Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Lagas groeide op in Zwolle. Op haar achttiende gingze werken in het poliklinisch laboratorium van het Sophia ziekenhuis. Ze werkte daar uiteindelijk elf jaar lang en eindigt als hoofd van dat laboratorium. Daarna stapt ze over naar het onderwijs. 25 jaar lang werkte ze bij het Deltion College waar ze les gaf in Duits, Maatschappijleer en Beveiliging. Ze kwamook in het management van de opleiding Internationale Handel. Vanaf 2014 heeft ze een eigen bedrijf, waarmee ze zich verhuurt als procesbegeleider en conflictbemiddelaar.[2]
Vaaf 1990 was Lagas gemeenteraadslid namens de VVD in Nieuwleusen, maar moest de gemeenteraad in 1995 verlaten vanwege verhuizing. In 1998 werd ze gemeenteraadslid in de gemeente Ommen.[3] Van 2006 tot 2014 was ze wethouder in die gemeente, waar ze zich primair bezighield met ruimtelijke ordening. In 2011 overleefde ze net aan een motie van wantrouwen van de gemeenteraad, omdat de gemeente gefaald had in toezicht op een gemeentelijk bouwplan wat resulteerde in een verlies van 28,5 miljoen euro. Na de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 was ze wederom gemeenteraadslid, tot ze in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 gevraagd werd voor waarnemend wethouderschap van uiteindelijk tien maanden. Ze verliet uiteindelijk de gemeentelijke politiek in 2020 toen ze toetrad tot de raad van toezicht van de stichting Openbaar Onderwijs Zwolle & Regio, wat ze onverenigbaar vond met het lidmaatschap van de gemeenteraad.[3]
Al tijdens haar tijd in de gemeentepolitiek begon ze teleurgesteld te raken in de VVD. De partij focuste zich volgens haar teveel op grote steden, en te weinig op de boeren. De stikstofcrisis was uiteindelijk doorslaggevend voor haar om in 2021 de partij te verlaten.[2] Ze sloot zich vervolgens aan bij de BoerBurgerBeweging. Ze is voor die partij voorgedragen als lijsttrekker voor de Eerste Kamerverkiezingen 2023. Ook staat ze vijfde op de kandidatenlijst voor de Provinciale Statenverkiezingen 2023 in Overijssel.
Loretta schreef:Ik heb het in mijn bericht duidelijk over extensieve veehouderij. En het gaat mij erom dat de PVDD daar ook tegen is.
Dan waarom zou je een alternatief nodig hebben voor natuurlijke en dierlijke biologische mest afkomstig van EXTENSIEVE veehouderij.
misterA schreef:[/quote]Janneke2 schreef:Ik wil graag geloven dat de BBB al lang bezig is met sollicitaties en dat er veel mensen uit de praktijk in de Provinciale Staten komen.
Maar ik vraag me af - de toekomst zal het leren - hoe goed deze mensen uit de praktijk de 'vertaalslag' naar de politiek gaan maken.
('De politiek' is ook een vak, en dat moet je leren. In de 'gevestigde partijen' hebben mensen jarenlang geoefend binnen de partij, en op 'lagere' functies - nu komen er een hoop nieuwelingen in de Provinciale Staten.)
Daar heb je helemaal gelijk in. Echter, zitten we nu op ' echte" politici te wachten? Daardoor is deze situatie ook ontstaan. Elkaar negeren en vooral niet willen luisteren.
Citaat:Ontluisterend, met name het CDA, hoe die partij is weggezet. Ze hopen dat ze zijn teruggefloten. Ik denk dat de kiezers ze de rug hebben toegekeerd. De geschiedenis leert dat kiezers die een confessionele partij de rug toekeren, nog niet zo 123 weer terugkomen.
Citaat:Ook D66 is gehalveerd sinds de T.K verkiezingen. Jammer, ik had op nog veel meer gehoopt. En dan bedoel ik verlies.
[/quote]Citaat:Wat BBB betreft, als ze geen machtspartij worden en constructief willen samenwerken dan hebben ze zeker toekomst. De intentie is er.
BaileyMix schreef:Loretta schreef:Ik heb het in mijn bericht duidelijk over extensieve veehouderij. En het gaat mij erom dat de PVDD daar ook tegen is.
Dan waarom zou je een alternatief nodig hebben voor natuurlijke en dierlijke biologische mest afkomstig van EXTENSIEVE veehouderij.
Oh, excuus, in mijn hoofd heb ik inderdaad intensief gelezen.
Verder heeft een discussie met jou geen zin, ik kan me herinneren dat jij ook erg Thierry-fan was en dat we die discussie al honderd keer gevoerd hebben. Wel benieuwd wat er met je liefde voor FvD gebeurd is en of je vindt dat je verwachtingen voor die partij - waar je toen zó zeker over was, dat waren echt geen populistische praatjes!- zijn uitgekomen.
Loretta schreef:Ik Thierry fan?
Volgens mij heb je iemand anders voor je.
mysa schreef:Nou zeg. De wereld wordt anders wel geregeerd door nog veel oudere mannen, Biden, Xi, Poetin..
loriene schreef:MarlindeRooz schreef:Ze is denk ik in de war met wappie bokker loriene.
Toevallig dat ik dit lees.
Slaat ook weer nergens op
Cer schreef:Loretta schreef:Ik Thierry fan?
Volgens mij heb je iemand anders voor je.
Zo.. nou ja, je gaat er heel schappelijk mee om, met iemand die zo’n stellige bewering doet ..
En Echwel, met 67 heb je pensioen leeftijd.. wat wil je zo iemand noemen? Middelbaar? Sinds wanneer is “oud” erg?
Maar wellicht was t een grapje?
ruitje schreef:prompter schreef:Wacht maar tot je zelf zo oud bent Ruitje.
Ik ben nog geen 67, maar ik ben niet van plan om tot die leeftijd door te werken, laat staan de politiek in te gaan
Nou, dat je op je 67e nog even denkt: laat ik de 1e kamer in gaan
Mij niet bellen...