Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:23

Ailill schreef:
En toch is ook dit democratie en vrijheid van meningsuiting. Best heel erg bizar.

Ik zie populistische minister president toch niet zijn troepen aanmoedigen per helicopter . Dat zie ik in nl niet zo gauw gebeuren en daar ging het citaat over.

Ailill

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:26

Eens, maar dan kijk je op individueel niveau. Wat in dit geval inderdaad gevaarlijk en niet juist is. Maar toch, uiteindelijk zou iedereen het recht moeten hebben om zichzelf uit te spreken. Alleen de gevolgen kunnen, wederom in dit geval, behoorlijk groots uitpakken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:51

Volgens mij hoort een president of minister president boven alle partijen te staan.
Of anders gezegd, Mark Rutte en ik zijn het over een aantal zaken grondig oneens, maar ik heb wel respect voor hem als het gaat om "mijn" minister president.
Ik vind dat Trump al veel zaken heeft gedaan dat president onwaardig is, en dit is er weer eentje van.
Dus of ik begrip je niet Ailill dat wellicht komt omdat we langs elkaar heen praten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:54

Uitspreken best. Maar een staatsman moet zich als staatsman gedragen en besturen. En niet zich niet als een straatvechter tussen, in dit geval boven, het gepeupel begeven. Dit woord vind ik wel kunnen in deze context want het ging dus niet bepaald om een vreedzame demonstratie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:09

pien_2010 schreef:
Volgens mij hoort een president of minister president boven alle partijen te staan.
Of anders gezegd, Mark Rutte en ik zijn het over een aantal zaken grondig oneens, maar ik heb wel respect voor hem als het gaat om "mijn" minister president.
Ik vind dat Trump al veel zaken heeft gedaan dat president onwaardig is, en dit is er weer eentje van.
Dus of ik begrip je niet Ailill dat wellicht komt omdat we langs elkaar heen praten.
Ik denk dat we elkaar niet begrijpen, want ik ben het inhoudelijk geheel met jou eens. Ik heb het echter over burgers, ook daar in de US. De laatste tijd komen er meerdere topics hier o.a. op Bokt voorbij waarin dit onderwerp ook wordt besproken. Het zet mij aan het denken, waar leg je de grens tussen vrijheid van meningsuiting en dit letterlijk monddood maken. Ik vind het een lastig onderwerp, ook binnen de context van dit topic.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:24

De VS heeft een heel vergaande vrijheid van meningsuiting. Je mag daar bijvoorbeeld met swastika -vlaggen zwaaiend en de hitlergroet brengend, de holocaust ontkennen en dat noemen ze vrijheid van meningsuiting. Dan is een demonstratie voor Trump maar peanuts.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:46

Ailill schreef:
pien_2010 schreef:
Ik denk dat we elkaar niet begrijpen, want ik ben het inhoudelijk geheel met jou eens. Ik heb het echter over burgers, ook daar in de US. De laatste tijd komen er meerdere topics hier o.a. op Bokt voorbij waarin dit onderwerp ook wordt besproken. Het zet mij aan het denken, waar leg je de grens tussen vrijheid van meningsuiting en dit letterlijk monddood maken. Ik vind het een lastig onderwerp, ook binnen de context van dit topic.

Ja dat dacht ik al Aillill. Tuurlijk mogen mensen de straat op gaan voor hun idealen of ze nu communistisch, populistisch en alles er tussen in is zolang het niet in strijd is met de grondwet waar ze voor strijden. Dus inderdaad eens. Ik vond het al raar vandaar mijn opmerking.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:58

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:00

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:22

Ja op nos staat het ook. Geweldig! Schijnt wel dat de Republikeinen alsnog weer naar de rechter willen stappen, uiteraard :') . Maar dat het nu formeel is, is echt geweldig!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:50

Praktisch gezien is het allang duidelijk dat Biden gewonnen heeft. Theoretisch gezien zou Trump zijn verlies nog kunnen voorkomen. Maar dat is ongeveer net zo waarschijnlijk als de theoretische kans dat ik niet doodga en eeuwig door blijf leven. Maar zolang Trump een kans ziet blijft hij doorgaan met proberen de winst om te keren.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:36

Ik denk eerder dat Trump probeert om een zo groot mogelijke chaos achter te laten, zodat hij vanaf zijn - hopelijk de dag na zijn presidentschap geblokkeerde/verwijderde - Twitteraccount kan schieten op hoe slecht de Biden Administration het wel niet doet, om vervolgens aan te kondigen dat hij op 2024 opnieuw een gooi gaat doen naar het presidentschap. Ik denk alleen dat verschillende staten staan te popelen om hem achter de tralies te krijgen voor die tijd.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:14

En binnen 24 uur nogmaals 2 mensen een dodelijke injectie, wat een gedrocht is het toch.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:56

Ik betwijfel of hij dit baantje over 4 jaar nog wel een keer wil, en of de GOP hem wel wil steunen daarin als ze even op adem zijn gekomen van dit hele gebeuren.

Ik acht de kans wel heel groot dat Trump zijn best zal doen om op welke manier dan ook zijn MAGA crowd aan zich te blijven binnen omdat hij die aandacht natuurlijk ge-wel-dig vindt...hij laat zich graag verheerlijken...en als het geld daardoor ook blijft binnenstromen dan wil hij daar sowieso elke druppel uitknijpen....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:11

Denk dat het hem voornamelijk om het geld gaat, zorgen dat hij zijn pensioen en dure levensstijl kan blijven volhouden.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:15

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:42

Ailill schreef:
En binnen 24 uur nogmaals 2 mensen een dodelijke injectie, wat een gedrocht is het toch.

Dit is echt om te kotsen en alles wat hij ooit wel goed heeft gedaan is voor mij hiermee ook over→ hij is gewoon een door en door slecht mens. Mag ik even een emmer om over te geven :r .

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:28

heidy_wilco schreef:

Dat is inderdaad goed nieuws. Hopelijk zet dit de toon voor de komende jaren wat betreft het milieubeleid van de VS.

Ik denk niet dat Trump alleen maar op geld uit is om zijn levensstijl vol te houden. Hij is geobsedeerd door winnen en hij zal er alles aan willen doen om de nederlaag die hij nu geleden heeft (daar ontkomt hij ondanks alle rechtszaken en alle republikeinse gesputter over gestolen verkiezingen niet aan) in 2024 teniet te doen door dan alsnog de verkiezingen te winnen. Let maar op, daar gaat hij nu al zijn energie in steken. Dat hij er op het laatste moment nog wat executies doorheen duwt, is gewoon spierballenvertoon en een signaal naar zijn fanatieke achterban: law & order tot het bittere eind. Inderdaad walgelijk, maar niet ongekend in de VS.
Wat Trump zichtbaar heeft gemaakt en eigenhandig heeft versterkt, is dat de Republikeinse partij totalitaire trekken heeft en dat een aanzienlijk deel van die partij en haar achterban in feite streeft naar een diep-conservatief totalitair regime. In veel analyses over de gebeurtenissen van de afgelopen weken wordt dat aangehaald. Trump is in dat opzicht slechts een symptoom. De Republikeinen kennen een behoorlijke traditie van antidemocratische tendensen. Ik bekeek laatst weer eens een toespraak van Sarah Palin, de ongekroonde koningin van de Tea Party beweging, en die was beslist niet minder agressief en antidemocratisch dan Trump.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:49

Dan heb je de kleine lettertjes onder de inzamelingsacties gemist. 20 % was voor de rechtszaken en 80 % naar een niet nader gedefinieerd iets.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 16:16

Ik betwijfel ook of Trump werkelijk voor het presidentschap gaat in 2024. Hij is dan 78, heeft serieus overgewicht, geen bijzonder goede levensstijl, een hoop lopende rechtszaken op staatsniveau en ik betwijfel of hij het risico wil lopen om weer te verliezen, want uiteindelijk is hij straks wel vier jaar uit het middelpunt van de aandacht weg, waar je als president middenin staat.

Wat ik wel denk is dat hij dat als dreiging boven de markt laat hangen. En dat hij op die manier de GOP blijft beïnvloeden en zo bepaald wie er kandidaat wordt. Dus de werkelijke macht achter de schermen. Daar hoeft hij ook geen vier jaar op te wachten.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:50

Maar sinds wanneer heeft Trump een realistische kijk op zijn eigen capaciteiten, kansen en mogelijkheden, Karl?

Een nieuwe tegenvaller voor Trump:
Mitch McConnell: Top Trump ally breaks silence to congratulate Biden - BBC News
https://www.bbc.com/news/election-us-2020-55323407

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:54

Netjes gedaan van McConnell, want hij kwam oprecht over.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:14

Blue_Eyes schreef:
Netjes gedaan van McConnell, want hij kwam oprecht over.

Those acting lessons really paid off Mitch!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:23

McConnell heeft nogal wat te winnen met redelijk lijken, want de run-offs in Georgia beginnen ongeveer. En die zijn best belangrijk voor zijn positie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:26

Karl66 schreef:
Ik betwijfel ook of Trump werkelijk voor het presidentschap gaat in 2024. Hij is dan 78, heeft serieus overgewicht, geen bijzonder goede levensstijl, een hoop lopende rechtszaken op staatsniveau en ik betwijfel of hij het risico wil lopen om weer te verliezen, want uiteindelijk is hij straks wel vier jaar uit het middelpunt van de aandacht weg, waar je als president middenin staat.

Wat ik wel denk is dat hij dat als dreiging boven de markt laat hangen. En dat hij op die manier de GOP blijft beïnvloeden en zo bepaald wie er kandidaat wordt. Dus de werkelijke macht achter de schermen. Daar hoeft hij ook geen vier jaar op te wachten.

Maar dan kan ie niet in stadions zijn fans toe gaan spreken. "Macht op de achtergrond" klinkt niet als iets wat hij leuk vindt.