer bij kon.
Onmogelijk dat weet ik ook maar ik zie niet zo goed meer in wat er nu nog gevonden zou kunnen worden aan keihard bewijs.

Ik mag hopen dat alle lichamen nu dan eindelijk geborgen zijn.
En wat de honden betreft.....
Tuurlijk wil je je dier niet zo verliezen, liever nog overleeft jouw dier jou.
Maar laten we eerlijk zijn.......die honden wegen toch echt niet op tegen het verlies van drie kinderen hoor.
Als mijn hond daarbij was geweest had ik alleen maar kunnen denken......god zij dank is mijn gezin nog compleet.

Wel als het je persoonlijk treft. Voor jou persoonlijk kan jouw hond belangrijker zijn dan de kinderen van anderen.

Voor mij persoonlijk zijn kinderen ook niet belangrijker dan de andere slachtoffers

fargo

quartel schreef:
[quote="Laux">>>>

Je zal je hond een tijd missen en het moeten 'verwerken', maar op een gegeven moment komt er een andere hond waar je van gaat houden.

[/quote>>>
Dit dus.....

Maar om daar nou paginas vol op dit forum aan te besteden vind ik een ander verhaal.
Daar ging het me om.

Aan de andere kant is dit een forum voor DIERENLIEFHEBBERS dus heel erg logisch dat dit hier ook extra aanspreekt en gevoelens oproept..

Kentaro

Ieder mag er uiteraard het zijne van denken!!
Ik vind alleen niet dat verdriet vergeleken hoeft/moet worden. We zeggen toch ook niet dat iemand die een kind verliest minder verdriet mag hebben omdat een ander er 3 verloren is?!

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze het verder doen?! Ze hadden het over transportvluchten tm vandaag. De overige lichamen komen die dan zodra ze er een bepaald aantal hebben oid?!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:31

Kentaro schreef:
Ik vind alleen niet dat verdriet vergeleken hoeft/moet worden. We zeggen toch ook niet dat iemand die een kind verliest minder verdriet mag hebben omdat een ander er 3 verloren is?!

Dit dus...

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:32

quartel schreef:
Laux schreef:

Dit dus.....

Daar ging het me om.

Ja precies, geldt hetzelfde op social media etc.
De mensen laten de honden zelf opwegen tegenover de slachtoffers en proberen het naar hetzelfde niveau te brengen.

Maar ik laat ze zeker hoor, wie ben ik om ze tegen te houden?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:33

Shiloh schreef:
Kentaro schreef:

Dit dus...

Oh maar dat vind ik een heeeel ander verhaal.

Bovendien zeg ik nergens dat iemand minder of geen verdriet mag hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:35

fargo schreef:
gohya schreef:

Idd.
_/-\o_

En tot voor kort liep je meer risico door je daar als legermensen te MANIFESTEREN dan als burger/onderzoeker. Dus dan moet je heel goed nadenken wat je wil, gevechten uitlokken of neutraal gedrag uitlokken. Het is niet voor niets dat evt bewapende mensen/leger pas later gaan komen. De andere kant moet niet geprovoceerd worden - daar heb je niets aan.

Dit dus. Ik geloof echt wel dat het leger veel 'aanzien' heeft.. Maar aanzien heb je op het moment zelf weinig aan denk ik zo.. Maar goed, wat er al is gezegd, het is niet officieel aangekondigd dus eerst zien, dan geloven. Speculeren bereik je niks mee.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:36

Shiloh schreef:
Omdat mensen blijkbaar ook dát aangrijpt quartel. Waarom zou dat niet mogen? Er gaan nu 216 pagina's over deze vreselijke ramp en over alle verhalen en al het verdriet van de nabestaanden. Waarom zou er dan niet ook wat aandacht besteedt mogen worden aan een hond?

mja....wat grijpt je niet aan in dit hele verhaal.....helemaal niets denk ik.
Het is gewoon een nachtmerrie ook voor mensen die er los van staan.
Ik bedoel het ook niet kwaad, begrijp het alleen niet helemaal.
Ik kwam binnen vanmorgen met een verhaal over een hond...later nog een....daarna nog meer.
Tussendoor het bericht van de ouders van drie kinderen en een opa.......en dan gaan we verder over de honden of er niets stond.
Blijft gewoon een nare manier om in dit topic terug te komen zo vroeg in de ochtend.
Dat dit eerder al besproken was heb ik gemist dus ik ben na het lezen van het bericht van de ouders wat ontdaan als ik dan hier weer terug kom en verder mag lezen over de hond.
Op dat moment denk ik......sjemig -O-

Als dat een rare reactie is vraag ik me serieus af in wat voor wereld we dan wel niet leven.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:37

Laux, toch kun jij niet bepalen voor een ander hoe dierbaar een hond is.

