BigOne schreef:De spreidingswet was al in werking en toen viel het kabinet, terwijl de burgemeesters aangaven dat het eerlijker was en ook werkte. Maar nee, de boel werd door opper meester Wilders direct gestopt. Is er last door asielzoekers? Jazeker, voor een deel door jonge alleenstaande Syriërs, op de lijn ter Apel /zwolle zeer vaak door de groep veilige landers en er komt ook nog eens bij dat veel asielzoekers nergens kunnen landen. Zitten ze net een half jaar in opvang en hupsakee , naar de volgende opvang , kinderen weer weg uit hun vertrouwde klas , mensen die vrijwillig hielpen in de maatschappij, allemaal weer opnieuw beginnen.
Kleine opvang wil het coa niet want kost teveel, mag wel wanneer gemeenten dat willen maar dan moeten ze zelf de tent draaien.
Eerder konden gemeenten aangeven niet teveel alleenstaande mannen tussen de 18 en 30 te willen, ook dat is van de baan.
Ik heb ook niet zo een oplossing maar mijn persoonlijke mening;
Veilige landers direct in bewaakte uitzetcentra plaatsen zonder mogelijkheid om op pad te gaan en geen financiële hulp.
Kleine asiel locaties waar asielzoekers komen met zeer grote kans op verblijfsvergunning en daar dan ook als statushouder blijven in die gemeente.
Asielzoekers die zich crimineel gedragen, eruit. Terug naar geboorteland, ook wanneer je als statushouder flink de mist ingaat binnen 5 jaar , intrekken status en wegwezen.
Klinkt allemaal misschien heel hard en ik ben absoluut geen radicale rechtse maar er moet iets gebeuren, juist om die mensen die er wel recht op hebben te beschermen tegen radicaal rechts.
Dit.