Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:05

Omdat ze die functie niet meer uitvoeren.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:07

Ze is 67, dus letterlijk oud :')

Vond dit op Wikipedia

Citaat:
Lagas groeide op in Zwolle. Op haar achttiende gingze werken in het poliklinisch laboratorium van het Sophia ziekenhuis. Ze werkte daar uiteindelijk elf jaar lang en eindigt als hoofd van dat laboratorium. Daarna stapt ze over naar het onderwijs. 25 jaar lang werkte ze bij het Deltion College waar ze les gaf in Duits, Maatschappijleer en Beveiliging. Ze kwamook in het management van de opleiding Internationale Handel. Vanaf 2014 heeft ze een eigen bedrijf, waarmee ze zich verhuurt als procesbegeleider en conflictbemiddelaar.[2]

Vaaf 1990 was Lagas gemeenteraadslid namens de VVD in Nieuwleusen, maar moest de gemeenteraad in 1995 verlaten vanwege verhuizing. In 1998 werd ze gemeenteraadslid in de gemeente Ommen.[3] Van 2006 tot 2014 was ze wethouder in die gemeente, waar ze zich primair bezighield met ruimtelijke ordening. In 2011 overleefde ze net aan een motie van wantrouwen van de gemeenteraad, omdat de gemeente gefaald had in toezicht op een gemeentelijk bouwplan wat resulteerde in een verlies van 28,5 miljoen euro. Na de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 was ze wederom gemeenteraadslid, tot ze in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 gevraagd werd voor waarnemend wethouderschap van uiteindelijk tien maanden. Ze verliet uiteindelijk de gemeentelijke politiek in 2020 toen ze toetrad tot de raad van toezicht van de stichting Openbaar Onderwijs Zwolle & Regio, wat ze onverenigbaar vond met het lidmaatschap van de gemeenteraad.[3]

Al tijdens haar tijd in de gemeentepolitiek begon ze teleurgesteld te raken in de VVD. De partij focuste zich volgens haar teveel op grote steden, en te weinig op de boeren. De stikstofcrisis was uiteindelijk doorslaggevend voor haar om in 2021 de partij te verlaten.[2] Ze sloot zich vervolgens aan bij de BoerBurgerBeweging. Ze is voor die partij voorgedragen als lijsttrekker voor de Eerste Kamerverkiezingen 2023. Ook staat ze vijfde op de kandidatenlijst voor de Provinciale Statenverkiezingen 2023 in Overijssel.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:15

Oh wacht, dit is maar 1 persoon? Ik dacht dat je een heel rijtje personen opnoemde _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:21

..wacht.. nu ben ik ook in de war... :') (maar goed, dat verbaast niemand :+ )

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:22

Loretta schreef:
Ik heb het in mijn bericht duidelijk over extensieve veehouderij. En het gaat mij erom dat de PVDD daar ook tegen is.

Dan waarom zou je een alternatief nodig hebben voor natuurlijke en dierlijke biologische mest afkomstig van EXTENSIEVE veehouderij.

Oh, excuus, in mijn hoofd heb ik inderdaad intensief gelezen.

Verder heeft een discussie met jou geen zin, ik kan me herinneren dat jij ook erg Thierry-fan was en dat we die discussie al honderd keer gevoerd hebben. Wel benieuwd wat er met je liefde voor FvD gebeurd is en of je vindt dat je verwachtingen voor die partij - waar je toen zó zeker over was, dat waren echt geen populistische praatjes!- zijn uitgekomen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:27

prompter schreef:
Oh wacht, dit is maar 1 persoon? Ik dacht dat je een heel rijtje personen opnoemde _O-

Nee hoor, het was een heel rijtje personen. En dit is er 1 van :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:45

Wow iemand met 67jaar letterlijk oud noemen :(:)

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:52

Nou zeg. De wereld wordt anders wel geregeerd door nog veel oudere mannen, Biden, Xi, Poetin..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:14

misterA schreef:
Janneke2 schreef:
Ik wil graag geloven dat de BBB al lang bezig is met sollicitaties en dat er veel mensen uit de praktijk in de Provinciale Staten komen.

Maar ik vraag me af - de toekomst zal het leren - hoe goed deze mensen uit de praktijk de 'vertaalslag' naar de politiek gaan maken.
('De politiek' is ook een vak, en dat moet je leren. In de 'gevestigde partijen' hebben mensen jarenlang geoefend binnen de partij, en op 'lagere' functies - nu komen er een hoop nieuwelingen in de Provinciale Staten.)

Daar heb je helemaal gelijk in. Echter, zitten we nu op ' echte" politici te wachten? Daardoor is deze situatie ook ontstaan. Elkaar negeren en vooral niet willen luisteren.
[/quote]
... hmm, dat is wel een pessimistische opvatting van het vak. (Ik bedoelde het neutraal.)
Citaat:
Ontluisterend, met name het CDA, hoe die partij is weggezet. Ze hopen dat ze zijn teruggefloten. Ik denk dat de kiezers ze de rug hebben toegekeerd. De geschiedenis leert dat kiezers die een confessionele partij de rug toekeren, nog niet zo 123 weer terugkomen.

Tja, ik zit 's zondags in de kerk, maar ik heb een hartgrondige hekel aan het cda.
Met de c van conservatief.
Een bestuurspartij met een enorme hoeveelheid arrogantie' het land moet geregeerd en het is volstrekt natuurlijk dat wij dat doen'.
En een ideale kruiwagen voor hen die carrière willen maken.
Ik ben blij dat het cda geen machtsfactor van belang meer is (of nu ja, dat dat vanzelfsprekende er duidelijk af aan het gaan is).
Citaat:
Ook D66 is gehalveerd sinds de T.K verkiezingen. Jammer, ik had op nog veel meer gehoopt. En dan bedoel ik verlies.

Als er één partij een geschiedenis van 'op en neer' heeft, zijn het de democraten.
Citaat:
Wat BBB betreft, als ze geen machtspartij worden en constructief willen samenwerken dan hebben ze zeker toekomst. De intentie is er.
[/quote]
We gaan het zien!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 16-03-23 19:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:31

BaileyMix schreef:
Loretta schreef:
Ik heb het in mijn bericht duidelijk over extensieve veehouderij. En het gaat mij erom dat de PVDD daar ook tegen is.

Dan waarom zou je een alternatief nodig hebben voor natuurlijke en dierlijke biologische mest afkomstig van EXTENSIEVE veehouderij.

Oh, excuus, in mijn hoofd heb ik inderdaad intensief gelezen.

Verder heeft een discussie met jou geen zin, ik kan me herinneren dat jij ook erg Thierry-fan was en dat we die discussie al honderd keer gevoerd hebben. Wel benieuwd wat er met je liefde voor FvD gebeurd is en of je vindt dat je verwachtingen voor die partij - waar je toen zó zeker over was, dat waren echt geen populistische praatjes!- zijn uitgekomen.

Ik Thierry fan?
Volgens mij heb je iemand anders voor je.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:38

Ze is denk ik in de war met wappie bokker loriene. _O-

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:39

Er is een Loretta, een Loriene en nog een naam die erop lijkt. Dus ze kan idd in de war zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:42

Ik ben echt geen FVD stemmer. Wat een joke.

Heb zelfs geen BBB gestemd. Het was SP. Vanwege de sociaal economische standpunten. Ben ik het dan op alle punten met de SP eens. Nee zeker niet. Maar wel met een aanzienlijk aantal.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:57

Tiepfoudt schreef:
Kinke schreef:
Tiepfoudt...denk dat jij OleJon verkeerd begrijpt :D

Oh crap, mijn excuses OleJon :o

No problem :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:01

Dat een deel van de BBB kandidaten bij andere partijen wegkomen zegt niet zoveel. De LPF had ook heel veel kandidaten van andere partijen, de FvD had ook heel veel kandidaten van andere partijen. Er is natuurlijk wel een reden waarom ze bij die partij weggaan en daar is meestal toch wrijving aan vooraf gegaan. En dat geeft juist weer het risico op wrijving binnen de BBB.

En politiek is gewoon een vak. Als je denkt met frisse nieuwkomers het een stuk beter te gaan doen dan die "plucheplakkers", dan ga je echt van een koude kermis thuiskomen. Want in politiek gaat het om dingen gedaan te krijgen en dat betekent dat je moet wheelen en dealen, dat compromissen moet kunnen sluiten, dat je soms met iemand in een achterkamertje moet gaan zitten. Maar dat betekent ook dat je weet wanneer je bijvoorbeeld naar de pers moet gaan of wanneer juist niet. Dat is vaak heel goed te zien bij vakministers, die gekozen zijn vanwege hun vakinhoudelijke kennis en niet vanwege hun politieke kunnen. Ondanks dat die heel goed weten wat er moet gebeuren en hoe het moet gebeuren, krijgen ze vaak weinig voor elkaar. Domweg omdat ze de politieke kunde missen om de juiste mensen mee te krijgen.
Dat kan dan wel weggezet worden als oude en onbetrouwbare politiek van plucheplakkers. Maar dat is de kern van het politieke handwerk en daarmee krijg je dingen gedaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:02

Loretta schreef:
Ik Thierry fan?

Zo.. nou ja, je gaat er heel schappelijk mee om, met iemand die zo’n stellige bewering doet ..

En Echwel, met 67 heb je pensioen leeftijd.. wat wil je zo iemand noemen? Middelbaar? Sinds wanneer is “oud” erg?
Maar wellicht was t een grapje? :)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:04

MarlindeRooz schreef:

Toevallig dat ik dit lees.
Slaat ook weer nergens op :r

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:06

loriene schreef:
MarlindeRooz schreef:

Je noemt jezelf nota bene wappie? _O-

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:07

mysa schreef:
Nou zeg. De wereld wordt anders wel geregeerd door nog veel oudere mannen, Biden, Xi, Poetin..

Er stond een lachende smiley achter en het was een doorpakker op 'oud wethouder'

Sorry als ik met mijn grapje op jullie ( waarschijnlijk iets oudere? ) tenen trap, mijn humor is waarschijnlijk niet die van jullie :o

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:10

loriene schreef:
MarlindeRooz schreef:

Je noemt jezelf nota bene wappie? _O-[/quote]

Ennn?
Hoeft iemand anders dat nog niet te doen?
En daar komt bij dat ik het gewoon een belediging vindt!!
Op de manier hoe het neer is gezet met zo`n _O- erbij!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:11

Wacht maar tot je zelf zo oud bent Ruitje }> .
Ik ben nog geen 67, maar ik ben niet van plan om tot die leeftijd door te werken, laat staan de politiek in te gaan :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:17

Cer schreef:
Loretta schreef:
Ik Thierry fan?

Zo.. nou ja, je gaat er heel schappelijk mee om, met iemand die zo’n stellige bewering doet ..

En Echwel, met 67 heb je pensioen leeftijd.. wat wil je zo iemand noemen? Middelbaar? Sinds wanneer is “oud” erg?
Maar wellicht was t een grapje? :)

Nou ik ben gewoon verbaast. Maar ik geloof echt dat ze mij met een ander persoon verwart.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:19

Dat maakt t echt niet oké ..
maar het is blijkbaar heel normaal om mensen te beledigen.. en zolang je niet als (extreem) rechts te boek staat kan er heel veel blijkbaar?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:20

prompter schreef:
Ik ben nog geen 67, maar ik ben niet van plan om tot die leeftijd door te werken, laat staan de politiek in te gaan :D

Nou, dat je op je 67e nog even denkt: laat ik de 1e kamer in gaan :+

Mij niet bellen...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:40

ruitje schreef:
prompter schreef:

Nou, dat je op je 67e nog even denkt: laat ik de 1e kamer in gaan :+

Mij niet bellen...

Dat is nog jong in vergelijking met Biden. (moet er niet aan denken!)