Mijn moeder krijgt na 6 jaar nog steeds tranen in d'r ogen als ik een foto van de hond toeschuif. Er is geen nieuwe hond, want onze hond was onvervangbaar. Dier was het 5e lid van de familie.

Dat jij dat niet hebt, dat is prima. Maar laat andere mensen dat even lekker voor zichzelf bepalen. :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:37

Laux schreef:
Oh maar dat vind ik een heeeel ander verhaal.

Waarom is dat anders? Het is allemaal verdriet?

Het blijft een oordeel over dat het ene erger is dan het andere.

Het is allemaal erg.... punt
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 25-07-14 10:41, in het totaal 2 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:38

Kentaro schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze het verder doen?! Ze hadden het over transportvluchten tm vandaag. De overige lichamen komen die dan zodra ze er een bepaald aantal hebben oid?!

Er zijn ook morgen waarschijnlijk nog vluchten, heb ik al op meerdere sites langs zien komen, heb geen linkje ;-)

@Quartel, dat verhaal over de 3 kinderen was al meerdere keren hiervoor ook langs gekomen in verschillende linkjes en op in gegaan, vandaar misschien dat daar niet heel uitgebreid werd gereageerd weer, terwijl de afhandeling van de honden nog niet verder besproken was, wel dat ze gevonden waren maar niet wat er zou gebeuren...

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:38

Ik heb geen kinderen, maar mijn dieren beschouw ik wel als mijn kinderen. Ik begrijp wat je bedoeld wanneer je zegt dat ze "vervangbaar" zijn, maar helaas gaat dat niet helemaal op. Ik heb 2 kittens verloren allebei voordat ze hun eerste verjaardag hadden aangetikt, ja ik heb 2 nieuwe kittens later genomen maar die nemen het verlies niet weg, en ze vervangen zeker de anderen niet.
De eerste kitten die ik verloor heb ik bij de DA achtergelaten en een spuit laten geven omdat ik in geen mogelijkheid was om daar snel te komen en ik haar niet nog een dag langer wilde laten lijden. Tot op de dag van vandaag spijt van en nog steeds soms erg verdrietig van. De 2e ik op een hardnekkige manier schreeuwend en gillend op mijn woonkamer vloer gestorven, wat nog steeds op mijn netvlies staat en ook nog steeds erg verdrietig van ben. Deze kat is dan ook gecremeerd en heb ik een mooie ketting van met as.

Misschien een banketstaaf verhaaltje om hier neer te zetten in een topic over 193 gestorven mensen, maar ik wil alleen even duidelijk maken dat verdriet om een dier wel degelijk heel erg is, en voor sommige mensen echt een litteken achter kan laten.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:39

fargo schreef:
Kentaro schreef:

Er zijn ook morgen waarschijnlijk nog vluchten, heb ik al op meerdere sites langs zien komen, heb geen linkje ;-)

@Quartel, dat verhaal over de 3 kinderen was al meerdere keren hiervoor ook langs gekomen in verschillende linkjes en op in gegaan, vandaar misschien dat daar niet heel uitgebreid werd gereageerd weer, terwijl de afhandeling van de honden nog niet verder besproken was, wel dat ze gevonden waren maar niet wat er zou gebeuren...

Ja, dat begreep ik later ook........ik kan ook geen 24 uur mee lezen dus had het gemist.
Beetje jammer dat mensen soms gelijk zo prikkelbaar moeten reageren.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:41

Er zijn nu toch 114 lichamen terug in NL? Betekent dat dat de rest later nog komt of moeten die nog gevonden worden?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:42

Het zijn niet per definitie 114 lichamen, maar 114 kisten, daar kunnen meerdere lichamen of lichaamsdelen van meerdere mensen in liggen.

Vandaag komen er weer 70 kisten en ik geloof morgen ook. Maar het is ook al wel aardig duidelijk dat er nog steeds lichamen vermist zijn.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:43

PowerReiner schreef:
Er zijn nu toch 114 lichamen terug in NL? Betekent dat dat de rest later nog komt of moeten die nog gevonden worden?

114 kisten ja, het kunnen wel meerdere slachtoffers zijn dan dit aantal.

Edit: Zie dat het net gezegd was.