Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:26

Interessant stukje van Annemieke!!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:29

DubbelFun schreef:
Interessant stukje van Annemieke!!

Ja hè.

Zij haalt hele bijzondere dingen boven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:37

Zo te lezen krijgt ze ook wel het nodige voor de kiezen....
Citaat:
Ik heb laatst een afspraak met Gedeputeerde Von Martels hierover gehad. Ik liet hem gelijk mijn officiële waarschuwing zien, die heb ik ook met u hier gedeeld. Ik was respectloos geweest naar een juridisch medewerkster en onveilige werksituatie bla bla bla. Wat een aansteller zeg. Ik las nergens in die brief dat die ambtenaren mij belazeren!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:39

Ja heel veel. Echte doorzetter.
En recht voor de raap. Daar kunnen veel mensen niet mee omgaan.
Plus de beerput mag niet open.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 15:01

Afbeelding

Laatste meldingen hier van al bekend hier?

Gewoon weer hier in de buurt...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 15:05

DuoPenotti schreef:

Ik vraag me soms wel af of het in je voordeel werkt, dat recht voor zijn raap zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 15:08

Wintu schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik vraag me soms wel af of het in je voordeel werkt, dat recht voor zijn raap zijn.

Misschien niet.
Maar ieder is zoals hij is.

Ik hou er wel van :j

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 15:10

Die WOO-verzoeken en dat ze door blijft spitten heeft zeker zin.
En ze laat zich niet met een kluitje in het riet sturen als ze weet dat ze op een juist spoor zit, denk aan de plassen bij Dreumel, boer in Oldebroek, Markerwaarden, OVP en andere begrazingsprojecten, dode wolven Overijssel, vervuilde dijken.

Kost behalve tijd, klauwen vol geld. Ieder WOO-verzoek aangetekend versturen.
En zeer scherpe en duidelijke vragen stellen en zeer scherp de antwoorden lezen.
En door alles alleen te doen, kun je niemand verwijten iets over het hoofd gezien te hebben.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 15:12

tienus63 schreef:
Die WOO-verzoeken en dat ze door blijft spitten heeft zeker zin.
En ze laat zich niet met een kluitje in het riet sturen als ze weet dat ze op een juist spoor zit, denk aan de plassen bij Dreumel, boer in Oldebroek, Markerwaarden, OVP en andere begrazingsprojecten, dode wolven Overijssel, vervuilde dijken.

Kost behalve tijd, klauwen vol geld. Ieder WOO-verzoek aangetekend versturen.
En zeer scherpe en duidelijke vragen stellen en zeer scherp de antwoorden lezen.
En door alles alleen te doen, kun je niemand verwijten iets over het hoofd gezien te hebben.

Misschien, toch denk ik dat wanneer je samenwerkt met een andere partij, zoals bijv Wijs met Wolven, je misschien toch meer bereikt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 15:13

Mellow schreef:
[ Afbeelding ]

De 7 gedode pony’s in Oudehorne van 1 december jl zijn de laatste meldingen over die plaats.

Eigenaar zal het wel stil willen houden om welke reden dan ook.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 15:16

Zij heeft haar doel in haar hoofd. Is puntje precies.
Dat valt niet te delen met andere.

Laat ook niet met zich sollen.
En ja zonder haar zat nog alles onder het tapijt.

Denk dat haar karakter te sterk is voor andere.
En als die niet de perfectionisme drive hebben die zij ook heeft werkt het niet.

Door wat zij boven krijgt, krijgt bijvoorbeeld wijs met Wolven het toch wel gemakkelijker.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 15:16

Citaat:
10 pony’s dood + 1 gewond Oudehorne/Nieuwehorne Friesland
17-12-2024 Nieuwehorne Fryslân Pony('s) 2
10-12-2024 Oudehorne Fryslân Pony('s) 1
1-12-2024 Oudehorne Fryslân Pony('s) 3
30-11-2024 Oudehorne Fryslân Pony('s) 1
26-11-2024 Oudehorne Fryslân Minipaard(en) 3+1 gewond
Rapport op de kaart:
17/12 https://ep-map.com/report/32464
10/12 https://ep-map.com/report/32463
01/12 https://ep-map.com/report/32462
30/11 https://ep-map.com/report/32461
26/11 https://ep-map.com/report/32448
Locatie van de aanval (niet precies)
https://ep-map.com/map?lat=52.957544&lng=6.074331...
https://ep-map.com
epmregistratie@gmail.com
Pb ons via Messenger

