Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tango1979

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:13

CAO kappers volgens mij meer dan 10%

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:17

CAO Metalektro heeft ook een leuke verhoging gehad.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:17

Volgens de cao in de procestechniek/chemie 2023 – 2025 dien je de salarissen structureel te verhogen met 2,5% met een minimumverhoging van € 90,- per maand op basis van een werkweek van 40 uur.
En zo kom je in die hoek 3,1% tegen en 2,8% en een uitschieter naar 3,5 % terwijl de inflatie flink hoger ligt dan dat. Je zou bijna denken hoe viezer en zwaarder het werk hoe minder loonsverhoging er is -O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:17

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:27

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:34

karuna schreef:
Veel cao s onder andere techniek, fabrieken, simpele arbeiders enz zijn echt niet zoveel omhoog gegaan laatste jaren :n

Wat ik lees zijn vooral ambtenaren, en alles wat daaronder bungelt, onderwijs en zorg omhoog gegaan. En alles wat gesubsidieerd is

Je hebt mijn link van het CBS niet goed gelezen, denk ik.
Juist ambtenaren zijn het minst gestegen.

Als je het lijstje met stijgingen leest, dan klopt dat niet met jouw bericht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:50

juval schreef:
https://www.nu.nl/politiek/6356405/voor ... leden.html

Ach, Hans Wiegel overleden, ook wel een politicus waar ik waardering voor had, vooral vanuit mijn ouders meegegeven. Die hadden zelfs een kat naar hem vernoemd.

De debatten tussen Den Uyl en Wiegel waren smullen. Beiden vond ik heerlijk om naar te kijken..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:53

prompter schreef:
De uit de BBB opgestapte politicus reageert nu zelf ook. Neemt zijn zetel mee, ik vind dat altijd een kwalijke zaak maar ja, het mag. En erg veel duidelijkheid geeft hij niet:

https://www.ad.nl/politiek/opgestapte-b ... ~adfde724/

Pas maar op, dit is een wolf in schaapskleren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:57

Ach, na Jan nu Hans. Einde van een tijdperk. Wiegel werd voor mij pas menselijk toen hij bij een confrontatie met het publiek, waarbij een weduwnaar hem aansprak op het beleid, moest huilen. Hij had zelf zijn vrouw al jong verloren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:02

Wiegel was groot voorstander van ons huidige ziektekosten stelsel, het zou allemaal goedkoper worden Uhuh.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:07

prompter schreef:
Wiegel was groot voorstander van ons huidige ziektekosten stelsel, het zou allemaal goedkoper worden Uhuh.

In in latere jaren fan van FvD en zou zelfs voorman worden van de partij van Fortuin.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:05

Electra63 schreef:
BigOne schreef:
Wat betreft een politicus wel niet mogen, ik kan iemand wel niet mogen maar wanneer hij/zij het beste met Nederland voorheeft is dat prima. Wat dan het beste is ?
Zorgen voor iedereen en niet alleen voor eigen volk (pvv) bedrijven ( vvd) of bio-industrie ( bbb)
Eentje die ik heel hoog heb zitten, Liefst da Westerveld, ongelooflijk harde werker voor zieken /armen .

Lisa Westerveld zet zich ook erg in voor onderwijs.
Zij is een hardwerkende politicus.

Ik vind haar ook een aanwinst voor onze politiek. Ze heeft mijn stem gehad vorige verkiezingen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:45

BigOne schreef:
prompter schreef:
De uit de BBB opgestapte politicus reageert nu zelf ook. Neemt zijn zetel mee, ik vind dat altijd een kwalijke zaak maar ja, het mag. En erg veel duidelijkheid geeft hij niet:

https://www.ad.nl/politiek/opgestapte-b ... ~adfde724/

Pas maar op, dit is een wolf in schaapskleren.

Dat "gezeik" nog steeds over Corona.
Dat ligt al jaren achter ons.
Leer er van en ga verder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 15:58

Heb je het nu over hem ?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:08

BigOne schreef:
Heb je het nu over hem ?

Ja, sorry.
Als reden gaf hij o.a. het Coronabeleid op.
Ik vind dat echt een slap excuus.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:25

Misschien was het coronabeleid ooit voor hem een motivatie om de politiek in te gaan en is hij nu teleurgesteld dat het allemaal een beetje anders gaat dan gehoopt?? Het is maar een gissing, ik ken de man verder niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:40

Veronica2 schreef:
Misschien was het coronabeleid ooit voor hem een motivatie om de politiek in te gaan en is hij nu teleurgesteld dat het allemaal een beetje anders gaat dan gehoopt?? Het is maar een gissing, ik ken de man verder niet.

