Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 19:33

pien_2010 schreef:
Nee hoor Gidi Markuszower van de PVV komt hiermee.

Dat klopt.

Maar Martin Bosma was toen lid van het Presidium, dat moest bepalen of de klachten en beschuldigingen van medewerkers tegen Arib onderzocht moesten worden.

Ik heb het altijd vreemd gevonden, dat alleen naar Bergkamp werd gewezen.

https://decorrespondent.nl/14028/hoe-kh ... 4790b8aff8

Ik was echt een fan van Arib, maar ik denk wel dat er politieke spelletjes zijn gespeeld om ook Vera Bergkamp te beschadigen.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 20-05-25 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 19:43

Pien :
Ondertussen had zich op de rechterflank alweer een luidruchtig iemand gemeld: Thierry Baudet, nog niet eens geboren toen Wiegel de Haagse politieke arena in 1982 verliet. „Vrolijk, pienter, iemand die zichzelf conservatief durft te noemen”, oordeelde Wiegel. In een ingezonden brief in NRC liet hij weten Baudet graag eens te ontmoeten. Niet lang daarna verscheen in de pers een foto van Wiegel en Baudet in exact dezelfde setting als de beroemde foto uit 1977 van een dinerende Wiegel en Van Agt. Het was niet de opmaat voor een kabinet, maar wel werd Wiegel in 2019 op verzoek van Baudet informateur in de provincie Zuid-Holland om een bestuurscollege te vormen. Een poging die mislukte.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 19:47

Wiegel liet ook geen mogelijkheid onbenut om Rutte te bekritiseren. Ik heb dat altijd als afgunst gezien omdat hij zelf geen premier is geworden. Ik vond het een nare man.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 20:09

Shadow0 schreef:
ruitje schreef:
Shadow, ik had het over golfbewegingen in de maatschappij met 'het is wat het is' , als reactie op de lentekriebels.

De ophef over de Lentekriebels is dus niet een golfbeweging, maar echt gerichte aangejaagde ophef, deels vanuit buitenlandse organisaties die daar ook voor betalen. Ze doen dat ook in meerdere landen. Dat is geen normale verschuiving in de opvatting, dat is gerichte propaganda om vanuit het buitenland onze maatschappij instabiel te maken.

Dat is jouw mening.

Lijkt zo af en toe wel Mansplaining zoals jij mij dingen uitlegt zeg. Jouw waarheid is de waarheid en als ik het er niet mee eens bent moet ik nog maar een keer naar de uitleg luisteren :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 20:17

Ik vind de Covid periode, kijkend naar onze democratie een mega boeiende periode. Eigenlijk bestuurlijk gezien misschien wel de meest boeiende periode van de afgelopen 40 jaar.

Dan heb ik het niet over Covid ansich, maar wel de impact op vrijheden en de samenleving.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 20:35

Maar Ruitje, wat Shadow vertelt is geen mening? Dat is letterlijk wat er gebeurt?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 21:43

Citaat:
De 'onrust' komt nadrukkelijk niet zomaar bij de ouders vandaan. Er wordt wereldwijd bewust gezocht naar dit soort onderwerpen om dat te gebruiken om onvrede te creeren. Je ziet zelfs dat een deel van de 'ophef' gewoon letterlijk vertaald wordt vanuit het Engels of naar verschillende landen. Dat kun je dus ook niet stoppen als school. Transparantie is natuurlijk goed, maar het is niet zomaar voldoende om gerichte aangewakkerde campagnes te weerstaan.

Ik denk dat we dat onderschatten. Er wordt zoveel van buitenaf gestookt en ook al probeer je nog zo goed om het gesprek aan te gaan, zolang dat gestook van buitenaf ongehinderd door kan gaan blijft het lastig. De Lentekriebels is maar een voorbeeld trouwens, rond veel meer onderwerpen merk je duidelijk dat het van buitenaf wordt opgejut en groter gemaakt.

(En dat aanpakken vereist mediacodes die beter gehandhaafd worden, het opsporen en vervolgen van laster, bedreiging en criminele ophitsing via sociale media, de geldstromen beter blootleggen, en een klein beetje meer bezinning aan de kant van ieder mens als individu.)

Dit was de originele post. Er is toch helemaal geen bewijs dat die onrust niet zomaar bij de ouders vandaan komt?

Ik ben ook tegen de Lentekriebelsweek en ik ben echt geen Andrew Tate liefhebbende, Christelijke tiktokvolgende Baudet fan ofzo :')

De tendens is dan: als mensen tegen zijn moet het wel komen omdat ze niet juist geinformeerd/opgestookt worden.

Want het kan natuurlijk niet dat iemand gewoon tegen is :D

Dus gaan we het nog een keer uitleggen, want iemand moet het wel begrijpen hoor.

Er zijn gewoon ook een heleboel mensen van mening dat het in het onderwijs best een onsje minder mag betreft seksuele voorlichting.

Dat mag volgens mij ook gewoon :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 21:52

Maar dat is nooit geweest?
Waarom is dit iets van de laatste jaren?
Door SM en de invloed van conservatieve, christelijke bewegingen, denk ik.
Zoals in mijn gereformeerde gemeente, waar de kerk nog steeds veel invloed heeft.

En dan vindt men de Islam zwaar.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 22:08

Na elke feministische golf kwam toch ook een periode van antisemitisme?

Na de protesten van KOZP volgden toch helemaal groepen die zwarte Piet wilden behouden?

Ik geloof echt dat dat de golfbewegingen zijn in de maatschappij. Mensen vechten voor nieuwe vrijheden en anderen gaan zich dan juist vast houden aan oude idealen.

Dit is een boeiend artikel trouwens, over trad wives etc

https://archive.is/TfcY7

Nog even: dit is niet na de invloed van de SM hoor. De kerk gaf dan gewoon de tegenbeweging: hoezo je wil geen 11 kinderen meer, we gaan het even hebben over traditionele waardes, dat is ook een golfbeweging :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 22:25

Zolang er af en toe zaken opduiken van zwaar christelijke vaders/opa’s die hun eigen kinderen jaren hebben misbruikt lijkt mij lentekriebels bij uitstek geschikt voor de biblebelt.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 22:54

Ruitje, ik ben wel met je eens dat er golfbewegingen zijn in de geschiedenis. Van sommige dingen hoop je dat ze voor altijd verdwijnen en dan komen ze toch weer bovendrijven. In de huidige tijd met internet is het natuurlijk veel makkelijker om een boodschap breed te verspreiden, of het nou een goede of een slechte boodschap is.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 23:43

ruitje schreef:
Citaat:
De 'onrust' komt nadrukkelijk niet zomaar bij de ouders vandaan. Er wordt wereldwijd bewust gezocht naar dit soort onderwerpen om dat te gebruiken om onvrede te creeren. Je ziet zelfs dat een deel van de 'ophef' gewoon letterlijk vertaald wordt vanuit het Engels of naar verschillende landen. Dat kun je dus ook niet stoppen als school. Transparantie is natuurlijk goed, maar het is niet zomaar voldoende om gerichte aangewakkerde campagnes te weerstaan.

Ik denk dat we dat onderschatten. Er wordt zoveel van buitenaf gestookt en ook al probeer je nog zo goed om het gesprek aan te gaan, zolang dat gestook van buitenaf ongehinderd door kan gaan blijft het lastig. De Lentekriebels is maar een voorbeeld trouwens, rond veel meer onderwerpen merk je duidelijk dat het van buitenaf wordt opgejut en groter gemaakt.

(En dat aanpakken vereist mediacodes die beter gehandhaafd worden, het opsporen en vervolgen van laster, bedreiging en criminele ophitsing via sociale media, de geldstromen beter blootleggen, en een klein beetje meer bezinning aan de kant van ieder mens als individu.)

Dit was de originele post. Er is toch helemaal geen bewijs dat die onrust niet zomaar bij de ouders vandaan komt?

Ik ben ook tegen de Lentekriebelsweek en ik ben echt geen Andrew Tate liefhebbende, Christelijke tiktokvolgende Baudet fan ofzo :')

De tendens is dan: als mensen tegen zijn moet het wel komen omdat ze niet juist geinformeerd/opgestookt worden.

Want het kan natuurlijk niet dat iemand gewoon tegen is :D

Dus gaan we het nog een keer uitleggen, want iemand moet het wel begrijpen hoor.

Er zijn gewoon ook een heleboel mensen van mening dat het in het onderwijs best een onsje minder mag betreft seksuele voorlichting.

Dat mag volgens mij ook gewoon :o

Uit nieuwsgierigheid; wat zou er dan precies minder mogen? Hebben we het dan over het biologische aspect of over de lhbtiq+ aspect?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 23:45

IMANDRA schreef:
Maar Ruitje, wat Shadow vertelt is geen mening? Dat is letterlijk wat er gebeurt?