Afbeelding
Bron EPM
https://www.facebook.com/share/r/1EwdtU ... tid=wwXIfr

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 15:34

tienus63 schreef:
Mellow schreef:
[ Afbeelding ]

De 7 gedode pony’s in Oudehorne van 1 december jl zijn de laatste meldingen over die plaats.

Eigenaar zal het wel stil willen houden om welke reden dan ook.

Die van die 7 zou stoppen met pony’s stond in de Leeuwarder courant.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 15:37

DuoPenotti schreef:

Recht voor zijn raap..........beetje aso kan ze ook zijn. Helaas weet ik dat uit ervaring.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 15:42

Ik zie hier veel dingen van haar voorbij komen. Ik volg haar verder niet. In hoeverre heeft zij al iets bereikt? Niet om haar aftevallen, maar ik ben oprecht nieuwsgierig wat voor een resultaten ze tot nu toe heeft gehaald.

Zoals ik al schreef, ik kom het hier tegen (lees ook vaak niet die lange teksten) en begrijp dat ze dan weer iets boven heeft gehaald wat stil is gehouden of wat niet goed is gegaan. Maar heeft het verandering te weeg gebracht?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 16:08

Voor een groot deel bewustzijn verhogen denk ik. Op de lange termijn worden dan misschien meer de regels gevolgd of wordt het opgepakt door de landelijke media en massa-aandacht is daadkracht!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 17:47

Afbeelding

In het buurtblad van de Valk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 17:49

Jessix schreef:
Ik zie hier veel dingen van haar voorbij komen. Ik volg haar verder niet. In hoeverre heeft zij al iets bereikt? Niet om haar aftevallen, maar ik ben oprecht nieuwsgierig wat voor een resultaten ze tot nu toe heeft gehaald.

Zoals ik al schreef, ik kom het hier tegen (lees ook vaak niet die lange teksten) en begrijp dat ze dan weer iets boven heeft gehaald wat stil is gehouden of wat niet goed is gegaan. Maar heeft het verandering te weeg gebracht?

Absoluut! Door het bewijs wat zij naar boven haalt kunnen er kamervragen gesteld worden en dat wordt weer meegenomen oa naar Brussel. Het is echt de moeite waard om haar eens op te zoeken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 18:39

Jessix schreef:

Wbt de koniks en andere zoogdieren in de OVP zeker.

Het wildernis vlees wat via Free Nature werd verkocht en dat dioxines etc bevat, dieren liepen in de uiterwaarden van de Maas op verschillende plekken in Nederland.

De verondieping van diverse plassen in gebieden van Natuurmonumenten en SBB waar vervuilde grond in werd of wordt gedumpt.
Vervuiling van vlees van dieren in Verdronken Land van Saeftinghe, heeft er voor gezorgd dat de grote klis verwijderd moet worden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 18:49

tienus63 schreef:
Jessix schreef:

Wbt de koniks en andere zoogdieren in de OVP zeker.

Het wildernis vlees wat via Free Nature werd verkocht en dat dioxines etc bevat, dieren liepen in de uiterwaarden van de Maas op verschillende plekken in Nederland.

De verondieping van diverse plassen in gebieden van Natuurmonumenten en SBB waar vervuilde grond in werd of wordt gedumpt.
Vervuiling van vlees van dieren in Verdronken Land van Saeftinghe, heeft er voor gezorgd dat de grote klis verwijderd moet worden.

Wat voor stappen zijn daarna precies ondernomen dan, ik weet haar van hier, maar had voorheen ook niet van haar gehoord. Maar wat heeft ze daarmee bewerkstelligd dan voor het OVP en het wildernisvlees?

Is dat trouwens het gebied waar de koniks van zijn verplaatst naar het Lauwersmeergebied of is dat weer iets anders.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 18:58

Benzz schreef:
DuoPenotti schreef:

Recht voor zijn raap..........beetje aso kan ze ook zijn. Helaas weet ik dat uit ervaring.

Zou misschien inderdaad handig zijn wanneer zij het speurwerk doet, en iemand anders de spreekbuis is.
Ze kan zich soms lastig wat correcter uitdrukken heb ik ook al eens 'live' gemerkt, en dan verlies je snel je publiek..... wat eigenlijk heel jammer is wanneer de boodschap wel waardevol is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:01

Wat Wintu vraagt zijn ook mijn vragen. Kun je concreet noemen welk resultaat zij dan heeft behaald of in gang heeft gezet in het wolvendossier? Er worden kamervragen gesteld? Zij heeft dan een lijntje met partijen in de tweede kamer? En wat is daar dan uitgekomen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:16

Ik weet niet of alles ook nu al resultaten geeft in het trage bureaucratie gebeuren.

Zo stelt ze bijvoorbeeld de wantoestanden van bij12 aan de kaak.
Met wel al het gevolg dat daar de directeur is opgestapt.
Is het daarmee opgelost nee nog niet.

Ze heeft door haar standvastigheid zeker ook de het wanbeleid in de oostvaardersplassen aan de kaak gesteld.
Is het daarmee opgelost nee. Maar zo erg als het eerst was is het niet meer.

Uiteraard zijn er meer mensen die dat ook doen.
Dus ze zal echt niet alle eer alleen kunnen krijgen.
Maar zal zeker wel een grote bijdrage leveren in wat men toch liever niet in de openbaarheid wilde hebben.

Want wat er in die WOO-verzoeken staat is toch vaak niet mals.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 19:30

Dat er minder dieren in OVP lopen, dat het besmette vlees niet meer verkocht mag worden en of dat er geen dieren in bepaalde gebieden mogen grazen.

Het is allemaal terug te vinden op de pagina’s die ze beheert.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:24

tienus63 schreef:
Dat er minder dieren in OVP lopen, dat het besmette vlees niet meer verkocht mag worden en of dat er geen dieren in bepaalde gebieden mogen grazen.

Het is allemaal terug te vinden op de pagina’s die ze beheert.

De Oostvaarderplassen is nog steeds een grote ellende iig.
https://www.facebook.com/groups/2432193 ... 287444633/

Ik kom dit net tegen, maar nog steeds een hoop wantoestanden.

Free nature heb ik eens gegoogled, maar ik vind het enigzins wij van wc eend, dit staat bij de verkoop van hun vlees, de garantie dat er geen dioxine in zit geven ze niet..
Ja, het aangeboden vlees valt onder de gestelde normen* en is dus geschikt voor consumptie.

Hoe weten jullie dat?

Sinds FREE Nature op de hoogte is van het risico op normoverschrijdingen van dioxines en PCB's is er een testprocedure opgezet. Wij hebben hierbij advies gevraagd van zowel de NVWA als van externe toxicologen. Dit heeft er toe geleid dat wij zelf per gebied steekproefsgewijs bij representatieve dieren monsters nemen. Deze monsters worden vervolgens door onafhankelijke laboratoria onderzocht. Zo worden de waarden van dioxines, PCB`S en zware metalen vastgesteld. Alleen vlees waarvan de testresultaten binnen de gestelde normen vallen bieden wij ter consumptie aan.

Daarnaast doorloopt ons vlees, zoals altijd, dezelfde route als dat van elke andere aanbieder. De bovengenoemde testen zijn dus een aanvulling op de landelijke steekproeven die door de NVWA gedaan worden.

*Doordat Dioxines en PCB's overal voorkomen bestaat er geen garantie dat vlees 100% vrij is van deze stoffen. Dit geldt voor alle productgroepen, dus ook voor groente, zuivel en dergelijke. Om te voorkomen dat er een gezondheidsrisico voor de mens ontstaat zijn er voor alle productgroepen normen opgesteld. Daarom spreekt men van een normoverschrijding.