Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 20:25

Zichtmelding Ommen Ov
Citaat:
Ommen Overijssel
20-12-2024
13.00 uur

Wij reden op de N36, vanaf de rotonde vanaf de N48, en zagen vermoedelijk een wolf rennen in het grasland richting de rotonde, langs het bos. We zagen hem ergens halverwege het bos ingaan.

Betrouwbaarheid laag

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/14cLdXUyFe/?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:26

Ik geloof meteen dat ze een hoop ellende boven tafel weet te halen, maar zou haar liever als onderzoeker zien en een samenwerkende partij als woordvoerder. Misschien dat daar ook aan de juridische kant dan meer gedaan kan worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 20:28

Aanval Didam Gld, 2 schapen dood
Citaat:
Didam Gelderland
20-12-2024

Aanval op schapen in Didam, 1 gedood en 1 geëuthanaseerd.

Betrouwbaarheid hoog

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1Y7pfP6XGb/?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:32

Wintu schreef:
Ik geloof meteen dat ze een hoop ellende boven tafel weet te halen, maar zou haar liever als onderzoeker zien en een samenwerkende partij als woordvoerder. Misschien dat daar ook aan de juridische kant dan meer gedaan kan worden.

Denk ik verkeerd dat als zij wat boven haalt bijvoorbeeld wijs met wolven er automatisch ook wat aan heeft?
Zonder dat ze precies samenwerken komt het toch wel bij elkaar uit zeg maar.

Ik denk dat er met Annemieke niet makkelijk samen te werken is.
En dat bedoel ik helemaal niet vervelend richting haar. Maar zoals zij zich in dingen bijt, dan is overdragen ook niet makkelijker meer.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:38

Ok duidelijk. Ze komt op mij over als iemand die de fouten boven water haalt, maar het vervolg mis ik dan nog een beetje. En dat is geen tekort van haar, helemaal niet. Alleen denk ik dat meer bereikt als iemand het vervolgstuk dan trekt.

Maar goed, nogmaals... dit is hoe het op mij overkomt van een afstandje. Ik ga haar pagina's ook niet doorlezen, want zo ver ben ik niet geïnteresseerd. Ik scroll al door die lappen tekst die hier van haar gedeeld worden. :P Ik dacht misschien is er iets heel concreets wat jullie kunnen noemen van "kijk dit is er dankzij haar". Maakt verder ook niet uit natuurlijk. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:42

Loretta

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 21:09

Het moet niet gekker worden.

https://archive.ph/BKyBA

Rick van Mallsen prijst in zijn groep wolf deze man. Anderen die ook camera's plaatsen noemt hij daarbij "Opgewonden natuurfotografen en hitsige "natuurliefhebbers". "

Het pro wolf kamp begint inmiddels een mooi circus te worden. Waarbij ze allemaal om het hardst roepen dat anderen zich vooral aan de wet moeten houden. Maar van zichzelf blijkbaar vinden dat zij zich zelf niet aan de wet hoeven te houden. Vervolgens gaat Rick van Mallsen nog even zeuren dat hij de strafmaat dispropotioneel vindt en begint over mensen die de wolf opsluiten, slaan of doodschieten.

Voor wie nog meer in groep wolf zit. Lees vooral ook de reacties. Daar gaat Rick helemaal los.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 21:18

Dit is trouwens het Youtube kanaal van Peter Hulshorst die vindt dat iedereen netjes op de paden moet blijven en vooral niet illegaal wildcamera's ophangen. En vervolgens niet snapt dat dat dan ook voor hem geldt.

https://youtube.com/@destruiner2058?si=LsyjFKuElsu-8IV1

Blijft raar volk. Ze willen iedereen uit de natuur houden behalve henzelf. En ook andere natuurliefhebbers die exact hetzelfde doen als hun zijn dan volgens hun geen natuurliefhebber. Raar wereldje

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 21:28

Vergeet niet dat Annemieke het ook moet doen met dezelfde rechterlijk molen die paarden als wolvenvoer oké vinden en activisten die zich niet hoeven te houden aan artikel 138 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht.

Met behoorlijk tegenwerking bij het opvragen van de Woo's

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 21:34

DuoPenotti schreef:
Vergeet niet dat Annemieke het ook moet doen met dezelfde rechterlijk molen die paarden als wolvenvoer oké vinden en activisten die zich niet hoeven te houden aan artikel 138 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht.

Met behoorlijk tegenwerking bij het opvragen van de Woo's

En hoe bedoel je dit precies?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 21:44

Elisa2 schreef:
Nou iets heel concreets, ze heeft het verdienmodel wat er achter de wolf zit openbaar gemaakt. Ik schrok me een hoedje daarvan. Nu begrijp ik daardoor het ea beter.

Hier: https://youtu.be/9WMVQ9_H2OY?si=taw068iO2LTvlmgu

Dank je wel. Ik ben het nu aan het kijken, wat een bedragen!! :wow:

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 22:22

Ik denk dat DP bedoelt dat de partij die ze moet verstrekken vaak tijd rekt en als iets verstrekt wordt er grote delen zwartgelakt zijn.

Er gaan soms maanden en maanden overheen voordat ze antwoord krijgt op een WOO-verzoek.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 22:25

Zichtmelding Diever 3 wolven
Citaat:
19.30 3 wolven steken de weg over naar de visvijver in Diever

Afbeelding
Via app meldingen wolven in Westerveld

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 22:52

O ik heb wel eens filmpjes van die man bekeken. Ik twijfelde ook hoe hij aan de content kwam, leek me geen zuivere koffie. Daarvoor moet je echt wel de rustgebieden in.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 23:04

SusanH schreef:
O ik heb wel eens filmpjes van die man bekeken. Ik twijfelde ook hoe hij aan de content kwam, leek me geen zuivere koffie. Daarvoor moet je echt wel de rustgebieden in.

En ondertussen neemt hij anderen die dat doen de maat. Hele rare denkwijze van die man.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 23:55

https://www.112achterhoek-nieuws.nl/art ... ezODEbjDCQ

Citaat:
LET OP! De volgende beelden kunnen als schokkend worden ervaren...
Wehl - Bij een tankstation op het A18 bedrijvenpark is vrijdagavond een doodgereden wolf aangetroffen. Wat het dier hier te zoeken had is niet bekend.

Onduidelijk is vooralsnog door wie/wat de wolf aangereden is of dat het dier mogelijk gedumpt is. Het dier werd gevonden ter hoogte van het tankstation van de Tamoil en is hier, gezien het bloedspoor, ook aangereden. Naast de dierenambulance komt ook een jachtopzichter ter plaatse.

De jachtopziener heeft het aangereden dier is een zak en hierna in een bak gedaan, het is nog niet bekend wat ermee gebeuren gaat. In eerste instantie wilde men het overbrengen naar Wageningen voor verder onderzoek, maar i.v.m. het weekend is dit nog onzeker.

Echt hele nare beelden.
Ook de wolf gun ik dit niet

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 00:01

Wat een raar bloedspoor op de ene foto.
Zou me niks verbazen als de pro wolf lobby daar nog onderzoek naar eist.

Of de wolf is nog wat door gestrompeld die kant op voordat die neer viel waar die lag. Daar lijkt het mij tenminste op.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 00:11

Die wolf kon niet meer strompelen.
Die is kats vermorzeld.

Alsof wiel geblokkeerd is door de wolf.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 00:20

Je hebt gelijk. Die wolf zelf ziet er ook niet uit. Lijkt net alsof dat met hoge snelheid gebeurt is lijkt me geen plek voor hoge snelheid.. En dan dat gekke bloedspoor.
Heel vreemd allemaal.

Misschien was het een trailer van een grote vrachtwagen en is die tussen twee banden in geklemd geraakt.

Maar ik denk wel dat pro wolf er nog wel een punt van gaat maken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 00:29

Dan snap ik ze in dit geval ook nog.

Maar ik vermoed ook meegesleurd met een vrachtwagen. Dan voel je dat echt niet altijd.

Maar wellicht dat het daar op camera staat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 00:33

An sich kan dat scenario gebeurd zijn. Wolf verschuilt zich onder een trailer van een vrachtwagen, komt tussen de wielen te zitten en dat merk je echt niet met een een vrachtauto.
En ieder wiel sleept het dier nog over de straat.

Ik hoop voor het dier dat het rap voorbij is geweest.
En dat het geen gevolgen heeft voor een chauffeur als zoiets is gegaan.
En als dier aangereden is en chauffeur wou dier uit lijden verlossen door er nog een keer over heen te rijden, geef ik hem groot gelijk.

Maar goed er zijn vast camera’s aanwezig. Die beelden zullen wel bekeken worden.

Het dier vorige maand bij Woensdrecht heeft lang moeten lijden voordat ie zijn genade schot kreeg, bleek uit de WOO-verzoeken van Annemieke.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 08:54

Dat is ook wel een triest die wolf bij Wehl.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 10:27

Ik vond dit er ook wel heel heftig uit zien en erg sneu om te zien..zoiets gun je geen enkel dier.

Jessix: Ja he? Ik sloeg daar dus ook helemaal van achterover..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 11:43

Oef wat een ellende voor die wolf... En ook daarom horen ze niet in Nederland imo, want hier is gewoon echt te weinig ruimte voor natuur, en teveel mensen en verkeer. In een natuurgebied wat groot genoeg is had deze wolf niet zo pijnlijk hoeven sterven.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 11:54

Aanval Nunspeet Gld, 14-18 schapen dood of gewond.
Citaat:
Nunspeet
21-12-2024
Vanmorgen gevonden.
6 gedood +
8 halsbeten bij schapen

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/15kqQY ... tid=wwXIfr