Citaat:
De 'onrust' komt nadrukkelijk niet zomaar bij de ouders vandaan. Er wordt wereldwijd bewust gezocht naar dit soort onderwerpen om dat te gebruiken om onvrede te creeren. Je ziet zelfs dat een deel van de 'ophef' gewoon letterlijk vertaald wordt vanuit het Engels of naar verschillende landen. Dat kun je dus ook niet stoppen als school. Transparantie is natuurlijk goed, maar het is niet zomaar voldoende om gerichte aangewakkerde campagnes te weerstaan.
Ik denk dat we dat onderschatten. Er wordt zoveel van buitenaf gestookt en ook al probeer je nog zo goed om het gesprek aan te gaan, zolang dat gestook van buitenaf ongehinderd door kan gaan blijft het lastig. De Lentekriebels is maar een voorbeeld trouwens, rond veel meer onderwerpen merk je duidelijk dat het van buitenaf wordt opgejut en groter gemaakt.
(En dat aanpakken vereist mediacodes die beter gehandhaafd worden, het opsporen en vervolgen van laster, bedreiging en criminele ophitsing via sociale media, de geldstromen beter blootleggen, en een klein beetje meer bezinning aan de kant van ieder mens als individu.)
Dit was de originele post. Er is toch helemaal geen bewijs dat die onrust niet zomaar bij de ouders vandaan komt?
Ik ben ook tegen de Lentekriebelsweek en ik ben echt geen Andrew Tate liefhebbende, Christelijke tiktokvolgende Baudet fan ofzo
De tendens is dan: als mensen tegen zijn moet het wel komen omdat ze niet juist geinformeerd/opgestookt worden.
Want het kan natuurlijk niet dat iemand gewoon tegen is 
Dus gaan we het nog een keer uitleggen, want iemand moet het wel begrijpen hoor.
Er zijn gewoon ook een heleboel mensen van mening dat het in het onderwijs best een onsje minder mag betreft seksuele voorlichting.
Dat mag volgens mij ook gewoon