Precies. Is uitgebreid op TV uitgelegd hoe dit is komen overwaaien. Dus ook ik ben het in deze volkomen eens met Shadow.

Even terug heb ik een link geplaatst waarin staat dat dit lesmateriaal al 20!! Jaar mee les gegeven wordt en nu is het opeens smerig en teveel en er zou aan kinderen verteld worden wat pijpen is etc etc. De meest waanzinnige zaken worden ten berge gebracht. Gewoon niet waar.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 06:39

BigOne schreef:
Zolang er af en toe zaken opduiken van zwaar christelijke vaders/opa’s die hun eigen kinderen jaren hebben misbruikt lijkt mij lentekriebels bij uitstek geschikt voor de biblebelt.

Ik zeg volgens mij nergens dat het juist niet gegeven zou moeten worden in de Biblebelt en dit is een aardig vreemde post waarin je een bepaalde groep eruit haalt.

Dit is polariserend en discriminerend.

Misbruik is niet voorbehouden aan vaders of opa's van een bepaald geloof.

Tolerantie werkt 2 kanten op hoor, jeetje....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 06:44

pien_2010 schreef:
IMANDRA schreef:

Precies. Is uitgebreid op TV uitgelegd hoe dit is komen overwaaien. Dus ook ik ben het in deze volkomen eens met Shadow.

Even terug heb ik een link geplaatst waarin staat dat dit lesmateriaal al 20!! Jaar mee les gegeven wordt en nu is het opeens smerig en teveel en er zou aan kinderen verteld worden wat pijpen is etc etc. De meest waanzinnige zaken worden ten berge gebracht. Gewoon niet waar.

20 jaar geleden waren er ook mensen tegen seksuele voorlichting.

In mijn tijd werden er ook kinderen thuis gehouden in die weken.

Dan nogmaals: je mag het eens zijn met Shadow, in de zin van dat het een mening is.

En ik ga het een feit noemen als iemand mij een onderzoek laat zien dat er voor de SM niemand tegen seksuele voorlichting was en sindsdien wel :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:16

@Libra

Dat wisselt naar mijn idee. Er zijn mensen die vinden dat seksuele voorlichting helemaal niet bij scholen hoort, maar bij de ouders. Er zijn mensen die vinden dat bepaalde dingen teveel belicht worden, mensen die vinden dat hetzelfde programma wel kan maar later etc etc.

Er is niet 1 stroming daarin denk ik?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:25

Er zijn ook ouders die gewoon het onderwerp taboe verklaren en er niet over hebben. Die kinderen krijgen nu dan goddank voorlichting.

In mijn lagere schoolperiode en vlak erna had die voorlichting voor twee meisjes in ieder geval een hoop ellende bespaard. Een meisje helemaal in paniek want ze bloedde. Ze ging dood ze wist het zeker het arme kind onderging haar menstruatie in stille paniek zonder maandverband. Waste haar kleren stiekum in de douche. Ze wist niet wat het was tot ze mij zag worstelen met maandverband om dat uit mijn broekzak te krijgen op school. Toen pas besefte ze dat het niks engs was en maandverband gekocht samen met mij en mijn mama. Haar ouders zwegen het dood want het was vies :knuffel:

Tweede meisje experimenteerde al vroeg met jongens. Geen besef van voortplanting, ook deze ouders (zowel van haar als van haar vriendje) bespraken het niet en 12,5 jaar jong bleek ze zwanger waar ze pas 6 maanden later achter kwam omdat ze buikpijn begon te krijgen. Ook deze ouders ivm geloof bespraken het niet want het lag in gods handen. Arme kind is door haar ouders uitgekotst en in een pleeggezin terecht gekomen

Door dit lesprogramma is de kans op dit soort drama goddank kleiner geworden

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:27

Dank je wel voor je antwoord Ruitje. Ik vind het interessant om een andere mening, zienswijze dan die van mijzelf te horen. Zeker wanneer die op een respectvolle manier gegeven wordt.

In de lijsten van goede rechtse politicus mis ik Eric van de Burg nog van de VVD. Een bevlogen man, die het argument niet op de man spelt maar op inhoud.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:34

ruitje schreef:

Dan nogmaals: je mag het eens zijn met Shadow, in de zin van dat het een mening is.

En ik ga het een feit noemen als iemand mij een onderzoek laat zien dat er voor de SM niemand tegen seksuele voorlichting was en sindsdien wel :)

Ik heb nooit eerder gehoord, dat kinderen thuis werden gehouden.

Dus ook dat zou jij dan moeten kunnen staven met een onderzoek.

Wel weet ik dat er mensen tegen seksuele voorlichting waren, maar thuis houden? Of school lastig vallen? Maar vooral leugens daarover vertellen? Zoals kleuters leren al hoe ze moeten pijpen?

SM heeft veel invloed en zo'n Stichting als Civitas Christiana zeker op dit onderwerp.

https://nos.nl/artikel/2563945-stichtin ... tekriebels

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:51

ruitje schreef:
pien_2010 schreef:

Het ís geen mening. FvD en organisaties als Civitas Christiana verspreiden bewust misinformatie over de lespakketten. Civitas Christiana is zelfs een kort geding tegen aangespannen, wat Rutgers heeft gewonnen. Het is dus nog strafbaar ook.

Uit onderzoek blijkt steeds weer dat kinderen die goede seksuele voorlichting hebben gehad weerbaarder zijn en later met seks beginnen. En this dat and age zien ze ook nog eens vanalles op internet voorbij komen. Hoe kan je als ouder tegen iets zijn dat je kind weerbaarder op seksueel gebied maakt? En leert dingen te besepeken? Ik niet snap…

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:57

Vind ik toch de omgekeerde wereld.

De stelling is:

Citaat:
De 'onrust' komt nadrukkelijk niet zomaar bij de ouders vandaan

En dan moet ik onderzoek laten zien dat dat wel kan, dat er gewoon mensen tegen zijn? Ik stel niet. Ik laat trouwens ook prima ruimte voor een deel van de theorie, want ik geloof best dat de golfbewegingen in de maatschappij door SM versterkt worden.

Maar het is niet waar dat tegenbewegingen zonder SM niet bestaan. Als je kijkt in de hele maatschappij zie je na elke 'vrije' stroming, waarin er gevochten word voor meer rechten of vrijheid tegenbeweging ontstaan.

Ik heb meerdere jaren op een middelbare school gewerkt, dat was uiteraard een ander soort voorlichting maar wat ik daar heb meegemaakt is ook bizar.

En dat ging van Islamitische ouders, tot Christelijke, tot laag opgeleide tot hoog opgeleide. Dat was toen ook echt al aan de orde...

Ik denk, dat het een soort menselijk iets is om niet te willen zien dat er ook 'normale mensen' tegen kunnen zijn. Hoe kan je nou tegen meer rechten zijn voor bepaalde groepen mensen bijvoorbeeld?

En dat het dan een prettiger idee is om te zeggen: ze zullen wel verkeerde info hebben gekregen etc etc.

De realiteit is soms denk ik minder prettig: er zijn ook gewoon mensen met compleet andere denkbeelden.

Ik heb zelf al eens gesteld tegen de week van de Lentekriebels te zijn omdat ik vind dat de opvoeding van een kind niet bij de overheid hoort.

En dat heeft voor mij niks te maken met het niet eens zijn met wat er dan verteld word in de seksuele voorlichting.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:09

Ergens tegen zijn is wel wat anders dan bewust misinformatie verspreiden.

En dat laatste gebeurt nu, daar staat Civitas Christiana ook wel om bekend, wij hebben ook al eens flyers van ze in de brievenbus gehad. Daar stond echt een hoop onzin in.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:14

Er zal altijd onrust bij sommige ouders komen, uitzonderingen zijn er altijd. Maar nu? Deze beweging komt dus, zoals Shadow zegt, niet van de ouders af, maar van christelijke bewegingen zoals benoemd. Die dus inderdaad misinformatie te verspreiden om juist die onrust bij de ouders aan te wakkeren. Want een kleuter leren pijpen, dat wil niemand toch? Behalve dan dat er niks van waar is dat zoiets in die week aan bod zou komen….

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:34

Ik snap sowieso niet, dat ouders tegen seksuele voorlichting op school zijn.
Veel ouders kunnen, willen of durven het zelf niet.

Maar het zijn vooral de conservatieven, die tegen zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:43

Electra63 schreef:
Ik snap sowieso niet, dat ouders tegen seksuele voorlichting op school zijn.
Veel ouders kunnen, willen of durven het zelf niet.

Maar het zijn vooral de conservatieven, die tegen zijn.

Maar die zijn überhaupt tegen alles dat met zelfbeschikking te maken heeft, heb ik het idee :o.