Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:07

gohya schreef:
Nou ik weet wel zeker dat ze het leger mee sturen.En terecht! anders zijn die onderzoekers en Marechaussee toch niet veilig daar?

Lijkt mij ook.... Zou toch vreselijk zijn als er straks ook nog een vliegtuig met neergeschoten onderzoekers terug mag keren :n

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:08

Shiloh schreef:
quartel schreef:
Tuurlijk wil je je dier niet zo verliezen, liever nog overleeft jouw dier jou.
Maar laten we eerlijk zijn.......die honden wegen toch echt niet op tegen het verlies van drie kinderen hoor.
Als mijn hond daarbij was geweest had ik alleen maar kunnen denken......god zij dank is mijn gezin nog compleet.

Maar verdriet is voor iedereen anders en liefde is voor iedereen anders. Ik geloof oprecht dat iemand net zo veel kan houden van een mens als voor een dier. Waarom zou het ene verdriet erger moeten zijn dan het andere verdriet. Waarom moet het ene verdriet wel of niet opwegen tegen het andere verdriet.. Er is verdriet en dat is erg genoeg. Iedereen mag rouwen... op zijn manier...

Dat is ook wel zo......maar zoals ik het hier de afgelopen pagina`s lees......
Het gaat over een hond....en over nog een andere hond........tussendoor zie ik een verslag voorbij komen hier over ouders van 3 kinderen die ze verloren hebben en dan gaat het weer over een hond.
Dan denk ik....hallo....lekker belangrijk die hond. Weet je.....het zal het verschil in verwerken zijn. Of je je kinderen verlies of je hond.....zit toch echt wel een wereld van verschil in hoor. Over de hond praat iedereen dan meelevend door terwijl de kinderen gewoon een beetje genegeerd worden.....dat begrijp ik niet helemaal.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:09

Van die stabij is er bekend dat ze "alleen" was op weg naar het gezin waar ze van was, maar hoe zit dat met die herder? Zaten die baasjes niet ook in het vliegtui?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:09

D_Travis schreef:
Van die stabij is er bekend dat ze "alleen" was op weg naar het gezin waar ze van was, maar hoe zit dat met die herder? Zaten die baasjes niet ook in het vliegtui?

Nee die herder ging op weg naar zijn baasje,ik dacht in Manilla.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:10

Komt omdat de hond redelijk nieuw nieuws was, de kinderen waren een paar pagina's terug ook al besproken.

En ik denk heel eerlijk ook omdat het praten over een overleden hond wellicht minder beladen en makkelijker is, dan praten over drie overleden kinderen. Dat is toch moeilijker om daar iets over te zeggen. Maar daarmee is het verdriet van die mensen en hun vragen over waar hun hond is en of die ook naar Nederland komt niet onterecht is, of respectloos zou zijn voor de anderen nabestaanden.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 25-07-14 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:10

Yvank_ schreef:
gohya schreef:
Nou ik weet wel zeker dat ze het leger mee sturen.En terecht! anders zijn die onderzoekers en Marechaussee toch niet veilig daar?

Lijkt mij ook.... Zou toch vreselijk zijn als er straks ook nog een vliegtuig met neergeschoten onderzoekers terug mag keren :n

Je loopt meer risico door een leger te sturen want dat roept agressie op bij de daar aanwezige groeperingen, daarom is de voorbereiding en het overleg hiervan ook nog steeds in volle gang. Het lijkt nu wel meer geaccepteerd te worden dat er bewapende mensen mee gaan, dus die zullen gaan volgen.. maar nog steeds eerst de ongewapende marechaussee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:11

gohya schreef:

Australië stuurt dan ook troepen. Niet dat ik zeg dat ik alles weet, maar ik vind de televaag gewoon niet een betrouwbare bron om daar even op af te gaan :+ En na wat verder zoeken is het verder nergens bekend; ja; Australië stuurt een bewapend korps erop af. Maar verder..

Het zou kunnen hoor, maar ik geef alleen aan dat je niet alles moet geloven wat in de kranten staat; tis en blijft ook een beetje sensatie bij sommige kranten ipv eerst even feiten nakijken. Het risico op nog meer doden/gewonden loop je altijd, ook mét een gewapend leger erbij, sterker nog, ik denk dat iemand die gewapend enal aankomt meer risico loopt dan iemand die aan komt met de mededeling; ik ben hier niet om te vechten, ik ben hier om te helpen de resten naar huis te brengen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-14 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:11

Zodra officieel bekend gemaakt is dat er militairen (anders dan de marechaussee) meegaan is het pas een feit. Er is door Rutte al uitgelegd dat als dat zo is ze het officieel bekend maken.
De televaag roept wel vaker een hoop ;)
Ik heb er iig nog niks over gehoord.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:12

quartel schreef:
Shiloh schreef:
[quote="quartel">>>
Tuurlijk wil je je dier niet zo verliezen, liever nog overleeft jouw dier jou.
Maar laten we eerlijk zijn.......die honden wegen toch echt niet op tegen het verlies van drie kinderen hoor.
Als mijn hond daarbij was geweest had ik alleen maar kunnen denken......god zij dank is mijn gezin nog compleet.
[/quote>>>>

Maar verdriet is voor iedereen anders en liefde is voor iedereen anders. Ik geloof oprecht dat iemand net zo veel kan houden van een mens als voor een dier. Waarom zou het ene verdriet erger moeten zijn dan het andere verdriet. Waarom moet het ene verdriet wel of niet opwegen tegen het andere verdriet.. Er is verdriet en dat is erg genoeg. Iedereen mag rouwen... op zijn manier...

Dat is ook wel zo......maar zoals ik het hier de afgelopen pagina`s lees......
Het gaat over een hond....en over nog een andere hond........tussendoor zie ik een verslag voorbij komen hier over ouders van 3 kinderen die ze verloren hebben en dan gaat het weer over een hond.
Dan denk ik....hallo....lekker belangrijk die hond. Weet je.....het zal het verschil in verwerken zijn. Of je je kinderen verlies of je hond.....zit toch echt wel een wereld van verschil in hoor. Over de hond praat iedereen dan meelevend door terwijl de kinderen gewoon een beetje genegeerd worden.....dat begrijp ik niet helemaal.

Ja en sommige mensen hebben alleen dieren en geen kinderen en zelfs in een gezin met kinderen zoals met die stabij zagen ze de hond als een kind staat ook in het artikel.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:12

De foto van die drie knappe kinderen krijg ik niet van m'n netvlies........ En het echtpaar is daarbij ook nog een hun (schoon)vader verloren.... Voor mij zou het niet meer hoeven....

En betreft de hond, dat ze er alles aan doen om de mensen hierheen terug te krijgen is 'logisch', dat er nu ook moeite gedaan wordt voor de honden is stukken minder vanzelfsprekend en vind ik juist alleen heel mooien zou er als baasje zijnde zo blij mee zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:14

Ik denk dat veel mensen zich vergissen in hoe gevaarlijk de opstandelingen in dat gebied zijn...

Ze kunnen gewoon géén risico's geen nemen.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:15

Die honden inderdaad, natuurlijk is het erg zonde en verdrietig als je dier in het vliegtuig zat.
Maar dit kan toch echt niet opwegen tegen al die mensenlevens, wees blij dat het 'maar' een hond is.
Zag ook verhalen en gedichten langskomen en dat die mensen ook zo'n waardig afscheid willen voor hun hond als voor de menselijke slachtoffers.
Vind dat toch wel van een heel ander kaliber en dat kun je absoluut niet met elkaar vergelijken.

Als mijn dier erin zou zitten en ik zou horen van de ramp, zou ik eerst denken aan al die onschuldige mensen en nabestaanden en dat echt verschrikkelijk vinden.
Maar uitgebreid rouwen om een hond? Nee, het zal misschien aan mij liggen, maar dat 'snap' ik niet echt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:15

fargo schreef:
Je loopt meer risico door een leger te sturen want dat roept agressie op bij de daar aanwezige groeperingen, daarom is de voorbereiding en het overleg hiervan ook nog steeds in volle gang. Het lijkt nu wel meer geaccepteerd te worden dat er bewapende mensen mee gaan, dus die zullen gaan volgen.. maar nog steeds eerst de ongewapende marechaussee..