Volgens mij is hij eerder teleurgesteld over het beleid inzake de huurverhogingen.
Hij schijnt een particuliere verhuurder te zijn.
Ik zie overeenkomsten met Wybren Haga :D

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:54

Electra63 schreef:
Veronica2 schreef:

Volgens mij is hij eerder teleurgesteld over het beleid inzake de huurverhogingen.
Hij schijnt een particuliere verhuurder te zijn.
Ik zie overeenkomsten met Wybren Haga :D

Oh djiez, daar noem je er ook eentje op -O- . Altijd fijn die lui van "met z'n allen voor ons eigen"- vrij naar Jacobse en Van Es (Koot & Bie).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 17:21

Electra63 schreef:
BigOne schreef:
Heb je het nu over hem ?

Ja, sorry.
Als reden gaf hij o.a. het Coronabeleid op.
Ik vind dat echt een slap excuus.

Pfffff als je long covid hebt dan ben je daar nog mee bezig , of als je een dierbare bent verloren of anderszins ongemak van hebt (failliet bv etc)..Maar dit is gewoon gezeur!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 17:31

Ik ben heeeeel ziek geweest van Covid, maar inmiddels heb ik dat hoofdstuk wel achter me gelaten. Als je daar nu nog als gezond persoon zoveel aandacht aan besteed, dan zegt dat wel iets over je mindset vind ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 18:19

Eens Prompter. En dat een vriend er niet los van is dat snap ik. Die is alles verloren en ligt nu nog hele dagen op de bank. En hij krijgt geen uitkering (leuk hé, Frankrijk....) want hij ziet er zo goed uit, dus zal wel de boel flessen. Dus van zeer welvarend zijn ze nu arm terwijl er heel hun bedrijfsleven flink geld is opgehoest voor de sociale lasten. Wij waren daar twee dagen en dan zie je hoe ziek hij werkelijk is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 18:54

Deze kwam ik zo met tegen
In het artikel staat dat het presidium met spoed bijeen is gekomen na vragen over rol Bergkamp in de Khadija rarib affaire.

Ik zou dat toch wel geweldig vinden als ze dit eens tot de bodem gaan uitzoeken want heb altijd het gevoel gehad dat ze op oneigenlijke gronden pootje is gelapt.
De PVV eist opheldering. +:)+

https://www.volkskrant.nl/politiek/pres ... ~b5d3e568/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 19:00

pien_2010 schreef:
Deze kwam ik zo met tegen
In het artikel staat dat het presidium met spoed bijeen is gekomen na vragen over rol Bergkamp in de Khadija rarib affaire.

Ik zou dat toch wel geweldig vinden als ze dit eens tot de bodem gaan uitzoeken want heb altijd het gevoel gehad dat ze op oneigenlijke gronden pootje is gelapt.
De PVV eist opheldering. +:)+

https://www.volkskrant.nl/politiek/pres ... ~b5d3e568/

Beetje dubbel is, dat Martin Bosma toen ook in het Presidium zat, die moest bepalen of de beschuldigingen tegen Arib onderzocht moest worden.
Tenslotte was dat het advies van de Landsadvocaat.
Iedereen wijst naar Vera Bergkamp, maar Bosma hoort daar ook bij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 19:07

Nee hoor Gidi Markuszower van de PVV komt hiermee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 19:22

BigOne schreef:
prompter schreef:

In in latere jaren fan van FvD en zou zelfs voorman worden van de partij van Fortuin.

Heb je daar bewijs van? Het enige dat ik er over vind is dat hij toen Baudet heel jong was, als een soort politieke mentor optrad en uit de biografie die Trouw opstelde n.a.v zijn overlijden lees ik

Citaat:
raakte hij al jaren geleden bevriend met Thierry Baudet van Forum voor Democratie, die hij voorhoudt dat hij wat moet matigen, wil hij ooit regeringsverantwoordelijkheid dragen. ‘Gratis advies’, zegt Wiegel dan, met een knipoog. Wiegel heeft altijd gesteld dat de VVD er goed aan doet naar het midden te leunen, maar dat de partij het electoraat op rechts nooit mag verwaarlozen. In de opkomst van Fortuyn, Wilders en Baudet ziet hij zijn gelijk bevestigd, schrijft Sijpersma. Dus krijgt ook de partijtop vanuit Wiegels geliefde Friesland nog steeds gratis advies, of die daar nu prijs op stelt of niet.