Laux schreef:Die honden inderdaad, natuurlijk is het erg zonde en verdrietig als je dier in het vliegtuig zat.
Maar dit kan toch echt niet opwegen tegen al die mensenlevens, wees blij dat het 'maar' een hond is.
Zag ook verhalen en gedichten langskomen en dat die mensen ook zo'n waardig afscheid willen voor hun hond als voor de menselijke slachtoffers.
Vind dat toch wel van een heel ander kaliber en dat kun je absoluut niet met elkaar vergelijken.
Als mijn dier erin zou zitten en ik zou horen van de ramp, zou ik eerst denken aan al die onschuldige mensen en nabestaanden en dat echt verschrikkelijk vinden.
Maar uitgebreid rouwen om een hond? Nee, het zal misschien aan mij liggen, maar dat 'snap' ik niet echt.
Jij niet, maar een ander wel. Waarom zou jij mogen bepalen hoeveel leed een ander heeft om een hond? Dat snap ik dan weer niet. Waarom moet het vergeleken worden? Waarom kan ieder niet gewoon op zich zelf staand zijn verdriet hebben, zonder waarde oordeel over hoe erg dat verdriet wel of niet is?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 25-07-14 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt