Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 10:28

Ik heb in Zwolle op Talentenplein gewoond. Onder 1 van die flats zit verslaafdenopvang Tactus. Dat was bijzonder ongezellig moet ik zeggen. Steeds wakker geschreeuwd worden omdat mensen onder je raam liggen te rollen en te schreeuwen. Ze kwamen illegaal binnen en sliepen in het trappenhuis. En poepten daar ook maar uit gemak.

Maar ik had veel en veel meer last van de internationale studenten waar ze de flats mee vol drukten want die betaalden 2x zoveel huur… en het was sociale woningbouw. :7

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 11:46

verootjoo schreef:
Ik denk dat daar juist de spreidingswet goed tegen kan helpen. Stop ze allemaal op een grote hoop in ter Apel en het gaat helemaal mis.
Maar een beetje hier en een beetje daar geeft minder overlast, omdat er dan maar weinig zijn.

Hier ook geen AZC overigens. Wel heel veel Oekraïeners.

Ja. De spreidingswet zou zeker de opvang in en rond grote locaties oplossen.

Wij hebben een asielboot en ook opvang van Oekraïeners (in flexwoningen inmiddels) en arbeidsmigranten (ook in flexwoningen).

De misdaadcijfers blijven hier ongeveer gelijk en in de 2 dorpen waar de cijfers iets gestegen zijn, is juist geen opvang en liggen ver weg.

MarlindeRooz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 11:58

Er zijn ook zaken die niet opgenomen worden in die cijfers die ook heel vervelend zijn. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:10

MarlindeRooz schreef:
Er zijn ook zaken die niet opgenomen worden in die cijfers die ook heel vervelend zijn. :)

Dat kan, maar dat gebeurt ook in plaatsen zonder AZC's.

De vraag is wat we met de asielzoekers moeten doen? Ter Apel is overvol. De spreidingswet helpt met het verminderen van overlast en mensen integreren beter in kleinschalige opvang.

Er is geen asielcrisis, maar een opvangcrisis. En die moet opgelost worden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:10

Er is nu een debat gaande. Vind Paternotte erg sterk en Van Baarle niet. Gaat helemaal niet in op de argumenten die Paternotte aanhaalt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:19

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:19

Gnome schreef:
Er is nu een debat gaande. Vind Paternotte erg sterk en Van Baarle niet. Gaat helemaal niet in op de argumenten die Paternotte aanhaalt.

Ik heb hem ook opstaan naast het studeren en ik ergerde mij ook aan Van Baarle. Luisterde inderdaad totaal niet naar wat Paternotte zei.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:23

_chou schreef:
Gnome schreef:

Ik heb hem ook opstaan naast het studeren en ik ergerde mij ook aan Van Baarle. Luisterde inderdaad totaal niet naar wat Paternotte zei.

Heeft ie wel vaker last van naar mijn idee. Beetje als PVV gewoon 3x herhalen wat je zegt en dan met niets weglopen.

SP gaf net als argument dat een wet verdwijnt terwijl dat niet het geval is? Weet niet wie van de twee gelijk heeft maar dat is ook niet echt sterk als dat inderdaad wel gewoon het geval is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:23

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:27

Ja, het nieuw kabinet is niet bang voor dit soort beslissingen, dat vind ik wel mooi :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:39

MarlindeRooz schreef:

Oh ja joh, vertel eens over welke 'zaken' je het hebt. 8-)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:45

CharleyT schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hoeft niet op zo'n toon. Het is niet zo lastig om te zeggen:

Kun je voorbeelden noemen?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 13:00

@ gnome:
Waar bemoei je mee? Ik reageerde niet op jou toch? Echt zo'n overbodige reactie.
Geloof me, Marlinde Rooz is zeer wel in staat om zelf iets te vinden van mijn reactie.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 13:10

CharleyT schreef:
@ gnome:
Waar bemoei je mee? Ik reageerde niet op jou toch? Echt zo'n overbodige reactie.
Geloof me, Marlinde Rooz is zeer wel in staat om zelf iets te vinden van mijn reactie.

Wauw :')

Je zit hier op een openbaar discussieforum waar nog zeer recent in geopperd is om het gewoon netjes te houden. Reacties zoals die van jou en die hierboven, verpesten de sfeer en zijn echt onnodig.

Dus nogmaals, stel je vraag gewoon op een normale toon. Kleine moeite.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 14:50

Gnome schreef:
CharleyT schreef:
@ gnome:

Wauw :')

Je zit hier op een openbaar discussieforum waar nog zeer recent in geopperd is om het gewoon netjes te houden. Reacties zoals die van jou en die hierboven, verpesten de sfeer en zijn echt onnodig.

Dus nogmaals, stel je vraag gewoon op een normale toon. Kleine moeite.

Wauw, dus nogmaals: werp je niet ongevraagd op als de bewaker van van sfeer en netje discussieren.
Dat is pas sfeer bedervend.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 15:08

Waarom kun je niet gewoon je vraag op een normale toon stellen dan?

Als ik last van je manier van communiceren heb, zeg ik dat. Heeft niets met bewaker te maken maar met fatsoen.

Ik raad je aan om de regels van bokt over communiceren nog eens door te nemen: https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 15:25

de sfeer bewaken is helaas nodig in dit topic. Het is niet nodig om elkaar onaardig, denigrerend of keinerend te behandelen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 15:31

CharleyT schreef:
MarlindeRooz schreef:

Jammer dat je inderdaad deze toon aan slaat. “Oh ja joh” impliceert dat je mijn mening in twijfel trekt.

Dingen als: naschreeuwen, achter je aan lopen, fysiek aan je zitten. Daar bellen mensen niet altijd de politie voor ook. Ik tenminste niet. Mijn familielid ook niet want er word niks mee gedaan zolang er geen dader te vinden is. Zo kwam een vluchteling een paar maanden terug ongevraagd mijn terrein op. Hij rammelde aan m’n deur en probeerde binnen te komen. Ik ging het gesprek aan en hij wilde per se hier drugs kopen. En bleef proberen binnen te komen. Wilde niet direct weg. Omdat hij al weg was deed de politie vrij weinig.

Ik heb geen probleem met asielzoekers. Ik ben ook niet tegen de spreidingswet. Ik weet alleen uit eigen ervaring + van mensen om mij heen dat een AZC wel degelijk voor meer onveiligheid kan zorgen. En ik ben dan gewoon egoïstisch en dan liever niet in mijn kleine dorp. Er zijn hier weinig voorzieningen. En ik heb ook niet het vertrouwen dat deze gemeente mee gaat werken aan een goed verloop. Mensen stemmen hier SGP en PVV…

In mijn complex (12 woningen) daar wonen inclusief mezelf maar twee a drie huishoudens die niet ex-vluchtelingen zijn. Daar vind ik niks van. Hartstikke leuke mensen. :)
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 25-02-26 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 15:32

Eens met Juval. Laten we vooral geen voorbeeld nemen ook aan Wilders die nu weer aan het tieren is in het debat (niet dat iemand dat hier doet, maar ik vind die man zo onfatsoenlijk met zijn "volkswoede" en "orkaan over Nederland" :\ )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 15:43

Not in my backyard, zoals velen denken.
Zelfs Mona Keijzer heeft er persoonlijk voor gezorgd dat er geen woonzorgcomplex in in haar buurt werd geopend.

Niemand wil opvang voor daklozen, verslaafden, vluchtelingen enz. in hun buurt, maar hoe moet het probleem van doorstroom/opvang dan opgelost worden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 15:48

Electra63 schreef:
Not in my backyard, zoals velen denken.
Zelfs Mona Keijzer heeft er persoonlijk voor gezorgd dat er geen kleinschalige opvang voor ouderen in haar buurt werd geopend.

Niemand wil opvang voor daklozen, verslaafden, vluchtelingen enz. in hun buurt, maar hoe moet het probleem van doorstroom/opvang dan opgelost worden?

Ja dat zeg ik toch ook. Dat ik egoïstisch ben? Ik heb al op heel veel onveilige plekken gewoond en ik ben het persoonlijk zat. Ik hoef geen grote groep jonge mannen zonder dagbesteding en voldoende begeleiding dichtbij mijn veilige plek. Geen Nederlandse, geen Oekraïners, geen Syriërs niks. Er zouden hier trouwens rond de 150 mensen komen. Maar goed dat worden er altijd meer want alle opvangen zitten vol. :)

Als er hier wel een AZC komt ga ik me denk ik wel aanmelden om taallessen te geven. Want ik wil ze best helpen. Ik heb al eens bijles gegeven aan een Syrisch meisje en dat was super leuk!

Ik ga trouwens met de gemeenteraad niet op een partij stemmen die tegen het AZC is.

Je kan ook geen AZC willen dichtbij je huis zonder dat je een racistische pvv-stemmer bent. Maar ik proef in sommige reacties dat dit onmogelijk is?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 15:57

Mijn lokale partij zegt niet tegen azc te zijn maar is wel van mening dat we er al lange tijd genoeg opvangen dus het hoeft niet te groeien. Prima. Als ik die ellende zie hier in de omgeving, eens met jou Marlinde.

Super fijn dat er AZCs zijn zonder enige overlast maar als je er wel last van hebt, zit je er maar mooi mee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 16:00

Dat is denk het lastige eraan, want zeker, als er niks mis gaat, en er leuke mensen wonen, dan is er niks aan de hand.

maar als de opvang er eenmaal zit en het gaat niet goed, dan lijkt er verder niet veel aan te doen voor de bewoners. Het is niet dat er dan een oplossing ligt.
Misschien als dat zo zou zijn, dat mensen het eerder een kans geven met het idee dat als het niet werkt, dat er dan een oplossing is. Maar goed, of dat haalbaar is..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 16:02

Cer schreef:
Dat is denk het lastige eraan, want zeker, als er niks mis gaat, en er leuke mensen wonen, dan is er niks aan de hand.

maar als de opvang er eenmaal zit en het gaat niet goed, dan lijkt er verder niet veel aan te doen voor de bewoners. Het is niet dat er dan een oplossing ligt.
Misschien als dat zo zou zijn, dat mensen het eerder een kans geven met het idee dat als het niet werkt, dat er dan een oplossing is. Maar goed, of dat haalbaar is..

Denk dat het voor de waarde van woningen in de omgeving ook niet al te best is. Tenminste, ik zou nooit een huis kopen voor 5 ton die binnen een straal van 100 meter van een AZC ligt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 16:05

Mijn familielid had dus daar een huis gekocht want het AZC zou toch binnenkort weggaan. Daarbij was er ook geen groot bezwaar tegen asielzoekers. Juist niet.

En het huis moest toch nog gebouwd worden. Dat sluiten van het AZC werd steeds uitgesteld. :)

Dan zit je in een duur koophuis waar je eigenlijk in het donker niet meer in je eentje met je hond durft te wandelen in het donker.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 25-02-26 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt