Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:05

En een aantal van degenen die willen dat hij blijft zitten, riepen voor de verkiezingen dat hij zo snel mogelijk weg moest :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:17

Sorry als het al genoemd is: Domper van de maand:

Adema ziet af van ingrijpende stappen diervriendelijke stallen: 'Kan geen geld regelen' - https://nos.nl/l/2510995

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:23

pien_2010 schreef:
tamary schreef:
Gezien de definitie gaat het om wie de baarmoeder in zich had waar de feutus in uitgroeide naar levensvatbare baby. En dat kan enkel een biologische vrouw zijn en dat noemen wij standaard een moeder.
Wie deels/geheel voogdij heeft over een minderjarige is een juridisch verhaal en hoewel de term moeder daar ook belangrijk is, dekt die inderdaad niet de gehele lading.

Niet mee eens. Donor kinderen hebben wel of geen vader. De donor is geen vader, ondanks dat hij de verwekker is.
Die rol komt de verzorger toe die niet de verwekker is. De donor wil dat zelfs niet dat hij vader is.
Zo ook met vrouwen die niet voor hun kind kunnen zorgen of niet willen. Zij zijn de biologische moeder . De vrouw die voor de kinderen zorgt is de moeder. Geef niet teveel waarde aan die negen maanden zwangerschap en baren.

Ben je beiden (biologische en zorgende moeder zals.ik, prima maar...). Tevaak lopen dingen anders.

Waarom kan er niet gewoon "biologische moeder" staan?
Dat is toch een term die voor iedereen duidelijk is, en die de lading dekt?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:29

pien_2010 schreef:
nps schreef:
Ik ga mee met voorgaande mensen, hij is helemaal gek als ie t niet doet. En z’n huidige baan is niet zo heel erg dankbaar.

Precies.

Sorry Janneke en Purny ik vind het zelfs bizar dat hij een van de beste baan ter wereld zou moeten laten schieten voor een demissionaire toestand.

Daarbij, ben ik altijd heel kritisch geweest op Rutte maar ik denk dat hij die Navo baan echt goed kan en gezien het feit dat het wel eens spannend kan worden in Europa zie ik graag de ontspannen rustige Rutte op die post die het met zeer veel mensen kan vinden en groot respect krijgt van grote wereld leiders.
Hij wist zelfs Trump rustiger te krijgen. Dat vind ik knap.

Ook mee eens. Nederland vergaat niet als de demissionaire premier wordt vervangen in afwachting van een nieuw kabinet. Hij is vervangbaar :D
De puin die hij achtergelaten heeft, gaat hij toch niet meer (kunnen) opruimen. Hij heeft denk ik in Europa meer goed gedaan dan in Nederland. Dus, ondanks ook mijn kritische houding tov hem; veel succes Mark, go for it!
- en ter vervanging liever geen Yesilgoz! Ik stem direct op Rutte als ik moest kiezen tussen die twee.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:46

Nikass schreef:

Adema ziet af van ingrijpende stappen diervriendelijke stallen: 'Kan geen geld regelen' - https://nos.nl/l/2510995

Ja, ik las het ook. Nederland heeft de mond vol over dierenwelzijn, maar tot daden komt het niet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 00:15

prompter schreef:
En een aantal van degenen die willen dat hij blijft zitten, riepen voor de verkiezingen dat hij zo snel mogelijk weg moest :')

Hij moet zijn straf uitzitten denk ik :')

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:09

Nikass schreef:

geld gaat in de bodemloze put wat oorlogje voeren heet, geeft meer status
ffff 150 miljoen weggeven voor de wederopbouw, ach ja, demissionair of niet het kan/mag allemaal

en van de pvda krijg je ook niets want : http://www.cultuurondervuur.nl
Timmermans blijft boeren het werk onmogelijk maken

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:20

Mce als Oekraïne nu niet volop gesteund wordt, kost het Europa en ook Nederland veel meer. Als de Navo van meet af aan toestemming had gegeven om het luchtruim te sluiten boven Oekraïne en dat mee verdedigd had was de oorlog wellicht allang voorbij.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:26

Als begin april bekend wordt dat Rutte de nieuwe NAVO-leider wordt, wil ruim de helft (54 procent) dat hij direct stopt als premier. Johan Remkes wordt in dat geval het meest acceptabel gezien als tijdelijke opvolger. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 23.000 leden van het Opiniepanel.

https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nie ... r-BB1jloEz

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:29

pien_2010 schreef:
Mce als Oekraïne nu niet volop gesteund wordt, kost het Europa en ook Nederland veel meer. Als de Navo van meet af aan toestemming had gegeven om het luchtruim te sluiten boven Oekraïne en dat mee verdedigd had was de oorlog wellicht allang voorbij.

Als, als als, dan had de wederopbouw effect gehad nu is het dweilen met de kraan open,

wellicht allang voorbij: dan was het geld voor de wederopbouw prima

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:44

Geld voor de wederopbouw? Als we Oekraïne niet steunen wordt het deel van Rusland en gaat Rusland de volgende target aanvallen.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:47

Avalanche schreef:
Geld voor de wederopbouw? Als we Oekraïne niet steunen wordt het deel van Rusland en gaat Rusland de volgende target aanvallen.

zou dat nu niet gebeuren!!!

Pas als de NAVO het luchtruim gaat sluiten zou het misschien kunnen. Mooie opdracht voor Rutte

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:06

Wat is je alternatief? Niet terugvechten? Fantastisch plan idd. What could possibly go wrong?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:11

Avalanche schreef:
Wat is je alternatief? Niet terugvechten? Fantastisch plan idd. What could possibly go wrong?

alternatief zou diplomatie kunnen zijn, staakt het vuren en dan onderhandelen. Rusland stukje Donbas en de Krim. Oekraine lid van de NAVO. Dikke vette grens ertussen. klaar....

maar goed, zo simpel zal het wel niet zijn. En tot die tijd blijven de slachtoffers vallen en het geld in de bodemloze put gestort worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:17

Een oorlog is altijd een bodemloze put waarvan in dit geval een ding zeker is, dat niet geld storten in die put de overwinning voor Rusland 100% zeker stelt.
Dan zijn pas echt de rapen gaar in Europa en wordt het een put die de eerste 100jaren niet meer gedempt kan worden.
Of zoals.mijn man zegt, begin dan maar alvast Russisch te leren (uiteraard wat overdreven, maar om de enorme inpact daarvan weer te geven).

Inderdaad Juval zo simpel is het niet. Rusland is deze oorlog begonnen en kan vandaag er nog mee stoppen.
Butsja en andere bezette en bevrijde steden hebben de Oekraïense bevolking geleerd wat hen staat te wachten als Rusland wint (moordpartijen verkrachting en weggejaagd worden uit je huis cq gemarteld en gevangen genomen. Vrouwen verkracht voor de ogen van hun kinderen!).

Tevens moet iedereen zich goed realiseren dat Poetin de schurft heeft aan democratiën. Eenmaal een democratie die verloren is gegaan daarvan wijst de geschiedenis uit hoe vreselijk lang het duurt voordat die terug is (als dit al lukt).en een Spanjaard legde mij onlangs uit dat de oudste generatie en de generatie eronder nog steeds lijden onder de gevolgen van de Franco tijd. De oudste generatie heeft zaken doorgegeven in de opvoeding die zeer belangrijk waren in de tijd van Franco zoals niemand vertrouwen, alleen in het gezin je leven lijden en nooit praten bij de kinderen ja.en amen knikken anders loopt het slecht met je af geen vragen stellen etc.
Ik wist niet wat ik hoorde dat dit nog steeds in heel veel families geldt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:21

Maar denk je niet dat de NAVO sterker is dan Rusland? Zouden ze durven aanvallen? Daar geloof ik niet zo in (wil ik niet in geloven).

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:33

juval schreef:
Avalanche schreef:

alternatief zou diplomatie kunnen zijn, staakt het vuren en dan onderhandelen. Rusland stukje Donbas en de Krim. Oekraine lid van de NAVO. Dikke vette grens ertussen. klaar....

maar goed, zo simpel zal het wel niet zijn. En tot die tijd blijven de slachtoffers vallen en het geld in de bodemloze put gestort worden.

Ik denk idd niet dat het zo simpel is.

Maar niets doen is geen optie.

juval schreef:
Maar denk je niet dat de NAVO sterker is dan Rusland? Zouden ze durven aanvallen? Daar geloof ik niet zo in (wil ik niet in geloven).

Het lijkt me wel. Anderzijds is het ook zo dat er jarenlang bezuinigd is op defensie, wat ik erg zorgelijk vind.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:34

Het zou dan, hoe dan ook, geen traditionele oorlog worden denk ik.
Het wordt er of eentje waarbij kernwapens strategisch worden ingezet (denk Hiroshima) of, wat mij zelf waarschijnlijker lijkt, een sabotage-oorlog. Waarbij landen en regio's volledig lamgelegd worden door het stilleggen van (digitale) infrastructuur.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:38

misschien wel sterker maar rusland heeft alleen winnen voor ogen en dan is alles geoorloofd

en hij vecht niet alleen, infiltranten en spionnen zijn al veel langer op pad, hij heeft het goed voorbereid, wat mensen voor geld doen weten we allemaal.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5558801 ... sche-agent

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:47

mce schreef:
misschien wel sterker maar rusland heeft alleen winnen voor ogen en dan is alles geoorloofd

en hij vecht niet alleen, infiltranten en spionnen zijn al veel langer op pad, hij heeft het goed voorbereid, wat mensen voor geld doen weten we allemaal.

En dus? Wat is je punt?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:50

Avalanche schreef:
mce schreef:

En dus? Wat is je punt?

dat hij goed geinformeerd is/blijft

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:00

Ja, en waarom?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:15

Avalanche schreef:
Ja, en waarom?

tja, en waarom, ik kan niet in de toekomst kijken
Laatst bijgewerkt door mce op 05-03-24 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:24

Draai er niet zo omheen en zeg gewoon wat jouw alternatief is. Jemig, wat een gezeik.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:31

Avalanche schreef:
Draai er niet zo omheen en zeg gewoon wat jouw alternatief is. Jemig, wat een gezeik.

:D :D Dat noem ik kort maar krachtig, maar kan ietsie pietsie vriendelijker :o