Maar wat telt meer? de veiligheid van onze mensen of bang zijn dat ze daar kwaad worden als ons leger mee komt?
Het gaat wel om onze mensen die daar heen gaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:16

Yvank_ schreef:
Ik denk dat veel mensen zich vergissen in hoe gevaarlijk de opstandelingen in dat gebied zijn...

Ze kunnen gewoon géén risico's geen nemen.

Idd.
_/-\o_

quartel

Kentaro schreef:
De foto van die drie knappe kinderen krijg ik niet van m'n netvlies........ En het echtpaar is daarbij ook nog een hun (schoon)vader verloren.... Voor mij zou het niet meer hoeven....

En betreft de hond, dat ze er alles aan doen om de mensen hierheen terug te krijgen is 'logisch', dat er nu ook moeite gedaan wordt voor de honden is stukken minder vanzelfsprekend en vind ik juist alleen heel mooien zou er als baasje zijnde zo blij mee zijn!

Dat is ook een manier om het te bekijken.....is beter te behappen dan wat ik eerder las.
Misschien ben ik ook een aparte maar wellicht heeft eigen ervaring daar een beetje mee te maken.
Het verlies van een hond verwerk je en later schaf je een nieuwe aan........zo gaan die dingen gewoon.....Met het verliezen van een kind ben je zelf ook je leven kwijt en daar kan je geen nieuwe voor aanschaffen.
Maar wel fijn dat de honden niet vergeten worden......hoewel mijn hart echt alleen bij de kinderen en andere mensen ligt

Anoniem

Ik zou mijn hond ook terug willen, natuurlijk is het verschrikkelijk dat er zoveel mensen getroffen zijn, maar zou daarom de hond niet terug mogen 'omdat het maar een hond is?'
De eigenaren willen hun hond ook begraven/cremeren en dat snap ik heel goed.
De honden zijn net zo goed slachtoffer geworden, dat mensen blij moeten zijn omdat het gezin nog compleet is zie ik niet zo, het gezin is namelijk niet meer compleet. (Als de hond al deel van het gezin was en niet deel zou worden, maar dan nog)
Het is sowieso verschrikkelijk.. Voor iedereen die een dierbare in het vliegtuig had zitten..

Anoniem

gohya schreef:
fargo schreef:

Maar wat telt meer? de veiligheid van onze mensen of bang zijn dat ze daar kwaad worden als ons leger mee komt?
Het gaat wel om onze mensen die daar heen gaan.

Het is het een tegen het ander opwegen; risico loop je sowieso, of je nou wel of niet gewapend bent. Als jij met je pistooltje daar aankomt zullen ze echt niet zeggen daar 'oh, alsjeblieft niet schieten!' for crying out loud,ze hebben een vliegtuig uit de lucht geschoten, ik denk niet dat ze onder de indruk zijn als we een klein deel van ons leger zouden sturen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:17

Wat doet het er toe of het wel of niet terecht is ?
Die mensen hebben een hoop verdriet om hun hond, hoe vaak zie ik niet bij een nieuwsbericht mbt een dodelijk ingeluk van bijv een ruiter dat mensen hier zich afvragen hoe het met het paard is ?
Het maakt niet uit waarover of om wie je verdriet hebt. Al het verdriet doet er toe hier ! Of het nu gaat om een verre vriend die je 30 jaar geleden gesproken hebt, een opa die er al een heel leven op heeft zitten, drie kleine kinderen of een hond. Het is voor elk persoon die iemand verloren is verschrikkelijk en daar kunnen en mogen wij niets maar dan ook niets over zeggen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:18

chelle_dora ze sturen geen klein legertje,ze sturen het allerbeste leger wat we hebben.
Zelfs de soldaten die in Afrika zitten worden terug gehaald om mee te gaan naar Oekraïne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:19

gohya schreef:
chelle_dora ze sturen geen klein legertje,ze sturen het allerbeste leger wat we hebben.
Zelfs de soldaten die in Afrika zitten worden terug gehaald om mee te gaan naar Oekraïne.

Ja, dat zégt de televaag. Nogmaals, ze hebben een vliegtuig uit de lucht geknalt. Ik weet niet hoor, maar ik denk dat de seperatisten meer in petto hebben als wij daar aankomen dan we kunnen denken. Die zijn daar wel in voor een potje knokken, die zijn om de dooie dood niet bang daar :+

Ik denk namelijk niet dat Nederland het volledige leger stuurt en iederéén uit Mali wegtrekt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:21

Laux schreef:
Die honden inderdaad, natuurlijk is het erg zonde en verdrietig als je dier in het vliegtuig zat.
Maar dit kan toch echt niet opwegen tegen al die mensenlevens, wees blij dat het 'maar' een hond is.
Zag ook verhalen en gedichten langskomen en dat die mensen ook zo'n waardig afscheid willen voor hun hond als voor de menselijke slachtoffers.
Vind dat toch wel van een heel ander kaliber en dat kun je absoluut niet met elkaar vergelijken.

Als mijn dier erin zou zitten en ik zou horen van de ramp, zou ik eerst denken aan al die onschuldige mensen en nabestaanden en dat echt verschrikkelijk vinden.
Maar uitgebreid rouwen om een hond? Nee, het zal misschien aan mij liggen, maar dat 'snap' ik niet echt.

Jij niet, maar een ander wel. Waarom zou jij mogen bepalen hoeveel leed een ander heeft om een hond? Dat snap ik dan weer niet. Waarom moet het vergeleken worden? Waarom kan ieder niet gewoon op zich zelf staand zijn verdriet hebben, zonder waarde oordeel over hoe erg dat verdriet wel of niet is?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 25-07-14 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:22

Het zal nu puur en alleen gaan ter bescherming van de onderzoekers daar. Ze sturen echt wel voldoende eenheden om het daar te kunnen beveiligen, risico loop je altijd maar als ze eerst door een 'laag' bewapenden mannen heenmoeten alvorens ze bij de onderzoekers zijn ben je toch zeker een stuk beter beschermd. Daarnaast zal defensie er niet heen gaan met als doel te gaan vechten, maar met als doel bescherming. Net als de vele vredesmissies en beschermende ondersteunende missies die ze uitvoeren maar waar 80% van de Nederlands geen weet van heeft. Nederland stuurt de allerbeste troepen heen, en dat de telegraaf het zegt betekend niet dat het niet waar is... Zijn genoeg soldaten daadwerkelijk al terug van verlof geroepen en de afgelopen 2 dagen oefent de luchmacht druk boven ons huis (oefengebied) nee hoor ga er maar van uit dat dit wel komt. Nederland stuur niet zomaar wat maar de allerbeste troepen die ze hebben.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:22

Chelle_dora ons leger heeft wel degelijk een behoorlijk aanzien ;) Als die gestuurd worden gaan ze daar zeker niet luchtig over doen.

Maar buiten dat is er nog steeds niet officieel bekend gemaakt dat er militairen heen heen gaan. Dus verder speculeren mbt dat onderwerp schiet niemand iets mee op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:23

chelle_dora schreef:
gohya schreef:

Ja, dat zégt de televaag. Nogmaals, ze hebben een vliegtuig uit de lucht geknalt. Ik weet niet hoor, maar ik denk dat de seperatisten meer in petto hebben als wij daar aankomen dan we kunnen denken. Die zijn daar wel in voor een potje knokken, die zijn om de dooie dood niet bang daar :+

Ik denk namelijk niet dat Nederland het volledige leger stuurt en iederéén uit Mali wegtrekt.

Tuurlijk sturen ze het volledige leger niet, ze sturen hun beste korpsen heen. Er is geen land die zijn volledige leger in één keer in gaat zetten...

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:23

Natuurlijk hebben zij een hoop verdriet en doet dat ertoe, zeker weten.
Maar voor mij weegt dat absoluut niet op tegen het leed van de nabestaanden.

Een hond verliezen tekent je niet voor de rest van je leven, een geliefde wel.
Je zal je hond een tijd missen en het moeten 'verwerken', maar op een gegeven moment komt er een andere hond waar je van gaat houden.
Een andere moeder, vader, opa, oma, zoon of dochter krijgt je nooit.

Dieren zijn enigszins 'vervangbaar', mensen verre van.

Maar misschien ligt dit wel aan mij, bovendien heb ik ook een hondenfobie. :')